Tudod mi a baj ezzel, hogy nem minden nagyokos hajlando ezt igy vegiggondolni.
Amugy soha nem ertettem, hogy miert a Nepligethez vittek anno a 83-as garazsmeneteit. Kinek volt jo az a nagy kerulo?
Nyugi, a 75-ös marad, de csak a Váci út és a Kerepesi út között, tovább nincs is értelme, ha kész a villamos. Az azonban valószínű, hogy az építés alatt nem fognak járni, tényleg nem biztos, hogy mindig (akár hetente) "utánahúzzák" a vezetéket az éppen használható útpálya fölé. Ha kész a szélesítés, akkor lehet félteni 83-ast, ez már nehezebb eset. Ha a 75-ös vezetékét végleg leszednék a Könyves Kálmán körútról, üzemi kapcsolat nélkül maradna, és elhalna.
Szerintem az egyik legjobb megoldás az lenne, ha a Kőbányai útra tennének vezetéket, majd a Pongrác úton menne a garázsba, és mindkét végét meghosszabbítani: 1. a Madách térig, összekötve a 74-es vezetékével; 2. a Liget (vagy Szent László) térig, ezzel a 9-es buszt lehetne temetni. Sokkal több értelme lenne ennek, mint egy csak "nemrég" visszaépített trolivonalat egyszer és mindenkorra megszüntetni.
Plusz kocsit ez talán nem is jelentene a trolinak, a 75-ösről levett kocsik - szerintem - a hosszabb 83-as forgalmára is elegek lennének, ha meg megszűnne, a 9-es buszt kellene sűríteni a Baross utcai kieső kapacitás miatt, ehhez pedig plusz buszok kellenének, vagy egy betétjárat az Orczy térig, de ahhoz is kellene még kocsi, csak kevesebb, mint ha a teljes vonalon sűrítik.
Tehát hosszú távon(!) ezt tartom olcsóbbnak, annak ellenére, hogy a vezeték kiépítése természetesen egy most jelentkező, de egyszeri költség lenne. Persze, ehhez azért nem ártana a Kőbányi út burkolatát is egy kissé helyrepofozni...
Nyugi, a 75-ös marad, de csak a Váci út és a Kerepesi út között, tovább nincs is értelme, ha kész a villamos. Az azonban valószínű, hogy az építés alatt nem fognak járni, tényleg nem biztos, hogy mindig (akár hetente) "utánahúzzák" a vezetéket az éppen használható útpálya fölé. Ha kész a szélesítés, akkor lehet félteni 83-ast, ez már nehezebb eset. Ha a 75-ös vezetékét végleg leszednék a Könyves Kálmán körútról, üzemi kapcsolat nélkül maradna, és elhalna. Szerintem az egyik legjobb megoldás az lenne, ha a Kőbányai útra tennének vezetéket, majd a Pongrác úton menne a garázsba, és mindkét végét meghosszabbítani: 1. a Madách térig, összekötve a 74-es vezetékével; 2. a Liget (vagy Szent László) térig, ezzel a 9-es buszt lehetne temetni. Sokkal több értelme lenne ennek, mint egy csak "nemrég" visszaépített trolivonalat egyszer és mindenkorra megszüntetni. Plusz kocsit ez talán nem is jelentene a trolinak, a 75-ösről levett kocsik - szerintem - a hosszabb 83-as forgalmára is elegek lennének, ha meg megszűnne, a 9-es buszt kellene sűríteni a Baross utcai kieső kapacitás miatt, ehhez pedig plusz buszok kellenének, vagy egy betétjárat az Orczy térig, de ahhoz is kellene még kocsi, csak kevesebb, mint ha a teljes vonalon sűrítik. Tehát hosszú távon(!) ezt tartom olcsóbbnak, annak ellenére, hogy a vezeték kiépítése természetesen egy most jelentkező, de egyszeri költség lenne. Persze, ehhez azért nem ártana a Kőbányi út burkolatát is egy kissé helyrepofozni...
Ottjartunkkor a kovetkezo dolgokat hallottuk: 1994-ig naiv es nyeretlen vezetese volt Debrecennek. Ugy gondoltak, hogy a villany tisztabb a varosban, mint a gazbusz. Aztan jott 1994., lecsereltek a politikusokat, es rogton visszatert a Volan lobby (nem akarom a Volanosokat megserteni, de ez teny). A villanydelejnek kevesebb befolyasos embere maradt, igy csak 11 uj villamosa van a varosnak, van meg trutyi palya, es a troli doglodik. A DKV emberei viszont lelkesek, elszantak es nagyon szeretik a villanydelejt! Amugy fotok papiron a jovo heten, scan az idok soran majd eccer...
Pedig tolató trolit egészen közelről is láthattunk, sőt... :)))))
A Kálmán Imre utca végében minden Országház előtti megmozduláskor tolatnak a trolik. Valószínűleg a teljes forgalomelterelés miatt kell erre sort keríteni. Az Evita film forgatásánál természetesen nem lett volna képileg odaillő, ha a temetési menet jelenetben a háttérben ZIU trolik forgolódnak az argentin utcán.
Jézusúristen!
Már a 400-asok sincsenek?!
Nagyon befulladt Debrecenben a troliprogram... Pedig ha belegondolunk, 1986-tól kezdve egész tűrhetően ment a fejlesztés, a ZIU-k ott jó állapotban voltak/vannak... Ehhez képest eléggé tiszavirág volt mindez...
Hiába no, Debrecen már csak ilyen hely. Először majdnem az összes villamos, aztán most meg a trolik... Pedig lenne miből invesztálni amellett a tarifapolitika mellett...
Volt mar ilyen egyparszor, pl. amikor a holland kiralyno jott, akkor is tolatgattak a trolik.
Kerdes, hogy azert, mert akadalyoztak volna a forgalmat, vagy mert a BKV szegyelli az oreg lepukkant ZIU-kat :-))) ?
Gyerekek, tök érdekeset láttam szombaton!
(bocs, ha majd laikus módon fogalmazok)
A Kossuth téren ugyebár volt az a bizonyos "választásos" koncert, és ezért a 70-78-as trolik nem fordultak ki a Kossuth térre.
Ezért úgy fordultak meg, hogy a Kozma utcába fordulás után rögtön megálltak, és ott átrakták az áramszedőt arra a rövid másik vezetékre. Majd hátratolattak (azelőtt sose láttam még trolit tolatni) a visszakanyarodós részig, ott megint átrakták az áramszedőt, végül visszakanyarodtak az Alkotmány utcába.
Csak nehogy művi terhességnek nézzenek minket és megszakítsanak!
Debrecenben jártam, sok szép trolitt láttam, 400-as úgy hallottam akar oszolni, a 800-as (IK415) meg észt lett. A 280-asoknak olyan ZIUs a kapcsolóhengerük. (Vagy mittom én hogy hogy hívják, szóval az az izé)
Miközben azon gondolkoztam miért pont a 73-76-78-ason lesz mérés, eszembe jutott DLala 4212-es hozzászólása a "Városi és elővárosi"-ban, mely így végződik:
És a rossz hírek. Ha tovább kell csökkenteni a teljesítményt, akkor eloször a 74A szunik meg, valamint nagy veszélyben van a 73 és a 78. Ez utóbbi kettonek gyenge a kihasználtsága, 3-4 megálló csak az eltérésük a 72-76-tól, illetve a 70-tol, ja és nagyon sok váltó kell miattuk. Egy db. troliváltó 1.4 M HUF. a 76-osról a SzigDani írta vhol, hogy a Lehel téren WCC építése alatt épített visszaív marad, mert lehet hogy betétjáratot indítanak, és talán ennek a létjogosultságát viszgálnák.
Ha jól tudom, ez valahogy úgy működik, hogy a kocsiszekrény állandó magasságot akar tartani. Ez a terhelés függvényében úgy lehetséges, hogy a légrugókban levő levegő nyomását növeli-csökkenti az automatika. Ha többen vannak rajta, nő a légnyomás (hogy a szint állandó maradjon), ezt lehet regisztrálni, és ebből jó közelítéssel visszaszámolható a terhelés "darab-ember"-re. Ha minden igaz, ezt még az út regisztrálásával is meg lehet spékelni, így tulajdonképpen megállóközönként is értékelhető az eredmény, de ebben már nem vagyok biztos. Szakértők! Nem mondtam nagy butaságot?