A város vezetése Pécsett is fontolgatja a troli megépítését. Tizenhat év fontolgatás után mégis inkább a villamos mellett döntöttek. Ez a döntés nekem is roppantmód tetszik. Kár, hogy egy másik döntéssel ezt a villamost negyvenhét évvel később megszüntették. Ennek is már negyven éve. Aki jól figyelt, kiszámolhatja, hogy a troliról szóló elképzelések 103 évesek... Lassan ideje volna megépíteni. További gyors döntéseket kívánok!
Én is erre pályázok.
Ahogy látom a miskolci terveket szerintem előbb-utóbb lesz Miskolcon is troli. Ez az idő kb 15 év (remélem kevesebb lesz). Ehhez az kellene hogy egyenesbe jöjjön a város és elkezdjen növekedni a lakosság száma.
Előbb tutira a busz és villamos rekonstrukció fog befejeződni, aztán lehet szó egyéb fejlesztésekről, de remélem, hogy legkésőbb 10 év múlva mindenkit meghívhatok egy trolizásra Miskolcra. Rajtam nem múlik!!!!!!!!!!4444
GRATULALOK az alairasgyujtoknek, es minden alaironak, meg azoknak is, aki barmilyen modon hozzajarultak a gyozelemhez!
Csinaljatok valami hasonlot Debrecenben is, ha igaz, hogy ott mar fereg ragja a TroliT !
Ha Szegedön (OFF igy köll mondani, nem "Szögeden" ON) nem is fenyeget még a veszely, ott se art vigyazni.
Meg ki lehetne mar probalni szep hazankban, hogy mire kepes ez a jarmu a nem alföldi varosok (Miskolc, Pécs) meredek utcain. Nem a szukos helyi penzekbol kiepulo halozatra gondolok, hanem elobb csak egy kiserleti "egyvaganyu" probapalyara, mondjuk a miskolci Avason.
Szép álom, de kérdés, mennyire célszerű. Vajon a 75-ös régi, Népstadionig menő szakaszán nagyjából megegyező lenne-e a forgalom, mint a Pongrácz-úton ? Vagy kellene egy 75A is, amelyik a Népstadionnál fordul ?
Hasonlóan, lenne-e akkora forgalom a Baross utcában, hogy létjogosultsága legyen ott a párhuzamos 83-as és 84-esednek ? Az álmod egy fokkal célszerűbb, ha a 83-as marad a Nagycsarnok mellett, míg a 84-es megfogalmazása nemes egyszerűséggel: a 9-es busz vonalán - vagyis a Deák-tértől.
A városligetig ugyanis a városközponttól bolond lenne bárki trolival utazni, amikor van metró - az Elnök utcában, a Diószeghy Sámuel utcában átmenő utasokra nem nagyon lehetne számítani, csak a helyi lakosokra.
A Jozsef koruti vegallomastol a Kalvaria terig ugy, mint a 99-es, onnan a Rezso terig az uzemi troli vezetek alatt, ott a templomot megkerulve ki az Ulloi utra, Nagyvarad ter, aztan a Ludovikan tul elesen visszakanyarodva a Koranyi utcan a Mezo uzemegyseg ele, be balra az uzemi trolivezetek ala, es a Kalvaria tertol ujra, mint a 99-es. Delelott felorankent, delutan 35 percenkent kozlekedett. Utolso honapjaiban 415-os kocsi volt.
Kedvenc jaratom volt. :(
"...de számítások szerint hos-szabb távon a troli gazdaságosabb lehet, mint az autóbusz. A környezetvédelmi szempontok pedig egy-értelműen a troli mellett szólnak."
Remélem ezeket a számításokat a szegedi buszbarát (nem barátot akartam írni) polgármester is megkapja majd.
a 75-ös és a 83 vonalán csak üzemi kapcsolat van: a két vonal nem érintkezik, ha jól láttam a trolis térképet, eme fórumban, nemrég..
lehet, hogy brutál leszek (mivel nemnagyon ismerem a környéket, de térkép szerint jól néz ki...):
a 83-ast a Kőbányai úton kivezetni a Liget térig (vagy a meglévő üzemi vonalon a Népstadionig- ehhez - a térkép szerint szinte semmit sem kell építeni, adott a szabad végállomás, a vezeték, stb..- ebben az esetben a 83-ast valahol a 74-el nem ártana összakötni.. vagy legyen 84-es troli: az egyik a liget térre a másik a "régi" 75-ös végállomásra- Népliget)
A 75-öst pedig a Pongrácz utcai üzemi kapcsolat meghosszabbításával a Liget térig.-így a Vásárra trolival is lehetne menni...pl.
Kb. ez jelent meg. Amit megtaláltatok a neten, az az erről szóló publi volt, az alapinfó valamiért nem került be az online kiadásba.
Pálfordulás: trolikat venne a BKV
A járatok megszüntetése végleg le-ke-rült a na-pi-rendről
Folytatás a 33. oldalról
Széles körű mozgalommá alakult az évente nyolc-vankétmilló utast szállító trolibuszok fennmara-dásáért indított aláírásgyűjtési akció. Több ezer utas, civil szervezetek, környezetvédők és a köz-lekedési szakma jó néhány képviselője is kézje-gyével tiltakozott a megszüntetési terv ellen. Megmozdulásuk nem volt hiábavaló, a BKV Rt. nem sokkal az egyre nagyobb vihart kavart hír megje-lenése után összehasonlító tanulmányt készített a buszok és a trolik üzemeltetési költségéről, kör-nyezeti hatásairól. Bár a részleteket még nem hoz-ták nyilvánosságra, azt már lehet tudni: most sincs nagy különbség a két ágazat fajlagos működ-tetési költsége között, de számítások szerint hos-szabb távon a troli gazdaságosabb lehet, mint az autóbusz. A környezetvédelmi szempontok pedig egy-értelműen a troli mellett szólnak.
Ezzel a trolik végleg megmenekültek, olyannyira, hogy a BKV már tizenöt új szólókocsi vásárlását tervezi. A jelentős beruházást azonban – amely az egymilliárd forintot is meghaladhatja – nem tudja a cég egyedül kigazdálkodni, ezért pályázat útján a környezetvédelmi alaptól kér segítséget – tudtuk meg Schaffer Ferenc, trolibuszüzemigazgató-tól. A pályázatot május 20-ig lehet benyújtani, az elbírálás nyár végéig is eltarthat. Az új trolik a közbeszerzési eljárási időt is figyelem-be véve szerény becslések szerint is leghamarabb jövő év elején állhatnak forgalomba. Az új, korszerű járműveket tervek szerint a belvárosi vonalakon, például a 70-es járaton állítják majd forgalomba. A régi járművek üzemben tartásáról azonban addig is gondoskodni kell; még idén befejeződhet az el-avult ZIU–9-esek nagyjavítása. Ebből a típusból még hatvankilenc közlekedik a fővárosban.
Az 1-es villamos vonalának meghoszszabbítása miatt a párhuzamos közlekedés elkerülése érdekében várhatóan még idén lerövidül a 75-ös troli útvonala. Elképzelések szerint e járatok az egykori Volga szállótól a metró Népstadion úti megállójáig közlekednek majd. Ezzel kiesik egy, a 83-assal közös szakasz, ezért annak útvonala is módosul. Ez utóbbival jó néhány kőbányai lakos jól járhat, mert az egyik variáció szerint a 83-as egy szakaszon a Kőbányai utat is érintené.
Német H. Erzsébet
névtelen:
"ezt is alig találtam meg a neten. Nem tudod belinkelni azt?"
Nem. Most néztem a Népszabadság archívot, de ott sem szerepel. Lehet, hogy ez egy a főszerkesztő által kihagyott cikk? Sajnos nem tudom felrakni sem sehova, mert az e-mailt töröltem. Egy kinyomtatott változat ugyan van nálam, de az meg valószínüleg az újságba beszerkesztett változat miatt a sorok végei le vannak maradva. De ha gondolod azt be tudom pötyögni, de Én a sikítozó gépírók családjába tartozom (sikítok örömömben, ha megtalálok egy betűt), úgyhogy ne várj gyors eredményt.
Fecó
Én nem erre gondoltam. Nekem a Népszabiból küldték át, aszerint a cikk címe: Pálfordulás: trolikat venne a BKV A cikket Németh H. Erzsébet jegyzi. De azt nem tudom, hogy az interneten most hogy lehetne megtalálni.
Fecó
Skacok!
Senki nem olvas ujságot?
Állítólag az április 8-i Népszabi/Budapest mellékletben volt, hogy nem hogy megszüntetnék, hanem a tiltakozások, meg a szakma közbenjárása, meg a tanulmány miatt fejlesztik is a trolibusz üzemet. Állítólag 15 új szoló trolit venne a BKV Rt. a környezetvédelmi alap támogatásával. Kiváncsi leszek milyet vesznek.
Fecó
... es 233 kbytebol megusztuk. Alig ket perc alatt le is toltodott a nexusrol, most ejszaka van. Ennyi ido alatt, ha kicsit sietek, de nem kapkodok, elinditok egy rajzprogramot, betoltom a kepet, lekicsinyitem a hozzaszolasban lathato meretre es az eredmenyul kapott kepet fel is tudom tolteni valahova, hiszen igy csak 25 kbyte lesz 233 helyett.
Persze ha mar veszem a faradsagot hogy tekintettel legyek a tobbiekre akik ezt a topicot olvassak, akkor nehany perc alatt azt is meg tudom csinalni, hogy csak egy linket rakok ide, es odairom hogy 233 kbyteos kepre mutat. Igaz hogy igy sokkal kevesbe feltuno... marad bennem egy kis rossz erzes hogy esetleg valaki azt hiszi rolam hogy lamer vagyok a htmlhez es nem is tudok kepet linkelni...