Elgondolkodtam azon, hogy vajon a múzeális megőrzésre félretett 100-as, 156-os és 600-as kocsikra miért nem vigyáznak jobban. Ott ahol most vannak, csak egyre joban pusztulnak. És bizony nem az eső töri be az ablakukat, nem a szél fújja ki az alkatrészeiket.
Pl. a 100-as, meg a 600-as olyan oldalablakokal készült, amin még csak igen kicsi eltolható rész van. Vajon ezeket honnan fogják majd pótolni? Ugyanis tudtommal raktáron ilyen már nincs...
1994 májusában, amikor odakerültek, még jó állapotban voltak. A 600-ason elötte való napokban még iskolába mentem a 72-esen, és a bal hátsó lengéscsillapítófedél hiányán kívül más baja nem volt. Most pedig... (sírni ér??? csaltam...)
Remélem jó hír az illetékes érdeklődőknek: a 302-es 435-ös troli ismét életképes. Hamarosan újra az utakat rója. Ezzel egyidőben viszont sajnos a 300-as nyugóvóba tért...
Ha jól emlékszem a 80-as évek közepe táján komolyan felmerült a pécsi troli létrehozása. Az akkori 16-os vonalat akarták kiváltani, illetve Lvov-Kertváros további közlekedési fejlesztését képzelték el így. A Bolgár Néphadsereg útján a villanyoszlopok úgy készültek, hogy azokon a felsővezetékeket el lehessen helyezni. Erről akkoriban a DN többször cikkezett, illetve nosztalgiázó írások jelentek meg a villamosról. Talán még a pincémben van róla anyag. Talán...
"Tényleg, úgy egyébként mi a baj a 400-as családdal. Gondolom már a busz szintjén van vele baj, hiszen a buszosok sem nagyon szeretik?"
Szerintem magával a 400-as családdal alapvetően nincs semmi probléma.
De: a tolóhajtást meg kell szokni (ami ugye a 435T-nél nem is igaz), meg vezetői tudás sem árt hozzá.
Az alacsonyabb padlózat más lengéscsillapítást és rugózást tesz lehetővé, és alapfeltétele a JÓ ÚTBURKOLAT (vajon milyen tartósnak bizonyulna egy Mercedes a Thököly ill. a Bartók Béla meteorzápor szaggatta macskakövének napi n*10 alkalommal való megtétele után, persze nulla karbantartás mellett). Ja és persze hagyjuk velük békén az útpadkákat.
És még elgondolkodtatóul: miért látni annyi meghibásodott DAF motoros buszt?
Egyszóval: a 400-asok jók, de már nem annyira igénytelenek mint elődeik.
Ja, délelőtt elhúztam kocsival a Könyvesen, és láttam, hogy a Kőbányi saroktól nem messze már az új vezetéktartó oszlopok állnak a benzinkútnál, és a 75-ös vezetéke rájuk van kikötve! Úgy látszik, egészen addig fenntartják a közlekedését, ameddig csak lehet, illetve talán egészen az 1-es villamos átadásáig?
"de csak IKARUST akarok a magyar felsővezetékre csimpaszkodva látni!!!"
nekem is az tetszik ha ugyan olyan formájú "kék" és "piros" járművek mászkálnak...
de ez csak szubjektív vélemény, ha valami más gyártmány jobb,olcsóbb akkor legyen az, csak legyen má valami új!
Az én ablakom a 81-es második megállója fölött van... :)))
A 302-es pillanatnyilag Pongrácon áll, alkatrészre vár - addig az ő ép részeit használják a többi gyógyítására, de a reményt nem adták fel a teljes felépülését illetően!
A többi 435-ös azért elég nagy rendszerességgel közlekedik, van, hogy a 81-esre is jut belőle egy-két példány.
A 302-est legutóbb '99 januárjában láttam, az pedig lassan másfél év. (az ablakom alatt van a 80-asok végállomása, sőt a 81 is itt rohangál szóval kb. jól tudom). A 305-ös - amely 99 májusában tért vissza - viszont közel két évig volt tétlenségre itélve: ezt nevezem. A 303 98-99-ben volt majd egy évig lepukkanva, a 311-es a 96-os forgalomba állást követően két hónappal már eltűnt és egészen 98 elejéig csak hébe-hóba tűnt fel, akkor is főleg a Renault vontatóra kötve. De a többi 435-ös is el-el tünedezik időnként pár hónapra, sőt akár fél évre is. A 307-et nem bántom a fél évéért, őt jól megzúzták hátulról. Valami nem ok vagy a trolikkal vagy a békávéval. (szerintem az utobbi) Egyébként troli kell és lesz is, de csak IKARUST akarok a magyar felsővezetékre csimpaszkodva látni!!!
A nemrég felmerült trolivásárlás kapcsán kérdezem: - Ki milyen trolit látna szívesen a ZIU-k helyett? Gondolom a trolivezetők a régi 260-as kasznival rendelkező csápost vezetnék szívesen, legalábbis ezt következtettem ki korábban, hogy a 200-as szériát jobban csípik.
Tényleg, úgy egyébként mi a baj a 400-as családdal. Gondolom már a busz szintjén van vele baj, hiszen a buszosok sem nagyon szeretik?
A GANZ már nem tud trolit gyártani? Az a kiepe vagy milyen nevű cégről tud valaki valami többet? A skodák nekem kívülről nem tetszenek, nem tudom belül milyenek.
Én a 415-ösre épülő trolit - a korábbi hibáik kijavításával, ha lehet - látnék szívesen, az alacsonypadlós szerintem annyival nem ér többet, mint amekkora árkülönbség lehet köztük. Kérdés, hogy a pályázat szerint mi számit korszerűnek, mit lehet venni? Szerintem amíg ilyen ótvar utak vannak Bp-en, nem érdemes ilyen járműveket beszerezni.
JA, és ha lehetne: TŰZPIROS színnel...:-)
A 600 psz. troli megvan, valóban egyre romló állapotban, várja a feltámadást, hogy a múzeumba vihessék, / úgy mint a 156-os is / de nincsen egyenlőre pénz a felújításához.
A 83-ról...
Akkor fog csak a Kőbányai úton menni, ha az a megoldás olcsóbb mint a Könyvesen kiépitésre kerülő új vezeték. / 1-es villamos miatt /A héten volt egyébként ennek Kőbányai úti témának a vonali bejárása és elméletben nincsen akadálya, hogy itt mehessen. / Már akkor jeleztük egyébként amikor a Kőbányait építették, hogy célszerű lenne egyből olyan oszlopokat beállítani ami később alkalmas a felsővezeték tartására is.... /
Ha ez megvalósul, ha nem a 83-t aug 30-ig leállítják, vagy azért mert a Könyvesen épitik a felsővezetéket, vagy azért mert a Kőbányain.
Egyszer már eljátszotta a BKV, hogy leszerelte a 74-es troli vezetékét, aztán visszaszerelte, és újraindította 83-as néven. Remélhetőleg tanultak az esetből.
Egytrolis merre vagy?
Érdekelne, hogy esetleg nem csiripelnek valamit a Zách utca környékén a 83-as sorsáról. Merthogy hamarosan buszok fognak helyette járni, az tuti, kérdés hogy meddig? ISTENEM!!!
De jó lenne, ha időközben megjönne a békávé esze. TROLIT AKAROK A KÖBÁNYAI ÚTRA!!!
A város vezetése Pécsett is fontolgatja a troli megépítését. Tizenhat év fontolgatás után mégis inkább a villamos mellett döntöttek. Ez a döntés nekem is roppantmód tetszik. Kár, hogy egy másik döntéssel ezt a villamost negyvenhét évvel később megszüntették. Ennek is már negyven éve. Aki jól figyelt, kiszámolhatja, hogy a troliról szóló elképzelések 103 évesek... Lassan ideje volna megépíteni. További gyors döntéseket kívánok!
Én is erre pályázok.
Ahogy látom a miskolci terveket szerintem előbb-utóbb lesz Miskolcon is troli. Ez az idő kb 15 év (remélem kevesebb lesz). Ehhez az kellene hogy egyenesbe jöjjön a város és elkezdjen növekedni a lakosság száma.
Előbb tutira a busz és villamos rekonstrukció fog befejeződni, aztán lehet szó egyéb fejlesztésekről, de remélem, hogy legkésőbb 10 év múlva mindenkit meghívhatok egy trolizásra Miskolcra. Rajtam nem múlik!!!!!!!!!!4444
GRATULALOK az alairasgyujtoknek, es minden alaironak, meg azoknak is, aki barmilyen modon hozzajarultak a gyozelemhez!
Csinaljatok valami hasonlot Debrecenben is, ha igaz, hogy ott mar fereg ragja a TroliT !
Ha Szegedön (OFF igy köll mondani, nem "Szögeden" ON) nem is fenyeget még a veszely, ott se art vigyazni.
Meg ki lehetne mar probalni szep hazankban, hogy mire kepes ez a jarmu a nem alföldi varosok (Miskolc, Pécs) meredek utcain. Nem a szukos helyi penzekbol kiepulo halozatra gondolok, hanem elobb csak egy kiserleti "egyvaganyu" probapalyara, mondjuk a miskolci Avason.
Szép álom, de kérdés, mennyire célszerű. Vajon a 75-ös régi, Népstadionig menő szakaszán nagyjából megegyező lenne-e a forgalom, mint a Pongrácz-úton ? Vagy kellene egy 75A is, amelyik a Népstadionnál fordul ?
Hasonlóan, lenne-e akkora forgalom a Baross utcában, hogy létjogosultsága legyen ott a párhuzamos 83-as és 84-esednek ? Az álmod egy fokkal célszerűbb, ha a 83-as marad a Nagycsarnok mellett, míg a 84-es megfogalmazása nemes egyszerűséggel: a 9-es busz vonalán - vagyis a Deák-tértől.
A városligetig ugyanis a városközponttól bolond lenne bárki trolival utazni, amikor van metró - az Elnök utcában, a Diószeghy Sámuel utcában átmenő utasokra nem nagyon lehetne számítani, csak a helyi lakosokra.
A Jozsef koruti vegallomastol a Kalvaria terig ugy, mint a 99-es, onnan a Rezso terig az uzemi troli vezetek alatt, ott a templomot megkerulve ki az Ulloi utra, Nagyvarad ter, aztan a Ludovikan tul elesen visszakanyarodva a Koranyi utcan a Mezo uzemegyseg ele, be balra az uzemi trolivezetek ala, es a Kalvaria tertol ujra, mint a 99-es. Delelott felorankent, delutan 35 percenkent kozlekedett. Utolso honapjaiban 415-os kocsi volt.
Kedvenc jaratom volt. :(
"...de számítások szerint hos-szabb távon a troli gazdaságosabb lehet, mint az autóbusz. A környezetvédelmi szempontok pedig egy-értelműen a troli mellett szólnak."
Remélem ezeket a számításokat a szegedi buszbarát (nem barátot akartam írni) polgármester is megkapja majd.
a 75-ös és a 83 vonalán csak üzemi kapcsolat van: a két vonal nem érintkezik, ha jól láttam a trolis térképet, eme fórumban, nemrég..
lehet, hogy brutál leszek (mivel nemnagyon ismerem a környéket, de térkép szerint jól néz ki...):
a 83-ast a Kőbányai úton kivezetni a Liget térig (vagy a meglévő üzemi vonalon a Népstadionig- ehhez - a térkép szerint szinte semmit sem kell építeni, adott a szabad végállomás, a vezeték, stb..- ebben az esetben a 83-ast valahol a 74-el nem ártana összakötni.. vagy legyen 84-es troli: az egyik a liget térre a másik a "régi" 75-ös végállomásra- Népliget)
A 75-öst pedig a Pongrácz utcai üzemi kapcsolat meghosszabbításával a Liget térig.-így a Vásárra trolival is lehetne menni...pl.