150e, az 150e. :( Ennyi futás alatt bármi történhetett a motorral. Jó esetben rutinos sofőr vezette, nyomatékból autózott és hosszú távon használta. Rossz esetben hülyegyerek padlógázzal taposta naphosszat, kizárólag rövid utakon (lásd az említett pizzafutárt). Vajon hagyta kihülni a turbót minden alkalommal, vagy cserés lesz hamarosan?
És mit jelent a "rendeszeresen volt szervízelve"? 20 ezrenként elvitték olajcserére? De milyen olaj bír ki 20 ezret egy dízelben? És milyen olajat töltöttek bele, milyen szűrővel? A futómű milyen utakon futotta a 150 ezret?
És nagyszerviznél milyen szíjakat tettek fel? Valami ratyit, vagy Gates-t? És vajon lecserélték a vízpumpát is, vagy majd rájössz 180-nál, hogy nem, mert beáll?
A szervizkönyvel tényleg csak az a baj,hogy 10k-ért csinálnak bárkinek...Na jó,a márkaszervizes kollegának lehet hogy csak 5k volt bajtársi alapon.:) Én a helyedben megnézném az előző tulajt a szervizkönyvben,és miután kikérdeztem a kereskedőt alaposan a kocsiról,egy szép reggeli órában felhívnám a volt tulajt... (Én fél 7-kor hívtam,én ébresztettem.:) ) Beszélni is alig tudott,de töviről hegyire azt mondta,mint az eladó.(km,szerviz,javítások,stb...) Öcsémnek így lett az 50ezres újszerű autóból,174ezres pizzáskocsi... Ja,és én kinyomtattattam a gyerekkel az összes számlát a szervizekről,javításokról!!(Én is márkaszervizben vettem) Úgyhogy ügyesen azért ki lehet szűrni a visszatekerést.De persze ez sem 100%-os :(
Nekem is gyanús az a 63k km...Mert ugye dieselt az vesz (újan) aki sokat akar menni vele... Sok sikert,remélem tudtam segíteni.
A 150e km-es 2.0 TDCi opel márkaszervíztől venném 1év garival.
A 63e km-es 1.8 TDCi dealertől lenne. Amikor rákérdeztem a telefonfonban, hogy elvihetem-e márkaszervízbe egy állapotfelmérésre, készségesen igen volt a válasza.
Kérdés a márkaszervízben mennyire tudják megállapítani, hogy tekergették-e a km órát?
A szervizkönyv nem jelent semmit, be kell menni a márkaszervizbe és ott utánakérdezni. A 80ezressel az a baj, hogy jó eséllyel az is 150et futott, a 150essel meg az, hogy épp 150ezer km körül szoktak kezdődni ezekkel a motorokkal a problémák (porlasztócsúcs, lendkerék) és mindegyik zsebbenyúlós (2-300ezer ft)
Kossz a tippet! Megnezem a vizhomersekleterzekelot. Az alapjaratszabalyzoszelepet mar kicsereltem (nem kellett volna!), egy vadi ujjal es ugyanugy megy vele. Visszatertem a regi szerelomhoz, o neki is az a a velemenye hogy valamilyen erzekelo a ludas, no meg talan a potmeter. Meg nem tudom hogy teszteljuk le, mert nekem nincs "computerbord"-om. Majd elmondom mire jutottam! Hello!
Én kérnék MP3-ast a helyedben (nekem nincs, mert én raktárkészletről vettem). Az AUX elég jól használható, de az csak egy vonalbemenet, tehát csak a hangerőt tudod a fejegységen (távirányítón) állítani, minden mást az MP3 lejátszón kell. Az MP3-ason meg (ha jól tudom, de ezt kérdezd meg) a könyöklőben van egy USB csati, ahova be tudod dugni a cuccodat (akár pendrive) és a fejegységen tudod vezérelni (pl. tudsz számokat léptetni, meg kiírja a címét, meg ilyenek).
A segítségeteket szeretném kérni. Ha esetleg van valakinek 2006-os évjáratú tetősínes ( nem korlát) Ghia kombira való gyári tetőcsomagtartója eladó sorban, akkor a mailemre tegyétek meg hogy küldtök egy elérhetőséget.
Szia! Köszi a segítséget. Megnyugtattál. Le is tettem a végső voksom a Ghia mellett. Bézs belsővel. Gyönyörű lesz. Még egy kérdésem lenne ha szabad: kesztyűtartó aux csatlakozója jól használható? Vagy érdemes MP3-as hifit kérni azért bele. Köszi mégegyszer!
Nekem Ghia van, bézs belsővel. Az 1-es Focus után én még ennek is keménynek találom a futóművét a 16-os kerekekkel. Már legalábbis normális autózásra, fekvőrendőr, macskakő, egyéb útakadályokra. A bézs belső nekem az eddigi 8 hónap alatt nem nagyon koszolódott, mondjuk az tény, hogy koszos kézzel megfogni nem szabad, mert akkor az úgy marad. :( Nekem mindenképpen a Ghia mellett szólt a tempomat, a Titaniumnál ez 80.000 felár lett volna.
Most szeretnék új focust rendelni és ebben kérném a véleményetek/segítségetek!
Ghia és Titanium között vacilálok (kombiban). Azt hallottam hogy a ghia futóműve sokkal lágyabb és emiatt túlságosan billeg. Igaz ez? Másik, hogy van-e valakinek Ghia bézs belsővel? Mennyire koszolódik, ill. mennyire tartható tisztán?
Azon hogy most merre fog rosszul működni az alapjárat felesleges gondolkodni,hiszen ha szorul akkor lefele is felfele is mehet vagy nem mehet. Egyszerűbb rendbetenni,10 perec alatt megvan az egész művelet. Ha ez a hibalehetőség ki van zárva teljesen,csak ez után lehet továbblépni és keresni tovább a hibát.
Itt motorvezérlő elektronika van,meg érzékelők ami alapján változtat sokmindenen,pl. a befecskendezés mennyiségén,gyujtás szögén stb.
Én először a hűtőfolyadékhőmérsékletérzékelőt tesztelném le,amit házilag is le tudsz. A műszerfalon ki lehet pötyögtetni az érzékelő értékét.Ezt először hideg állapotban érdemes,pl. egy egész éjszakai állást követően.Meg kell nézni egy hőmérőn mennyi a külső hőmérséklet,kb. ennyinek kell lenni az érzékelő által mértnek is.Ha ez jó,akkor melegen is meg kell ismételni,ebben az esetben értelemszerűen 80-90 C környékén kell lennie. Ha mindez jó,akkor van a motor első oldalán egy vákumos bizbasz amit 2 csavar fog,ez szabályozza az alapjáratot.Na az ebben található dugattyú szokot szorulni,és nem állítja optimális értékre az alapjáratot.Le kell venni,megjáratni befújni,hogy tökéletesen működjön.
Nem focussal járok, szóval bocs, hogy belebeszélek az istentiszteletbe, csak egy ötlet. A szivató milyen elven működik a focusban? Mert azzal is lehet valami, hogy melegnél jó az alapjárat, hidegen meg nem.
Hello mindenkinek! Mar irtam a problemamrol, miszerint a motorfordulat nem allando. Valamit javitottak rajta, de meg mindig nem tokeletes. Elmondanam mirol van szo. Hideg a motor-bekapcsolom. Miutan folmelegedett, elerte az uzemi homersekletet, a fordulat stabilizalodik ugy 660-600 ford/perc korul. Es tartja is magat, nem nagyon ingadozik. Szerintem ez keves. Kikapcsolom a motort es varok, mondjuk 1 percet, ujra bekapcsolom, a fordulat most 750-800-nal van, es ez igy mar jo. Es azutan ott is marad, ki is kapcsolhtom, rovid idore! Ha a motor lehul (mondjuk all vagy 1-2 orat), utana, az elso gyujtas utan megint csak 600 korul van a fordulat. Kikapcsolom, majd megint be, es akkor mar megint OK. ORULET! Van meg valami, nem tudom ez segit, a fordulat erzekeny a klima es a ventillator hasznalatara. Lecsokken. De ez azt hiszem normalis, vagy nem? A szerelom azt gyanitja hogy az uzemanyagadagolo potmetere nem mukodik rendesen, vagy valamilyen szenzor (viz, stb??) Nektek mi a velemenyetek?
Nem tudja valaki milyen programmal lehetne egy katalogust valahonnan letolteni? Tudjatok, azt amilyet a szakuzletek hasznalnak. Elmesz megrendelni egy alkatreszt, ok elinditjak a programot es te meg is tudod nezni hogy az az alkatresz hogy nez ki.
Nem is arra gondoltam hogy majd egy Ford márkaszervízben fogják leszívni vákummal a maradék olajat,hiszen mint tudjuk tudatosan van kialakítva az az olajteknő mégpedig amiatt hogy minél több fáradtolaj maradjon a motorban és emiatt az így is silány anyagokból készült motor még hamarabb elkopjon.Ebből következik,hogy minél hamarabb vegyél ismét egy új autót bla-bla fogyasztói társadalom.
Én egy megbízható maszek műhelyre gondoltam ahol simán ki tudják szívni a maradék olajat,és ezzel valamelyest megnövelve az élettartamot.
Nekem Swiftem van, a kollégámé a kókusz, azért is szerepel az egész írás offban. De ha megnézed a http://www.etis.ford.com/ oldalon a szervizműveletet, ott említést sem tesznek vákumról, csak az olaj leeresztésére van előírás.
Nemtom a nívópálca a teknő melyik végéhez megy le,de ha az alacsonyabbikhoz akkor menj olyan műhgelybe ahol a leengedés után a maradékot kiszívják vákummal.
Hátha van 2008 tdci tulaj köztetek, nekik fontos lehet: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=89563324&t=9051125
Leveleztem a mo-i képviselettel és a márkaszervizzel (ping-pongoztak velem), de nem tudtak választ adni a konstrukciós hibára. Azt válaszolták, hogy a motorolaj detergens és diszpergens tulajdonságai majd megvédik a motort... hát persze.
Kérdezném a nem ilyen karterrel rendelkező (2008 előtti) autósoktól: 1. beletöltenének-e fél liter fáradtolajat a motorba olajcsere után? 2. mire fel számlázza ki a szerviz a teljes olajtöltet költségét, ha ennyit nem is tud beleönteni?