Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4777
150e, az 150e. :( Ennyi futás alatt bármi történhetett a motorral. Jó esetben rutinos sofőr vezette, nyomatékból autózott és hosszú távon használta. Rossz esetben hülyegyerek padlógázzal taposta naphosszat, kizárólag rövid utakon (lásd az említett pizzafutárt). Vajon hagyta kihülni a turbót minden alkalommal, vagy cserés lesz hamarosan?

És mit jelent a "rendeszeresen volt szervízelve"? 20 ezrenként elvitték olajcserére? De milyen olaj bír ki 20 ezret egy dízelben? És milyen olajat töltöttek bele, milyen szűrővel? A futómű milyen utakon futotta a 150 ezret?

És nagyszerviznél milyen szíjakat tettek fel? Valami ratyit, vagy Gates-t? És vajon lecserélték a vízpumpát is, vagy majd rájössz 180-nál, hogy nem, mert beáll?

Váltóolajat cserélték rendesen? Fékolajat? Hűtővizet?

Áááááh, nem is kérdezek többet, mert totál elbizonytalanítalak! :)))

Ha leinformálható, akkor a kevesebb futásút venném a helyedben, de neked kell dönteni.
Előzmény: otter (4771)
ZSOXMTD Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4776
Helló.

A szervizkönyvel tényleg csak az a baj,hogy 10k-ért csinálnak bárkinek...Na jó,a márkaszervizes kollegának lehet hogy csak 5k volt bajtársi alapon.:) Én a helyedben megnézném az előző tulajt a szervizkönyvben,és miután kikérdeztem a kereskedőt alaposan a kocsiról,egy szép reggeli órában felhívnám a volt tulajt... (Én fél 7-kor hívtam,én ébresztettem.:) ) Beszélni is alig tudott,de töviről hegyire azt mondta,mint az eladó.(km,szerviz,javítások,stb...) Öcsémnek így lett az 50ezres újszerű autóból,174ezres pizzáskocsi... Ja,és én kinyomtattattam a gyerekkel az összes számlát a szervizekről,javításokról!!(Én is márkaszervizben vettem) Úgyhogy ügyesen azért ki lehet szűrni a visszatekerést.De persze ez sem 100%-os :(

Nekem is gyanús az a 63k km...Mert ugye dieselt az vesz (újan) aki sokat akar menni vele... Sok sikert,remélem tudtam segíteni.
Előzmény: otter (4773)
otter Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4775

A 150e km-es 2.0 TDCi opel márkaszervíztől venném 1év garival.

 

A 63e km-es 1.8 TDCi dealertől lenne. Amikor rákérdeztem a telefonfonban, hogy elvihetem-e márkaszervízbe egy állapotfelmérésre, készségesen igen volt a válasza.

Kérdés a márkaszervízben mennyire tudják megállapítani, hogy tekergették-e a km órát?

 

Segítségeteket még egyszer köszönöm!

 

Üdv.: András

Előzmény: Khelben (4774)
Khelben Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4774
A szervizkönyv nem jelent semmit, be kell menni a márkaszervizbe és ott utánakérdezni.
A 80ezressel az a baj, hogy jó eséllyel az is 150et futott, a 150essel meg az, hogy épp 150ezer km körül szoktak kezdődni ezekkel a motorokkal a problémák (porlasztócsúcs, lendkerék) és mindegyik zsebbenyúlós (2-300ezer ft)
Előzmény: otter (4773)
otter Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4773
Van mind a kettőhöz.
Előzmény: uraaam (4772)
uraaam Creative Commons License 2009.05.10 0 0 4772
Szervízkönyv?
Előzmény: otter (4771)
otter Creative Commons License 2009.05.10 0 0 4771

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni:

 

A héten szeretnék egy 2005-ös diesel Ford Focus-t venni.

 

Nem tudom, hogy 1,8-as vagy a 2,0-as motorral vegyem.

Az 1,8-ban van kb 60e kilóméter és 200e HUF-al olcsóbb mint a 2,0, amiben van már 150e km.

Igazából  2,0-ás felé húz a szívem, de nem tudom, hogy mit bír a gép.

Akinek van 2,0 TDCi-je kérem írja meg a tapasztalatát, hogy mennyire számít soknak vagy sem a 150e km 2,0 motorral, ha rendeszeresen volt szervízelve.

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Üdv.: András

sch-focus Creative Commons License 2009.04.21 0 0 4770
Kossz a tippet! Megnezem a vizhomersekleterzekelot. Az alapjaratszabalyzoszelepet mar kicsereltem (nem kellett volna!), egy vadi ujjal es ugyanugy megy vele. Visszatertem a regi szerelomhoz, o neki is az a a velemenye hogy valamilyen erzekelo a ludas, no meg talan a potmeter. Meg nem tudom hogy teszteljuk le, mert nekem nincs "computerbord"-om. Majd elmondom mire jutottam! Hello!
Előzmény: kacagógerle (4758)
GPS95 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4769
Igen, ebben igazad van. Kérek is majd bele. Bár az alap verzióban asszem nincs usb csati, de annyi baj legyen. Köszi a segítséget!
Előzmény: siz (4768)
siz Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4768
Én kérnék MP3-ast a helyedben (nekem nincs, mert én raktárkészletről vettem). Az AUX elég jól használható, de az csak egy vonalbemenet, tehát csak a hangerőt tudod a fejegységen (távirányítón) állítani, minden mást az MP3 lejátszón kell. Az MP3-ason meg (ha jól tudom, de ezt kérdezd meg) a könyöklőben van egy USB csati, ahova be tudod dugni a cuccodat (akár pendrive) és a fejegységen tudod vezérelni (pl. tudsz számokat léptetni, meg kiírja a címét, meg ilyenek).
Előzmény: GPS95 (4766)
Gaben. Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4767

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Ha esetleg van valakinek 2006-os évjáratú tetősínes ( nem korlát) Ghia kombira való gyári tetőcsomagtartója eladó sorban, akkor a mailemre tegyétek meg hogy küldtök egy elérhetőséget.

 

Előre is köszi,

 

Gaben.

 

 

 

GPS95 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4766
Szia! Köszi a segítséget. Megnyugtattál. Le is tettem a végső voksom a Ghia mellett. Bézs belsővel. Gyönyörű lesz. Még egy kérdésem lenne ha szabad: kesztyűtartó aux csatlakozója jól használható? Vagy érdemes MP3-as hifit kérni azért bele.
Köszi mégegyszer!
Előzmény: siz (4765)
siz Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4765
Nekem Ghia van, bézs belsővel. Az 1-es Focus után én még ennek is keménynek találom a futóművét a 16-os kerekekkel. Már legalábbis normális autózásra, fekvőrendőr, macskakő, egyéb útakadályokra.
A bézs belső nekem az eddigi 8 hónap alatt nem nagyon koszolódott, mondjuk az tény, hogy koszos kézzel megfogni nem szabad, mert akkor az úgy marad. :(
Nekem mindenképpen a Ghia mellett szólt a tempomat, a Titaniumnál ez 80.000 felár lett volna.
Előzmény: GPS95 (4761)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4764

Vagy az egy TDCI? Akkor tárgytalan, az enyém benyás volt.

Előzmény: Törölt nick (4763)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4763
Nekem a 220 ezer alatt 1* kellett tisztítatnom. Szerintem az belefér.
Előzmény: Akos_IKS (4762)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4762
Ahogy olvasgattam, a kartergáz visszavezetésből ered a gond, onnan kapja a szemetet. :( Hiába tisztítja ki, előbb-utóbb megint elkoszolódik.
Előzmény: kacagógerle (4760)
GPS95 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4761
Sziasztok!

Most szeretnék új focust rendelni és ebben kérném a véleményetek/segítségetek!

Ghia és Titanium között vacilálok (kombiban). Azt hallottam hogy a ghia futóműve sokkal lágyabb és emiatt túlságosan billeg. Igaz ez?
Másik, hogy van-e valakinek Ghia bézs belsővel? Mennyire koszolódik, ill. mennyire tartható tisztán?

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
kacagógerle Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4760
Azon hogy most merre fog rosszul működni az alapjárat felesleges gondolkodni,hiszen ha szorul akkor lefele is felfele is mehet vagy nem mehet.
Egyszerűbb rendbetenni,10 perec alatt megvan az egész művelet.
Ha ez a hibalehetőség ki van zárva teljesen,csak ez után lehet továbblépni és keresni tovább a hibát.
Előzmény: Akos_IKS (4759)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.20 0 0 4759
De ha szorul, akkor éppenhogy felfelé megy az alapjárat (1000 fölé), vagy tévednék?
Előzmény: kacagógerle (4758)
kacagógerle Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4758
Szivató???
Nem lada ez.:-)))

Itt motorvezérlő elektronika van,meg érzékelők ami alapján változtat sokmindenen,pl. a befecskendezés mennyiségén,gyujtás szögén stb.

Én először a hűtőfolyadékhőmérsékletérzékelőt tesztelném le,amit házilag is le tudsz.
A műszerfalon ki lehet pötyögtetni az érzékelő értékét.Ezt először hideg állapotban érdemes,pl. egy egész éjszakai állást követően.Meg kell nézni egy hőmérőn mennyi a külső hőmérséklet,kb. ennyinek kell lenni az érzékelő által mértnek is.Ha ez jó,akkor melegen is meg kell ismételni,ebben az esetben értelemszerűen 80-90 C környékén kell lennie.
Ha mindez jó,akkor van a motor első oldalán egy vákumos bizbasz amit 2 csavar fog,ez szabályozza az alapjáratot.Na az ebben található dugattyú szokot szorulni,és nem állítja optimális értékre az alapjáratot.Le kell venni,megjáratni befújni,hogy tökéletesen működjön.

.
Előzmény: gmondi (4757)
gmondi Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4757
Nem focussal járok, szóval bocs, hogy belebeszélek az istentiszteletbe, csak egy ötlet. A szivató milyen elven működik a focusban? Mert azzal is lehet valami, hogy melegnél jó az alapjárat, hidegen meg nem.
Előzmény: sch-focus (4756)
sch-focus Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4756
Hello mindenkinek!
Mar irtam a problemamrol, miszerint a motorfordulat nem allando. Valamit javitottak rajta, de meg mindig nem tokeletes.
Elmondanam mirol van szo.
Hideg a motor-bekapcsolom. Miutan folmelegedett, elerte az uzemi homersekletet, a fordulat stabilizalodik ugy 660-600 ford/perc korul. Es tartja is magat, nem nagyon ingadozik. Szerintem ez keves. Kikapcsolom a motort es varok, mondjuk 1 percet, ujra bekapcsolom, a fordulat most 750-800-nal van, es ez igy mar jo. Es azutan ott is marad, ki is kapcsolhtom, rovid idore! Ha a motor lehul (mondjuk all vagy 1-2 orat), utana, az elso gyujtas utan megint csak 600 korul van a fordulat. Kikapcsolom, majd megint be, es akkor mar megint OK. ORULET!
Van meg valami, nem tudom ez segit, a fordulat erzekeny a klima es a ventillator hasznalatara. Lecsokken. De ez azt hiszem normalis, vagy nem?
A szerelom azt gyanitja hogy az uzemanyagadagolo potmetere nem mukodik rendesen, vagy valamilyen szenzor (viz, stb??)
Nektek mi a velemenyetek?

Nem tudja valaki milyen programmal lehetne egy katalogust valahonnan letolteni? Tudjatok, azt amilyet a szakuzletek hasznalnak. Elmesz megrendelni egy alkatreszt, ok elinditjak a programot es te meg is tudod nezni hogy az az alkatresz hogy nez ki.

Ha valaki tud segiteni, megkoszonnem. Sziasztok!
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4755
ezzel én is egyetértek, csak a megbízató műhely nem pecsétel a szervizkönyvbe, így a gari is ugrik. :(
Előzmény: kacagógerle (4754)
kacagógerle Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4754
Nem is arra gondoltam hogy majd egy Ford márkaszervízben fogják leszívni vákummal a maradék olajat,hiszen mint tudjuk tudatosan van kialakítva az az olajteknő mégpedig amiatt hogy minél több fáradtolaj maradjon a motorban és emiatt az így is silány anyagokból készült motor még hamarabb elkopjon.Ebből következik,hogy minél hamarabb vegyél ismét egy új autót bla-bla fogyasztói társadalom.

Én egy megbízható maszek műhelyre gondoltam ahol simán ki tudják szívni a maradék olajat,és ezzel valamelyest megnövelve az élettartamot.
Előzmény: Akos_IKS (4753)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4753
Nekem Swiftem van, a kollégámé a kókusz, azért is szerepel az egész írás offban. De ha megnézed a http://www.etis.ford.com/ oldalon a szervizműveletet, ott említést sem tesznek vákumról, csak az olaj leeresztésére van előírás.
Előzmény: kacagógerle (4752)
kacagógerle Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4752
Nemtom a nívópálca a teknő melyik végéhez megy le,de ha az alacsonyabbikhoz akkor menj olyan műhgelybe ahol a leengedés után a maradékot kiszívják vákummal.
Előzmény: Akos_IKS (4751)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4751
ha nyom egy vissza a topicba linket, akkor megnézheti, akit érdekel, de azért beteszem:




Előzmény: gmondi (4750)
gmondi Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4750
Ákos, szerintem tedd be a képeket ide is, mert a megnyitott hozzászólásnál nem lehet nagyban megnézni.
Előzmény: Akos_IKS (4749)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4749
Sziasztok!

Hátha van 2008 tdci tulaj köztetek, nekik fontos lehet:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=89563324&t=9051125

Leveleztem a mo-i képviselettel és a márkaszervizzel (ping-pongoztak velem), de nem tudtak választ adni a konstrukciós hibára. Azt válaszolták, hogy a motorolaj detergens és diszpergens tulajdonságai majd megvédik a motort... hát persze.

Kérdezném a nem ilyen karterrel rendelkező (2008 előtti) autósoktól:
1. beletöltenének-e fél liter fáradtolajat a motorba olajcsere után?
2. mire fel számlázza ki a szerviz a teljes olajtöltet költségét, ha ennyit nem is tud beleönteni?

Üdv,
Ákos
siz Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4748
Á, ezen az autón nem hackelek semmit.
Bár... ha sikerülne megszerezni a 2008-as Focushoz a TIS-t, akkor azért lehet, hogy ezt átgondolnám... :)
Előzmény: Tomathos (4746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!