Keresés

Részletes keresés

V63-017 Creative Commons License 2017.05.14 0 0 4973

Voltam már pár találkozón külföldön, de hogy ott a mozdonyoknak nem volt kártyája az tuti, de még az akadós személyvonati kocsiknak sem. Egyszerűen a mozdonyvezetőnél levő menetrendjébe volt beleírva, hogy milyen gép, meg mi hol akad.

Előzmény: nazareth (4962)
alkotasu Creative Commons License 2017.05.14 0 0 4972

Urak!

A Fleischmann kerekek kompatibilisek a fremózásnál használt modul asztalokkal?

Erre gondolok:

http://www.fleischmann.de/de/product/87423-0-0-3-1-0-0-003006/products.html

MD 3006 mar92 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 4971

Előzmény: szegecsszámláló (4970)
szegecsszámláló Creative Commons License 2017.01.26 -1 1 4970

Na, pont kettőtökre (értem alatta: Nazareth, Rézgaras) aztán éppen jellemző a LEGO vasúti színvonal...megyek és hozok még fakockákat is, jó?

 

rezgaras Creative Commons License 2017.01.16 0 0 4969

Köszönöm az irónikus kritikát! ;-))

 

Előzmény: nazareth (4968)
nazareth Creative Commons License 2017.01.11 0 2 4968

Olvass vissza, és kiderül: a fremósok annyira igénytelenek, hogy bármin, még akár deszkára szögezett lego síneken is tudnak játszani :)

 

Viccet félretéve: szerintem a FREMO-n belül a modulok összeállítása pont nem egy kritikus dolog. Illik első körben magával a FREMO-val megismerkedni, hogy megtudd, egyáltalán miben gondolkozz, mire van szüksége a magyarországi csapatnak (állomás, ipar, rakodók, nyíltvonal? Mekkora? Milyen jellegű? Egyenes? Íves? Hány fokos? Satöbbi-satöbbi); ez azért is szükséges, mert gondolom az ember egy ismert csapathoz szeretne bejelentkezni a vadiúj moduljaival.

 

Aztán ha elkezded, igazából a modulok asztalos szempontból egyszerűek, mint a faék (legalábbis a hagyományos asztalokhoz képest), terep szempontjából pedig "legyen nagyon szép". Ezek mind általános dolgok, nem hiszem, hogy a FREMO-topikban kellene kitárgyalni, hogy hogyan oldjuk meg a modul sarokmerevítését, váltóállítást, fűcsomót az út mellé, vagy a Csörgő hajtásának rendbetételét...

 

OFF

 

Amennyire én az elbeszélésekből tudom, a tagságom előtti régi időkben ez a fórum azért jött létre, hogy a FREMO-tagok és az érdeklődők konstruktív párbeszédet folytassanak. Aztán valamiért a dolog kettészakadt: voltak, akik csinálták a dolgokat, és voltak, akik ekézték.

 

Folyamatosan ment a diskurzus arról, hogy miért kellenek a plusz szabályok; miért olyan szigorú az egész; képtelenek voltak megérteni, hogy a szabályok opcionálisak, aki nem akarja betartani őket, annak ott a vasútmodellező társadalom maradék 98%-a. Aztán sokan voltak, akik mindent a szervezés, forgalom, árufuvarozás rovására írtak: mer' a fremósoknak csak a forgalom számít, a járművek nem; mer' a fremósoknak csak a forgalom számít, a terep nem...  Ezeket az embereket egyszerűen nem értem. Kizárólag a saját szempontjaik szerint kritizálnak, holott szerintem van jópár versenyképes modulunk, és alig van Magyarországon még olyan banda, akik ennyire megpróbálna odafigyelni a gördülőállományra, korszakokra (emellett persze oda kell figyelnünk a vonatösszeállításokra, az árufuvarozás élethűségére, üzembiztonságra, menetrendre, és egy sor olyan dologra, amire mások nem).

 

A lényeg, hogy idővel itt a fórumon a FREMO valamiért szitokszóvá vált, a tagok-barátok pedig egyszerűen beleuntak a "Mér' nem" és "Mer' ti" hangulatú hozzászólásokba, és átszoktak más fórumokra, ahol köszönik szépen, jól vannak, megvannak.

 

A fentiek függvényében talán megérted, hogy miért nem fog itt senki hanyatt-homlok rohanni, hogy az Általad feltett ironikus, számonkérő hangvételű kritikára választ adjon. 

Előzmény: tumikas (4966)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.10 -1 0 4967

Mi a baj vele? Az nem kell a Fremózáshoz? Szerepel valahol a fejlécben, hogy járművekről nem eshet szó?

Másrészt: ki akadályoz meg, hogy írj a modulépítésről?

Harmadrészt: szerintem a modulépítéssel kapcsolatos dolgokat a terepasztalos topikban tárgyalják meg többnyire.

Negyedrészt: pörgess vissza, lejjebb találsz modulos dolgokat.

Ötödször: ha most hallgatunk, akkor jobb lenn a a lelkednek?

Hatodszor: hol van szó folyamatosan a járművekről? Szeptember óta mély hallgatás volt a topikban. Én meg bátorkodtam feltenni pár kérdést annak kapcsán, hogy elkészültem két újabb kocsimmal, amit szeretnék vinni a következő találkozóra. Akkora bűn volt ez?

Előzmény: tumikas (4966)
tumikas Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4966

Amúgy tök jó hogy folyamatosan a járművekről szól a polémia, modulépitésről ritkábban halunk.

alkotasu Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4965

Stokkhoz miféle kártya kell? Azon mi van, mivel lehet csinálni?

Nem célszerűbb akkor arról a 2-3 kocsiról külön-külön elkészíteni? Ugyanis nincs szó nagy mennyiségről.

Előzmény: nazareth (4964)
nazareth Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4964

Szerintem várj még vele. Elég lesz a stokkhoz kártyát csinálnod – majd ha elkészül a menetrend. Egyelőre semmit nem tudok a találkozóról, még a korszakot sem, és azt sem, hogy ki csinálja a menetrendet.

Előzmény: alkotasu (4963)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4963

Köszi!

 

Akkor ezek szerint célszerű nekiállnom készíteni a kisgyőri kocsijaimhoz, meg a postához 1-1 kártyát, hogy futhasson nemzetközi vonatban...

Előzmény: nazareth (4962)
nazareth Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4962

hogyan lesz a nemzetközi gyorsvonat összeköttetés?

Általában a nemzetközi találkozókon

 - vagy a szervezők megállapítják a nemzetközi menetvonalakat, ezeket kikommunikálják, az országok ennek függvényében készítik el a saját menetrendjüket,

 - vagy a szervezők csinálják az egészet, ehhez természetesen sok kommunikáció kell a külföldiekkel, mert a csapatok maguk ismerik a saját felkészültségüket, szokásaikat...

...harmadik lehetőség eszembe sem jut. Az, hogy most konkrétan hogyan lesz az egész megszervezve, nem tudom, de az évindító megbeszélésen gondolom ez is szóba kerül.

 

pl. nemzetközi forgalomban közlekedő személykocsikhoz kell majd kártya is?

Általában véve a személyvonatokhoz is kell kártya, illetve a stokkokhoz-kocsicsoportokhoz is; sőt, még az irányteherekhez is, függetlenül attól, hogy belföldiek, vagy nemzetköziek-e. Ettől néha eltekintünk, mivel az emberek fejben tudják tartani a szerelvényeket, de volt már kavarodás abból, hogy a stokkhoz sem készült kártya, és a mozdonyvezető nem tudta, hogy félúton le kellene akadjon egy-két kocsi. Emiatt ha magához a szerelvényhez nem is, de a leakadós stokkokhoz jó, ha van kártya.

 

Meg határállomásig menő mozdonyokhoz is?

Persze. Minden gépnek kell legyen kártyája, abba kerül bele a fordakártya. Függetlenül attól, hogy átdugja-e az orrát a határon, vagy sem. Az állomásokra dedikált tolatógépek kivételt képeznek, nekik nincs fordájuk, az állomást sem hagyják el; sőt, esetükben a pályaszámegyezés sem katasztrófa, feltéve, hogy nem egy vonali géppel egyezik meg a pályaszámuk :)

 

Előzmény: alkotasu (4959)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.08 0 0 4961

Az itthoni FREMO-kra emlékszem, de az idei nagyobb lesz - tudomásom szerint. Ha jól emlékszem, Lajos azt magyarázta, hogy ez rendes nagy találkozó lesz, nem "csak" egy regionális, mint a korábbiak. Tehát a kérdésem igazából a "nagy" találkozókra vonatkozott.

Előzmény: RhB (4960)
RhB Creative Commons License 2017.01.08 0 0 4960

A pályák teljesen szorosan kapcsolódnak, azaz folytatólagosan. A kintiekről nem tudok mondani semmit, ide osztrákok jöttek, és ők ugye a valóságban is szomszédosak. 2013-ban Rásonysápberencsből ágaztak el , tehát mint egy mellékága a nagy layout-nak. 2014-ben mintha egy T alakot formáztak volna, a csarnok egy hosszú és egy rövid oldala mentén végig osztrák vonal volt, és a T szára (gyakorlatilag 3 modul) kapcsolódott Dunaföldvárhoz. Itt ők egy komplett belföldi forgalmat is tudtak csinálni.

 

Nemzetközi személyvonatok voltak, általában volt Kurswagen is, amit valamelyik állomáson kapcsoltak le ill föl a vonatra. (De ha visszaemlékszel, ilyen a belföldiekkel is volt szinte mindig.) Eddig személykocsihoz nem kellett kártya, viszont minden mozdonyhoz kell.

Előzmény: alkotasu (4959)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.07 0 0 4959

Ha lesz az idén FREMO találkozó, meg gondolom lesznek majd ott külföldiek is, akkor hogyan lesz a nemzetközi gyorsvonat összeköttetés? Gondolok itt olyanra, hogy pl. nemzetközi forgalomban közlekedő személykocsikhoz kell majd kártya is? Meg határállomásig menő mozdonyokhoz is?

Egyáltalán: mennyire szorosan kapcsolódnak egymáshoz a különböző országok pályái, járművei egy ilyen nagy találkozón? Mitől függ, hogy mely országok kapcsolódnak egymáshoz?

ZOLII Creative Commons License 2016.09.12 0 0 4958

Köszi.

Közben már legyártattuk.Hamarosan összerakjuk és jön a fotó.

Előzmény: rezgaras (4957)
rezgaras Creative Commons License 2016.08.18 0 0 4957

Tkp. jó kérdés, mert a szabvány nem írja egyértelműen. De a rajzból és a leírásból következik.

 

"Gleisprofile nach Code 83 (h = 2,1 mm) bis Code 70 (h 1,8 mm). Schwellenquerschnitt 3 x 2 mm..."

 

Vagyis: sínprofil 2,1mm vagy 1,8mm. Talpfa keresztmetszet 3x2mm.

 

"Die Höhe SO über dem Fußboden beträgt 1.300 mm + 10 mm, einstellbar."

 

A sín futófelület magassága 1300mm a padló fölött, +10mm, beállítható.

 

Tehát valójában a rajzon látható profil tetejére rájön 2mm talpfa magasság és ~2mm sínprofil magasság.

Előzmény: ZOLII (4956)
ZOLII Creative Commons License 2016.08.06 0 0 4956

Sziasztok!

 

Kéne egy kis segítség.A képen látható modulvégen a felsőrészen még rájön a sín vagy a méretek a sínkoronától értendők?

Köszi

Zoli

 

alkotasu Creative Commons License 2016.05.04 0 1 4955

Egy kis megemlékezés a tavalyi találkozóról... :-)

 

DGabor89 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 4954

Lenne még egy kérdésem: a felsővezeték tartóoszlopait milyen távolságban rakták azokon a modulokon ahol volt? Szeretném a terepet úgy kialakítani majd hogy minél kevesebb bontással járjon a kiépítése.

DGabor89 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 4953

Szia!

 

Semmi probléma, ja modulvégek megrajzolásánál amúgy sem jutottam tovább.

Én ezt a két darab, a pdf-ben található véget fogom használni: 2B00 (domboldal) és 2E99 (Sík terep)

 

Üdv

Előzmény: Szárnyas FiFi (4952)
Szárnyas FiFi Creative Commons License 2015.12.22 0 0 4952

Szia!

 

Bocs nem volt időm olvasni ezért késtem a válasszal a következő modulvég típusokat lehet használni:

• H0-B96
• H0-B09
• H0-E96
• H0-F96

Ezek egy ill. két vágányú kivitelben használatosak, két vágányú kivitelben 46 mm nyílt vonalon a vágánytengely távolság megállóhely és állomás esetén 57 mm.

 

Üdv 

Előzmény: DGabor89 (4951)
DGabor89 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 4951

Szia!

 

Sajnos sikerült elég szerencsétlenül megfogalmaznom kérdésemet. A fremo87 szigorúbb szabályaival tisztában voltam, tanácstalanságomat abból jött hogy itt a fórumon amikor a 2 vágányos pálya került szóba akkor modulvégnek a fremo87 profiljának rajza volt beillesztve, valamint itt a viharsarokban ez a típus jár közkézen.

 

Üdv

 

Előzmény: Szárnyas FiFi (4950)
Szárnyas FiFi Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4950

Szia!

A különbség a két szabvány között nem a csatlakozó felületben van, hanem a a kivitelezésben. A FREMO87-ben csak a sin szálat veheted meg a boltban( kézzelkészitett talpfák, kiegészítők, épületek) és semmilyen torzitás nem megengedett. Ehhez képest a Fremo H0 sokkal megengedőbb.

Üdv

Előzmény: DGabor89 (4949)
DGabor89 Creative Commons License 2015.10.25 0 0 4949

Tiszteletem!

Egy kérdéssel fordulnák a Fremos közösség felé.

 

A szabványok átolvasása után az jött le nekem hogy H0-ban "két fajta fremo szabvány van": a Fremo87 és a Fremo H0. Mivel csak kis eltérések vannak az oldalprofilokban és egymással minden gond nélkül csatlakoztathatók, ezért az lenne a kérdésem hogy a kettő közül melyike az amelyik elterjedtebb; akár itthon akár külföldön.

Váltógyártó Creative Commons License 2015.08.28 0 1 4948

Ez bizony műanyagból van, és a múltkori kitérőn lévő kötések is abból voltak, csak ez saját termék, az meg PECO volt.

 

 

Előzmény: rezgaras (4947)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.28 0 0 4947

Nagyon formás! Jól emlékszem, hogy a sínlekötők réz öntvényből vannak? (valamikor írtad és bemutattad, de már nem találom)

Előzmény: Váltógyártó (4946)
Váltógyártó Creative Commons License 2015.08.27 0 1 4946

Egy Benő féle kurtított XI-est építek, de ez már fullos lesz! :-)

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2015.08.15 0 0 4945

Ha már mindenképp görögül akarod:

 

dendrofil

Előzmény: Wolf27 (4940)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.07 0 0 4944

A lányomnak mondom, hogy a menyem értsen belőle. :-))

 

Előzmény: RhB (4943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!