A Focus dízeleiről milyen tapasztalatok vannak? Melyik verzió a legjobb és melyiket érdemes inkább kerülni? A 90 lovassal pályán még ki lehet menni előzni vagy 130-140 körül már nem virgonc? Vannak a Focus dízeleinek típushibái, amik majd minden autón előjönnek?
Tuuuuuuuuuuud. Egy jobbfajta kigyorsításnál mondjuk 44-et is láttam már. Aztán felgyorsulsz 70-re, ahogy azt szabad:), és tartod a sebességet, akkor lesz abból hirtelen 3,5-4 is:)
Én nem paráztam, a forfokaponthu-n, meg itt is sokszor volt szó róla, hogy még simán megtehető pár Km, ha már nagyon vinnyog.Igaz, mikor az M3-ason a gödöllői emelkedőn dugó volt és hirtelen nagyon ment le a számláló, akkor egy pillanatra nyeltem egy nagyot:)
itt jut eszembe az én fókámnál én elfelejtettem a hátsó ablaktörlőt, néha idegesít, hogy nem az ablakra megy a víz hanem a csomagtartóba..:)) de ha virágos lennék faxa öntöző lenne, full extra:DD
-próba kör alatt hajts bele szándékosan erős kátyukba, ha erős hang nélkül átmegy okés...
-vizsgáld gyorsitáskor és fékezéskor is, hogy elhúz e a kormány..
- álló helyzetben erős jobbra-balra mozgatáskor vizsgáld a hagot! ha hangos katttanós az kormányműves!
-álló helyzetben balra, vagy jobbra tekerd a kormányt(tövig) és egy-két kört mész ha nincs nyekergő hang akkor okés! ellenben kuka!
-ha nem csak festették hanem gittelték is az a festésen nyomot hagy, apró kis lépgbuborékok keletkeznek, jó szemmel kiszúrható, egyéb meg nem is számít igazán!
ezek talán a legdrágább hibák kiszűrésének a lehetőségei, persze benzinesnél nem árt egy padlógázt nézni álló autónál(kipufogónál)
nézzed meg a pedálokat, hogy mennyire vannak a gumik lekopva róluk (perszer ezeket is lehet cserélni)
nézzed meg a kormányt, hogy mennyire van kifényesedve, ha fénnyes akkor ugyebár sokat fogdosták ergo van benne legláb 100km.
nézzed meg a kárpitokat hogy mennyire koszosak
kérjed el a szervízkönyvet: nézzed meg, hogy rendesen vannak-e vezetve benne az olajcserék és hogy maga az egész könyv nem vmi kamu másolt vagy nyomtatott szar, hanem eredeti gyári (nyomdai) kiadás
nézzed meg a forgalmiban, hogy ki az előző tulaj
ha márkakereskedésben veszed akkor nem áltakában 1 év garit adnak
ha nem márkakereskedésben veszed, akkor vidd el egy márkaszervízbe egy általános átvizsgálásra kb 8.000,- HUF (lehetőleg ne abba, ahol adig szervízelték, persze ha a dealer ismeri a márkakereskedőket és jóban van velük akkor lehet, hogy ez sem ér semmit)
ha dealer nem egyezik bele, hogy átvizsgáltassad akkor felejtő a dolog
ha tudsz szerezni ismerőstől rétegvastagság mérőt akkor vigyed magaddal és mérjed köbe vele az autót, hogy egyenletes-e festék, ha nem akkor vszinűleg zúzták aztán kalapálták és újrafestették
pofátlanul legalább 150-200-al kevessebért kezdjél el alkudni
ha nincsen hozzá cseregumi (nyári vagy téli) akkor alapból 100-al kevesebbért vegyed, mint amennyiért hirdetik
ha van autószerelő ismerősöd vigyed magaddal
Ha fentiek közül mindent megteszel akkor sem lehetsz 100%-ig biztos a dolgodban, mert manapság minden szemetet el tudnak adni a rafkós dealerek(tisztelet a kivételnek).
A nagy igazságot a havromtól halottam: "A dealer-ek így is, úgy is átb...nak, a kérdés csak az hogy mennyire."
Nekem akkor is van benne 1,5-2 liter, amikor a fedkomp már 0 megtehetőt ír. Mondjuk 10 km-rel a benzinkút előtt. Na akkor azért egy kicsit izgultam, hogy odaérek-e? :O
Csak félregépeltem, ez este jutottt eszembe, persze h hülyeség a 6,3, valójában az 7,3 és az apró. Nekem mindig marad benne kb 2 liter, mikor már fekszik a mutató, és a fedkomp is 20 megtehető Km-t ír
Vannak céges autók, amire vigyáznak. Sok helyen van, hogy a kocsi a cég nevén van, de az ember sajátjaként használja (pl gyógyszercégek). Ezek a kocsik azért jó állapotban szoktak lenni a sok km ellenére.
Nagyon semmire nem tudsz odafigyelni.Inkább nézd meg a belsejét,trehány droid járt-e vele vagy sem.:-)Ja,a kombik 80%-a céges kocsi.Ettől nem kell megijedni,vannak tiszta kíméletes üzletkötők is csak ritka mint a fehér olló.:-) Én pl. nemrég néztem egy 2005-ös kombit amiről tudtam is hogy céges volt.A belseje egy okádék volt,a motor nem látszott az olajsártól mindez 112.000 km-rel az órában. Lehet egy óriási külső-belső takarítás dobott volna rajta,de a kereskedő arra sem volt hajlandó hogy kitakarítsa.A pontot az i-re az tette fel,hogy be sem indult.:-)
Éppen Focus II vásárlás előtt állok. A kinézett darab 2005-ös kombi, 1,6,16V Sport. Van benne 112000km, állítólag főleg autópályán. Ford Ivanicsnál szervízelték, le lehet kérdezni a történetét. Mire érdemes odafigyelni az átnézetésnél? (a motorba ugye úgysem látnak bele, de hátha van tippetek). Ja, és mindehez 1,8M.
Most majd kapok hideget-meleget, de ne hiányold a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert az égadta világon semmi értelme nincs. Ha nyomod a gázt nagy számot mutat, ha nem nyomod kicsit. Látszólag vízszintes úton egyenletes tempónál is óriási az ingadozás. Fejben kiátlagolni nem tudod, de mit ad isten, ott van az átlagfogyasztás mérő funkció.
Azé mondom,hogy valami nem kerek.;-) Nem kéne itt legendákkal táplálni a leendő focustulajokat... Aztán meg lesz sírás-rívás,hogy a szar focus 7-et is megeszik,pedig neki 6-ot mondott valaki. Amúgy tényleg 55 l,csak a 1.8TDDI-NEK 52,7L a tank. De lehet hogy neki diesel van.:) Ja,télen nekem felment7.2re is.Mérges is voltam.:) Nyáron meg (mondjuk most is) 6.8on áll.Meglepően pontos nekem a fedcomp.És nem szégyenlősködök,ha előzni kell...;-) Mondjuk nem is pesten használom.