Sokkal újabb fotóim vannak - Fradi és Hűvösvölgy -, de a belső szerintem nem sokat változott. Ha jól rémlik a fészen is kerested, de most nem találom a posztot. Oda könnyebben tudnék képeket küldeni, itt macerás.
Itt most csak két kedvcsináló - Fradi 2015.05.30 és Hűvösvölgy 2021.11.20
Jelenleg MÁV, 4-es korszakot modellezek. Egy mozdonyjavító műhelyen dolgozok. Fotókat, esetleg videókat kérnék, főleg műhely belsőkről ,hogy nézhettek ki a 70-es 80-as években, milyen gépek voltak, milyen elrendezés ,stb... Googlet és youtubet már többször végignéztem. Ha esetleg tudtok ebben segíteni nekem, nagyon hálás lennék.
Hátha valakinek van infója. Battonya állomás 1978-as keltezésű helyszínrajzán még szerepel egy egyvágányos fűtőház épület. Van valakinek infója arról, hogy ez milyen épület volt és mikor épülhetett? Gyanítom, Trianon után, lévén onnantól határállomás volt. De az épületből már semmi sincs, még nyomok sem nagyon.
Bár eléggé kihalt mostanában ez a fórum, de hátha idetéved valaki, akinek van a régi Pálháza-Ipartelep fűtőházáról fotója. Olyat keresek, amin meg van a vízház is. Sajnos napjainkban az már nincs meg, elbontották, és kicsit át is alakították a mozdony színt.
A fordítókorongról készült tervrajzot fel tudod tenni nagyobb formátumban, hogy a feliratok is olvashatóak legyenek? Esetleg megvan papíron, mert akkor szívesen segítek beszkennelni.
Továbbá kérem, hogy akinek van olyan, MÁV szabványú fűtőházról fényképe amihez csak laktanya van hozzáépítve (vízház nem) az tegye fel a fényképet a topikra vagy írja meg, hogy melyik állomáson található meg - vagy volt amennyiben már elbontották.
Netes keresgélés útján bukkantam erre a fórumra. A kérdésem pedig a következő volna. Hol tudnék a Ferencvárosi pályaudvarnak a diesel javítócsarnokának a jellegrajzára rátalálni? Terepasztalt építek és a mindenki által használt körfűtőházat nem preferálom, ezért gondoltam megépítem a Fradi diesel javítóját vagy ahhoz hasonlót. De sajnos sem terveket sem jellegrajzot vagy minőségi fotót nem találtam.
Köszönöm a hozzászólásod. Bármilyen segítséget szívesen veszek. :) Bár egy egész napot rászántam magam a témára... Sikerült zöldágra vergődnöm a Kisterenye ügyben. Megnéztem sok-sok fellehető fotót, s van egy kiváló cikk az Indóház oldalán, nagyméretű MÁV-HÉV tervrajzokkal. Egy-egy szám nehezen kiolvasható, de fotókat méregetve, rengeteg számolással minden kideríthető. Hálisten!! A miskolci fűtőház sajnos nem hév épület, de mondom, sokat segít bármilyen adat, rajz, fotó. Az Északi és a Miskolci fűtőház 26 méteres, a Kisterenyei 17,5 méteres. Sikerült letölteni egy alaprajzot is, méretekkel az Északi félkörről, méretekkel, alap-elrendezéssel. ;)
Ha nem sürgős, január elején tudok neked segíteni. Nekem meg van a könyv amelyben ezek a rajzok megtalálhatóak, a címe: A miskolci fűtőház története. Ez a kis barna könyv a vasúthistória sorozat egy darabjaként jelent meg.
Mivel nekem is ez a fő érdeklődési köröm, csak az egykori Északi fűtőház (ex Hámán Kató) és az Istvántelki Főműhely vonatkozásában, megvettem a könyvet. Gondolván sínen leszek vele. De csak majdnem.
No ami elszomorító az az, hogy borzalmas hitvány minőségben vannak benne az ez irányú rajzmásolatok. A számokat egy 30 szoros nagyítású geológus lupéval próbáltam kibogarászni az elmosottság tengeréből.
És! Ami nagyon fontos, hogy olvasataim alapján változik a fűtőház falhossza, annak mértékében, hogy mekkora volt a fordító korong a fűtőház előtt. Az Északiban egykor 26 méteres volt, így a fűtőház "homlokzata" kb. 30 méter volt.
Biztos van aki nagyobb spiler ebben mint én, de én ennyit tudok most szóban hozzátenni a kérdésedhez. És január elején szívesen elküldöm neked a beszkennelt rajzokat a könyvből. Ha nem lesz számodra késő.
Emlék- és hagyományápoló terepasztalom következő, megőrzendő eleme a kisterenyei körfűtőház lesz. Ezeket a képeket, terveket itt a fórumon találtam A. Balu jóvoltából.
Meg tudná nekem valaki az épületet érintő fő méreteket? Sajnos nem tudom leolvasni a számokat, annyira kicsik. Vagy esetleg nagy méretben elkérhetném?
Reménykedem, hogy jár még itt valaki a korábbi törzscsapatból, mert mint látom nem túl aktív ez a topic.
Nagy segítségre lenne szükségem! Egy korábbi hozzászólásban egy bizonyos A.Balu nick nevű fórumozó feltett a 799-es hozzászólásban egy magyar kőrfűtőház tervrajzait, és a makettet amelyet épített. Nos ezekről a rajzokról szeretnék informálódni!
Azt szeretném megtudni:
Ismeri e valaki az említett urat?
Hátha még módjában áll segíteni e témában. (mail-t írtam a fórumos címére, de valószínűleg az a cím már nem él. Visszadobta a levelemet a szerver)
Megvanak-e valakinek még esetleg ezek a rajzok?
Illetve, tudja-e valaki miben lehet megtalálni e terveket? Esetleg a Vasúttörténeti Park által kiadott kiskönyv tartalmazza?
Szeretném a székesfehérvári fűtőház környékét megépíteni a microsoft train simulatorba. A projekthez szeretnék kérni minél több képet a fűtőházról és környékéről.
Volt idő amikor hivatalból elég sokat kellett foglalkoznom a pécsi fűtőház vízhálózatával. Nem találkoztam semmilyen utalással a hengeres víztoronnyal kapcsolatban. A meglévő viztorony, és a körfűtőház melletti ma már részben visszabontott vízház, valamint az állomás keleti oldalán lévő részben szintén átépített vízház, nem is tette indokoltá egy újabb torony építését. Ja és a víztorony mellett van vég egy 50 m3-es földfelszíni tartály is.
Én meg Pécs környékén egyáltalán nem vagyok ismerős, úgyhogy nagyon szívesen veszem a helyesbítéseket. A szkennelés során a fájlnevekbe a negatívok papír tartóján lévő feliratokból vettük az infókat. Tévedhettek ők is, lehetett rossz helyen a negatív plusz persze elírhattuk mi is, benne van a pakliban.
Megnézegettem a 14 másik ilyen (vagy nagyon hasonló) tornyot az adatbázisban (máv henger munkacím alatt) és ezek kizárhatók. Persze sok helyen volt még ilyen víztorony, ami nekem nincs meg... Például Zircen láttam egyet régen, aztán mire odaértem fényképezőgéppel (1997-re), lebontották:)
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mikor építették át a víztornyot betonvázasra, de találtam egy másik fotót az '50-es évek közepéről, és itt még vaslábakon áll. Az első fotó a Te gyűjteményed egy részlete, a második az egyém... Szerint csak-csak Ferencváros.