Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 5 perce 0 0 14968

2005-ös a kocsi, volt-e a már cserélve az üzemanyagszivattyú? Ha nem, akkor lehet itt az ideje, az a kész csoda, hogy 19 évig bírta, de még egyszeri cserével is nagyon rendben vannak az évek.

És mindig hagyj 10-12 lityót a tankban, mert ha nagyon koppra kiüríted mindig vagy kevés tankkal használod folyamatosan, akkor azzal rövidíted az életútját az AC pumpának.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/

Előzmény: danivk (14964)
kirsan Creative Commons License 30 perce 0 0 14967

Igazából a kérdéssel is vannak gondok. A pompa jelentése: Fényes, látványos, ünnepélyes dísz, külsőség a hatalom gazdagság, előkelőség kifejezésére. Lehet, hogy pumpát akartál írni? Az o és az u messze van egymástól, de biztosan kötözködöm? Mert ha AC pumpának gondolom, akkor az az üzemanyag szivattyú, tehát valószínűleg nem arra gondoltál, mert annak annyi köze van a klímához, hogy csak járó motornál megy a klíma, más köze nincs. Tehát ha búg az AC pumpa, akkor azt ki kell cserélni, nem is nagy összeg. Ha AC pompára gondoltál, az nem tudom, hogy mi. A kuplungnak sem sok köze nincs a klímához. A kuplung a váltó és a motor főtengelyénél van, hogy megszakítsa a kapcsolatot a kettő között. A klíma kompresszorán a klíma kompresszor szabadonfutó csapágy van. Ha erre gondoltál végleg nem tudom, hogy mi köze van az állítólagos AC pompának?

De értelmezzük, hogy mit írtál:

"Sziasztok. Mk2 fókuszom AC pompa hangja menet közben zúgós, kikapcsolt állapotban nincs hangja."

Ha az AC pumpára gondolsz, és hangja van menet közben, akkor ki kell cserélni. Ha AC pompára, és beírom a google-ba, olyan szerinte nincs, és megint a pumpákat adja ki.

"Ha csak bekapcsolt állapotban zúg, az maga a klíma kompresszor csapágya a bűnös? " Ha külön értelmezem a mondatot az előzőtől, akkor a kompresszor csapágyának lehet hangja, és mivel ha a  kompresszor nem működik, akkor nincs hangja, ezért nem a szabadonfutó.

"Ha a kuplung lenne a hibás, ki-be kapcsolt állapotban is zúgna nem? " Nem tudom mi köze a kumplungnak hozzá. Szóval ha a kuplungod rossz, mi zúg ki-be kapcsolásnál? És én a kuplungot kinyomni szoktam, nem tudom kikapcsolni.

Előzmény: danivk (14966)
danivk Creative Commons License 12 órája 0 0 14966

Nem értem ezt a korábban dolgodat...

Egyszerű kérdés volt, hogy ha csak bekapcsolt állapotban zúg, akkor nem a kuplung lesz szerintem. Csak erre vártam megerősítést. 

qtc Creative Commons License 15 órája 0 0 14965

Valóban.

 

Nem is a korábban feltett kérdésed.

 

Szerinted kapsz itt arra érdemi választ?

 

Szerintem nem, ergo...

 

Javaslom, hogy ballagj el az átalakítóhoz és ha szerencséd van, akkor talán tudja

a megoldást a lent felvetett problémádra.

Előzmény: danivk (14964)
danivk Creative Commons License 18 órája 0 0 14964

Sziasztok. Mk2 fókuszom AC pompa hangja menet közben zúgós, kikapcsolt állapotban nincs hangja.

Ha csak bekapcsolt állapotban zúg, az maga a klíma kompresszor csapágya a bűnös? 

Ha a kuplung lenne a hibás, ki-be kapcsolt állapotban is zúgna nem? 

quad4 Creative Commons License 2 napja 0 0 14963

Ez mindenképpen fontos hozzászólás volt. Egyébként az átalakított rendszerrel vizsgázott mielőtt megvettem.

Előzmény: qtc (14962)
qtc Creative Commons License 3 napja 0 0 14962

Gondolom az átalakítást dokumentálták és rendelkezel a hozzá szükséges engedélyekkel is.

Amúgy mikor és hol vizsgáztatták az autód?

 

Előzmény: quad4 (14959)
qtc Creative Commons License 3 napja 0 0 14961

most vettem észre, hogy azt írod, hogy fusiFischer alakított egy icipicit  a gyári konfiguráción.

 

Nos, attól tartok, hogy hozzá lenne célszerű fordulnod.

 

 

Előzmény: qtc (14960)
qtc Creative Commons License 3 napja 0 0 14960

OK.

 

Szerintem itt sem fogsz használható megoldási javaslatot kapni,

különösen a gáz kiegészítéssel kapcsolatban.

 

Nincs más hátra, mint az hogy elballagsz egy gázautóra minősített szakszervizbe.

Előzmény: quad4 (14959)
quad4 Creative Commons License 3 napja 0 0 14959

Szuper. Mivel a ford gyárban szerelték bele a gázt. Gyárilag gázos, persze cng és itthon a honosítás előtt cserélték a szükséges dolgokat az lpg-hez.

Előzmény: qtc (14957)
qtc Creative Commons License 3 napja 0 0 14958

Az utólagos tetősín felszerelést felejtsd el. Próbálj meg beszerezni hozzá

megfelelő, ha lehet eredeti Ford tetőcsomagtartót. Talán bérelni is tudsz, ebben

segíthet egy kereső, ha beírod: "tetőcsomagtartó bérlés".

 

 

Előzmény: nemertemenezt (14955)
qtc Creative Commons License 3 napja 0 0 14957

A kérdésedre az a korrekt és szakszerű válasz: valami, de akármi is lehet.

 

Javaslom, hogy ballagj el egy hozzáértő szervizbe, esetleg oda, ahol beszerelték a gáz megoldást.

Ott kaphatod meg a korrekt választ a kérdésedre.Ha szerencséd van, megjavítani is képesek lesznek.

Előzmény: quad4 (14956)
quad4 Creative Commons License 3 napja 0 0 14956

Üdv mindenkinek. Focus mk3 az alany. 

1.6 benzin/gáz (lpg). Benzinnel indul és automatán kapcsol át gázra, viszont benzinnel rángat és elég gyakran puffog. Amikor átkapcsol gázra nem csinálja. Ha menet közben benzinre kapcsolom akkor sem csinálja.

Trafó, gyertyák, kábelek, vezérlés, okoskerekek, kuplung cserélve lettek. Mi lehet a hibás??? 

nemertemenezt Creative Commons License 2024.05.27 0 0 14955

Van egy Focus mk1-es kombim, facelift utáni, tetősín nélkül.

Most egy utazás miatt megnőtt a pakolási igény. A vonóhorgos megoldás drága, meg utána várhatóan nem kell.

Lehet-e / érdemes-e utólag rá tetősínt applikálni vagy marad a vásárolható hagyományos tetőcsomagtartó?

csuklós Creative Commons License 2024.05.26 0 0 14954

Köszönöm a garázs tippet!

 

Végigfutottam ezeket a dolgokat, amit írtál. 
A garanciás felújított motor tűnik a legjobb döntésnek elméletileg. Szerintem az én blokkom is jó lehet, de persze nem látok bele. Szívesen felújítatnám, ha olyan állapotban van. Projektnek vettem, és a fiamnak szántam, de nem tudta kivárni, vett másik autót. El szeretném majd adni, de ha elkészül, akkor valószínűleg marad egy darabig, mert szeretném használni is.

Van egy másik autóm (Nissan Qasghai) amit most használok, de azt is eladnám, mert így 55 felett szeretnék mást is kipróbálni. Nem kapuzárási, azon már túl vagyok. :) Tetszik a Focus, legalábbis amit eddig menetem vele tetszett, tehát maradna egy darabig. Ha a motor elkészül, olyan lesz mint egy új autó. Szóval inkább ezt tartanám meg mint a másikat.

Előzmény: _lala_ (14952)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2024.05.25 0 0 14953

Hlinka Garage

Előzmény: csuklós (14951)
_lala_ Creative Commons License 2024.05.25 0 0 14952

ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba

 

Van az a pont, ameddig bele lehet nézni gazdaságosan a motorba (szelepfedél, olajteknő gazdaságosan leszedhető, ami onnan látszik, az megnézhető; gyertya helyére lehet endoszkópos kamerát rakni, azzal a henger belseje megnézhető; illetve lehet végkompressziót és/vagy veszteséget mérni), más dolgokhoz viszont szét kell szedni, de a szétszedés/összerakás csak a betekintés miatt nem gazdaságos, csak akkor, ha utána fel is újítod az egészt, úgy meg nemigen áll meg a projekt 7 számjegy alatt.

 

Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!

 

Akkor érdemes felújítani, ha

- szétszedés után egyértelműen felújítható állapotban van (repedt blokkot pl. nem biztos, hogy érdemes kétséges minőségben javítgatni, ha amúgy tonnaszám rendelkezésre áll a bontóban ugyanilyen motor)

- a felújítás után egy jó ideig szeretnéd még használni az autót (ha inkább eladnád, akkor arra számítsál, hogy a korrekt felújítás költségeit senki sem fogja neked kifizetni, és még gyanakodni is fog, hogy át akarod verni a felújított motorral - ha meg nem mondod el neki, abból garanciális gondjaid lehetnek - egy szó, mint száz: a felújítás, aztán eladás nem jó koncepció)

 

A bontott motor rizikó, senki nem mondja meg látatlanban, hogy milyen állapotban van, ha meg szétszedik, akkor lehet is rögtön felújítani, úgy viszont kifejezetten nagyon drága lesz a projekt, mert a felújítás árán felül még a bontott motort is ki kell fizetni. Illetve léteznek cégek, akik a bontott motorokat felújítva árulják garanciával - nyilván szabad szemmel jól látható összegért, viszont itt a legkisebb a rizikófaktor.

 

és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba

 

Én lehet, hogy keresnék egy másik szervizt. Olyat, aki diagnosztizálásban jó.

 

mivel már pár dolog ki lett cserélve

 

 

Nekem erről a "mi csak cserélgetni tudunk" c. klasszikus márkaszervizes hozzáállás ugrott be - igen, lehet, hogy kicsit szemét vagyok velük, mert a cserélendők egy része valószínűleg megérett a cserére, de akkor is...

Előzmény: csuklós (14951)
csuklós Creative Commons License 2024.05.25 0 0 14951

Üdv!

Köszönöm a válaszokat!


Én nem voltam ott a szereléskor, de több Ford szervízben dolgozó látta és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba. Csak mivel már pár dolog ki lett cserélve, ami szokott ilyen hangot okozni, ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba, nincs nagyon más választás.

Valószínűleg gépműhelybe kell vinni a blokkot, és érdeklődtem, hogy van e itt, vagy ismertek e specialistát, aki ilyesmivel foglalkozik.

A szervízelőélet mehet a kukába ezek után, mindegy ott mit írtak, nyílván nem volt karbantartva megfelelően.

Így vetten hibásan, nem az a probléma, vállaltam a kihívást, csak kicsit egyszerűbb esetre gondoltam.

Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!

 

 

htibor Creative Commons License 2024.05.25 0 0 14950

Nem írtad h elyileg hol és merre vagy, de Pl: https://www.injektor.hu/arak-akciok

 

Nem írtad milyen szerviz előélettel vetted meg, mennyi után voltak az olajcserék.

Vezérléscsere meg volt ok rendben kicsit "csörömpöléses" hangja az okoskerekeknek lehet, ez a velejárója a változó szelepvezérléses 1.6 Ti-VcT motoroknak Focus MK2-esben nekem is volt 8 évig, de írtad, hogy cserélve lettek.

Kopogásos égés(benzin-levegő keverék előgyulladása) lehet pl. nem megfelelő üzemanyag, túl magas motorhőmérséklet, nem megfelelő gyertya okán is, ha ez a probléma egyáltalán.

Gyertya csere nem egy wasistdas a Focusoknál a gyári 3-4 ezer Ft/db körül van(3 év-60 ezer km az ajánlott csereintervallum), 100-as prémium benzin használata javallott lehet.

 

Ezt így olvasásból nehezn fogja bárki megítélni, egy megfelelő szervizben műszeres méréssel ki lehet deríteni az okát. Szerelő(k) mit mondtak?

Előzmény: csuklós (14948)
_lala_ Creative Commons License 2024.05.24 0 0 14949

Ez az a kategória, amiről fülre még a típusismerettel rendelkező, hozzáértő, tapasztalt szerelő sem mondja meg, hogy micsoda - hát még látatlanban, elmondás alapján, neten keresztül bárki...

Előzmény: csuklós (14948)
csuklós Creative Commons License 2024.05.24 0 0 14948

Sziasztok!

Leírnék egy hosszabb történetet, hátha volt már ilyen valakinél, vagy van tippje.

2017-es MK3, 1,6 ti-vct, 125 LE, benzin. Céges autó volt 270 000 km.

Dízeles hanggal (úgy indult, hogy hidrotőke, de az nincs is benne, mint kiderült) vettem, de tökéletesen működött. Jól ment, nem melegedett, semmiféle folyadékot nem fogyasztott. Olajcserénél nagyon régi olaj jött le, el volt hanyagolva. Vezérlés, okoskerekek, valamiféle tányérok, alátétek a szelepeknél gyárira cserélve, valamiféle mérések alapján. Hengerfejben ezeknek a tányéroknak a fészke rendben van úgy tűnik. A kopogás mégis megmaradt, nem is igen változott. Egyes vélemények szerint a motor mélyebb helyeiről jöhet a zaj.

1000-2000 fordulat között egészen kisimul s hangja, de ez alatt és terhelésre kissé erősödik. Menet közben, feltekert ablaknál alig, szinte nem is hallani.
Szerintetek mi lehet ez? Csapszeg esetleg? Volt ilyen tapasztalata valakinek? Ha igen mi volt a megoldás? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ilyen motorok felújításával?
Bocsánat, ha szakmailag nem vagyok pontos, de laikus vagyok!
A válaszokat előre is köszönöm!

bob lee SWAGGER Creative Commons License 2024.05.24 0 0 14947

https://www.youtube.com/watch?v=qPI7DvS1aS4

 

esetleg nem tudjátok milyen szeren él ez a kopasz?

 

tök sok fals infot mond:

pl. nem nagyon volt mk2-ben a muszerfalon tarolo lehetoseg.

nincs isofix...

futomuvet jackie stewart fejlesztette... háát persze.

 

meg sok kis apróság, tulajként fáj ez a sok balgaság amit összehordd...

qtc Creative Commons License 2024.05.17 0 0 14946

Ha jól értem, akkor eddig fushiFischer-ekhez vitted.

 

Miért nem ballagsz el egy Ford szervizbe?

 

Még garanciális is az autód, természetesen kopó alkatrészekre nem vonatkozik a garancia.

 

 

Előzmény: gyurijo9 (14941)
qtc Creative Commons License 2024.05.17 0 0 14945

melyik Sync verzió, 2 avagy 3?

 

A 3-as exfat

Előzmény: Alyx01 (14937)
qtc Creative Commons License 2024.05.17 0 0 14944

Solymár

Előzmény: Saymour (14936)
nice2know_u Creative Commons License 2024.05.17 0 0 14943

Igen! Atnezettem elotte egy szerelovel es tenyleg nagyon szep az alja a korahoz kepest. A kuszob kornyeken nem latszik semmi rozsda nyoma de nyilvan be kene lesni ala jobban hogy teljes kepet kapjak. Valoszinuleg elviszem azert atnezetni alaposabban, szeretnem rendberakni a dragat. Koszi a tippet a szivacsrol, ezt mar olvastam hogy erdemes kiszedni.

Előzmény: laciipacii (14942)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.17 0 0 14942

megvetted?

 

küszöbröl nincs fotó. ez a 2 fotó a sárhányóról meg kb semmi, van ilyen szivacsbetét a dobbetét mögött azt kell kukázni..

Előzmény: nice2know_u (14940)
gyurijo9 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 14941

Sziasztok!

 

Centír problémákkal küzdök 2022-es Focus kombival. Több szervizben járva se tudták megfelelően kicentírozni (100 felett remeg minden) és ahol legutóbb voltam, ott legalább korrekten megmondták, hogy sok "kúp"-uk van, de egyik sem passzol igazán a 18 colos felnimhez. Emiatt nem tudják maximálisan jól megoldani a problémát mert a középső lyuknak túl rövid a nem tudom milye. 

 

 

Szóval.. valaki találkozott már esetleg hasonló problémával vagy van olyan tökös futóműves aki legalább 95%-osan meg tudja oldani a problémám?

 

Köszi! 

 

 

nice2know_u Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14940

Sziasztok,

 

Remélem jó helyre érkeztem egy kis tanácsért. :)

 

Egy faceliftes Focus mk2-re vadászok éppen és a héten sikerült kipróbálnom egyet. Minden rendben volt vele motorikusan, stb., viszont a nem túl jó hír hogy láthatóan elindult már a rozsda pár helyen (persze nem meglepi, 16 éves lesz nemsokára) az első kerékíven és gyanús hogy a küszöböt is elérhette már a videók alapján amiket eddig néztem a témában. Ti mit gondoltok, mi lapulhat az elemek mögött? Én legfőképpen a látható hólyagosodás miatt parázok, gondolom ott belülről ette már át magát a rozsda. Ami viszont meglepő, hogy hátulról alul benézve a futómű majdnem rozsdamentes. Hozzáteszem még hogy Németországból származik az autó, és a kipufogó is elég újnak tűnik, szóval elképzelhető hogy már dolgoztak rajta de sajnos a tulaj nem tudja ennyire az előéletét.

 

Holnap még vásárlás előtt természetesen elvisszük egy teljes átvizsgálásra és különös figyelmet szeretnék szentelni a rozsdának. Ennek függvényében mondok majd A-t vagy B-t.

 

Ti mit gondoltok így első látásra, nagyon horribilis lehet a helyzet? Gondolom itt több szaki van aki már látott ilyesmit kívülről és belülről is úgyhogy megköszönném ha hozzászóltok. :) Mennyit alkudjak ha küszöbcsere gyanús? :D Tudomásom szerint egy igényes műhelyben ez olyan 4-500ba is simán fájhat, ha nem többe.

 

A képek itt találhatóak:

https://ibb.co/QpBMg1N
https://ibb.co/4MntNTt
https://ibb.co/6YYv1Dn

 


Előre is köszi a segítséget!

Alyx01 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14939

Szia!

Akkor keresek egy régebbi verziót. A mostani USB3.2-est nem látja sajnos.

 

Köszönöm

Előzmény: Saymour (14938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!