Keresés

Részletes keresés

zeix99 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 142
Nézd meg ezt!
http://www.stanford.edu/~hydrobay/lookat/tt.html
Előzmény: mokway (140)
mokway Creative Commons License 2009.05.09 0 0 141
mokway Creative Commons License 2009.05.08 0 0 140
Mostanában készítettem egy tesla turbinát látván hogy a külföldi médián terjed.
Mitagadás kiváncsi lettem mit is tud.Kipróbálás után tapasztalatom szerint alacson nyomáson nem túl energiatakarékos. A legtöbb neten található turbinát magas nyomású gázzal üzemeltetik s nem pedig gőzzel és éppen ezért kevéssé látszik, hogy mennyi energia kell hozzá. A Hard Drive kategóriában mindegyiket meg lehet állítani kézzel.(Készítek egy videót is , szintén akit érdekel annak elküldöm. )
Tesla pedig bátran ajánlotta gépjárművek hajtóművének éppen gőzzel hajtva is.
Az alábbi kísérletben meghajtott egy 3 wattos gépjárműindexlámpát.
zeix99 Creative Commons License 2009.04.07 0 0 139
Látom haldoklik a topik...

érdekesség képpen, lehet, hogy már volt fent.....

http://www.phys.washington.edu/users/sbtroy/Tesla_Turbine/Tesla_Turbine.html
Adrien83 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 138

Sziasztok!

 

Tudom, hogy ez nem egy álláskereső portál, de azt gondolom, hogy csak itt érhetem el azokat az embereket, akik speckó területen dolgoznak.

Engedjétek meg, hogy ajánljak nektek egy álláslehetőséget.

 

Turbinagyártással foglalkozó német nagyvállalathoz keresek TERVEZŐMÉRNÖKÖT.

Villamos erőművek kondenzátorainak tervezése volna  a feladata, továbbá energetikai méretezés és az alaptervek kidolgozása, tervdokumentáció.

Normálisak, kulturáltak és rendszerezettek a  munkakörülmények. Meg is fizetik az embert.

Akit érdekel a lehetőség az elér az adrienn.palagyi @humansales.hu e-mail címen, illetve a 06-30-5676026 számon.

 

Illetve kérném a segítségeteket abban, hogy milyen fórumon vagy portálon érdemes még megfordulnom, ahol gépészmérnököket találok?

 

Előre is köszi,

 

Adri

barbyx Creative Commons License 2009.01.07 0 0 137

Szia !

 

Engem is érdekelne minden amit elértél, és publikus. Igazából nekem szükségem lenne egy turbinára, egy ilyen Tesla féle az pont jó lenne, érdekelnének az építési problémák is.

 

Köszi:

kb@gakomix.hu

 

hanzymester Creative Commons License 2008.09.02 0 0 136
Szia !

Engem baromira érdekelne a dolog !
Küldjél légyszi videót :) Köszi

Hanzy

benciskjancsi-freemail-hu
Előzmény: szbalogh (134)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 135
Gratulálok az eredményekhez!
Előzmény: szbalogh (134)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.29 0 0 134

Így néz ki kicsit átalakítva.

A levegő útját a két szélső tárcsánál akadályozó 2mm-es hungarocellből kivágott karikák vannak. A tárcsákon kivezető lyukakat 4 ről 5 mm-re fúrtam. A két oldalára 2-2 2mm-es kartonlapot ragasztottam.

szbalogh Creative Commons License 2007.11.29 0 0 133

Ma próbáltuk a Tesla-t fordulatszámmérővel és kicsit feljavítva.

Rekord: 8000-es fordulatot mértünk 4 bar nyomáson.

Nagyobb nyomást nem mertünk ráadni :) meg még mindig eresztett már a 4 bar-nál is. Teszek még bele 4 csavart és a tárcsákat ráragasztom a tengelyre, mert elforog rajta. Lehet, hogy nagyobb volt az a fordulatszám. Annyira elforog, hogy lefogtuk a tengelyt, de a tárcsák ugyanúgy forogtak tovább. Ezért nyomatékot sem tudtunk megfigyelni rendesen. Azért egy autógenerátort simán elforgatott volna terhelés nélkül.

Van videófelvétel telcsivel. Akit érdekel és kéri, annak elküldöm.

 

 

gombi46 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 132
Nézd meg az esztergályos topicot!

Miklós
Előzmény: szbalogh (131)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.21 0 0 131
Ja, ~95%-os hatékonyság
Előzmény: mmormota (129)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.21 0 0 130

Jóval egyszerűbb alkatrészek kellenek hozzá. Mivel egyszerűbb megoldás, sokkal kisebb az esélye, hogy elromoljon. Kis helyet foglal és nagy teljesítményre képes. Nagyobb élettartam.

Hátránya talán az, hogy nagyon nagy fordulaton erős igazán. Ezért strapabíró csapágyak és nagy pontosságú alkatrészek kellenek hozzá. Persze a nagy pontosság csak egy-két kritikus helyre kell.

Előzmény: mmormota (129)
mmormota Creative Commons License 2007.11.20 0 0 129
Mi az előnye ennek a konstrukciónak a lapátos turbinához képest?
Előzmény: szbalogh (128)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.20 0 0 128

Tegnap délután még próbálgattuk kicsit. Amikor visszaesett 3-4 barra ráadtunk annyit még, hogy stabil maradjon az 5 bar. Na akkor már veszettül pörgött. Nem próbálkozom megsaccolni, hogy mennyivel. Munkatársam csináltat fordulatszámmérőt, addig én is tökéletesítm és majd akkor megmérjük.

Közben tervezgetem a végső megoldást.

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.20 0 0 127

Gratulálok, kedves szbalogh!

Te nem csak szövegelsz, mint egyesek (pl. mint én...), hanem cselekszel is!

Előzmény: szbalogh (124)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 126
Sajnos nem. Semmi szintetikus, összeolvadna a súrlódási hőtől. Egy öreg kalap...
Előzmény: vpe5 (125)
vpe5 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 125
nekem van 1 csomó polifoam szivacsom ha az jó
szbalogh Creative Commons License 2007.11.19 0 0 124
Az sajnos nincs itthon. De majd körbekérdezek.
Előzmény: Törölt nick (123)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 123
Egy kis filc talán. A jó öreg szigetelőeszköz cssodákraképes.
Előzmény: szbalogh (122)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.19 0 0 122
Ja és még a ház éleinél is ereszt. Tettem a 3 rész jözé 1-1 db papírdobozlapot de ezek inkább csak távtartóként szerepelnek mint szigetelés.
szbalogh Creative Commons License 2007.11.19 0 0 121

Ez a klasszikus Tesla féle turbina féle konstrukcó. A levegő a tárcsákon levő lyukakon át áramlik, illetve a tengelyt tartó csapágyak résein távozik. Ezért nagyon fontos a szélső tárcsák és a ház fala közti rész szigetelése. Na ez nincsen megldva. 3-as csavar- illetve anyafejnyi rés tátong.

Ennek ellenére 5 barra állított reduktorral simán felpörög. Ekkor a nyomás visszaesik olyan 3-4 barra. Nyomaték van benne rendesen. A tengelyt alig lehet lefogni ujjal. Leginkább egy köszőrűhöz tudnám hasonlítani a viselkedését. Lasssan pörög fel aztán ha túl nagy terhelés éri lassan csökken a fordulatszáma. Ezt mondjuk sejtettük már. Lényeges különbség van a szabad és a terhelt forgás fordulatszáma között. Viszont jól szabályozható! Nyomással áttételekkel terheléssel. Kicsi az esélye, hogy túl, vagy alulméretezi az ember.

Most, hogy van tapasztalat és tényleg működik nekiállok a gőzzel hajtott csőtengelyes változatnak :)

vpe5 Creative Commons License 2007.11.18 0 0 120
sztem a levegő áramlását bezavarják a csavarok, húzd rá az összeset 1 csőre középen a spészerek és a 2 szélsőt szorítsd össze,
hány baros levegővel fogod nyomatni?
Előzmény: szbalogh (119)
szbalogh Creative Commons License 2007.11.18 0 0 119
Csináltam egy próba Tesla-t CD lemezekből. Sajnos még nem jó, mert fals úton megy a levegő ezért alig akar forogni ha belefújok. Még holnap kipróbáljuk nagy nyomáson is. Addig is képek.
szbalogh Creative Commons License 2007.09.10 0 0 118
Rajta vagyok a Tesla-n :) csak előtte befejezem a napkollektort ami már majdnem készen van. Ez kell a télre. Aztán készítek egy 1nm-est térhálós parabolavázat próbaként.
Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.08 0 0 117
Jézusom, meghalt a topic?...
Who111 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 116

Igazából egy patent 20 évre szól asszem, de saját célra nonprofit módon, meg lehet

csinálni a dolgot, nem gázolok senki jogába. Ez nekem elég. :-)

Nyilván ipari méretekben más a helyzet, de ez itt nem az (egyenlőre).

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.06 0 0 115
Szerintem nem kell minden mondatomat külön idézned, főleg, ha az egész szöveg úgy ahogy van, csip. (3x delete INS hosszú i)
Előzmény: Helem (114)
Helem Creative Commons License 2007.09.05 0 0 114

 "Egy beadott találmány nem azt jelenti, hogy helyes a tudomány szempontjából."

Ha értessz a termodinamikához az jól jöhet. Ha van kedved ismerd meg és cáfold, ha tudod. Kevesen vannak akik érdemben hozzá tudnak szólni. Jól jön mindenki aki hozzá tud szólni.

 

"Az igazi nagy ötletek, amik ezeknek a Patenteknek a kikerülésére kell, viszont éppen nem az ötletgazdák, hanem a mérnökök játéka már. Amikor patentek ellen tervezünk. "

Gusztus és gyomor kérdése.

 

"Egy új támának a beinditásakor eleve van szabadalomkutatás."

Vannak alapvetően új dolgok, amihez nem kell.

 

" Nos, az az, ami miatt irigylem a patentamtokat:) Az, hogy tudják, mit hol keressenek.... Találnak is. "

Mondom, gusztus kérdése.

 

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.05 0 0 113

Egy beadott találmány nem azt jelenti, hogy helyes a tudomány szempontjából. Azt vizsgálják csupán, hogy a benne levő fogalmak, működési elvek, stb. másik találmányokban másképpen, más kontexusban nem fordulnak elő. Nem átfogalmazása egy másik Patent nek, Stb....  Nos. Praxisból mondom: sok találmány a megvalósitásnál gazdaságossági okok miatt általában gyártásra se kerül. (Valaki egyszer azt gondolta, hogy egy két milliméter vastag fél négyzetméternyi "hulladékból", regranulátumból  fröccsöntött műanyag lemez olcsóbb lehet, mint két méter hosszú kötöződrót. Mindezt épp akkor, amikor kivetették a műanyagokra a környezetvédelmi adót:-) Kb +32-35 Ft /kg. Aztán persze én voltam a hülye szerinte,

mert túl sok nyereséget terveztem be... Na, mindegy. Ez csak egy példa arra, mi miért nem kerül gyártásba.) Az igazi nagy ötletek, amik ezeknek a Patenteknek a kikerülésére kell, viszont éppen nem az ötletgazdák, hanem a mérnökök játéka már. Amikor patentek ellen tervezünk. Egy új támának a beinditásakor eleve van szabadalomkutatás. Nos, az az, ami miatt irigylem a patentamtokat:) Az, hogy tudják, mit hol keressenek.... Találnak is.

Előzmény: Helem (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!