Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 9 órája 0 0 106756

Bozankay új elektromos busza, és a készülő prototípus trolibusz.

 

https://www.cs-dopravak.cz/bozankaya-predstavila-novou-radu-vozidel-mela-by-jezdit-i-v-praze/

Lucky76 Creative Commons License 1 napja 0 2 106755

A választások előtt én már nem várnék ebben az ügyben (sem) érdemi előrelépést, legalábbis a nyilvánosság előtt. 

Előzmény: 7-es troli (106751)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 1 napja 0 2 106754

Ott még akár indokolható is lenne, hiszen még mindig nem vonták vissza a menetrend szerinti forgalomból. De a 600-asra már tényleg nincs mentség, hiszen eleve nosztalicskának készítették, ahogyan pl. a 156-ost is.

Előzmény: torqmatic (106753)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -1 5 106753

Örüljünk, hogy legalább a Budapest felirat, meg a többi felesleges BKK sallang nem került rá, mint a 411T-re... :P

Előzmény: Ik. 293 (106747)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 2 106752

Már azt is teljesen abszurd elképzelésnek tartom, hogy egyáltalán felkerült.

Előzmény: Ik. 293 (106747)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 1 106751
Előzmény: TorzónBorzAlom (106749)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2 napja 0 6 106750

Érzetre jók. :-)

Előzmény: TorzónBorzAlom (106749)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 3 napja 0 4 106749

Mit lehet tudni az olasz GSTk érzetéről?

Obus Creative Commons License 4 napja 0 9 106748

Valószínűleg jobb lenne, ha a nosztalgia járatok visszakerülnének teljesen a BKV hatáskörébe.

Előzmény: Ik. 293 (106747)
Ik. 293 Creative Commons License 5 napja 0 7 106747

Akkor már nem lehetne azt az oda nem illő Frutiger pályaszámot visszafesteni eredetire? Nosztalgia jármű, egyáltalán minek kell olyan rá, ha a többire nem? Ez így teljesen idegenül hat rajra.

Előzmény: Wankes (106724)
BahnScorper Creative Commons License 5 napja 0 0 106746

Jelent meg egy-két éve a témáról egy orosz könyv, amiben minden le van angolra is fordítva, csak jelen helyzetben - a banki átutalások körülményessége miatt - szinte lehetetlen beszerezni kintről. Nekem egy van tiszteletpéldányom (mert a pótkocsis üzemre is kitértek benne, mint alternatívára, és ahhoz kaptak tőlem képeket), majd megnézem, hogy mi volt a vélemény.

 

Annyi biztos, hogy több városban - Kijev mellett (ahol kitalálták) például Riga, Szentpétervár, és Krasznodar, ahol utolsóként szűnt meg - csinálták, és Skoda 9 mellett ZiU9 és más szovjet típusok is meg lettek duplázva.

Előzmény: TWdoktor (106744)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106745

Javítás:

...hogy ha elfolyik a hidraulika olaj...

Előzmény: TWdoktor (106743)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106744

Kíváncsi lennék, milyen volt a "szerelvény" együttfutása, menetdinamikai tulajdonsága...

Előzmény: BahnScorper (106742)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106743

A TW6000-n kifejezetten csak saját kocsira ható szükségoldó van, ezt nem lehet a szerelvény másik kocsijából oldani.

Viszont az is igaz, hogy ha a hidraulika olaj, akkor az sem működik... jöhet a vonalműszak és oldalról mechanikusan feltekerik a féket, miután felcsatolták a követő járművel a hibás kocsit.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
BahnScorper Creative Commons License 5 napja 0 0 106742

Mindkettő hajtott volt. A SZU-n kívül viszont sehol máshol nem próbálkoztak ilyesmivel.

Előzmény: TWdoktor (106741)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 106741

Itt mindkettő hajtott volt, vagy az egyik dummy?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
IZé Creative Commons License 5 napja 0 1 106740

De a ZIU-n nincs (alapesetben)  rugóerőtárolós fék. Csak a jó öreg karos kézifék. Levegő nélkül is el lehet tolni (a kézifék kiengedése mellett). De minden normális buszban, troliban ha nincs levegő a rugó szorítja a féket, és ezt csak szerelő oldhatja szerszámmal, járművezető kezelőszervvel nem. Vagy van olyan, ahol lehet? Az is jó kérdés, hogy egy csatolt ZIU-nál az egész szerelvény állva tartására elég volt az első kocsi karos kéziféke?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 106739
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 2 106738

Valahogy így. A villamos, ha bármi miatt megáll a pályán, akkor megáll a forgalom, mert nem tudják lekerülni. El kell onnan távolítani, mozgásképessé, vontathatóvá kell tenni mielőbb, mindenképpen.

 

A trolibusz, ha megáll, félreáll-lehúz, a többiek le tudják kerülni. Viszonylag kis valószínűséggel okoz teljes forgalmi leállást. Aztán majd "valamikor" kilegózzák onnan.

 

Persze van lehetőség a RET kényszeroldására itt is, de utcán elég macerás. Nincs meg a hozzáférhetőség, szűk helyen (a kocsi alatt, vagy még inkább a hátsó híd és a kocsiszekrény között) kellene nagy szerszámokkal, nagy erőkkel dolgozni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 106737

Nekem erről KIEV jut eszembe 1979-ből.

 

Több mint 100 db Skoda Tr9 csatolt troli szerelvény közlekedett akkor a városban.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106736)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 0 106736
Előzmény: szintetikusdizelolaj (106735)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 2 106735

teljesen màs az alaplogika.

a villamosnál csomó redundancia, oldhatóság, illeszthetöség a csatolás, vonatba sorozás lehetőségéből indul. Na ez a 411-esnél, de semelyik gumikerekűnél nincsen

Előzmény: TWdoktor (106732)
Közlekedésguru Creative Commons License 6 napja 0 0 106734

Már megint? Pár hónapja pont ugyanott, pont ugyanígy járt. Szegény 400-as.

Előzmény: division by zero (106725)
jonas65 Creative Commons License 6 napja 0 3 106733

egyszer régebben itt, talán Trizs szaki vetette fel hogy a 400-720-721 triónak a 74A lenne az ideális vonal.

 

volt ebben némi igazság (720 már nem játszik)

Előzmény: division by zero (106725)
TWdoktor Creative Commons License 6 napja 0 1 106732

Nincs szükségoldási lehetőség, hogy odébb lehessen mozdítani legalább kézi erővel? Az itt OFF TW6000-n van...

Ilyenkor van az, hogy jön a vontató és ad neki levegőt, hogy vontatni lehessen? Bocs, ha hülye a kérdés, csak érdekel.

Előzmény: John Howard (106729)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja -1 0 106731

Megnéztem jobban a képet, valóban, elnézést.

Előzmény: John Howard (106729)
division by zero Creative Commons License 6 napja 0 0 106730

Igen, ez egyértelmű. Aztán ilyenkor szoktak keletkezni azok a videók, hogy az utasok tolják arrébb a trolit...

Most nem ez történt, talán utasításba lett adva, hogy ez tilos?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106728)
John Howard Creative Commons License 6 napja 0 2 106729

Az utolsó képen egyértelműen látszik, hogy szigetelt vezetéken áll. Persze ettől még lehetett levegőelfogyás, a RET-fék pont itt fogott be, pont eddig vitte a lendület...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106728)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja -2 2 106728

Fesz alatti szakaszon àllt meg, nem itt volt a prücök

Előzmény: division by zero (106725)
18-09 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 106727

uff

 

délelőtt jött a mail, 1-jétől van OB, részleteket gondolom szerda magasságában tudunk meg

 

on

Előzmény: fberci (106700)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!