Ez a topik az 2009.12.13-án 00:00 órától halálra ítélt vasútvonalakkal foglalkozik. Minden jöhet ide az utolsó napról (és az esetleges újraindulásról is) képek, élménybeszámolók, utolsó előtti és utolsó vonatok, hirdetmények, videók stb. A topik célja, hogy aki nem lehet ott, de utólag kíváncsi rá, hogy hol mi történt vagy esetleg otthonról követné az eseményeket, az is figyelemmel kísérhesse az utolsó napot, és megtaláljon róla mindent ebben a topikban.
Valaki be fogja ismerni önnek, hogy tévedtünk? S egyáltalán, ki miben tévedett?
Ezek a vonalak sok esetben torzókká váltak. Miért? Mert szívós, és kitartó semmittevéssel, valamint bősz félremagyarázkodással, hosszú évtizedek alatt hagyták őket azzá válni. Tudja, mint Rejtő Szőke ciklonjában, amikor a sivatagban az egyik gazember meg akarta ölni valamelyik főszereplőt. Mire a másik rászólt: - Hagyd fiam, ne öld meg őt. reggelre elpusztul magától is".
Ezeken a helyeken a helybéli emberek egy részén, a vasutasokon, és a vasút őszinte barátain kívül érdekel valakit is ez? Érdekel valakit a Nagykörúton, hogy Marcaliba már nem megy vonat?
Nem, mert a magyarországi lakosok (és nem Állampolgárok!!!) leszoktak arról, hogy véleményük legyen, sőt azt ki is mondják, de még tegyenek is valamit az igazságukért. Majd felülről megoldják.
Sajnos kis országunkban dominálnak a nagyvárosi lakosok. Ők viszont nem annyira önálló, és önállóan gondolkozó lények, mint egy mezőgazdász, magyarul paraszt. Viszont a paraszt már most sem jó, nem lesz belőle engedelmes fogyasztó.
No, ha majd lesz a parasztban és a vidéki honpolgárokban kellő tenniakarás, és nem engedik meg a nagyvárosi presztízs és pénzmosó beruházásokat, akkor majd gondolkodhatunk a felszámolásra ítélt mellékvonalakról.
Viszont ahhoz az kell, hogy a Nagykörúton se járjon néhány hónapig a villamos, és autóval se lehessen behajtani oda. Fél Pest szűkölni fog, de ez a kisbéri embert nem kell érdekelje. Nem is fogja.
Nehéz ezeket leírnom, mert én is a fővárosban születtem, most is ott élek, de tizennégy évig vidéki voltam, s ott egy kicsit megtanítottak embernek lenni.
Hát akkor megkezdem a fotó áramlást a 47-es vonalról. A dombóvári érkezésnél kürt koncertet tartottak. Előadók Bzmot 420 (IP), M41 2118 és M44-505(ha jól láttam)
Igen, ez is jó kérdés. Biztosan újraindul majd néhányon, de nem lesz széles körű. Csak azért indítják újra, hogy bebizonyítsák hogy "na tessék, visszaállítottuk". De azt már most le merem fogadni, hogy olyan vonalakat fognak újraindítani, melyeken amúgy is van forgalom (teherforgalom).
Látom sikerült lekapnod nekem sajnos nem. :S Csak megkapta a koszorút viszont azt sajnálom hogy nem az én kedvencem a 358-as vitte az utolsót. Amúgy egy bejelentés egy ideig csak a Korrekt Vasútfotósok topikba teszek képet.
1: mely vonalakon szűnt meg ma végképp a vasúti közlekedés? 1.a: mely vonalakon lesz még egy-egy kóbor különvonat? 1.b: mely vonalakat fognak rendszeresen hajtányozni a lelkes amatőrök? 2: melyik vonal vágányfolytonossága szűnik meg leghamarabb (értsd: melyikbe lopnak bele legelőször)? 3: mely vonalakon lesz rendszeres teherforgalom?
Szeretnék én is csatlakozni ehhez a topikhoz. Én is érintett vagyok a megszűnő vasútvonalak, nevezetesen a 103-as vonatkozásában. Ezt a vonalat hosszú évtizedekig vettem igénybe Karcag és Tiszaszőlős között.
Ezzel a képsorozattal búcsúzom a 103 számú vasútvonaltól.