Nem fizettek, behajtó cégnek ír: bírói végzés kéne, előtte fizetési meghagyás, amit meg jól megtámadtok, oszt majd a bíróság dönt. Tisztelettel Nyasgem
Ha tovább pampog, fogyvédelmi felügyelet panasztétel ígérvénye.
A T-online-nál vagyok már jópár éve. Meg is vagyok vele elégedve.
Már jó 2 éve lejárt a hűségem. Megláttam a honlapjukon, hogy az ugyanolyan 8 megás net most 2000 ft-al olcsóbb lenne, mint amit most fizetek. Elhatároztam, hogy átváltok arra az új csomagra. Felhívtam őket, mondták hogy 1 év hűséget alá kell írni. Rábólintottam, mert hát net az mindig kell. (Az előző csomagváltásomnál is így volt - akkor is aláírtam 1 év hűséget, olcsóbb lett a netem, a sebességem megmaradt).
Kb 2 hete ( március 30.-án) történt a telefonos beszélgetés velük ezügyben. A ügyfélszolgálatos mondta, hogy hamarosan kiküldik a szerződést 2 példányban, és az egyiket aláírva küldjem vissza. Azóta sem küldtek semmit.
A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben mikortól él a hűség? A telefonos "beszélgetéstől" vagy ahogy megkapom a szerződést, esetleg, ha aláírva visszaküldöm?
Azért kérdezem, mert a héten kaptam egy nagyon jó ajánlatot egy másik szolgáltatótól és átváltanék hozzájuk. Már megbántam, hogy nem vártam még egy kicsit, keresgélhettem volna még. Dehát jár így az ember. És most nem tudom, hogy már él-e a hűség vagy még nem?
Néztem a t-online oldalát, hogy szerződés felbontásának mik a feltételei, díjai, stb. De ilyenről (mármint ami az én problémám) nem írnak, díját sem találtam. Nem szeretnék fizetni plusz díjakat ezért.
Fel is fogom majd hívni őket, de előtte okosítsatok már fel. Mit mondjak nekik, miért bontanám fel a szerződést (ha már él)? Mert azt nem nagyon akarom megmondani, hogy egy jobb ajánlat miatt mennék el tőlük.
Légyszi segítsetek, nagyon gyors válaszok kellenének!!!
Üdvözletem. A következő történt velem,3 évig előfizetője voltam egy mikrohullámu internet szolgáltatásnak,amit vissza mondtam a hűség szerződés lejártakor.A szolgáltató nem állt ellen csak a következő dolgot kérte,az eszközöket szolgáltassam vissza nekik valamelyik irodájukba 15 napon belül külömben tartozásként irják jóvá az árukat ami cirka 50ezer ft lenne,a gond csak az hogy olyan helyre szerelték fel amit én nem tudok meg közelíteni minimum alpinistának kénne lenni hogy felmenjek érte ezt szóvá is tettem nekik erre irták hogy semmi gond 12000 ft a szerelési költség irásban rendeljem meg.
A kérdésem a következő követelhetnek e tőlem szerelési költséget??Tartozásként elkönyvelhetik e hiszen én vissza adnám ha leszerelnék.MI ilyenkor a teendő???
Hivatkozzatok a szerződés megkötésekor fennállt körülmények lényeges megváltozására. Persze valószínű, hogy nem fogadják el, de akkor még mindig ráértek eldönteni, megéri-e belemenni egy nem is biztos kimenetelű perbe.
Cégünk két három hónapja kötött egy 1 éves hűségnyilatkozattal egy ADSL szerződést. Közben elköltöztünk (Bp. XIV. ker.) ahol kiderült, hogy nincs ADSL szolgáltatás mert a telephely tulajdonosa nem tudott megegyezni a T-com -al..
A szolgáltató azt mondja, hogy nemtudja felfüggeszteni a díjfizetési kötelezettségünket a hűségnyilatkozat miatt, mi nem tudjuk igénybe venni, a fent említett okokból kifolyólag.. Mit lehet tenni?
Nekem ez nagyon úgy tűnik, hogy belekotortak a gépedbe. Szerintem nyugodtam felfelentheted őket.
Egyébként a fájlcserélők maguk NEM illegálisak. Ha valami jogdíjasat töltöttél FEL, az igen, de azt is bizonyítani kell. A letöltés viszont nem illegális.
Egy hete élveztem az otthoni Internet minden előnyét, mikor is a gépet magára hagytam egy órára, mikor visszatértem a kábelmodem LED-jei nem úgy működtek mint kéne. Kihúz, bedug, mindent újraindítok, semmi. Telefon a hibabejelentőknek („Igen, már próbáltam újraindítani.." ), szerintük jó, majd mennek a kollégák holnap.
Másnap reggel telefon: Azért kapcsoltuk le, mert illegális fájlmegosztó programot használt!! (Ki nem? - Mi közük hozzá?) Szüntessem meg ezt az állapotot, fáradjak be az ügyfélszolgálatra, majd ott írjak alá egy papírt, h kisdobos-becsületszavamra nem teszek ilyet többé.
Befáradtam, aláírtam, egy napon belül jó lesz, mondták. Úgy is lett. Ha már ott voltam, gondoltam megkérdezem mi volt az ami nem tetszett nekik konkrétan (E-mule?, Torrent?, Soulseek?), vagy, hogy van-e valami amit talán szabad használni? Az ügyfélszolgálatos hölgy DC++-t használ, azt szabad azt mondták neki!! (Az mennyivel legálisabb!) Később egy PR-Telecomos alkalmazott ), aki szintén kábelnetet használ, azt mondta ő Soulseek-et használ régóra mindenféle retorzió nélkül. Aha, akkor megy az email a PR-nek, hogy mi a véleménye az alkalmazottairól?
Válasz: „Információi tévesek, semmilyen fáljcserélő, (sic!) megosztó program nem legális és nem engedélyezett. Nemzetközi jogvédő szervezetek figyelik az interneten ilyen tevékenységet folytatókat, ill. tájékoztatják és felszólítják az internet szolgáltatót, hogy a végpontot zárja ki a szolgáltatásból, aminek mi eleget is teszünk. Természetes a felhasználó belátása szerint olyan programot használ amilyet akar, ezzel vállalva, hogy esetleg felfüggesztik a szolgáltatását (mint, ahogy ez az Ön esetében is történt), vagy többszöri lebukás után a jogvédő szervezetek büntetését is."
Azóta lapítok, illetve egy VPN segítségével folytatom "illegális" tevékenységeimet ,ami kábé a sorozatfüggőségem kezelésére korlátozódna.
Aztán azzal is szórakozatanak, hogy kb hetente egyszer nincs net egyik percről a másikra. Telefon a hibabejelentőnek: szerintük jó a modem, de már csak holnapra tudnak kollégát küldeni, ha még akkor is rossz lesz, szóljak. És persze, hogy másnapra mindig megjavul. 8 - 12 óra kiesés / alkalom, nem tesz semmit.
Amiért írok az a következő bejegyzés a szolgáltató honlapjának saját fórumán:
Sziasztok én egy volt PR-es felhasználó vok.(azóta ADSL)A Pr telecomnál majd 1 évig voltam felhasználó és ugyanezt az utat én is végig jártam.Azt javaslom mindenkinek hogy sürgősen váltson szolgáltatót mert ezek a problémák ennél a szolgáltatónál nem lesznek orvosolva!!!Hivhatjátok naponta a hibabejelentőt akár töbször is akkor sem lesz változás a telefonszámlátok majd az eget veri... Nekem ugy felbontották a szerződésem hűségnyilatkozattal hogy irtam Miskolcra 1 LEVELET hogy a pereskedések jogi viták elkerülése végett kompenzáció fejében bontsák fel a szerződésem,minden visszafizetés nélkül.És láss csodát felbontották...Mert a pénzemért majd 1 évig nem kaptam megfelelő szolgáltatást./ping,adatcsomagvesztés,szakadozás,stb.../Hozzáteszem hogy csak a kikötési dijat kellet kifizetnem(2400ft) és a szerződésem lejártáig még volt 1 kerek hónap.Még egyszer kihangsulyozom VÁLTS SZOLGÁLTATÓT!!!!!!!!!!
A szolgáltatást 1 éves hűségnyilatkozattal vettük igénybe.
Mitévő legyek, ha fel szeretném bontani a szerződést minimális költséggel?
Szeretném tudni, ki jogosult behajtani? Ugyan nekünk ügyvéd
mondta, hogy csak a közüzemi cégek. Van egy vitás ügyünk a
hajdani Axelero-val, ahol nem akarunk fizetni, mert jogtalannak
találjuk az eljárást, amely során bennünket megtévesztettek,
olyan pénzt kifizettetve velünk, amit a hamis információik nélkül
nem tettünk volna és komolyan veszélyeztetve a munkánkat is. Ezek
után még ők akarják a hűségnyilatkozat összegét... Ezzel kapcs.
az ügyvédi irodájuknak irtunk (kétszer is, hogy vitatjuk a
fizetési felszólitást, továbbá az abban szereplő dolgokat is),
választ nem kaptunk. Ma viszont egy telefont igen, valami
behajtást intéző cégtől, hogy fizessünk vagy behajtanak.
Nekem ez valami állati megdöbbentő!!! Hogy hajthatnak be birói
végzés nélkül? Mi egész eddig abban éltünk, hogy per lesz és
akkor mi is előadhatjuk mekkora szemétládák voltak, hogy átvertek
bennünket, mennyire durván árukapcsolnak és mennyire palira
vesznek mindenkit és mivel a jóhiszeműségünk az ügyben
bizonyitható, reméltük, hogy ejtik az egészet.
Kérem, aki tud erről valami infót, legyen szives, adja meg.
Egyébként informatikusokként innentől minden céget, akivel
kapcsolatban állunk inteni fogunk, hogy soha, semmilyen
körülmények között ne szerződjön a T-Online-al, továbbá a lejáró
hűségnyilatkozatok után az összes "érdekeltségünket" át fogjuk
mozgatni más netszolgátatókhoz, tanácsadóként szintén igyekszünk
lebeszélni, magánemberként pedig csak ajánlani tudom mindenki
másnak is, hogy tegye ugyanezt.
A történet dióhéjban: az Axelero ki volt fizetve. A telefont
elfelejtettük (nem használjuk amúgy sem, mobilok vannak), a
vonalat kikötötték (nem tudtuk, hogy fizikailag is megteszik), az
Axelero erre nem jött rá (ők full ki voltak fizetve, illett volna
szolgáltatniuk akár használjuk, akár nem), de a Matáv bájosan
figyelmeztette őket rá, hogy ugyan kössék már ki. Két nap múlva
kifizettük a telefon újra bekötési diját is (a tartozás mellett
természetesen), mert azt mondták, hogy azonnal lesz net is (kell
a munkánkhoz) és csakis ezért fizettük ki a visszakötést is.
Napok múlva kijött a szerelő, kiderült, hogy átvertek. Bár az
Axeleronál semmi adósságunk nem volt, közölte, hogy fizessük ki a
hűségnyilatkozatot, majd utána újra szerződjünk velük. Mindez
csaknem két hét eltelte után derült ki (várni kellett a
szerelőre, stb.), amig nem tudtam dolgozni. Emiatt aztán nem
maradt más választásom, mint megállapodni egy új szolgáltatóval.
Ráadásul az Axelero nem csak a hűségnyilatkozatot akarja
kifizettettni, hanem állitólagos elmaradt dijfizetést is, amiről
1. Telefonon is azt mondták (és rögzitik, de gondolom majd jóóól
elvesztik a szalagot), hogy oké, ki van fizetve. 2. Utólag
megtaláltuk a kifizetett csekket és el is küldtük az ügyvédi
irodájuknak.
Aki tud egy ebben járatos ügyvédet és megadja az elérhetőségét, azt is megköszönnék! Tud valaki olyan uniós jogszabályról, aminek a lényege, hogy semmis az a hűségnyilatkozat, ami monopol helyzetben levő céggel kötetett? (Állitólag van, de nem tudom hol keressem.)
egyik ismerősnél leapcsolta a szolgáltató a netet, azzal az indokkal, hogy sok a vírus a gépen és ez veszélyes a hálózatukra blabla. még azt is kitalálták, hogy vigye be a gépet az általuk ajánlott céghez, ahol majd leírtják.(gondolom jó pénzért)
volt rajta néhány cucc ez igaz de ilyet eddig még nemhalottam. csinálhat ilyet egy szolgáltató?
Ha a szerződésben nincs benne, hogy nemfizetés esetén megszűnik, akkor bizony nem szűnik meg. Le kellett volna mondani...
Mindenesetre át kellene nézni a szerződést + az Általános Szerződési feltételeket, hogy mit írnak arra vonatkozóan, hogy hány havi nem fizetés esetén kapcsolják ki a netet. Ugyanis, ka le van írva, hogy x hónap, és nem kapcsolják ki, akkor abba talán bele lehet kapaszkodni.
Nem tudom, hogy nem hűségnyilatkozatos volt-e, mert azok általában meglehetősen vevőszivatós kitételeket tartalmaznak megszűnés esetére.
Most, hétvégén megírom az ellentmondást a bíróságnak. Így a fizetési meghagyás perré alakul. Nem hagyom magam. Max 3 hónapot tartok jogos követelésnek. Ha 100 évig nem küldöm el írásban a felmondást, akkor addig gyűlik a tartozásom? Ezek betegek. Másból nem tudnak pénzt keresni?
Most lépten-nyomon mesélni fogom az ügyem, hogy ilyen-olyan szemét szolgáltatók vannak. Van még más ügyem is. Kábeltv-m lekapcsolták, holott 2006 februárig kifizettem, előre 1 évre. 1 havi HBO dijjal elmaradtam, mert amikor beszedési megbizást adtam eladminisztrálta valaki. De ahelyett hogy a számlám terhelték volna, egyszerűbb volt kikapcsolni mindent. A net-et is, mivel nekem kábelen jön. (már nem sokáig) Emiatt is panaszt teszek, feljelentek, perelni fogok. És lármázni, hogy minél többen halljanak erről, mert sokan vannak, akik valóban nem hibásak, és a szolgáltatók törvénytelenségei megkeseritik a napjaikat.
Törvényes e a szolgáltató részéről, ha nemfizetés esetén nem szünteti meg a szerződést, hanem még 2 évig havonta számláz, és akkor előáll egy fizetési meghagyással?
Már beraktam az Internet /Externetes topikba is ezt a sztorit, , de úgy vélem, a hasonló történetek azért megérnének egy kis jogi körüljárást
2002-ben, sok éves modemes előfizetés után, áttértem ADSL-re, továbbra is akkori kedvenc szolgáltatómnál, az Externetnél.
2004.júniusában felhívták a figyelmemet, hogy a szerződésem már 2003. novemberében(!!!) lejárt . Természetesen én ez idő alatt a végestelen-végig az eredeti szerződés szerinti tarifát fizettem. Időközben azonban csökkentek az előfizetői díjak, olyan módon, hogy ugyanarra a sávszélességre jelentősen csökkent a tarifa, illetve az azonos tarifa nagyobb sávszélességet biztosított – volna, de erre valahogy 2003-ban nekem elfelejtették felhívni rá a figyelmemet. Ez csak 2004. júniusában derült ki, amikor, gondoltam, nosza, ha már így közölték, hogy a szerződésem nem érvényes, megújítom azt.
Mondtam, OK., akkor kérem a megemelt sávszélességet az eredeti előfizetési díjért, de figyelembe vége a 8 hónapos, 15-20000 Ft-os átverésemet, az a minimum, hogy eltekintenek az akkor kb. az 5000 Ft-os sávszélesség növelési díjtól, feltéve, hogy azt akarják, hogy Externetes maradjak.
Közölték, az, hogy jó fél évig ennyivel többet fizettem, „természetesen” az én hibám, mi a francnak nem ellenőrizgetem folyton az aktuális tarifát, és semmitől ők már pedig el nem tekintenek. Többször beszéltünk telefonon, e-maileztünk, leveleztünk, de mással, mint egy SM nevű hölggyel nem tudtam kapcsolatba kerülni, benne meg a korrektségnek még a szikráját sem bírtam felfedezni.
Úgy gondoltam a hülye fejemmel, hogy nem létező szerződésre nem fizetek, tiltsák le a szolgáltatást, majd kötök mással . Természetesen akkor már minden piaci szereplőnek jóval alacsonyabbak voltak a díjai.
Persze mondanom sem kell, hogy közben buzgón küldözgették az eredeti összegről továbbra is a csekkeket, mindenféle sávszélesség növelés nélkül, azaz a Matáv egy idő után megcsinálta a sávszélesség növelést mindenkinek, grátisz.
Telt-múlt az idő, és én minden hónapban idegsokkot kaptam, amikor megláttam a csekkjüket, persze, próbálkoznak, végül nyáron úgy döntöttem, többet a nem létező szerződésemre nem fizetek. Végül is 2004. decemberében letiltották. De ekkor jött a nagy pofára esés: nem voltak hajlandók takarodni le a vonalamról, mással meg addig nem köthettem új szerződést. Közölték, hogy nem létező szerződésemet írásban fel kell mondanom. Én úgy gondoltam, azzal, hogy nem újítottam meg a szerződésemet, ez a felmondás már megtörtént, szerintük meg nem.
Jól van, legyen meg, van az embernek ölég baja, ezért 2005.január első munkanapján feladtam a felmondást.
Végül is valamikor 2005. április végén szabadították fel a vonalamat, hiszen is csak 4 hónapig csücsültek rajta, szolgáltatás meg semmi.
Gondoltam, azt az időszakot, amikor ténylegesen használtam e remek szolgáltatást, kérnek amennyit kérnek, kifizetem, legyen végre teljes a szakítás. De nem, ezeknek semmi nem elég, csak jöttek az újabb és újabb csekkek, és felszólítások, és majd jön a behajtó!!, és közölte fent nevezett kedves hölgy, hogy természetesen a (nem létező szerződésem) igen hosszúra sikeredett felmondási idejére is fizetnem kell, de közben szolgáltatás az persze nem volt.
Találtak egy balekot, végül ezt is kifizettem, megveszem a nyugalmat ennyiért, gondoltam, csak legyen már végre vége.
De még több, mint 1.5 év után sincs: valamilyen oknál fogva még ma is kaptam egy 1000 Ft. körüli csekket. Az viszont biztos, hogy ezt be nem fizetem. Azért felmerül bennem, milyen iszonyat szegény és szerencsétlen cég lehet ez, hogy ilyen módon kell neki megélnie??? És tényleg lehet ezt így csinálni???