Keresés

Részletes keresés

neofrix baszmacs Creative Commons License 2009.03.05 0 0 12

Engem kevésbé zavar, hogy mit csinálnak Izraelben, én azért vagyok szomorú, mert az Autópályakezelő szerepvállalására nem találok értelmes és becsületes magyarázatot. Ilyenek jutnak csak eszembe:

- Az AK-nál nincs egy olyan mérnök, aki rászólna a szóvivőre, hogy nem kéne örökmozgót vásárolni;

- Az AK-t nem érdekli, hogy a világ legdrágább módszerével *, más rovására akar energiát termelni;

- Valaki már megint rossz hatékonysággal akar gazdagodni, elköltene fölöslegesen 10 forintot azért, hogy zsebretehessen egyet;


A legnagyobb félelmem pedig az, hogy valami környezetvédő szervezet vagy hatóság felkarolja az ügyet, és lenyomja a torkunkon, mint energiatakarékoskodást.



* Mit szólnának a Műegyetemen egy ilyen erőműrecepthez? "Szénhidrogénféléket töltsünk autóba, az autókkal rázzuk meg jól az utat, az útból pedig cseppenként gyűjtsük be az energiát, valami jó drága eszközzel."
Előzmény: Zottjoghurt (7)
Mindfield Creative Commons License 2009.03.05 0 0 11
Mondjuk tényleg érdekes, hogy az izraeli fejlesztésű találmányt egyből ide hozzák.
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
rev251 Creative Commons License 2009.03.05 0 0 10
Szinte szó szerint ezt írtam a peak oil topicban:
Egy rossz hatásfokú adó. Inkább szedjék be közvetlen (viszont azt látod, ezt elsőre nem, csak mondjuk 0.1l/100km-mel megnő a fogyasztásod)

#2 -re: még a mágnest is kitaláltam (persze lengő golyóval, nem a #2 -ből implikálható szolenoidos induktorral...)
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.05 0 0 9
jó reggelt kívánok, otthon nem kapnának rá pénzt.
Előzmény: Perillustris (8)
Perillustris Creative Commons License 2009.03.05 0 0 8
Na, ez a módja, hogy egy km autópálya 5 milliárd legyen.
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.03.05 0 0 7

Már a hatalmas pilotpoject is lezajlott teljes sikerrel, épp egy hónapja..:)

http://www.innowattech.co.il/events.aspx?eid=18

 

Nem furcsa, hogy nálunk akarják kipróbálni először nagyban? Egyből rácsobbant a témára az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Előzmény: neofrix baszmacs (-)
C200UF Creative Commons License 2009.03.05 0 0 5
Még ha nyer is inkorrekt a közlekedőkkel szemben.
Előzmény: Roger Preed (3)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2009.03.05 0 0 4
Szerintem nem kéne itt megállni. Ha a közúton beválik, akkor az elektromos távvezetékek mellé tegyünk kis szekunder tekercseket, hiszen úgyis van ott bőven hulladék-indukció. :)
Előzmény: Roger Preed (3)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.05 0 0 3
Kicsit perpetum mobile szaga van az egésznek. Bár az is benne van, hogy mondjuk lesz egy 5%-os fogyasztásnövekedés, cserébe hulladékenergiát is nyersz ki.
Gondolom ezek a dolgok derülnek majd ki a mindenféle kisebb-nagyobb kísérleti szakaszon, hogy mi lesz nagyban az energetikai mérleg.
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
C200UF Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2
Korrektebb lenne egy kötelező mágnest cipeltetni az autókkal.
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
locsemege Creative Commons License 2009.03.05 0 0 1
Ez így is van.
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
C200UF Creative Commons License 2009.03.05 0 0 0
Magam is egyből erre gondoltam.
Előzmény: neofrix baszmacs (-)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2009.03.05 0 0 topiknyitó

Több helyen - most például az Indexen - olvasni, hogy az autógumik autópályára gyakorolt hatását (nyomás, rezgés) egy bonyolult technológiával energiává akarják alakítani, az energiát pedig az autópálya céljaira (pl. világítás) használnák fel.

Nekem azonban úgy rémlik, hogy ingyenebéd nincsen, bármilyen módon csatolok ki egy rendszerből energiát, az csak a rendszer energiaegyenlegének csökkentése árán tehetem. Magyarul egy energianyelő úttesten guruló autónak a szokásosnál többet kéne fogyasztania. (Képzeld csak el, ha a járda folyton süppedne a lábad alatt, és az hajtana egy generátort.)

Azt gyanítom, hogy egy ilyen szerkezettel nem valamiféle hulladékenergiát fognak be és hasznosítanak, hanem az autók energiáját csapolják meg. Tudtuk nélkül adóztatják őket - mégpedig egy bonyolult és drága módon.

Nekem úgy tűnik, hogy az így elérhető megtakarítás egy nagy 0.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!