Valaki kitalálta, hogy ki kéne tenni a Nyugati pu.-t a város szélére, a pályaudvart-beleértve a híres csarnokot és a királyi várót -pedig lebontani. A pályaudvar helyére pedig egy kormányzati negyedet építeni.
Ez felvet pár kérdést, de gondolom többet is.
1. Ki az az agyament barom akinek a fejéből ez kipattant.
2. Miért lenne eu jó?
Mint mindíg a részletekben van a kutyuska eldugva. Mifelénk a kiragadott részletek csontig tartó majszolása a divat. Koncepció ismeretlen, megoldási lehetőségek részletes ismertetétése nem divat. A "józan paraszti ész" nem létezik. Hangsúlyozni szeretném, ez nem a meglévő állapot fenntartását jelenti, azon azért van mit igazítani ! Icipicit szét kell nézni a világban és elgondolkozni, nem egyszerű mutatvány, de e nélkül csak a süket duma marad.
Nem elegendő elzarándékolni az európai városokba - de muszály - gondolkodni is kell. Egy kiragadott példa: Prágában nagyon jó a tömegközlekedés. de pici a város, nem illik Pesthez viszonyítani.
A Nyugati megszüntetése mellett még a Ferdinánd Hidat is elakarják tüntetni.Ez igy normális?Akkor a 76-os Troli hol fpg közlekedni,ha a Ferdinánd Hid se lessz meg.A troli nem közlekedhet Alagútban PL:A 76-os TROLI!!!!Tegyünk ezért valamit,nem szabad ezt engedni!!!!
a Janesch féle tervben a leendő fejpályaudvar kb. -10 méteren, az aluljáró alatt -1 emelettel; a nyugati westend felőli mozgólépcsője pont ide vezet, úgyhogy az M3-hoz nem kell új lejáró, tehát a metróra átszállók nem járnának sokkal rosszabbul
valóban maga a tér távolabbra kerül, amit viszont 2-2 mozgó járdával ki lehetne küszöbölni, mondjuk azt a folyosót felhasználva, ami ma a nyugati téri aluljáró "jobb" oldalán fut végig (ahol bazársor van)
"mindkét győztes pályázat azzal számol (és ez a legvalószínűbb), hogy a csarnokból a vágányok hátrébb húzódnak a westend vonalához, a csarnok pedig új funkciót kap: kiállítási tér, kávézó(k), üvegház virágoknak, koncertterem, csövesek lerakóhelye (megfelelő aláhúzandó)"
Hali!
Hát....annál nincs is kényelmesebb dolog a világon, ha a csarnokba érkezvén kilépsz az előtted elterülő körútra, ahol azonnal felszállhatsz a villamosra, a város közepén. Remélem, nem ez valósul meg, így is rohadt dolog kutyagolni az 1-9. vágányoktól, WC (normális) a Westendben van, oda is direkt csak kerülővel derékszögben lehet kijutni. Az a baj, hogy mostanában bármit terveznek, kilométeres kutyagolással lehet megközelíteni, benne is végig kell caplatni, hosszú folyosókon, ha wc-t keresel (bevásárlóközpontok, pl. a Savoya-park).
azt azért szögezzük le, hogy sem az építészpályázat, sem a pályázat nyertesei NEM kérték/ajánlották a pályaudvar(i funkciók) megszüntetését; és bár felmerült a rákosrendezőre való kitelepítés, nem hiszem hogy végül emelett döntenek
mindkét győztes pályázat azzal számol (és ez a legvalószínűbb), hogy a csarnokból a vágányok hátrébb húzódnak a westend vonalához, a csarnok pedig új funkciót kap: kiállítási tér, kávézó(k), üvegház virágoknak, koncertterem, csövesek lerakóhelye (megfelelő aláhúzandó)
sőt, a győztes terv (magyar-japán) azzal számol, hogy a sineket kb. -10 méteren kialakítandó új fejpályaudvarra vezetnék (az aluljáró és a 3-mas /5-ös/ metró közötti szinten, közvetlen eléréssel a metróhoz); ÉS ebben a tervben kb. -50 méteren szerepel a távlati Nyugati-Kelenföld alagút megállója is
a sinek helyén pedig egészen a városligetig park húzódna
a másik győztes terv (Finta) lefedné a pályákat, tehát a fejpályaudvari jelleg/funkciók maradnának a jelenlegi helyen. a kb. 1-1.5 méternyi földréteg elegendő a kisebb magasságú fák és bokrok gyökérzetének, a tetőt pedig úgy alakítanák ki hogy lépcsők helyett hosszú passzázsokon lehetne fel és lejutni róla a két oldalon
szerintem az előbbi lenne a legjobb megoldás: teljes értékű park, teljesen új pályaudvar, távlatilag Nyugati-Kelenföld körvasút körbezár
--
miért merül fel a rákosi kitelepítés? nos, ennek több oka van, de nem az építészek gondolják így.. - olcsóbb lenne, mint egy kvázi-hbf-fel bajlódni... - nyilván a park egy része is ugorna, telekspekulációk miatt - a kedves döntéshozó hölgyek és urak még nem utaztak vonattal, és úgy gondolják a külvárosi taplóknak mindegy meddig jön a vonat, lehet e átszállni ésatöbbi
Sziasztok! Most fedeztem fel a topikot...hát...elképesztő lenne...aki kitalálta, hogy szüntessük meg a nyugatit, azt gúzsba kötve tenném ki egy lakatlan szigetre a tetves pénzével együtt. Közlekedés szempontjából az egyik legjobb helyen fekvő pályaudvar, kilépsz, máris ott a villamos, a metró. Ráadásul budapesti egyesített bérlettel 10perc alatt kijutsz Rákospalotára. BKV-val a büdös életbe soha....hazavágnák százezrek életét a saját kényelmük és a szaros anyagi haszon miatt? Remélem, csak egy rémhír, és nem valósul meg (sajna volt eddig elég).
szerintem itt megint az van hogy nem tu8dja hogy ki mit csinál és nagyobbnál nagyobb ostobaságokat mondanak magyar államnak sosem lesz annyi pénze hogy egy egész pályaudvart levigyen a föld alá! szerintem jo igy minden ahogyvan a kormányzati negyed is minek egy csomó pénz!!!
A híradások úgy szóltak, ahogy azt GörbeFan is megírta, pedig azt majdnem 1 éve írta. Szóval a kormányzati negyed az Élmunkáés híd és a Nyugati között terülne el, pofával a Podmaniczky utca felé. Ehhez viszont az kell, hogy a szélső néhány vágányt felszedjék. Ha jól emlékszek, a hírben az volt, hogy ezeket a vágányokat a föld alá tennék. Valamelyik MÁV vezető úgy nyilatkozott, hogy ez nem gond, mert az egész pályaudvar föld alá vezetése a terveikben szerepel. Ezen kívül a Keleti, Nyugati és a Déli pályaudvarokat a föld alatti vágányokkal is össze akarják kötni.
AZ épület elbontásáról nem volt szó, bár más célból való hasznosítását sem említették meg.
De azért kíváncsi lennék erre a földalatti pályaudvarra. Nem minden induló járat villamos vontatású. Ugyan milyen módon oldanák meg a szellőztetést, hogy az megfelelő szintű legyen? Mondjuk ez még a kisebbik gond. Azért nem kevés munka lenne egy egész pályaudvart a föld alá tenni. Hova terelnék addig a forgalmat? Vagy esetleg gondoskodnak róla, hogy még kevesebben utazzanak vonattal?
A föld alatti pályaudvar összeköttetést pedig egyenesen viccnek tartom. Az ötlet jó, csak a kivitelezés lesz nehéz, vagy éppen lehetetlen. Milyen mélyre vinnék le a vágányokat? Sok közmű, 4 metróvonal, esetleg föld alatti parkolóházak is akadályozhatják a terveket. A vonat nem olyan mint a metró vagy a villamaos, ami viszonylag nagy emelkedőket is le tud küzdeni, viszonylag kicsi ívű kanyarokban is. Szóval ahhoz, hogy a vasút 5 métert ereszkedjen vagy emelkedjen, nem elég 100-150 méter.
Egyébként éppen tegnap volt a Hír tv-n, hogy építészeket utaztattak végig a Nyugatitól azon a részen, ahol a kormányzati negyed húzódna. Megálltak, jegyzeteletek, fotóztak, videóztak. A riportban már szóba sem került a szélső vágányok megszüntetése, föld alá vezetése. Ott azt tartották jó megoldásnak, ha befedik a szélső vágányokat, magyarul az épület egy része rá lenne építve, mint a Westend esetében.
Megszüntethető úgy, hogy az épület marad, majd lessz benne valami piac. rákosrendezőig visszabontanak mindent, és azok a szabadon maradt területek sok pénzt érnek!
Amit most leirok az nem a te hozzászolásodat érinti de te is figyelhetsz.A Déli Pályaudvar forgalmába beletartozik a Dunántúli vasútvonanl is.Azon a vonalon közlekednek a vonatok Budapest és Pécs között.Ide tartozik a Keleti is.A Keleti Pályaudvar is bonyolitja ennek a vonalnak a forgalmát.Ezt el is felejtettétek hozzátenni az irásaitokhoz.A Nyugatirol az a véleményem,hogy az maradjon csak ott a helyén utalok a villamos közlekedésre is.Ha nem lenne A helyén a pályaudvar az emberek mivel tudnának elmenni oda.Értem ez alatt a Nyugatit.A Kormányzati negyedet tegyék mási k helyre és ne a műemlék helyére.Köszi az egyetértést.
Mondjuk ez a tegyük ki a Nyugatit nem szerepelt még sehol, de ezt nem is tehetik meg, mert műemlékvédelem alatt áll, ha jól tudom.
A jelenlegi Déli és Nyugati megszüntetése nem újkeletű dolog, és a főv. hosszútávú fejlesztései közt is szerepel, azzal, hogy a Nyugati Bp. központi pályaudvara lenne, de a jelenlegi épület elvesztené funkcióját, mert a Délit és a Nyugatit egy alagúttal szeretnék összekötni, és a Nyugati tér alatt egy föld alatti pályaudvart terveztek.
De egyébként 1900-as évek elején már volt egy terv, hogy a Városliget mögötti Központi pályaudvar.
Azt észre vennénk, de semmi. Ja 10 talent kb elég lenne a hatvani vonal ellátására, ha mellé még hatvan visszakapná a papagájait, és a vésőit. Akkor vagy talent menne csatolva, vagy 7 kocsis inga. Folyamatos fejlesztés az, ha nem kampány szerüen újkítjuk fel a kocsikat, épületeket- és nem harangozzák, nem megy ki a fél minisztérium és andrássy út egy állomás folyosójának 10m új járólapjának átadására, ha a déli nem így nézne ki ahogy kinéz. Szóval mielött oltasz, nézz körül.