Keresés

Részletes keresés

Benny94 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 100
100!!! Csuda hogy megélte....
Szabo Benjamin Creative Commons License 2009.01.02 0 0 99
Igazad van.De tudnod kell,hogy nem voltam még Barcelonában amíg élek.
Előzmény: akvapark (97)
szaszza Creative Commons License 2008.10.19 0 0 98

Mint mindíg a részletekben van a kutyuska eldugva. Mifelénk a kiragadott részletek csontig tartó majszolása a divat. Koncepció ismeretlen, megoldási lehetőségek részletes ismertetétése nem divat. A "józan paraszti ész" nem létezik. Hangsúlyozni szeretném, ez nem a meglévő állapot fenntartását jelenti, azon azért van mit igazítani ! Icipicit szét kell nézni a világban és elgondolkozni, nem egyszerű mutatvány, de e nélkül csak a süket duma marad.

Nem elegendő elzarándékolni az európai városokba - de muszály - gondolkodni is kell. Egy kiragadott példa: Prágában nagyon jó a tömegközlekedés. de pici a város, nem illik Pesthez viszonyítani.  

akvapark Creative Commons License 2008.10.19 0 0 97
Van pl. TV, újság, könyv.
Ezekből lehet információt szerezni.
Nem csak az létezik amit személyesen látunk, nem?
Előzmény: Szabo Benjamin (95)
Vracs Creative Commons License 2008.10.19 0 0 96
Barcelona Sants tényleg a föld alatt van.
Szabo Benjamin Creative Commons License 2008.10.19 0 0 95
Bocsi,hogy közbe szolok viszont lenne 2 kérdésem.Azt honnan tudod,hogy Barcelona főpályaudvara a föld alatt van?Voltál valaha Barcelonában?
Előzmény: kozma555 (80)
Szabo Benjamin Creative Commons License 2008.01.23 0 0 94
Mert hülyék
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 93
Végre oda kerül a Zsuzsi a nagy M betűvel az elején ahova való, a föld alá? :-P
Előzmény: kozma555 (80)
Szabo Benjamin Creative Commons License 2007.11.26 0 0 92
A Nyugati megszüntetése mellett még a Ferdinánd Hidat is elakarják tüntetni.Ez igy normális?Akkor a 76-os Troli hol fpg közlekedni,ha a Ferdinánd Hid se lessz meg.A troli nem közlekedhet Alagútban PL:A 76-os TROLI!!!!Tegyünk ezért valamit,nem szabad ezt engedni!!!!
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 91
a Janesch féle tervben a leendő fejpályaudvar kb. -10 méteren, az aluljáró alatt -1 emelettel; a nyugati westend felőli mozgólépcsője pont ide vezet, úgyhogy az M3-hoz nem kell új lejáró, tehát a metróra átszállók nem járnának sokkal rosszabbul

valóban maga a tér távolabbra kerül, amit viszont 2-2 mozgó járdával ki lehetne küszöbölni, mondjuk azt a folyosót felhasználva, ami ma a nyugati téri aluljáró "jobb" oldalán fut végig (ahol bazársor van)
Előzmény: M.VIII (90)
M.VIII Creative Commons License 2007.11.08 0 0 90
"mindkét győztes pályázat azzal számol (és ez a legvalószínűbb), hogy a csarnokból a vágányok hátrébb húzódnak a westend vonalához, a csarnok pedig új funkciót kap: kiállítási tér, kávézó(k), üvegház virágoknak, koncertterem, csövesek lerakóhelye (megfelelő aláhúzandó)"

Hali!

Hát....annál nincs is kényelmesebb dolog a világon, ha a csarnokba érkezvén kilépsz az előtted elterülő körútra, ahol azonnal felszállhatsz a villamosra, a város közepén. Remélem, nem ez valósul meg, így is rohadt dolog kutyagolni az 1-9. vágányoktól, WC (normális) a Westendben van, oda is direkt csak kerülővel derékszögben lehet kijutni. Az a baj, hogy mostanában bármit terveznek, kilométeres kutyagolással lehet megközelíteni, benne is végig kell caplatni, hosszú folyosókon, ha wc-t keresel (bevásárlóközpontok, pl. a Savoya-park).
Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 89
itt van az én véleményem
http://epiteszforum.hu/node/7370
http://epiteszforum.hu/node/7303


azt azért szögezzük le, hogy sem az építészpályázat, sem a pályázat nyertesei NEM kérték/ajánlották a pályaudvar(i funkciók) megszüntetését; és bár felmerült a rákosrendezőre való kitelepítés, nem hiszem hogy végül emelett döntenek


mindkét győztes pályázat azzal számol (és ez a legvalószínűbb), hogy a csarnokból a vágányok hátrébb húzódnak a westend vonalához, a csarnok pedig új funkciót kap: kiállítási tér, kávézó(k), üvegház virágoknak, koncertterem, csövesek lerakóhelye (megfelelő aláhúzandó)


sőt, a győztes terv (magyar-japán) azzal számol, hogy a sineket kb. -10 méteren kialakítandó új fejpályaudvarra vezetnék (az aluljáró és a 3-mas /5-ös/ metró közötti szinten, közvetlen eléréssel a metróhoz); ÉS ebben a tervben kb. -50 méteren szerepel a távlati Nyugati-Kelenföld alagút megállója is

a sinek helyén pedig egészen a városligetig park húzódna

a másik győztes terv (Finta) lefedné a pályákat, tehát a fejpályaudvari jelleg/funkciók maradnának a jelenlegi helyen. a kb. 1-1.5 méternyi földréteg elegendő a kisebb magasságú fák és bokrok gyökérzetének, a tetőt pedig úgy alakítanák ki hogy lépcsők helyett hosszú passzázsokon lehetne fel és lejutni róla a két oldalon

szerintem az előbbi lenne a legjobb megoldás: teljes értékű park, teljesen új pályaudvar, távlatilag Nyugati-Kelenföld körvasút körbezár

--

miért merül fel a rákosi kitelepítés? nos, ennek több oka van, de nem az építészek gondolják így..
- olcsóbb lenne, mint egy kvázi-hbf-fel bajlódni...
- nyilván a park egy része is ugorna, telekspekulációk miatt
- a kedves döntéshozó hölgyek és urak még nem utaztak vonattal, és úgy gondolják a külvárosi taplóknak mindegy meddig jön a vonat, lehet e átszállni ésatöbbi
M61-001 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 88

Ebben teljesen igazad van, magam is láttam személyesen.

De! Azt eleve úgy tervezték...

Előzmény: kozma555 (80)
M.VIII Creative Commons License 2007.11.06 0 0 87
Ők tehetnek mindenről, mindenütt ott vannak, összefonódnak, undorítóak.....
BSM-686 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 86
Mert hüllyék!!!

(röviden)
M.VIII Creative Commons License 2007.05.08 0 0 85
Sziasztok! Most fedeztem fel a topikot...hát...elképesztő lenne...aki kitalálta, hogy szüntessük meg a nyugatit, azt gúzsba kötve tenném ki egy lakatlan szigetre a tetves pénzével együtt. Közlekedés szempontjából az egyik legjobb helyen fekvő pályaudvar, kilépsz, máris ott a villamos, a metró. Ráadásul budapesti egyesített bérlettel 10perc alatt kijutsz Rákospalotára. BKV-val a büdös életbe soha....hazavágnák százezrek életét a saját kényelmük és a szaros anyagi haszon miatt? Remélem, csak egy rémhír, és nem valósul meg (sajna volt eddig elég).
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 84
Világosan elmondták, hogy miért lenne jó a kormányzatni negyed, az meg mondjuk egy dolog, hogy a nyugatit így kellene hagyni.
Előzmény: M412313 (83)
M412313 Creative Commons License 2007.04.05 0 0 83
szerintem itt megint az van hogy nem tu8dja hogy ki mit csinál és nagyobbnál nagyobb ostobaságokat mondanak magyar államnak sosem lesz annyi pénze hogy egy egész pályaudvart levigyen a föld alá! szerintem jo igy minden ahogyvan a kormányzati negyed is minek egy csomó pénz!!!
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 82
Az usgyik meg ugyanúgy a föld alatt fognak menni (ha nem is sokat) mint társaik az EV, EV3, 81-717 :-D
Előzmény: kozma555 (80)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2007.04.01 0 0 81

A Metro közkeletű neve a vakond.

A magyar vasút meg lassan egy állat enciklopédia lesz.

Előzmény: kozma555 (80)
kozma555 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 80

Barceloma főpályaudvara is föld alatt van.

Nézzük a jó oldalát:

Lehet még vicces nevű vonatunk,mint az Uzsgyi.Ez lesz majd a Pocok...

Előzmény: landsmann (79)
landsmann Creative Commons License 2007.04.01 0 0 79

A híradások úgy szóltak, ahogy azt GörbeFan is megírta, pedig azt majdnem 1 éve írta. Szóval a kormányzati negyed az Élmunkáés híd és a Nyugati között terülne el, pofával a Podmaniczky utca felé. Ehhez viszont az kell, hogy a szélső néhány vágányt felszedjék. Ha jól emlékszek, a hírben az volt, hogy ezeket a vágányokat a föld alá tennék. Valamelyik MÁV vezető úgy nyilatkozott, hogy ez nem gond, mert az egész pályaudvar föld alá vezetése a terveikben szerepel. Ezen kívül a Keleti, Nyugati és a Déli pályaudvarokat a föld alatti vágányokkal is össze akarják kötni.

AZ épület elbontásáról nem volt szó, bár más célból való hasznosítását sem említették meg.

De azért kíváncsi lennék erre a földalatti pályaudvarra. Nem minden induló járat villamos vontatású. Ugyan milyen módon oldanák meg a szellőztetést, hogy az megfelelő szintű legyen? Mondjuk ez még a kisebbik gond. Azért nem kevés munka lenne egy egész pályaudvart a föld alá tenni. Hova terelnék addig a forgalmat? Vagy esetleg gondoskodnak róla, hogy még kevesebben utazzanak vonattal?

A föld alatti pályaudvar összeköttetést pedig egyenesen viccnek tartom. Az ötlet jó, csak a kivitelezés lesz nehéz, vagy éppen lehetetlen. Milyen mélyre vinnék le  a vágányokat?  Sok közmű, 4 metróvonal, esetleg föld alatti parkolóházak is akadályozhatják a terveket. A vonat nem olyan mint a metró vagy a villamaos, ami viszonylag nagy emelkedőket is le tud küzdeni, viszonylag kicsi ívű kanyarokban is. Szóval ahhoz, hogy a vasút 5 métert ereszkedjen vagy emelkedjen, nem elég 100-150 méter.

Egyébként éppen tegnap volt a Hír tv-n, hogy építészeket utaztattak végig a Nyugatitól azon a részen, ahol a kormányzati negyed húzódna. Megálltak, jegyzeteletek, fotóztak, videóztak. A riportban már szóba sem került a szélső vágányok megszüntetése, föld alá vezetése. Ott azt tartották jó megoldásnak, ha befedik a szélső vágányokat, magyarul az épület egy része rá lenne építve, mint a Westend esetében.

Zolinymusz Creative Commons License 2007.04.01 0 0 78
Megszüntethető úgy, hogy az épület marad, majd lessz benne valami piac. rákosrendezőig visszabontanak mindent, és azok a szabadon maradt területek sok pénzt érnek!
gyozo78 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 77
Azt hiszem ez nem ebben az évszázadban lesz. Egy nyomorult metrón is mennyit tudnak sz@rozni
Előzmény: Törölt nick (73)
Szabo Benjamin Creative Commons License 2007.03.31 0 0 76
Amit most leirok az nem a te hozzászolásodat érinti de te is figyelhetsz.A Déli Pályaudvar forgalmába beletartozik a Dunántúli vasútvonanl is.Azon a vonalon közlekednek a vonatok Budapest és Pécs között.Ide tartozik a Keleti is.A Keleti Pályaudvar is bonyolitja ennek a vonalnak a forgalmát.Ezt el is felejtettétek hozzátenni az irásaitokhoz.A Nyugatirol az a véleményem,hogy az maradjon csak ott a helyén utalok a villamos közlekedésre is.Ha nem lenne A helyén a pályaudvar az emberek mivel tudnának elmenni oda.Értem ez alatt a Nyugatit.A Kormányzati negyedet tegyék mási k helyre és ne a műemlék helyére.Köszi az egyetértést.
Előzmény: Törölt nick (74)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.15 0 0 74
Én is erről tudtam, illetve erről is, de ez lenne e legvalószínűbb.
Előzmény: Törölt nick (73)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.15 0 0 73
Mondjuk ez a tegyük ki a Nyugatit nem szerepelt még sehol, de ezt nem is tehetik meg, mert műemlékvédelem alatt áll, ha jól tudom.

A jelenlegi Déli és Nyugati megszüntetése nem újkeletű dolog, és a főv. hosszútávú fejlesztései közt is szerepel, azzal, hogy a Nyugati Bp. központi pályaudvara lenne, de a jelenlegi épület elvesztené funkcióját, mert a Délit és a Nyugatit egy alagúttal szeretnék összekötni, és a Nyugati tér alatt egy föld alatti pályaudvart terveztek.

De egyébként 1900-as évek elején már volt egy terv, hogy a Városliget mögötti Központi pályaudvar.
Előzmény: Törölt nick (4)
Neville2004 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 72
Kökki még viccnek is rossz! A 150 vonatainak semmi keresnivalója ott...
Előzmény: Őzike győr (54)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.15 0 0 71
Azt észre vennénk, de semmi.
Ja 10 talent kb elég lenne a hatvani vonal ellátására, ha mellé még hatvan visszakapná a papagájait, és a vésőit. Akkor vagy talent menne csatolva, vagy 7 kocsis inga.
Folyamatos fejlesztés az, ha nem kampány szerüen újkítjuk fel a kocsikat, épületeket- és nem harangozzák, nem megy ki a fél minisztérium és andrássy út egy állomás folyosójának 10m új járólapjának átadására, ha a déli nem így nézne ki ahogy kinéz.
Szóval mielött oltasz, nézz körül.
Előzmény: V63 143 (68)
V63 143 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 70
Nem oltogatlak,csak figyeljé már.
Előzmény: Törölt nick (69)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!