..Nadine..: Hmm lehet, hogy Kóka utánaszámolt, hogy vonat nagyon sok geppában van.
Nem hiszem, hogy utánaszámoltak, mert akkor nem ilyen hülye terveket szőnének.
És nem a vonat, hanem a MÁV kerül sokba. És a megtakarításhoz nem járatokat kellene ritkítani. Hanem a fővonalon inkább sűríteni.
De ezt a megszüntetést se vegyük kézpénznek még, de azért látszik, hogy fordult a kocka.
Remélem is, hogy fordulni fog a kocka, mert nagyon úgy néz ki (lehet, hogy nem ez volt a GKM célja, csak egyesek így forgatták a fekáliát), hogy a volánoknak akarnak kedvezni.
Na mindegy, inkább hagyom, mert szégyellem magamat, hogy ilyen közlekedési irányultság lehet "(egyed)uralmon"...
Hmm lehet, hogy Kóka utánaszámolt, hogy vonat nagyon sok geppában van. Most azt az évi 100 miliárdot amit odaadna a vasutnak, arra hogy a sebeit nyalogassa csak semmi uj meg ilyesmi, abból nézd csak meg hogy mennyi buszt lehetne venni. S nem alfabusz szintem mondjuk, hanem tényleg már mondjuk egy középárkategóriában :)
De nem adja ide.
Mindenesetre várjuk ki a végét. Az tuti, hogy sok helyen alválakozók is be lesznek vonva, mert nem lesz elég busz, ha hirtelen mindent megszüntetnek.
De ezt a megszüntetést se vegyük kézpénznek még, de azért látszik, hogy fordult a kocka.
Fontos kérdés, hogy a fővonalakon 20-30%-kal megritkított gyorsvonatok helyett indulnak-e új buszjáratok (és mennyi). Főleg, ha valahol csak napi 3 vonat lesz (reggel, délben este), ami igen képtelen ötletnek tűnik nekem.
Ez mondjuk meglepő terv, hiszen nemrég még a buszjáratokat akarták felszámolni a fővonalak mellett (részben új vonatok indításásval?). És erről törvény v. rendelet (vagy mi...) is készült.
Vajon mennyire fogják "beengedni" a "maszek" buszos társaságokat...? A vasút drasztikus visszafejlesztéséval az ő idejük is eljöhet...
Nos, azért érdekes a cikk, s ugy néz ki, hogy egyenlőre Kóka a Vasutat akarja végipofozni, szóval a "vonatpótláson" kívül sztem nem sok dologra lehet számitani egyenlőre a buszos részekbe, de várjuk még azért ki a végét.
Én annyi "hírt" tudok, hogy a GKM honlapjáról leszedték azt a .ppt-t, ami a reformok menetét tartalmazta. (Dec. 7-én került fel, amikor többek között a vonalbezárásokat és a kedvezmények reformját is bejelentették).
Szóval nagy a titkolózás... aszerint Nyugat-Dunántúlon és Dél-Alföldön (két "pilot"-régió) már javában zajlana a Volán-összevonás, menetrend-összehangolás, párhuzamosság-megszüntetés... ehelyett új párhuzamos járat indult nemrég...
Nem tartozik szorosan ide, de egyelőre nincs hír az új tarifarendszerről sem, pedig az eredeti tervek szerint 2 hét múlva be kéne vezetni...
Elkezdődött a kéttucat Volán-társaság regionális összevonása. Az átalakítás eredményeként a dolgozók 18-20 százaléka veszíti el munkáját - mondta el a Magyar Nemzetnek Ordasi György, az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniójának tisztségviselője.
Az átszervezések során átvilágítják a járatokat, és a kis kihasználtságúakat megszüntetik. Így az elbocsátások mellett sok kisebb településen lecsökkenhet a buszközlekedés.
A tisztségviselő elmondása szerint egyrészt probléma, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felől nem tapasztalnak érdekegyeztetési szándékot; másrészt a Volánbusz-menedzsment részéről visszaélések mutatkoznak az alvállalkozói szerződések megszerzése irányába. Az egyes Volánt-társaságoknál a járatok 5-30%-a alvállalkozóknak van kiadva - számol be a lap.
>> A tárca tervei szerint a kéttucatnyi Volán céget regionális társaságokba vonnák össze. Szakmai álláspont szerint ezzel viszont megkönnyítik a privatizációt. Ezt a folyamatot egyelőre az is nehezíti, hogy a regionális társaságokkal – egy-egy ilyen társaságba három-négy Volán cég kerülne – új közszolgáltatási szerződést kellene kötnie a szaktárcának. <<
Új Szerződést? Miért? Ezt nem értem. :)
Meg nagyon a privatizáción vannak. Ha meg is alauk egy- egy Regionális cég, lehet hogy nem sokáig "él", mert eladják, s az uj tulaj uj nevet is adhat neki, vagy beolvaszthatja a már meglévő Cégébe (pl ha szomszédos országban van, EU megengedi ezt lehetőséget már) Vagy tévedek? Csak a céget kapja meg?
PL MAtáv is T Mobile lett, nem maradt meg a neve.
A Volánbuszos részhe. A gödöllői telep sincs már már, már a Fóti telep megépülése előtt felszámolták. Szentendrei telep helyén is valszeg Pláza lesz, de addig az még él amig nem készül el az M0 hid Északon, utána csukják be.
Ez így tűnne a leglogikusabbnak, hát nemtudom... szerintem marad minden a régiben, a BV-n belül eddig sem az volt a fő szempont, hogy pl. a MAN-ek esetében milyen messze van Tiszaújváros, azokat is elég vegyesen osztották el.
Meg ez az Alfa-Man csere sem lenne olyan egyszerű, Tiszaújban 2 db zsírúj B12B-s Gerio van összesen, azokat meg érdekes lenne 3-4 éves Agriás helyközi MAN-re cserélni, Miskolcon is inkább KMB-sek vannak, az új SÜ313-asokra meg mint távolsági kocsira nemtudom szükség lenne-e még egyáltalán Miskolcon. Tudom, helyettük egy-két Marcopolo vagy hasonló jöhetne Egerbe, de ezek már elég nagy kavarások lennének.
(lehet megkövezni érte, de az agria-borsod alfái NEM rosszak MÁR :))
Én nem mondok ilyet, szerintem is Alfa inkább, mint MAN :))
Olyan nagy átcsoportosítások itt szerintem nem lesznek. Ha csak a Borsod Volán jelenlegi üzemegységeit nézzük, nekik is eléggé nagy "önállóságuk" van, persze Miskolcon dőlnek el a fő dolgok, de eddig sem arra törekedtek, hogy egy helyre csoportosítsák a hasonló típusú járműveket (hogy a "saját" példánkat emítsem, itt Saújhelyen 1 MAN, 1 Credo, 1 Alfa, 1 Merci, 1 C80-as van ...)
Jelenleg üzemegységen belül sem gyakran cserélgetik a buszokat, az ilyenekhez akár több hetes egyeztetések szükségesek, nem úgy működik, hogy "vigyetek el egy buszt, aztán kész"...
Szóval én optimista vagyok, az Észak-keleti regionális volán esetén lesz egy "új" egri, hatvani, gyöngyösi, sálgótárjáni, balassagyarmati meg bátonyterenyei üzemegység, de ezeknél a járműállomány nagyjából a jelenlegi marad majd.
Persze az is a jövő zenéje, hogy mondjuk az egyesítés után néhány üzemre szükség lesz-e (elsősorban a mezőkövesdire gondolok, ugye az 25 km-re van Egertől, a dél-borsodi térséget meg mondjuk Tiszaújvárosból is ki lehetne szolgálni)... ez már érdekesebb kérdés, de szerintem ebben sem várható változás.
Azért páran tuti fognak nyafogni.... pl. a lakosok, a pohik... Mert a buszoknak van egyfajta imázsuk. Ami részben a korukkal is arányos. Meg még csomó szubjektív dolgoktól is függ... Meg attól, hogy ki nézi :) Ettől persze eljátszhatják. De általában nem szokták merni :)
Nalunk is vannak buszok, amiket nem szívesen látnék Zegen :) Mondjuk az esélyes lenne, hogy az összes Credo átkerülne hozzánk :) Mármint lehet, elküldenék őket hozzánk örökbe,cserébe meg kérnének pár IK263-ast. A felénk lévő IK-ok sincsenek rossz passzban, legalábbis a helyköziek. A helyiekkel kevéssbé vagyok elégedett.