Keresés

Részletes keresés

STommy Creative Commons License 2007.03.02 0 0 253
Hát igen, nagyvasúton is mennek a százamperek a drótban, és jóval nagyobb távon. De az fura, hogy ez kb. 1,5-szeres különbséget okoz.

Amúgy ezekkel a számokkal vigyázni kell, mert függ attól, hogy milyen erőműtől milyen messze milyen típusú jármű milyen menetdiagramot valósít meg; ezeket pedig úgy kiátlagolni, hogy maradjon valami értelme a számunknak, nem könnyű. Nem hiába mondják, hogy van a gyermeki hazugság, a kegyes hazugság, a rosszindulatú hazugság és a statisztika.:)
Előzmény: KZsoci (252)
KZsoci Creative Commons License 2007.03.02 0 0 252

Én kérek elnézést a ribillióért. :P Tévedésem legnagyobb komponense az lehet, hogy  (ami SzL ábrájáról is kiderül) nem vontam bele az áramellátásban (felsővezeték, áramátalakítók stb.) keletkező veszteségeket, amelyek látszólag erősen rontják az összképet. Ugyan a huszonötkilóvoltötvenhercnek nyilván kisebb veszteségei van relatíve, de a nagyvasúti dimenzióban az abszolút értéke sokkal több lehet, mint a villamosvasúté.

paca664 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 251

Egyébként a Ráckevei HÉV-től indultunk, szóval nézőpont kérdése, hogy az a nagyvasúthoz vagy a villamoshoz hasonlítjuk.:)

 

Igaz, bár KZsoci már Dezsőről beszélt. Mindegy, értjük mind a ketten. :) 

Előzmény: STommy (250)
STommy Creative Commons License 2007.03.02 0 0 250
Igen, én is rájöttem, hogy ez lehet a különbség. Már csak azt nem értem, miért? Egy dízelmozdonynak nyílván jobb hatásfoka van egy busznál, viszont 25 kV-on is sokkal kisebb veszteségeket vár az ember, mint 600 V-on.

Egyébként a Ráckevei HÉV-től indultunk, szóval nézőpont kérdése, hogy az a nagyvasúthoz vagy a villamoshoz hasonlítjuk.:)
Előzmény: paca664 (249)
paca664 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 249

STommy!

 

Van egy olyan sejtésem, hogy elbeszéltünk egymás mellett. KZsoci vitaindító hozzászólásában egyértelműen nagyvasúti járműveket említett, én is erre válaszoltam (utólag inkább nem tettem volna, mert az abban a topikban OFF). Ezt követően pedig Lacus ábrájára hivatkoztál, ami önmagában teljesen igaz, csak trolibuszokra értelmezve. A nagyvasúti járművek és a városi buszok/trolik között lényegi eltérés van. A vasút esetében az energetikai hatásfokok és arányaik kicsit mások, így már nem olyan egyértelmű a villany előnye.

Előzmény: paca664 (248)
paca664 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 248
.
dr. Agy Creative Commons License 2006.12.12 0 0 247
Na jó.
Az eredeti hozzászóláshoz vissztérve, nekem arról, hogy 'van _néhány_ dolog', az jutott eszembe, hogy akkor az több mint egy. Erre vártam választ, de csak nem jött. Akár hiszed akár nem, nem kötözködni akartam, tényleg azt gondoltam, hogy van még ilyen szabály, ha egyszer valaki azt állítja.
Előzmény: vrobee (246)
vrobee Creative Commons License 2006.12.12 0 0 246
Akkor félreértettem, elnézést.
Előzmény: dr. Agy (244)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.12.11 0 0 245
??
Előzmény: dr. Agy (244)
dr. Agy Creative Commons License 2006.12.11 0 0 244
vrobee | 2006.12.11 06:36:00 (136963)
"külön csak" kitételedet kifogásolta, mert az emlegetett hármason kívül más is birtokolhat megkülönböztető jelzést. "


Nem.
Ilyen pitiáner dolgokért nem szokásom kötözködni.
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 243

Jah!

 

Csak akkor valahogy úgykéne variálni,hogy a visszaút ne legyen "túl egyenes"!

Előzmény: bgabor86 (242)
bgabor86 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 242
Az enyémet a Róna utcán és Ungvár utcán keresztül meg lehet hosszabbítani a Csáktornya park felé. :-)
Előzmény: exBPO-700 (241)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 241
Az én verziómnál még a Szőnyi út és a Miskolci utca feltárása is benne van.
Előzmény: bgabor86 (239)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 240

:D

 

BPO-700

Előzmény: exBPO-700 (238)
bgabor86 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 239

Körül járási irányokat jelöld be.

Gyanús, nagyon hasonlítaz enyémre. :-)

Előzmény: exBPO-700 (238)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 238
bgabor86 Zugló-busza
Előzmény: exBPO-700 (234)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 237
Érintené a MFAV-ot és az M2-öt...
Előzmény: exBPO-700 (236)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 236
Abszolút dugómentes vonal...
Előzmény: bgabor86 (235)
bgabor86 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 235

Igen nagyon bili.

A birkák nem értenék, nekik ez túl bunyolult, a menetidő bőven 1 óra fölött lenne.

Előzmény: exBPO-700 (234)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 234

bgabor86

Csak útvonalat írokm, mert térképet lusta voltam készíteni.

 

ÖRS VEZÉR TERE - Füredi utca - Álmos vezér útjánál megfordul - Füredi utca - Bánki Donát utca - Róna utca - Fogarasi út - Pillangó utca - Mogyoródi út - Mexikói út - Egressy út - Vezér utca - Csömöri út - Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Bácskai utca - Róna utca - Erzsébet királyné útjánál megfordul - Róna utca - Bánki Donát utca - ÖRS VEZÉR TERE

 

Akkor nézd az enyémet:

 

Örs vezér tere - Bánki Donát utca - Róna utca - Fogarasi út - Bíbor utca - Tábornok utca - Mexikói út - Szőnyi út - Csáktornya park - Ungvár utca - Miskolci utca - Egressy út - Nagy Lajos király útja - Bosnyák tér - Csömöri út - Lőcsei utca - Efressy út - Miskolci utca - Ungvár utca - Csáktornya park - Szőnyi út - Mexikói út - Tábornok utca - Várna utca - Fogarasi út - Róna utca - Bánki Donát utca - Örs vezér tere

 

Bár menetidejét nem néztem, de Örsről érinti a kollégiumokat (Tábornok utca környék), BVSC uszoda illetve kertvárosi részen át Bosnyák piac. Ugyanez ellenkező irányba: piacról közvetlenül a kertvárosi részbe, illetve azok az uszodához is.

 

NAGYON BILI?

Laja73 Creative Commons License 2005.03.11 0 0 233
"sjanius válasz | megnéz | könyvjelző 2005.03.11 08:34:32 (104209)
Szerinted mit tegyen egy ellenőr, ha nincs nálad a becsületesen megvett bérleted?

Higyje el? Vagy végezze a dolgát?"


A diákigazolványt hagyta otthon, nem a bérletét. Az ellenőr dolga nem a büntetés! Az ellenőr azé' van kitalálva, hogy ellenőrizze, az utas fizetett-e a szolgáltatásért. Ellenőriz. Az ellnőr. Nem büntet. Jelenlétével a nemfizetőket elriasztja az utazástól.
Akinél nincs diákigazolvány, az természetesen a szabályok alapján büntethető. Csak kevés a valószínűsége annak, hogy szórakozásból vett bérletet, ezért ha az ellenőr valóban a cég érdekeit képviseli, egyszerűen megkéri az utast, máskor jobban figyeljen, majd továbbmegy bliccelőket keresni.




ViTDavid Creative Commons License 2004.02.15 0 0 232
Nem teljesen értem, hogy ez miért tartozik ide.
Egyébként én egyetértek a VEKE által kialakított állásponttal, amit itt megtalálsz.
Üdv.:VD
Előzmény: BPO-700 (231)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.15 0 0 231
Kinek milyen elképzelései lennének a metrópótlás idején?

Szerintetek a hivatalos közlések ellenére mit és hogyan kéne módosítani a vonalakon?

SzigDani Creative Commons License 2004.02.12 0 0 229
Ha már így megkértél rá, "Az, hogy monomaniasan nyomod a pruszkolest Hamster ellen, szegyenletes."

Ezt fogalmaztam volna másként. Én is fogalmazhattam volna durvábban. Direkt nem tettem, egyszerűen csak a topicom érdekében. Sajnos (?) csak formai gondjaim vannak a (89849)-es hozzászólásoddal. Viszont kétségtelen, hogy DLala nagyon jól végzi a külső kommunikációs munkát. Lelkesen, szinte fáradhatatlanul, amely munka mindenképpen a VEKE előnyére vált. Ha jobban tudtam volna csinálni, már rég megtettem volna. A mostani megnyilvánulással nem értettem egyet, de ezt DLala hozzászóló tette, így természetesen nem az Egyesület a megszólaló. DLalának pedig mindenkiről meg lehet a véleménye.

SzigDani

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (228)
SzigDani Creative Commons License 2004.02.12 0 0 227
Ugyan DLala nem válaszolt az általam beírt dolgokra, de ezt nem kértem, a többi meg az Ő dolga. Hogy miért nem reagáltam a később történtekre? Mert mindkét oldalt megfelelően szidtam volna, annak meg semmi értelme. Ettől függetlenül nem értek egyet Lalával.

SzigDani

Blöky Creative Commons License 2004.01.20 0 0 225
Ha jól értettem, arról volt szó, hogy milyen kommunikáció van (van-e egyáltalán) a csomópontok átalakítását elhatározó önkormányzat és a lakosság között. Az építészeti kialakítás vonatkozásában.
Márpedig sztem általában nem a tervezők, hanem az önkormányzatok, és az ottani (fő)építészek vannak abban a helyzetben, hogy ezt a kommunikációt megszervezhessék.
Más vonatkozásban is. Ennek a mai hazai mikéntjét akartam a zuglói üggyel illusztrálni. :(
Előzmény: felucca (224)
felucca Creative Commons License 2004.01.20 0 0 224
Ezzel mit akarsz mondani?
És egyáltalán, mit akarsz mondani?
Megkérhetnélek, hogy fejtsd ki, mert úgy tűnik nem vagyunk 28-asok, és félszavakból sem értjük egymást.(vagy én téged:-)
Előzmény: Blöky (223)
Blöky Creative Commons License 2004.01.20 0 0 223
Sajnos, ha csomópontokról, sokak által látogatott terekról van szó, akkor valahogy nagyon előkerülnek a főépítészek. Vagy nem?
Előzmény: felucca (221)
felucca Creative Commons License 2004.01.20 0 0 222
"...vegig kene venni a Hamster altal felvonultatott otleteket es kielemezni. Nem hiszem, hogy ki lehetne herelni belole az epiteszeti vonatkozast..."

Jó, megpróbálom. Megtehetem a másik (anya)topicban?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (219)
felucca Creative Commons License 2004.01.20 0 0 221
Miasnikov kerületi főépítész = hivatalnok, aki úgy táncol, ahogy a polgármestere fütyül. E szempontból egyenlő a kávét főző titkárnővel. Nem építész, csak nevében. Ez egyébként minden főépítészre igaz, nem kellene összemosni a kettőt.
Előzmény: Blöky (220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!