Különben, néha hasznos is lehet a direktmarketing. Vannak, akiknek nincs idejük tájékozódni, befutkosni az ügyfélszolgálatra, vagy szórakozni az automatával az telefonnál. Néha érdemes meghallgatni. Csak nehéz előre tudni, ki az, aki örül a "zaklatásnak", és ki az aki nem szorul rá. Néha még a Tcom is adhat valaki számára valóban kedvező ajánlatot. Sokan ugráltak a Tcom névváltozásakor is minek telefonálgatnak, aztán volt aki kiment visszaszerezni a számláját, mert egy vadidegen cég irta, és kidobálta...
Kösz! Mikimaus írta: "A T-Com-nál pedig kifejezetten letilthatod a marketing célú megkeresést (ugyanúgy ahogy hírlevélről leíratkozhatsz) függetlenül attól, hogy nem vagy előfizetőjük. Ezt egy a 06/80/44-33-23-as (ingyenes) FAX számra név-cím-telszám megadása mellett elküldött egyértelmű nyilatkozatot, vagyis a későbbi hívások mellőzésének kifejezett kérését tartalmazó FAX-on tartom a legcélrevezetőbbnek - és nyoma is marad 5 évig legalább." Egyszerű, nem?
1. Tényleg lehet a saját érdeked is a rögzítés, mert kérhetsz róla jegyzőkönyvet, elég hosszadalmas. És valóban arra is szolgál, hogy az operátor tevékenységét akár utólag is ellenőrizni lehessen. A Tcom berkeiben titkosan kezelik ezeket a rögzítéseket, és elég jó az adatvédelmük. A CC operátor vét egy hibát, máris lehallgatják több heti beszélgetéseit. Ez az ügyfelek érdeke is, hogy az alkalmatlanoka, csalással üzletet kötőket kirugják. 2. ha szerződést kötsz velük, akkor meg ott van bizinytéknak a a beszélgetés, hogy te eled beszéltek. Bár a bíróság nem bizti, hogy elfogadja. 3. Lehet kérni, ÍRÁSBAN, hogy ne zaklassanak. Pl. a Tcom-nál. De az Adatvédelmi hivatalnál is. 4. Szerintem kérdezd meg Mikimaust, ő minden ilyen dolgot ismer szerintem. Bár, talán furcsálná, miért épp hozzá küldtelek, mikor nem is ismerjük egymást. 5. A zaklató hölgy elég kezdő lehetett.
Most akkor nyissak egy Topicot, hogy Gyurcsany-direktmarketing, Orban-direktmarketing, egyeb-direktmarketing? A T-com egy a sok "ezer" kozul. A bosszanto, hogy ezek az esetek egyre szaporodnak.
Lehet, hogy én vagyok az egyetlen, akit zaklat a T-com? Nem találtam olyan topicot, amely a telefonos reklámozással foglalkozna. Kb. 2 hetenként felhív valaki a T-comtól, közli, hogy beszékgetésünket a saját érdekemben (!) rögzítik és tesz valami ajánlatot az olcsóbb telefontarifákra. Kifogásaim a következők:
1. Miért telefonálnak nekem, amikor nem is vagyok T-com előfizető? 2. Amikor ezt közöltem a hölggyel, akkor azt mondta, hogy Bp-en nincs se Invitel, se más és erőszakoskodott, hogy mondjam meg a szolgáltatómat, mert ő t-comos számot hívott! (Nem hallott még a számhordozásról.) 3. Ha a kéretlen e-mail büntetendő, akkor a telefonos direkt marketing miért nem?
(Csak mellesleg jegyzem meg, hogy minden első levél, hívás - akár elektronikus, akár papír alapú - kéretlen, még akkor is, ha egy üzletet, vagy anyámat hívom fel. Kért kapcsolat csak az első után következhet.)