Keresés

Részletes keresés

McFart Creative Commons License 2001.05.09 0 0 4
Ibé:

Itt a kifárasztásos módszert kell alkalmazni... Kérsz részletes számlát a telefonjaidról, lemásolod óket, bejelölöd, hogy melyik volt ezügyben. Majd az ügynökkel folytatott megegyezésedről is írsz egy feljegyzést. Az egész 3 példány, egy elteszed, kettő matav ügyfélszolgálat, három fogyasztóvédelmi. Persze kisérőlevélben írd meg a felháborodásodat, kulturált formában. Valamint célozz arra, hogy a munkádat akadályozza és komoly anyagi veszteség ér a nem működő telefonod miatt, Esetleg fényképeket is lehet mellékelni a beszerelés minőségéről. A fejlécben a kapják mezőbe természetesen sorol fel kinek küldted el. Aztán felhívod az ügynöködet és elmeséled mire készülsz, aztán ha negatív akkor elküldöd. Időnként érdeklődsz, mindig csak a főnöknél, az elintéződnek a dolgok.
esetleg ha kapsz ISDNről számlát csatolva elküldheted, hogy basszák meg.
Jahh és akárki kijön minden esetben kell jegyzőkönyvet írni, hogy miért jött ki, mi volt a feladata és azt elvégezte-e, megfelelő műszaki pontossággal részletezve.
üdv
mf

Előzmény: Ibé (3)
Ibé Creative Commons License 2001.01.20 0 0 3
Hiszen az üzletköto telefonja óta arra várok, hogy kapjak egy írott szerzodést!
Addig, amíg azt alá nem írom, nem tudnak velem mit tenni.
Azt se értem, hogy milyen alapon kezdtek el dolgozni?
Ja, kimaradt a levélbol: amikor a szerelok megérkeztek, elotte megszunt az analóg vonalam.
Most is az ISDN-re van valahogy rákötve a régi analóg cucc.
Rosszabb, mint a régi vonal volt.
Nem tudon, ki a hunyó, és azt hiszem, nem is nekem kell utánajárni.
Előzmény: spanyol inkvizíció (1)
Abszolút Nulla Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2
Tele van a #&@-m a matávval. Szerintem nem lesznek hajlandók ingyen visszacsinálni az eredeti állapotot.:-((
Előzmény: Ibé (-)
spanyol inkvizíció Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1
Egyébként: szerződés nélkül nem szerencsés bármit csináltatni, mert mi van akkor, ha kijön a szerződés, amelyben nem az áll, mint amiben megegyeztél az üzletkötővel, és a szerelők pedig annak a szerződésnek megfelelően dolgoztak? És ha ők ennek megfelelően ki akarják veled fizettetni? Még az is lehet, hogy azt az egy analóg vonalat is kikapcsolják...
Nem lehet, hogy itt az üzletkötő a legnagyobb hunyó?
si
Ui.: matáv suxx
spanyol inkvizíció Creative Commons License 2001.01.20 0 0 0
A Matáv: 0
Előzmény: Ibé (-)
Ibé Creative Commons License 2001.01.20 0 0 topiknyitó
A történet úgy indult el, hogy eléggé sok a telefonszámlám. Ezen
felbuzdulva tavaly novemberben felhívott egy hölgy, azzal, hogy o a
MATÁV üzletkötoje, s mint kiemelt ügyfélnek, szeretné felkínálni
nekem, hogy akciós áron átszerelik a vonalamat ISDN-re.
Gondoltam, jó lenne, mert így kicsit tán gyorsabb lesz a net, és
közben még telefonálni is lehet.
Mivel a lakásban és a muhelyemben ugyanaz a vonal van, ráadásul fax,
sz.gép is csatlakozik rá, muszakilag nem olyan egyszeru a helyzet. A
MATÁV által hirdetett akciós csomagok egyike sem felel meg, mert nem
tudják azt, ami a mostani mezítlábas analóg vonalon muködik (bejövo
hívás átadása egyik készülékrol a másikra, a lakásból kikapcsolom a
hívást a faxgépre, ha fax akar jönni, stb stb). ISDN alközpontról szó
sem lehet, igen drága mulatság.
Kb két-három hétig hívogattuk egymást az üzletkötovel, közben o kavart
a muszakiakkal, hogy mit hogyan lehet megoldani és mennyiért.
A végén megegyeztünk. Kapok két db ISDN telefont, egy db ISDN PC
kártyát, kiépítenek az épületben egy S-busz nevu mittudoménmit, ami
feladatot tudnia kell a rendszernek, azt tudni is fogja, ráadásul 3
telefonszámom lesz, egy nekem, egy az asszonynak, egy meg fax. Nem
kell alközpont, nem kell több százezres ISDN faxgép sem. A hölgy azt
mondta, szerinte karácsonyra készen is lesz minden.
Sokáig semmi sem történt.
Január elején megjelent egy MATÁV-os szakember, ellenorizte a vonalat,
azt mondta, ez kell az átállás miatt. Jó. Kérdeztem, hogy lesz-e
valami papírom arról, hogy mit rendeltem, hogy lesz ez és mennyiért,
erre azt felelte, o muszaki ember, ilyen kérdésekre nem tud felelni.
Ezt el kellett fogadjam, nagy a cég, mindenki nem foglalkozhat
mindennel.
Január közepe, valaki felhív, hogy jönnének ISDN-t szerelni, mikor
jöhetnek? Másnap délutánban megegyeztünk.
Megjelent két, szerelo kinézetu, nem MATÁV-os illeto. Elkezdtem oket
kérdezgetni, mielott nekiálltak dolgozni, hogy mit is hoztak, mi lesz
ez, mit fog tudni. Mindezt azért, mert a mai napig semmilyen
szerzodést, értesítést nem kaptam arról, hogy a CÉG tudomásul vette,
regisztrálta azt, amit az üzletkötojével beszéltem. (Azok a
beszélgetések nem rögzítos vonalon -- nem az 1212-n -- történtek)
A szerelok nem tudtak kielégíto választ adni, az sült ki a
mondókájukból, hogy nekik kiadták ezt a munkát, el kell végezniük,
többet nem tudnak. Rendben, dolgozzanak, ha ez a dolguk...
A munka végén kérdeztem, hogy mi lesz az ISDN telefonokkal, a PC
kártyával, S-busszal?
Közölték, hogy ha ISDN készüléket akarok, akkor vegyek magamnak (!),
PC kártyára ugyanaz, az S-busz meg szerintük készen van. Tény, hogy
beraktak a polcok mögé egy jó hosszú vezetéket. Annak a végén van egy
csatlakozó. Ez a csati addig volt a falon, amíg az illetok el nem
mentek, utána leesett. (Mondtam nekik, hogy meszelt falra nem jó a
ragasztás, de nem sikerült meggyoznöm oket.) Mindez itt a muhelyben
van, hogy ebbol a lakásban hogyan muködik ISDN telefon, arról fogalmam
sincs. A vezeték ott lóg a polcok mögött, sehol sincs rögzítve. Kaptam
még egy telefonszámot, de semmit se érek vele, mert u. azon az egy
vonalon csörög mind a ketto. (ha külön kértem volna, akkor nem tudom
átadni a bejövo hívást egyik készülékrol a másikra) Ez a 21. század
technikája? A hagyományos telefonvonalakat annak idején szépen, a
sarkokban vezették, mindenhol rögzítve, ez meg amúgy "nesze bazmeg"
ott lóg. Továbbá a doboz, amit a falra szereltek, 230V-ról muködik, de
a zsinórja rövid, nem ér el a konnektorokig. Azóta a muhelyben ott egy
hosszabbító keresztben, ha belebotlok és kihúzódik a dugó, akkor
azonnal megszunik a telefon. Nem értem, áramszünet esetén miért nem
tudok telefonálni? Száz évvel ezelott ez még muködött...
Kérdeztem a szereloket, hogy mi a helyzet, ezzel kész-e a munka vagy
valaki majd jön folytatni? Válasz: részükrol kész, a többirol semmit
nem tudnak. Itt írjam alá. Kérdem: kapok-e egy példányt abból, amit
aláíratnak velem? Nem. Na, ez így nem jó, kérem a papírt, bele a
faxba, lemásolom. Utána a szerelok balra el.
Aznap este elokotortam a jegyzeteimbol az üzletköto hölgy tel.számát
(rádiótelefon, jó drága hívás), és elmesélem, mi történt. Kérdem, hogy
mi van a továbbiakkal, mikor folytatódik a munka?
O semmit se tud, de adott egy telefonszámot a biai telefonközpontban a
szerelok fonökét, majd o okosabb lesz.
Másnap reggel felhívom, az illeto készséges, közli, hogy amit
rendeltem, azt meg is kaptam, nézzem csak meg a szerzodést, minden
stimmel. Keresztkérdés: milyen szerzodést? Miért, nem kapott
szerzodést? Nem én. Nem baj, O is annakidején csak fél év múlva kapta
meg, majd megjön hozzám is. Jó, de akkor honnan tudom, hogy amit
idehoznak, az az-e, amit én rendeltem? És lesz-e muszaki átvétel,
merthogy a kivitelezés minosége számomra kérdéses?
Ezekre o nem tud válaszolni, hívjam az 1212-t, majd ott intézkednek.
Az 1212 külön megérne egy levelet. Nem tudom, van-e valaki, aki bármit
el tudott ezen a számon intézni? Tapasztalatom szerint ez a vonal arra
való, hogy lerázzák az ügyfelet.
Elso hívás az 1212-n: a hölgy udvarias, de semmit se tud elintézni,
hanem egy óra múlva bent lesz XY úr, hívjam ot vissza.
Egy óra múlva újra próbálom. Ez a hölgy nem kapcsolja nekem XY urat.
Elso kérdése, hogy XY nevu úr itt dolgozik, a MATÁV-nál? Erosködöm,
erre megpróbálja elokeríteni. Addig én hallgatom a MATÁV szignálját.
Kis ido múlva visszatér, közli, hogy XY urat nem találta bent. Erre
elsorolom neki az egész históriát, elölrol. Jó, mondja, megpróbálja
még egyszer, hátha XY úr megérkezett. Újabb öt perc szignál. Hölgy
vissza, XY úr azt üzeni (!) , hogy o úgy rögzítette a megrendelésemet,
ahogy az üzletkötotol beérkezett, ha bajom van, hívjam az üzletkötot,
az o dolga, hogy intézkedjen.
A vérnyomásom elindul felfelé, de még csak egy kicsit. Most beszéltem
az üzletkötovel, o továbbküldött a telefonközpontba, onnan küldtek
ide, és ezt a számot is másodszor hívom, nem óhajtom a kört elölrol
kezdeni.
Elkezdem faggatni a hölgyet, hogy mikor kapom meg a két készüléket,
amit az üzletköto megígért, mikor és hogyan áll össze az a rendszer,
amirol én megegyeztem az üzletkötovel?
Hosszas vita után hölgy, kissé emelt hangon, közli velem, hogy írjak
egy kérvényt, hogy szívességbol adjanak egy PC kártyát, akkor majd
felviszik a módosítást a gépükre, és akkor majd lesz valami.
Marhára nem értem: ha a MATÁV hív fel engem, és kínálja a
szolgáltatását, és valahol valaki elront valamit, akkor én írjak
kérvényt, én telefonáljak órák hosszat azért, hogy rendbejöjjenek a
dolgok?
Kezd az egészbol elegem lenni, de a hölgyet nem lehet meggyozni arról,
hogy ha már o az ügyintézo, akkor szíveskedjen valami érdemi
ügyintézést végezni.
A vége az lett, hogy felforrt a fejem. Közöltem vele, hogy ezért, amit
itt végeztek, én nem fogok egy fillért se fizetni. Intézkedjen, hogy
szereljék le ezt a szart amit idehoztak, és kérem vissza a régi analóg
vonalamat.
Na, ez se megy olyan egyszeruen. Levélírás Nyíregyházára, faxolás,
mittudomén mi kell még.
Mindez megtörtént, remélem, hamarosan eltunik innen ez a förmedvény,
legjobb lenne, ha a MATÁV-al együtt.

Ha eddig elolvastad, megérdemled a slusszpoént:
A fax elküldése után (mármint hogy vigyék innen az ISDN-jüket)
elmentem otthonról ügyintézni.
Két óra múlva jövök haza, az asszony azzal fogad: felhívott valaki a
MATÁV-tól, hogy a telefonkönyvbol nézte ki a számomat, és lenne egy
akciós ajánlata: cseréljem le a vonalamat ISDN-re ....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!