Arról írtál, hogy " legitimitási problémákkal" küzd a vonal - azért, mert neked nem felel meg a buszhoz való, és lent amúgy szerintem elég korrekten kifejtett hátterű csatlakozás.
Pl. az említett szentai ugyanúgy egy közösségi közlekedéssel megközelíthető vonal - lenne ha elmenne odáig. Kb. olyan, mintha Kemencén (egy reggeli ki- és esti bevonulást leszámítva) Godóvár-Feketevölgy között ingázna a vonat, Godóvárig menj fel autóval, vagy gyalog.
Továbbá te mint egy buszvonal meghosszabbításaként hivatkozol a kisvasútra, és ha ez nem működik jó csatlakozással, akkor szerinted "legitimitási problémákkal" küzd a vonal. Erre egy reakció az, hogy akkor minden kisvasút, aminek van buszos alternatívája, legitimitási problémákkal küzd - ha valaki kirándulni és csak kirándulni akar, akkor miért fizessen az állam az ő adójából egy lassabb ritkábban/szűkebb üzemidővel járó kisvasutat is?
Vagy csak el lehet fogadni, hogy nem az egyetlen funkció a kirándulók szállítása és nem lehet mindent ennek alárendelni. Nyilván más a szituáció Kemencén, ahol az alsó végállomáson vannak egyéb programok, mint ahol csak egy csatlakozást kell biztosítani, mint Szobon, ahol tudtommal semmi látnivaló nincs a végállomáson kívül.
Gondolom arra gondolt az olvtárs, hogy van több olyan kisvasút, ahol lehetne menetrendi korrekciót, javitást bővítést vegrehajtani. A kemencei nem feltétlenül az.
Korábban arról írtam, hogy Kemence a hátizsákos turistákat is ki akarta szolgálni. Te pedig itt párhuzamos buszvonalakról és egész más adottságú kisvasutakról írsz.
Ezt értem, de nem látom különösebb akadálynak. A 11:30-as későbbre helyezése szintén elősegítené az egy órával (+3 perc) későbbi busszal jövők csatlakozását, bár azt már tényleg kétlem, hogy akkor kirándulók érkeznének.
Nekem a 66941, 66943-ban írtak szerint és a lehetőségek függvényében kielégíti a minél jobb szolgáltatást.
+ Megfelelő tartalékidő arra az esetre ha késne a 70-es vonali vonat, illetve csatlakozó busz.
Vagy most akkor menjünk bele abba, hogy miért üzemeltetünk aránylag több közösségi pénzből, nulla, minimális közösségi munkával olyan kisvasúti vonalakat, amikkel teljesen párhuzamos buszvonalak vannak?
Vagy pl. olyanokat, amik nem a párperces menetrendi csatlakozás nincs meg, hanem ki sem mennek a vasúti, vagy buszos kapcsolatig (hiába ér el oda fizikailag az infrastruktúra - Szenta), ha nincs autód, vagy nem opció oda és vissza 7-8 Km séta, akkor felejtsd el az egészet?
Ha a 10.00-s indulás 10.35-kor indulna, a 11.30-ashoz is hozzá kellene nyúlni, mert a szerelvény nem érne vissza időben. De nagyon sokat se lehet rajta tolni, mert akkor a következő indulást is tolni kellene stb-stb.
Igen. Legitimációt az ad, hogyha a közösségi pénzek ellenében a közösségnek minél jobb szolgáltatást nyújt.
Ha egy klubot a tagok kizárólag a saját pénztárcájukból származó hozzájárulásból tartják fenn, nem szükséges szolgáltatást nyújtani. Sokan mégis megteszik. De ez nem jár - járhat különösebb elvárások teljesítésével.
Hárman vagyunk a 25 évvel ezelőtti kezdeti csapatból, alkalmanként egy negyedik is jön pályamunkára, még ritkább alkalmanként további kezdő tagok is segítenek. Vannak közülük akik távolról.
Nagy a gyanúm, hogy a busszal érkezők száma annyira elhanyagolható, hogy szinte nulla
a kezdeményezés mindig is kűzdött legitimitási problémákkal. Mert rendben van, hogy van ott egy közösség, akik szeretik, élvezik ezt csinálni, de a tevékenységet másokkal is el kell fogadtatni, hiszen közösségi forrásokat is felhasználnak.
Ezzel a logikával kb. mindegyik kisvasútra rá lehet fogni, hogy küzd legitimitási problémákkal.
Kirándulni korán megy az ember, hogy a nagy szintemelkedést ne a dögmelegben járja meg! Pl. a Csóványosra a piros kereszten, dél körül Kemencére már "lightosan" lefelé.
Ne haragudj, ezek komoly poblémák, de nem arról szólnak, amit említettem. Én azt vetettem fel, hogy a 10 órás indulhatna 35 perccel később. Semmi mást.
Nézd, lehetne sokminden, járhatna óránként is a kisvonat igazodva a reggeli buszhoz, de egyrészt a technika sem mai, amivel ott dolgoznak, másrészt azoknak a vonatoknak személyzete is van, akiknek vannak természetes igényeik (pl. szusszanni egyet, enni pár falatot, inni egy kávét két vonat között, uram bocsá' elszaladni vécére). Amíg nem sűrű, tömött sorban állnak a kapu előtt a képzett (orvosi alkalmasságival és érvényes erdei vasúti forgalmi vizsgával rendelkező) önkéntesek, addig el kell fogadni, hogy nagyjából ennek a kisvasútnak ekkora a kapacitása, és egy "bukott" csatlakozás miatt nem érdemes az egész napi menetrendet felborítani. Nem mellesleg ahogy korábban is írták, a busztól a kisvonat indulásáig azért van mivel elütni az időt...
Akár Kemencére megyünk, akár bármely más részére a Börzsönynek, mi családilag mindig azzal megyünk. És rajtunk kívül még sokan mások is, tele szokott lenni a vonat bakancsosokkal.
Ha nem érnek oda, akkor legyen 10:35. Biztos vagyok abban, hogy ez az egész elhatározás kérdése. Emiatt ez az érvelés nélkülöz minden értelemes alapot. ("legyen úgy, mert mi így akarjuk")
A kemencei vasút sorsát a társaság megalakulása óta figyelemmel kísérem. A mostani tagok jó része akkor még meg sem született és az akkoriak közül sajnos többen is eltávoztak. A megfigyelésem szerint a kezdeményezés mindig is kűzdött legitimitási problémákkal. Mert rendben van, hogy van ott egy közösség, akik szeretik, élvezik ezt csinálni, de a tevékenységet másokkal is el kell fogadtatni, hiszen közösségi forrásokat is felhasználnak. A megindoklásnak emlékezetem szerint rendszeresen része volt az is, hogy a vasút részt vesz az Észak-Börzsöny turisztikai feltárásában, segíti a bakancsos kirándulókat. Arra próbáltam rámutatni, hogy ez csak azokra vonatkozik, akik autóval érkeznek Kemencére és persze úgy is távoznak. Nagy a gyanúm, hogy a busszal érkezők száma annyira elhanyagolható, hogy szinte nulla. Ennek pedig a fő oka lehet a mentrend. Nem állítom, hogy jobb menetrenddel érezhetően többen jönnének. De meglenne a lehetőség és ráadásul nem is kerül semmibe.
Csak megjegyzem, hogy személyesen is érintett: Kemencéről Királyrétre a túra 19km helyett 15km lett volna, ha a vonattal mehettem volna. Ez azért már számít. Mindenesetre értékelem, hogy mind Királyréten, mind Szobon a kisvasút igazodik a MÁV vonatok menetrendjéhez. Szerintem óriási dolog, hogy Királyrétről a Nyugatiba 1:16 a menetidő.
Igen, a 9:16-kor érkező busz utasai kb 9:30-ra gyalogolnak le az állomásra. Így van fél óra jegyet venni, körülnézni majd 10-kor megy a vonat. A 10:16-kor érkezők hosszabb kiállítási nézelődéssel a 11:30-kor induló vonattal tudnak utazni. Nagyon régen 11-kor ment az első vonat de a hegyekbe túrázóknak túl késő, ezért lett 9:30-kor vonat az meg túl korán volt a közönségnek ezért lett 10 óra.