Keresés

Részletes keresés

Grgabácsi Creative Commons License 17 órája -2 3 85546

Ha abból indulunk ki, hogy 1000V-os, félmagaspadlós üzem marad az Örstől kifelé, akkor igen, egyébként mivel amúgy is tabula rasa kell, metró paraméterre kell átépülni kint.

Előzmény: scsabi (85540)
gallo Creative Commons License 18 órája 0 2 85545

Korábban már téma volt ez és akkor én kérdeztem, miért nem kötötték be eddig a két középső vágányt az Örs felé? A válasz az volt, hogy a lezáró falnak teherviselő szerepe van (lehet). Ez szerintem azért véleményes, mert oda nem lett tervezve fal eredetileg, akkor milyen terhet viselne? Az alagút boltozatát nemigen. Másrészt esetleg oszlopokkal is ki lehetne váltani azt a falat, ha tényleg valamiképp mégis teherviselő.  

Előzmény: Fizolti (85543)
Fizolti Creative Commons License 25 órája 0 1 85544

 ...háromszori visszafogás esetén  nélkül fordulni az Örs felől.  

Előzmény: Fizolti (85543)
Fizolti Creative Commons License 27 órája 0 3 85543

54 éve elvan az a plusz 2 vágány a mai funkcióival. Esetlegesen el lehet azon gondolkozni, hogy a az összekötés, vagy a következő nagyfelújítás keretében kapjanak Örs felőli bekötést, és lehessen zavar esetén háromszori visszafogás esetén fordulni az Örs felől.  

 

 

Előzmény: Ep128 (85541)
Fizolti Creative Commons License 27 órája 0 1 85542

Nyilván nem a jelenlegi Örssel kell számolni. 

Az összekötés része lenne a két különböző infrastruktúra átjárhatóvá tétele. A peronmagasság mindenhol a metróüzemnek megfelelő lenne, ennek megfelelő járművel, aminek a harmadik sín mellett felsővezetékről is tudnia kell majd üzemelni. 

 

de legalább jó drága. - Jelenleg bármilyen járművet leszünk, jó drága lesz, és 15-20 éven belül már nagyon erősen csereérett lesz a már most is 40 év fölötti járműállomány.  

 

 

Előzmény: scsabi (85540)
Ep128 Creative Commons License 27 órája -2 0 85541

Hosszabb távon mindenképpen kellene valami értelmes (hétköznapi közlekedésben is használható) funkciót találni a Stadionoknál mind a négy vágánynak.

Előzmény: pizo (85519)
scsabi Creative Commons License 27 órája 0 2 85540

Cinkota sem rossz, meg Nagyicce sem. Az örs viszont a jelen kiépítettséggel alkalmatlan.

 

A két rendszer között átmenőképes jármű meg egy rémálom lenne, annyira eltérnek az üzemi és infraparaméterek. Valamelyiken mindenképp szuboptimális lenne, de legalább jó drága.

Előzmény: Fizolti (85539)
Fizolti Creative Commons License 29 órája 0 1 85539

Az eredeti koncepció feltételezne:

 

Kb. 2,5 Km ma újonnan felmerülő párhuzamosságot.

A metróállomáshoz való komolyabb hozzányúlást.

A HÉV menetirányának megfordítását.

 

Ennél már jobb irány lenne a felmerült Cinkotai üzemhatár és átszállóhely, vagy akár csak az, hogy akkor az Örsön legyen egy ilyen. De középtávon akkor is számolni kell egy HÉV járműcserével és infrastruktúrafelújítással. Ehhez képest lenne egy többletköltség az összekötés és a kompatibilis jármű, és igazából erre kéne megtérülést számolni.  

Előzmény: pizo (85538)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 0 85538

Rendben, a nagyvasútról nem sok forgalmi ismeretem van. És akkor az eredeti koncepció megvalósítása?

 

Zoli  

Előzmény: Fizolti (85537)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 0 85537

Nézzük most csak a Keleris vonalat: 

 

Jelenleg maga a Keleti is túlterhelt, több mint tíz éven át kellett arra várni, hogy a 150-es vonal óránként egy pár kunszentmiklósi személyvonata beférjen és ne Kőbánya-Kispesten kelljen végállomásoznia. 

Később a 80a átépítése után jöttek be többletvonatok, ehhez épült egy Kőbánya felső-Keleti harmadik vágány (nagyrészt a korábbi Józsefvárosi vágány felhasználásával) de az összes probléma nem oldódott meg. 

Ma is vannak viták abból, hogy melyik vonat melyik vágányt használja, a távolsági, vagy a helyi személyek menjenek csarnokba, a szélső vágányok nagyon messze vannak az aluljáróktól. 

 

Ezek mellett egy csúcsban 7-8, vagy fejlesztés után 5 percező viszonylat beerőszakolása a fizikailag nem lehetséges, illetve az annyi kompromisszummal jár, hogy nincs értelme között van valahol. 

Előzmény: pizo (85505)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 0 85536

A HÉV-vágányok ott közvetlenül az út mellett voltak, és úgy gondolták, jobb ha a HÉV-szerelvények egyirányba közlekednek a gépjárművekkel. 

 

Zoli 

Előzmény: Fizolti (85535)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 0 85535

Az átállás ugye a hév Keleti-Stadi közti szakasza miatt nem történt meg.

 

Mi volt ott, ami akadályozta az átállást, és máshol nem? 

Előzmény: morgó mh. (85517)
altenberger Creative Commons License 1 napja -2 0 85534

"Ha a kérdés az, hogy Hatvan felől kell-e átjárás Mogyoród-Örs-Keleti útvonalon, akkor ennek nem érzem égető szükségét."

 

Igazad van, nem égető sürgősségű, de távlati lehetőséggént lehet számolni vele.

 

"Mint ahogy az Örs-Keleti kötöttpályás kapcsolat megduplázásának sem."

 

Ebben is igazad van, csak a Hatvan(Miskolc) felé átjárás után indokolható a párhuzamos pálya.

 

Továbbra is azt gondolom, hogy a legköltséghatékonyabb megoldás a (troli)busz nyomvonal a H8 pályája helyett, plusz átvezetve/rákanyarodva a Nagy Lajos kir/Fehér útra, hogy legyen közeli átszállási lehetőség a M2 metróra.

 

Kétségtelen, hogy megfogná a keresztirányú forgalmat, komoly lámpahangolás kellene, de nagyságrendekkel olcsóbb bármi másnál.

Előzmény: morgó mh. (85533)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 0 85533

Ha az S-Bahn alatt egy vasúti jellegű elővárosi vonal értendő, akkor az rendben lehet. Ha a kérdés az, hogy Hatvan felől kell-e átjárás Mogyoród-Örs-Keleti útvonalon, akkor ennek nem érzem égető szükségét. Mint ahogy az Örs-Keleti kötöttpályás kapcsolat megduplázásának sem.

Az ennél sokkal lényegesebb lenne viszont, hogy legalábbis a belső szakaszról a budapesti csomópontok, metró- és villamosvonalak átszállás nélkül elérhetőek legyenek.

Előzmény: altenberger (85531)
pizo Creative Commons License 1 napja -1 1 85532

84336-84351 között boncolgattuk a összekötés témáját. John Howard írt jókat.

 

Zoli

altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 85531

Is-is, egy S-Bahn-szerű szárnyvonal elférne H8 helyén.

 

Ha már átviszünk valami vasutat a Fehér/Nagy Lajos kir. út/ján/on akkor az legyen a lehető legnagyobb kapacitású.

Előzmény: morgó mh. (85529)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 0 85530

https://omnibusz.blog.hu/2022/04/18/tenyleg_nohab_mozdonyokat_rejt_a_2-es_metro_alagutja

 

Itt elég jól le van írva, és megmutatva, hogyan néz ki a Puskás Ferenc Stadion állomás.

 

Zoli  

morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 3 85529

Miért, mekkorával? Keleti-Gödöllő vasúton 36 km, az Örs-Gödöllő 26 km, és ehhez még hozzájön a Keleti-Örs 4 km. A hosszon kívül pedig akad még egy-két lényeges paraméter. A 80-as meglévő védett nyomvonalán ma elég gyorsan beérnek a vonatok. A HÉV átmegy a Gödöllői-dombságon, kerülve Mogyoród felé, leküzd a 80-asnál jóval meredekebb emelkedőket és még annál is szűkebb íveket, aztán végigporoszkál egy városi út mentén az Örsig, ahonnan hátra van még a 4 km városi környezetben nulláról megépítendő szakasz, aztán a végállomás kialakításának kérdése.

Ha már valamit akarunk a 80-assal, akkor több értelme lenne azt a régebbi elképzelést leporolni, hogy a 100-asról legyen átkötés Aszód/Hatva felé - na nem mintha az olcsó vagy épp égetően szükséges lenne.

Előzmény: altenberger (85526)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 1 85528

A Stadionoknál pont megvan az 1950 körül megépített alagút... 

 

Zoli

Előzmény: altenberger (85523)
altenberger Creative Commons License 1 napja 0 0 85527

"Nemsokára úgyis átépítik a metró állomás feletti részt (szálloda-iroda beruházás).

 

A felszínen el lehetett volna hozni pontosan az M2 állomása fölé. A Kerepesi út mellett megvan a szélesség végig, talán csak a Francia úti benzinkútnál szűkül be kissé."

 

Szerintem a Burger King előtt le kellene vinni a föld alá. Nem azért, mert nem férne el (cipőkanállal), hanem az elvágó hatás miatt.

Előzmény: gallo (85521)
altenberger Creative Commons License 1 napja -4 0 85526

De mekkora kerülővel?

Előzmény: morgó mh. (85525)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 2 85525

(Szerintem a 80-as vasútvonal bejön a Keletiig.)

Előzmény: altenberger (85524)
altenberger Creative Commons License 1 napja -4 0 85524

Ha mindenképp maradna a vasúti szabvány, meg kéregvezetés, alagút, akkor a 80 vasútvonal behozatala a Keletiig a legjobb megoldás.

altenberger Creative Commons License 1 napja -1 0 85523

A Fehér út és az Albertirsai között teljesen értelmetlen a mélyvezetés! 

 

Egyszerűen aránytalanul drága, és felesleges, mert nincs keresztforgalom.

 

A főprobléma: közút keresztezése vasútvonallal (A Stadionoknál és az Örsnél)

altenberger Creative Commons License 1 napja -2 0 85522

Villamosként könnyebben megoldható lenne! Sőt, dedikált trolisávként is elképzelhető!

Előzmény: gallo (85521)
gallo Creative Commons License 1 napja -2 1 85521

Ha már álmodozunk... 

 

A HÉV Stadionokig történő behozására lett volna egy gazdaságosabb lehetőség, mint levinni a metró szintre, vagy felvinni magasvezetésbe. Nemsokára úgyis átépítik a metró állomás feletti részt (szálloda-iroda beruházás).

 

A felszínen el lehetett volna hozni pontosan az M2 állomása fölé. A Kerepesi út mellett megvan a szélesség végig, talán csak a Francia úti benzinkútnál szűkül be kissé. 

 

Az Örsön és a Hungária Körúton is át lehetett volna vezetni szintben, lámpaprogram kérdése (is). Tudom, vasútüzem, más biztosítóberendezés, meg szabályozás, de azért csak össze lehetne fésülni valahogy a közúttal.

Lipooth Creative Commons License 1 napja 0 0 85520

A megépült keretalagútba éppen befér a metró, nagyon kevés hely van felfelé. Meg eleve az úttest másik oldaláról indul...

Előzmény: Il Leone (85513)
pizo Creative Commons License 1 napja -1 0 85519

"A Népstadionnál akartak közös végállomást kialakítani a Gödöllői HÉV-vel, amelynek nyomai a mai napig láthatók (4 vágány az állomáson). A Gödöllői HÉV a két külső vágányra érkezett volna, melyről egy rámpán a Keleti pályaudvar üzemi területére jutott volna ki, ahol visszafordult volna. Az egyik ilyen rámpa a '90-es évek végéig megvolt, de a benzinkút építése miatt betömték. Nyomai már csak a Déli pályaudvar felé vezető külső vágány előre vezető sínpályán fedezhetők fel, mely jelenleg tároló."

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_metr%C3%B3vonal_(Budapest)

 

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85514)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 0 85518

Nem erre gondoltam. Arra, hogy az eredeti, 1949-es koncepciót módosítsuk úgy, hogy a felhasználva a meglévő HÉV alagútrészeket építsünk kéregvasútat min. Rákosfalváig.

 

Zoli    

Előzmény: Ep128 (85512)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 0 85517

Az átállás ugye a hév Keleti-Stadi közti szakasza miatt nem történt meg. Innentől minden feltételes mód, de ha az ötvenes években megépül a metró, akár meg is valósulhatott volna az áttérés.

Előzmény: Fizolti (85515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!