Ettől még szvsz vissza kellett volna vinni a melléket Fehérvárra lezárva és megnézni, hogy megfordítva ahhoz képest a motort működik-e? Éjjel pedig a szerelők rá tudták volna nézni.. Sajnos legózni kell.
Vâgányzár van a 10-es vonalon egész héten, amiatt nincs mellék, még motorok sem forognak be Celldömölk felé. Akinek pedig a dolga lett volna, úgy látszik nem gondolt arra, hogy maradjon elég kocsi a vágányzár ezen az oldalán, módosítsa a technológiát..
Elméletileg el kellett volna tűnni az utasoknak, hogy végre jól meg lehessen szüntetni a vonalat és kampányolni a 0 közeli utasszámokkal, hogy lám, nem kell ez senkinek.
Vannak még módszerek, pl, a csatlakozás menetrendszer szerinti szándékos lekésetése a 84-es vonal végnapjaiban (az akkor óránként járó Pesti gyorshoz papíron 58 perces várakozás volt, míg a gyakorlatban, amikor ott jártunk, hát.. elérte..).
A leg elszomorítóbb, hogy több mint tíz évig a MÁV azt szajkózta ,hogy nincs utas nem kell vonat. Most hogy van utas, most meg nem közlekedtet normális szerelvényeket.
Majd lehet kis idő múlva ismét hívatkozni a járatmegszüntetések előtt, hogy nincs utas igény a vonalon.(Bíznak gondolom benne hogy,csak elpártolnak az utasok addigra).
Szerelvényforduló szerint továbbra is kellene mellékkocsinak lennie. Hogy azt miért nem sikerül kiadni több napja, az egy jó kérdés. De amúgy is át kellene gondolni a fordulót, mert péntek, szombat, de főleg vasárnap a 34911-re nem elég a forda szerinti szóló motor.
Olyan vélemény is van, ami szerint Sárszentmihályon, Sárpentelén is lenne utas P+R-rel.
Az meg egy nem túl szép dolog, hogy hivatkozunk itt precízen kiszerkesztett menetrendekre, ahol egy másfél perces megállás napi 2-3 pár csúcsidei, erős irányban közlekedő vonatnál már tarthatatlan lenne, miközben egyes vonalakon naponta borul össze a menetrend a pályaállapotok miatt, vagy épp percekkel korábban érnek be vonatok valahova.
Hivatalosan nagyon sok vonalon kéne már Bz-nek járnia feltételes megállással, vagyis haladnia kéne a leszállásjelzősítésnek is, de addig egy szóló motorkocsinál elégnek kéne lennie a vjv-vel leegyeztetni.
Látom mindenki idegenkedik itt a Mohai megállástól, pedig látható hogy egyre többen kombinálják(-nálnák) az utazást.
Mohán mivel van szolgálat, a kerékpárral az állomásig közlekedők szívesebben hagynák a valamennyire felügyelt tárolóhelyen mint a senki földjén kerékpárjukat. Az autós lejárásnál nagyon nagy szabad terület van az állomáson parkolásra.
Most ezzel a menetrenddel a versenyképes eljutási időkkel, a környező településekről igénybe vennék nagy valószínűséggel a vasútat.
A menetidőbe bőven beleférnének a feltételes megállások , ha csak a terelésben bekerült lassúmeneteket megszüntetnék, ha a többit is akkor nem is kéne feltételhez kötni a megállásokat és lazán tarthatók lennének a csatlakozások.
A peronok pedig a vonalon máshol is alacsonyak, Ászárt kéne kissé rendberakni, ez nem lehetne akadály..
ami régen még lehet, hogy jó volt, de ma már nem elfogadható
Gondolom a vonalon is csak desiró jár, ha bézé lenne akkor inkább nem jár semmi mert ma már nem elfogadható?
Ászár egy létező engedélyezett megálló ami akármikor újranyitható. A minőségi körülményeket meg ráérünk később javítani ha kell. Jelenleg ha az ászári utas 2,5 kilométert gyalogol/biciklizik ki kisbérre az rendben van csak hogy elkerüljük hogy egyszer nagyot kelljen lépnie. (De akár egyszer kivonulhat építeni a pft használt betonaljas sk15 peront, aminek megint csak rutinnak kéne lennie.)
Az hogy "nincs alkalmas jármű" az csak a Startot minősíti, mert még épült is néhány leszállásjelzős bézé, de semmilyen országos program nem lett belőle, a klímásításhoz kékítéshez képest minimális munka. Kevés az esélye hogy a feltételes megállás bevezetésével gyakorlatban több menetidő lenne mint most, még a plusz megállással is. Mohában, Fehérvárcsurgóban nem látok fantáziát, de Ászár lakott terület mellett van. A 81-es út átjárójánál jobb lenne, ha újra kéne építeni inkább oda raknám át, de amíg nem kell, gyakorlatilag papírmunka hogy a régi megálló üzemeljen.
Legutóbb tegnap néztem meg az ászári "peront" jelen állapotában sk mínuszos már inkább. Bodajkon, Móron van legalább peronszegély is. Nyilván nem lenne bonyolult egy a szárazrétihez hasonló megoldás, kérdés a jelenlegi helyzetben lenne erre fordítható forrás?
Ráadásul pont ezek szűkössége miatt sajnos várható menetidő növekedés is a jövőben..
Két megállás biztos nem férne bele. A Móri keresztnél van még 4-5 perc tartalék(párosnál 4 perc, páratlannál 5-6 perc) abba talán egy plusz megállás beleférne ami szvsz Ászári megállás lenne. Annak a megállónak forgalma is lenne mivel egy elég nagy településrész közelében van. Ászáron SK 00 peron van, ahogy Móron és Bodajkon is. De egy SK 15-ös peron elkészítése sem jelenthet nagy problémát.
Nincs alkalmas jármű, a jelenlegi helyzetben erről álmodozni sem érdemes, ezeknél fontosabb dolgokra sem jut..
A másik, hogy sem Mohán, sem Ászáron nincs utasforgalomra alkalmas peron, mindkét helyen sk mínusz van, ami régen még lehet, hogy jó volt, de ma már nem elfogadható.
A harmadik, hogy párosban a plusz két megállással már bukod a győri csatlakozást is.
Páratlanban pedig már csak 2-3 perc lesz Bp. felé az átszállási idő a gyorsra, ami már túl bizonytalanná tenné azt és amivel nagy eséllyel bukod azokat az utasokat, akik a gyorsabb eljutás miatt választják a vonatot.
Jelenleg van egy működő rendszer, biztos szét kell verni a bizonytalanért?
Életszerűen egy, vagy két reggeli vonat Székesfehérvár felé, három délutáni Komárom felé álljon meg.
Ha lenne is feltételes megállás, akkor is be kell építeni hozzá valamennyi időt.
Kérdés, hogy a kb. tiszta ütem fontosabb-e, illetve a székesfehérvári átszállások mennyire biztosak (egy olyan szinten leterhelt vonal esetében, mint a 30a, nekem a 6 perc is szűk, délutáni csúcsban ha van kb. 10 perccel korábbi és nem sokkal lassabb vonat, érdemesebb lehet ahhoz adni a csatlakozást, akkor is, ha még a módosított 5-ös vonali menetrend mellett is maradna 4-5 perc átszállni a Tópartról).