Köszi, nagyon jó képek! Tényleg érdekes! De akkor lehet, hogy csal az emlékezetem, és a Bhv kocsikra csak H-Start felirat került? A képeidet nézve, lehet... (Az biztos, hogy számomra nagyon idegenül hatott az új felirat, akármelyik is volt.)
Persze, hogy azokon is megjelent, hiszen a Halbik a FLIRT-ek és a Talentek beszerzése nagyjából egy időben történt, azaz 2006-2007 környékén! Viszont átpörgettem a személykocsis topik 2007-es bejegyzéseit. Piros halbit láttam H-MÁV felirattal, de revízióról kijött Bhv és egyéb más kocsikon csak a MÁV felirat szerepelt. Ez persze nem bizonyíték arra, hogy elvétve ne lett volna H-MÁV-os Bhv, de nem volt elterjedt! Inkább az volt a jellemző, hogy a még MÁV-os kocsikon egy téglalap alakú H-START matricával ragasztották felül a MÁV feliratot. Érdekesség: 2007. júniusi revíziós Bp kocsi, simán MÁV felirattal
Pedig volt. Konkrétan emlékszem a Bhv kocsikra is, de nyilván a többire is felírták a "H-" kezdést. Sőt, a BRAVA Talentjeinek modellje, meg a Flirt-ek is így jöttek ki, ott volt az oldalukon a H-MÁV felirat. Én onnantól kezdve hagytam fel a jelenkorszakú járművek beszerzésével.
Persze, minden után mindent lehet kötni, Adler gőzös után Regiojet kocsit is, mert a kapcsoló lehetővé teszi. Lehet gyurmamodellel, bármivel is játszani, az illető maga dönti el, milyen kompromisszumra hajlandó. Ezzel nincs is baj.
Ugyanakkor a kolléga meg korhű szerelvényt szeretne összeállítani, és az volt a kérdés, hogy egyszerre létezett-e a MÁV feliratú papagáj, és a H-START feliratú kocsi.
Csatlakozom. Nálam anno a megjelenése után cibálta a Roco ÖBB 1116 a Bhv szerelvényt,meg a Sissy is. És csodák csodájára,pár év múlva egyszercsak egy 1116-os hozta hajnalban a pusztaszabolcsi személyt,de ugrott ki érte anno 1014 is segélygépnek...
Ha nem a "tudat" a döntő,akkor miért ne lehetne? Nézz meg egy mai IC-nek csúfolt összeállítást és egy 10-15 évvel ezelőttit...
Kicsi a valószínűsége, hogy valaki pontosan megmondja, hogy mikor közlekedett utoljára sima MÁV felirattal egy papagáj Szili (urambocsá a PIKO által kiadott pályaszámú), és mikor lett ilyen emblémás startos Y kocsi (akár pont ezzel a pályaszámmal).
Nekem az a véleményem, hogy nagyon nem volt jellemző az a kombó, amit elképzeltél - még akkor is, ha esetleg elő is fordult valami rövid ideig.
Igen ezen gondolkodtam, hogy hogyan is filmezzem. Mehetett volna az asztalon is, de szerintem furán néz ki mellékvonali környezetben MÁV jelzőkkel. Még akkor is, ha csak amolyan félkész a terepasztal.
Talán magamnak megjáratom itt majd néha... de tényleg nem ide való. Igy filmezéshez maradt a Geoline, meg a gyerekszoba. Ott meg a háttérrel kellett valamit csinálni, így lett a Fuji hegy :)
Gondoltam megosztom ezen a szakmai fórumon is a pár hete hozzám érkezett 0 sorozatú Shinkansen H0 építési nagyságú modelljét.
Már évekkel ezelőtt szemeztem vele, de mindig sajnáltam rá a vételárat, meg aztán Japánból rendelni valamit eléggé kiesett a komfortzónámból.
Aztán a párom meglepett karácsonyra az 1975-ös Bullet Train c. filmmel, Blue Ray minőségben. Anno a 90-es évek elején a televízió Szuper Expressz címmel vetítette a filmet (de bemutatták Robbanás a Shinkansenen, Pánik a Tokyo Expresszen címmel is), ami emlékszem gyerekként nagyon tetszett. Azt hiszem itt szerettem bele a 0-ás sorozatba - pláne, hogy a filmben szerepel egy röpke pillanatra a szerelvény modellje is. Mindig szerettem volna egy ilyet.
Szóval 30+ év után ismét megnéztem a filmet, ami olaj volt a tűzre. Fél szememet az eBay-en tartva... aztán az arckönyvön az egyik japán vasútmodellező csoportban egy bolt meghirdetett 2x zsír új, bontatlan szettet némi árengedménnyel. Úgy voltam vele most vagy soha, az egyiket meg is vettem.
A következő lépés a hangdekóder volt. Japánoknál nem találtam, a fórumokon sem tudtak ebben segíteni. Mivel a sorozatot 2008 decemberében kivonták a forgalomból, a gördülőállomány meg a világ különböző pontjain múzeumokban landolt, gondolom nincs miről felvenni. Aztán ráakadtam egy angol figurára, aki hanganyagokat készít. Nála elérhető volt a hangdekóder. A hanganyag a DT M63-as hangdekóderéhez hasonlóan korabeli felvételekből lett összevágva. Van néhány érthetetlen funkció, mint pl ablaktörlő hang (?), de összességében a kürt, az ajtók és a menethangok jól visszaadják az eredeti gépet.
Egy vlogger Japánban kóborolva egyszer azt kommentálta, hogy Japánnal egy baj van: Mindenki csak japánul beszél.
Valahogyan ezt éreztem visszaköszönni, a mellékelt használati, karban tartási füzetből. Csak japánul van benne minden leírva, se angol, se német vagy bármilyen számomra "emberi" nyelv...
A modell fehér orral érkezik, de mivel én leginkább ep III-IV-et modellezek, ezért azt lecseréltem kékesszürkére - a filmben is így szerepelt a vonat.
Készítettem róla egy felvételt, fotókkal és természetesen a hanganyag bemutatásával ami megnézhető az alábbi linken:
A hagyatékában volt barkácsanyagból (némi sajáttal kiegészítve) lett két használható tartálykocsim. Nem állítom, hogy gyári példányok, de tulajdonképpen ami hiány, hiba volt, azok lényegében rendezve lettek (létra korlát saját készítés). Egy kicsit csaltam, az eredetileg szürke tartályos DB kocsi DR-es táblát kapott. A régi PIKO kocsik közé jól elférnek.