A rendszerben vásárláskor kiválasztott konkrét járatra vehetsz csak jegyet és a jegy érvényessége ezen járat (átszállásnál az utolsó igénybevett járat) érkezési idejéhez igazodik.
Ebben eltér a szabályozás a MÁV Starttól, mert ott is konkrét járat kiválasztásával veheted meg a jegyet, de - nem helyjegyes vonatnál - nem vonatra szól, pl. a 10 perccel későbbivel is mehetsz vele.
A MÁV Start rendszeréből vett helyközi Volánbusz jegynél nem láttam még a késés, csatlakozásmulasztás, közel azonos időben induló autóbuszjáratok (pl. a 7.10-esre vettem, de még nem ment el a 7.05-ös, vagy a 7.10-est megelőzve beáll a 7.15-ös) szabályozását.
Sűrű elővárosi forgalom esetén, amikor nem lehetsz biztos benne, hogy melyik busszal mégy én emiatt a korábbi - QR kód beolvasós, ábra mutogatós - mobiljegy használatát javaslom.
"A buszokon való kártyás fizetéshez biztos, hogy kell külön POS terminálokat felszerelni?" Persze hogy kell, mert a kiválasztott közvetítő/elszámoló pénzintézetnek ez az érdeke...
A buszokon való kártyás fizetéshez biztos, hogy kell külön POS terminálokat felszerelni? Nem lehetne helyette bankkártyás fizetést implementálni az OBU-k szoftverébe? A validátoroknak tudtommal van NFC olvasójuk, így az is funkcionálhatna terminálként, ráadásul a HC-Linear validátor képernyője a leírás szerint érintős (a T-Systems validátorról nem találtam adatokat, de talán annak is), így ha PIN kódot kér, ott be tudná írni az utas. Ennek a megoldásnak az lenne a hátránya, hogy a kártya bedugásával vagy lehúzásával nem lehetne fizetni, de ezek ma már amúgy is ritkák.
Vajon ha mondjuk veszek egy Széll Kálmán tér - Zsámbék jegyet (vagy mondjuk átszállva dorog felé) akkor bármelyik busszal mehetek ami aznap indul vagy itt is csak a megadott időpontban indulóra vehetek? Elővárosban jó lenne, ha lenne legalább egy 4 órás időintervallum, mert ki a fene tudja, hogy épp eléri-e pont azt a járatot? (vagy max megveszem pont indulás előtt a megállóban..?)
"Bővülnek a jegyváltási lehetőségek a MÁVVOLÁN-csoportnál: a két közlekedési vállalat integrációjának köszönhetően a Volánbusz járataira szóló menetjegyek a busztársaság saját jegyértékesítési hálózatán kívül már nemcsak a MÁV-START pénztáraiban és jegykiadó automatáiban, hanem az egyik legnépszerűbb közlekedési mobilalkalmazásban, a MÁV appban és az ELVIRÁ-ban is megvásárolhatók ráadásul 5 %-os kedvezménnyel!
A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően még egyszerűbbé válik a buszjegyvásárlás a MÁV-VOLÁN-csoportnál: mostantól hazánk egyik legnépszerűbb közlekedési alkalmazásában, a több mint kétmillió regisztrált felhasználóval rendelkező MÁV appban és az ELVIRA internetes jegyváltási felületen (a jegy.mav.hu oldalon) is megvásárolhatók a kiválasztott viszonylatra szóló helyközimenetjegyek, 5 %-os kedvezménnyel.
Az utasok így még egyszerűbben és olcsóbban vásárolhatják meg online jegyeiket, illetve elővételben gondoskodhatnak menetjegyük megváltásáról.
A jegyek átszállással történő utazásra is megválthatók?
Igen! Akkor is, ha több autóbuszjárattal lehet csak megközelíteni az úti célt. A jegyet elővételben ebben az esetben is a teljes szakaszra meg lehet vásárolni az applikációban vagy az interneten keresztül a buszjegyek ugyanis adott útvonalra és járatokra szólnak, és a rajtuk szereplő érvényességi időn belül használhatók fel.
Fontos: a MÁV-appban, vagy a jegy.mav.hu oldalon megváltott jegyek csak a helyközi-távolsági autóbuszjáratokra érvényesek!
Hogyan lehet érvényesíteni a megvásárolt buszjegyet?
Az elővételben vett jegyet minden esetben be kell olvasni az autóbuszok fedélzetén működő validátorokkal. Ezért célszerű már a felszállás előtt előkészíteni az elektronikus vagy kinyomtatott jegyet és természetesen az esetleges kedvezményre feljogosító dokumentumokat is. Az online megváltott menetjegyet ... a MÁV applikációban lehet bemutatni a validátoros beolvasáshoz.
Helyjegyet is lehet venni az autóbuszjáratokra az applikációban vagy a jegy.mav.hu oldalon?
Még nem, de hamarosan erre is lehetőség lesz. A helyfoglalással igénybe vehető autóbuszjáratok a nyár folyamán kerülnek be a közös értékesítési rendszerbe, addig ezekre a járatokra a megszokott módon, a volanbusz.hu oldalon lehet helyjegyet vásárolni."
Abból kiindulva, hogy vonatoknál már hosszú évek óta van elektronikus vásárlás esetén kedvezmény, illetve buszoknál a VoxPay-ből vett jegy esetén szintén évek óta (amióta a Covid alatt bevezették) van, így nem gondolom, hogy mostanában megszüntetnék.
>Már meg lehet vásárolni MÁV appban, a szokott appos kedvezményt is adja rá.
Tényleg.
Na ezt tegnap nem is néztem.
Egy pár napja még csak a menetrendi keresést lehetett elvégezni a MÁV APP-ban a helyközi/távolsági buszokra, de jegyvásárlást még nem, ma reggel már valóban hagyja ott is a Volánbusz helyközi/távolsági viszonylati jegyvásárlást, akár átszállásos útra is.
(A vonat-busz átszállásos utakra továbbra is csak menetrendi találatot ad, jegyet még nem.)
Én örülnék neki, ha emellett a km övezetes mobiljegy is megmaradna, mert pl. sűrűbb követésű elővárosi forgalom esetén azzal úgy lehet előre kp. mentesen jegyet venni, hogy nem kell tudnom, hogy melyik járatot érem el.
Köszi az infót. Gondolom hamarosan jobban elterjed, és a sofőrök sem fognak "tágra nyílt szemekkel nézni"... :)
Hozzáteszem, számomra az is totálisan meglepő, hogy még mindig milyen sokan vesznek km alapú egész jegyet a buszokon, miközben napijeggyel sok, de tényleg nagyon sok esetben (20km feletti oda-vissza utazás) jobban járnának vele. Amerre én járok, nagyon sokan nem is tudnak a napijegyekről, a sofőrök pedig egyáltalán nem ajánlják azt. A most elindult "átszállásos" elővételi jegyvásárlásról már nem is beszélve...
Ezt az opciót eddig egyáltalán nem reklámozták... de ez tök jó. Innentől kezdve én biza nem veszek többé buszon jegyet.
Kíváncsi vagyok, hogy az 5% kedvezmény meddig marad meg.
Mint ahogy arra is, hogy a buszokon hamarosan bevezetésre kerülő bankkártyás fizetési lehetőség elindulását követően valóban feláras lesz-e a kp-s fizetés. (Véleményem szerint nagy lesz az ellenállás, emiatt pedig ezt nem lépik meg.)
>Élesben is kipróbáltad? Kíváncsi vagyok mit szól a sofőr, ha ilyennel szállsz fel? Mennyire ismerik, tudnak róla?
Tegnap egy rövid, de átszállásos helyközi buszos utat kellett tennem, fix időpontban, így előtte kimentem a vasútállomásra és vettem a jegyautomatából a tervezett utazásra egy átszállásos viszonylati Volánbusz jegyet, amit aztán fel is használtam, így "élesben is kipróbáltam".
Most is egybe számolták jegykiadáskor a km övezeteket, így 275 forintot fizettem a buszokon vett jegy 200+250=450 forintos ára helyett az 50 %-os kedvezményű jegyért.
Mivel van a jegyen ugyanolyan kinézetű kód, mint az országbérleten, így gondoltam egyből odatartom a validátor alá.
A vezetőnél a "beltéri egységen" meg is jelentek a jegyem adatai, vagyis a validátor beolvasta!
Az első jármű egy távolsági busz volt, a vezetője tágra nyílt szemekkel nézte a kiírást a képernyőn és azt gyorsan végig is gondolta, hogy ez egy elővételi jegy.
Azt furcsállotta, hogy az utazás végpontja nem esett az ő útvonalába, még úgy sem, hogy olyan megálló lenne, amit érint, de távolsági járatként áthalad.
Miután mondtam neki, hogy átszállok (a megyeszékhely buszállomásán), úgy már egyetértően bólogatott, hogy akkor oké és nyomta a képernyőn az érvényesítést, a validátor pedig pittyent, ahogy a vármegye/országbéreleteknél szokott.
Az átszálláskor a jegyen szereplő buszt nem értem el, mert 5 perc lett volna arra átszállni, de az enyém késett.
Utána 5 perccel is ment ugyanarra egy másik busz és az még a jegy érvényességi idején belül indult, mert még a korábbival sem értem volna el a célig.
Itt is odatartottam a géphez, szerintem a vezető automatikusan nyomta az érvényesítést, rákérdezett, hogy a végállomásig megyek-e, de mondtam a városszéli megállót, ahol leszálltam és ennyiben maradtunk :)
Miután már vagy három éve kötelező minden üzletben elektronikus fizetést is biztosítani, éppen ideje, hogy a Volánbusz is bevezesse - szinte utolsóként az országban.
(Ja, nem, a piaci őstermelők közül még van, aki kézzel ír nyugtát...)
Amióta 27 EU-tag van, sosem voltunk utolsók. Lettországgal kerülgettük egymást korábban, aztán Bulgária és Románia volt a szomszédos a statisztikában. Tehát nem "már 25." vagyunk... 🤪
Sosem voltunk jobb/rosszabb helyen lényegében.
A mondanivaló magva igaz: EU-hoz képest kevés az autó, majdnem sereghajtók vagyunk.
De ha állandóan firkászokat fikázunk pontatlanságok miatt, akkor explicit tényállításoknál írjunk igazat!