Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 5 órája 0 0 5886

Ez így is van.

Előzmény: Ikarus 120e (5885)
Ikarus 120e Creative Commons License 6 órája 0 0 5885

Én eddig csak arról tudtam, hogy Szczecinek vett 5 db-ot 

Előzmény: BP-16-63 (5884)
BP-16-63 Creative Commons License 7 órája 0 1 5884

Már elkészültek és futnak is Zory-ban és a környékén, ezek már a Szczecineki kocsik lesznek.

 

Zoryban marad a 0010,0011,0031 és még követi őket 5 kocsi tehát 8 db lesz összesen a 0030-as ismét hazajön!

 

Szczecinekbe 5 db készül és Chemnitz is rendelt 1 darabot.

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
trizs77 Creative Commons License 8 órája -1 0 5883

Ha bemutatót tart miért is van a keze a zsebében?

ennyire neveletlen?

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
Ikarus 120e Creative Commons License 9 órája 0 0 5882
Itoérambolafoci Creative Commons License 2 napja 0 2 5881

"A nap ingyen süt, a víz se drága, sőt az MVM még fizet is a külföldinek, ha átveszi az áramot 10-14 óra között, nem? "

- - -

A MOL által termelt hidrogén nem az áram vagy a víz költsége miatt drága, hanem azért, mert a MOL a vízbontót a normál piaci ár kb. háromszorosáért (10MW-os vízbontót 22M€ áron) vásárolta, ráadásul a berendezés élettartama csupán kb. 10 év, ezért a vízbontó amortizációja megfizethetetlenül drágává teszi a hidrogéntermelést.

Ez valóban egy tipikus Palkovics-stílusú akció volt, amikor "tapasztalatgyűjtés" céljára egy olyan megoldást alkalmaznak, amiről már a megvásárlás előtt is tudni lehet, hogy gazdaságtalan, tehát semmire nem ad megoldást, és semmiféle hasznosítható tapasztalat levonására nem alkalmas.

 

Előzmény: toromon36 (5872)
HarunBp Creative Commons License 3 napja 0 0 5880

Köszi!

Előzmény: 7-es troli (5879)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 1 5879

Úgy látom van, ami már kapott E betűt a rendszám végére. Illetve itt Van pár nêmetorszagban készült kép. 

 

https://busphoto.eu/model/12662/

Előzmény: HarunBp (5878)
HarunBp Creative Commons License 3 napja 0 0 5878

Elektromos egykori teszt-Ikarus német rendszámmal: https://busphoto.eu/photo/629884/ Eddig még nem láttam róla képet kintről. Érdekes, hogy nem az elektromos járműveknek fenntartott (E betű a rendszám végén) tartományból kapott.

7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 0 5877

Alexander Dennis 

padlóba integrãlt akksikkal.

Előzmény: 7-es troli (5876)
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 0 5876
Dante001 Creative Commons License 4 napja 0 1 5875
T 6 Creative Commons License 5 napja 0 0 5874

Negatív áramár jelenleg jellemzően, csak hétvégén fordul elő néha, az alacsony rendszerterhelés, kedvező időjárási viszonyok következtében, pár órán át. Ez is nagyon max., április vége - szeptember közepe közt.

Előzmény: toromon36 (5872)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 5 napja 0 2 5873

A negatív áramár egy évben csak pár órát áll fenn. Erre alapozni egy szar hatásfokú megoldást elég nagy baromság.

Ráadásul felhasználóként, miközben az üzem garantáltan veszteséges, még exportalapot sem tud képezni.

 

Valaki keresni fog 10 évig, de nem a számlát fizető busztársaság.

Mondjuk Palkovics köre.

Előzmény: toromon36 (5872)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 5872

A nap ingyen süt, a víz se drága, sőt az MVM még fizet is a külföldinek, ha átveszi az áramot 10-14 óra között, nem? 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5871)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.05.19 0 2 5871

Ha Humda, akkor sötét dolog.

A Mol vett elektrolizáló berendezést az amerikaiaktól, hátránya, hogy piszok drágán állítja elő a h2-t.

Ehhez hozzávesszük a h2 busz gazdaságtalan üzemét, akkor látható lesz, hogy ez megint egy tökéletes Palkovics féle projekt elkúrás lesz, nem csak gazdasági, de műszaki szempontból is.

Előzmény: mc figyelo (5868)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.19 -1 2 5870

Vesznek kurva drágán minden földi jóval felszerelt buszokat, csak éppen az egyik legalapabb komfortot, a megfelelő utastéri hőmérsékletet nem tudják biztosítani... Azóta persze kiderült, hogy vannak más bajok is. Haladóék nemhogy fordítva ülnek a lovon, hanem a ló ül rajtuk...

Előzmény: 7-es troli (5869)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.12 0 0 5869

Az oslói elektromos buszok kudarca kapcsán, azért itt egy érdekes bemutató. Mert igazi tesztnek nem merem nevezni, az utasokkal teli, teljes téli időszakot jelentene számomra.

 

https://youtu.be/PI5Rd75RBuo?si=2OYLKm17y12GbnB0

mc figyelo Creative Commons License 2024.05.08 0 0 5868

Friss tölteni-való hidrogénnel, illetve elektromos árammal (de nem megawattnyi teljesítménnyel):

 

https://magyarbusz.info/2024/05/08/negy-hidrogenhajtasu-es-tizenegy-akkumulatoros-villanybusz-erkezhet-hazankba-a-humda-tamogatasaval/

Dante001 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 5867
Dante001 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 5866
219 CLH-690 Creative Commons License 2024.05.04 -1 1 5865

Feltöltöttem egy kis videót a fehérvári 120e-sekről: https://www.youtube.com/watch?v=MAWxLnZ71V8 Érdeklődőket örömmel várok.

mc figyelo Creative Commons License 2024.05.03 0 0 5864

 

https://www.electrive.com/2024/05/02/azerbaijan-wants-to-buy-3000-electric-buses/

 

A volt szovjet köztársaság és olajtermelő nagyhatalom Azerbajdzsán 3 000 dízel buszt cserél elektromosra. (sajnos a főcímet és  fotót nem tudtam beilleszteni.)

 

Érthetően erős a verseny a gyártók körében, ám a helyi termelő egységet a karabahi régióban építő(?) Ikarus esélyei vélhetőleg szerények

 

 

A BYD ugyanakkor követi az úttörő székesfehérvári mintát: évi 500 kocsi termelési kapacitással szintén gyáralapítást jelentett be Azerbajdzsánban.

 

A hírnek még egy magyar vonatkozása van: az electrive.com portál a hírt a Volánbusz mezében feszítő BYD szóló e-buszokkal illusztrálta. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 5863

Nem lep meg, nem lesz EU-pénz. A kaposvári és a kecskeméti tender is lecsó lesz szerintem.

Előzmény: kristoof (5862)
kristoof Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 5862

A Volánbusz hamarosan, megint visszavonja a 15+5 darabos elektromos busz beszerzésére kiírt tendert.

kristoof Creative Commons License 2024.05.03 0 0 5861

Ott is kiszámolták. Úgy is olcsóbb lett a troli.

Előzmény: trizs77 (5860)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 5860

Kiszámolhatnák ott is ahol eddig még nem volt troli vonal.

Előzmény: kristoof (5859)
kristoof Creative Commons License 2024.05.02 0 1 5859

Már pedig Brnoban és Tallinnban is kiszámolták, hogy már tíz év alatt előnybe kerül a trolibusz az üzemltetési költségek tekintetében, amennyiben nulláról építünk trolivonalakat. 

Előzmény: kovács2jenő (5858)
kovács2jenő Creative Commons License 2024.05.01 0 1 5858

. Ideje lenne számba venni a trolibuszokat is, ugyanis az akkumulátoros buszoknak jelenleg több a hátránya, mint az előnye, ráadásul hazánkban jelentős tapasztalat áll rendelkezésre a trolik üzemeltetésével kapcsolatban. 

 

Nézve a miskolci példát, szerencsére ezt a cikket is egy üzemeltetésben jártas szagember hozta össze.

Igazából egyáltalán nem drága kiépíteni a városképet abszolút feljavitó vezeték hálózatot, annak üzemeltetése ráadásul abszolút rentábilis. Ja nem.

Ahol van, ott abszolút érthető hogy fejlesztik, de Budapesten kívül más magyar városban ahol nincs újat kiépíteni? Haaat?

Előzmény: kovács2jenő (5857)
kovács2jenő Creative Commons License 2024.05.01 0 0 5857

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!