Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 1 napja 0 0 6231

Köszönöm szépen, ezzel a céggel/festéssel még nem találkoztam élőben.

Előzmény: AKF996 (6230)
AKF996 Creative Commons License 4 napja 0 1 6230

Előzmény: Zolcsi67 (6229)
Zolcsi67 Creative Commons License 4 napja 0 0 6229

A román mozdonyról nem készült fotó véletlenül?

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
AKF996 Creative Commons License 5 napja 0 6 6228

Azóta beállítottak néhány új oszlopot, és az egykori Osztrák-híd déli pillérét is szépen kitakarították, sőt még a környékét is.

Azóta a 136-ra is egész jól át lehet látni

Előzmény: Magyar NaBA (6170)
AKF996 Creative Commons License 6 napja 0 1 6227

"Utoljára 2015-ben láttam, hogy arra a környékre nem a tartályparkba tartó vonat érkezett."

 

Pedig volt néhány alkalom azóta...Ócskavasat, még ha ritkán is, de rakodnak. Más kérdés, hogy már ezek jelentős részét is a Dorozsma állomás túlsó (Budapest felőli) végén kiágazó, a nyugati ipari negyed hátsó részébe vezető iparvágányokról szolgálják ki. 

Előzmény: Magyar NaBA (6224)
AKF996 Creative Commons License 6 napja 0 2 6226

De, Dorozsmán már rakodnak egy jó ideje, régebb óta is mint Rókuson. Csak az ottani rakodó/terminál terület már magántulajdonban van, ugyanis a PSP ott nyitja meg a saját intermodális terminálját, a korábbi RoLA helyén, illetve kibővítve azt. Heti minimum 3 rakott vonat érkezik oda kirakásra - gondolom az is nagyrészt sóder - így ez kvázi az első, vagy ha úgy vesszük, nulladik feladatköre az újdonsült terminálnak. 

 

A külső csillag mögötti ex-házgyári (volt DÉLÉP-telepi) iparvágányon már nagyon régóta nem is tudnának rakodni, főleg hogy a még bejárható szakasz leghátsó része már szintén magánkézben van: a Tanker Hungary Kft.-nek van ott a regionális üzemanyag-elosztó telephelye, ahol így állandóan tartálykocsik parkolnak.

Kijjebb meg egyből a Budapesti úti kereszteződés jön, a Dorozsmai út mellett meg már szintén nincsen rakodási lehetőség, ott max a helyi ócskavastelepekről lehet feladás. 

 

Az autógyárnak még jó darabig nem lesz saját iparvágányhálózata, de még leágazása sem. Szerintem ezeket is csak valamikor a gyártás megindulása előtt fogják üzembehelyezni.

Előzmény: sirdavegd (6223)
T 6 Creative Commons License 6 napja 0 1 6225

Nem ma volt az első nap. Múlt héten már volt két szerelvény a Nohabbal. De, valóban ma volt először olyan, hogy két szerevény, két gép is volt, a IV.-en várakozással. Nem pont ezért, de autógyár, delta, stb., lehet azt a visszafejlesztési tervet, vissza kellene fejleszteni valamelyest Rókusra nézve. Legalábbis én hagynék némi tartalékot. Amit egyszer véglegesen elbontanak, annak a helyére új nem nagyon jellemzően épül.

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
Magyar NaBA Creative Commons License 6 napja 0 1 6224

A dorozsmai úti rakodásról nem tudok, pedig ésszerű lenne. 

 

Megjegyzés: Utoljára 2015-ben láttam, hogy arra a környékre nem a tartályparkba tartó vonat érkezett. Akkor fát rakodtak pár Eas-ba, az oldalukon lévő szállítólevél azt a helyet "szükségrakodó" névvel illette. Feltételezem azért, mert az nem egy pedigrés rakodóhely, tán' nem is szerepel a VPE-s dokumentekben. 

 

Előzmény: sirdavegd (6223)
sirdavegd Creative Commons License 6 napja 0 0 6223

Dorozsmán vagy a külső Csillag mögötti Dorozsmai úttal párhuzamos vágányon nem fognak rakodni követ, sódert és egyéb Eas-rakományt?
Legszebb lenne persze, ha a saját vágányukról kiszolgálni őket, ha már meglenne. 

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
Magyar NaBA Creative Commons License 6 napja 0 5 6222

Szeged-Rókus, 2024. május 22.

A nyár érkeztével a rakodóra visszatért az élet. A következő időszakban a kínai autógyár építéséhez anyagot szállító vonatok érkeznek majd a rakodóvágányra. A küldemény sóder, murva, meg olyan dolgok, amelyek gondolom egy autógyár alapozásához kellenek. A küldemények körül a 20-as Nohab és egy Train Clinic feliratú román mozdony tevékenykedik. A kocsik fele cseh lokotransos Eas, a másik fele H-MÁVRT és H-MNOS Eas. (Igen, tegyék csak vissza a MÁV-logót az Eas-ok oldalára!!!)

 

Feltúrtam a feljegyzéseimet, hogy mikor láttam tehervonatokat rakodni Szeged-Rókuson. Szóval volt itt többször is jelentős mozgás, de azok mind vasútépítéshez kapcsolódó rakodások voltak. Utoljára 2013 vége felé történt, hogy a vasútépítéstől független küldemény landolt a XIX. vágányon, ami ezért egy 10 és fél éves szünet. 

 

  

looksharp Creative Commons License 2024.05.17 0 0 6221

A 7758 és a 7768 igazán indulhatna a szokott idejében, azok csak Orosházáig mennek. 20 perccel több várakozási idő van Szegeden a páros öszvérektől.

Előzmény: Godolloi HEV (6220)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.05.16 0 3 6220
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.05.14 0 2 6219

Szeged, kínai autógyárhoz kapcsolódó projektcsokor:

https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/278302-2024

  1. Külön szintű átjáró tervezése a 4519-es út és a 135-ös vonal találkozásánál. (Csongrádi sgt vége Szegeden) 2x2 sávos közúttal.
  2. Külön szintű átjáró tervezése a szegedi Vértói út és a 135-ös vonal találkozásánál.

Időtartam 18 hónap.  

Fizolti Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6218

Amire reagáltál felvetés, ott Szabadkáról volt szó, az meg egy másik országban van. :)  

Előzmény: T 6 (6217)
T 6 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6217

Nem a másik országra gondoltam elsősorban, csak a szomszéd városokra, országon belül. :)

Előzmény: Fizolti (6216)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6216

Törekedni lehet, de az egy másik ország, más szabályokkal. 

Előzmény: T 6 (6215)
T 6 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6215

Amennyiben két meglévő üzemet köt össze a TT, egy harmadikkal, akkor aláírom, hogy háromféle rendszer van. Amennyiben egy teljesen új épül, miért nem lehet törekedni arra, hogy a már meglévő, működőtől, lehetőség szerint, ne nagyon különbözzön alapjaiban?

Előzmény: Fizolti (6212)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6214

Szabadkán lenne értelme villamost építeni? Nincs pályaudvr rossz helyen és most, hogy már a piacnál is megállnak a vonatok egész jól feltárja a vonatot.

Előzmény: Fizolti (6212)
Vendégsín Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6213

...ennek megfelelő szabályozási környezettel.

 

Ez így nem teljesen igaz.

Előzmény: Fizolti (6204)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 0 1 6212

Ami például érdemben más rendszer lenne: ha Szabadkán végül tényleg épülne kapcsolódó villamosvonal, annak nagy eséllyel valamilyen helyi építési, szabályozási rendszerhez kéne igazodnia (jelenleg Szerbiában csak Belgrádban van egy 1000 mm-es nyomtávolságú villamosüzem). 

E mellett ott a szerb vasút is a saját utasításrendszerével, vagyis egy mindkét városban saját szakasszal rendelkező tramtrain 4 üzemet érintene. 

Előzmény: T 6 (6211)
T 6 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 6211

Szerintem csak felesleges zavarkeltő tényező. De igen, ettől még valóban nem más az üzem. Ettől függetlenül a a 3 féle rendszer hivaatkozás nem egy helyen fordul elő.

Előzmény: Fizolti (6210)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.06 0 0 6210

Vagy esetleg nem egyenes és kitérő, hanem jobbra, és balra terelő állás van meghatározva. 

Ettől ez még nem lesz egy érdemben más üzem. 

Előzmény: T 6 (6209)
T 6 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 6209

XD Valóban, így ránézésre ugyanaz. de a jelentésre sajnos nem.  Vásárhelyen, mutass egy nem kitérő állást. Nézd meg ugyanezt Szegeden. Nem irigylem a TT vezetőket. Szegeden a nem kitérő állás (átmenő), az egyszerűen egyenes. Vásárhelyen meg ha "átmenőn" egyenesen mész akkor is kitérőt mutat, pl. jobb vg., jobbra, bal vg., balra. Hiába egyenes az áthaladás a váltón, bal vg-ra.

Előzmény: Fizolti (6208)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.06 0 0 6208

Ezek pl. konkrétan ugyanolyanok: 

 

45325 – Google Térkép

 

Szeged, Csongrád – Google Térkép 

 


(Közúti vasúti F1 amúgy ismer egy másik, jelentősen eltérő, országosan elterjedtebb verziót is). 

Előzmény: T 6 (6207)
T 6 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 6207

Konkrétan nézd meg pl. a váltó állás jelzők jelzésképét Szegedhez képest.  Valamint, sok leírás nehézségként emlegeti a háromféle rendszert.

Előzmény: Fizolti (6204)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.06 0 1 6206

Évtizedekkel ezelőtt volt már ilyen a 18-as, 22-es vonalakon. 

Ellenben az algyői peronmagassághoz kialakított ajtók (amik máshol nem akadálymentesek, cserébe itt meg csak ezek használhatók) kifejezetten szerencsétlenek. 

Előzmény: Törölt nick (6205)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.06 0 3 6205

Csoda, hogy sikerült azt meglépni, hogy menesztés nélkül is elmehet sőt kalauz nélkül is az egyetlen nagyvasúti állomáson. Fura is lett volna, hogy a minden megállóban még a zsúfolt belvárosiaknál is, ahol sok az utas,  és a forgalom képes önállóan elindulni, de egy nagyvasúti széles peronosban meg nem. Pedig voltak vészmadarak. Ahogy most is van mikor az S76 kalauz nélkül megy pontosabban van kalauz rajta ( jegyvizsgáló) de csak jegyeket ellenőriz.

Előzmény: T 6 (6203)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.06 0 1 6204

Kétfélét elég lett volna, ha, az új építésű részen (Vásárhely) ugyanazt a rendszert, tematikát használják mint Szegeden. De ez még véletlen sem sikerült, csak azért sem.... 

 

Itt most mire gondolsz? Hódmezővásárhelyen villamos infrastruktúra van, ennek megfelelő szabályozási környezettel.

 

 

Előzmény: T 6 (6203)
T 6 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 6203

"Nálunk kéne már leszámolni azzal az ósdi szabályozással" - Igen! Ez ezer sebből vérzik.  A TT, amiből csak egy van ugye nálunk. És, leírják, hogy háromféle rendszert kellett összehozni. Szeged, - "nagyvasút (MÁV), - Hódmezővásárhely.

Miért is???

Kétfélét elég lett volna, ha, az új építésű részen (Vásárhely) ugyanazt a rendszert, tematikát használják mint Szegeden. De ez még véletlen sem sikerült, csak azért sem.... 

De, ha már ennyi minden felvetődött lentebb ebben a topicban, íme, egy "újabb" fogalom, HÉV.

Lehet csámcsogni. :)

Előzmény: Törölt nick (6201)
looksharp Creative Commons License 2024.05.06 0 4 6202

a) A meglevő sínek összehegesztése sínvég-fiatalítással, a talpfák betonaljra cserélésével.
b) Használt 120 méteres szálak behegesztése, a talpfák betonaljra cserélése.
c) A kettő vegyítve.
d) A kettő módszer vegyítve, szigetszerűen.

 

Kútvölgy és az egykori Sóshalom megállóhely között már vannak leosztva új betonaljak.

Előzmény: sirdavegd (6195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!