Üdv!
Kicseréltem a csapágyat.
A folyamat:
Az autó jobb első kerekét magasra emeltem alábakkoltam rendesen , hogy alátudjak feküdni szerelni.
A kereket levettem , a sárvédő doblemez műanyagot is és a jobb oldali alsó motorvédő műanyagot is.
Ékszíj feszítőt meglazítani az ékszíjat levenni , 17-es és 12-es kulcsokra lesz szükséged .
A klima 4 csavarját kivettem.
12-es krova , vagy csillag vagy villáskulcs .
A klima tartóját is levettem szintén 12-es kulcsok kellenek.
Így lett hely hogy szerelni lehessen alúlról a kerékjáratban.
Nagyon figyelve a klimakomresszort fa léccekkel beszorítottam hogy szerelni lehessen.
Így nem kell leengedni a klimából a gázt, ez is sok pénz lenne meg idő is.
10-es krovafejjel a M6 csavart kivettem a tengely végéből .
A külsőrész bordázott részen van.
Kicsit mozgatva lejött.
Nálam a bordázott részem belül van 2 hézagolólemez , azt majd odakell visszahelyezni.
A hézagot ezzel lehet beállítani, ez fontos hogy jól működjön az elektromos kuplung.
Van egy seeger gyűrű amit a tengelyről lekell venni fogóval .
Egyenes és hajlított fogó is jó hozzá.
3 körmű kis lehuzóval igazán könnyen lejött az ékszíjtárcsa.
A belsejében a csapágy nálam lilára volt szeneződve .
A zsír eltünt belőle , rozsda volt benne.
Ezt cserélni kell.
A csapágy porvédő gumin olvasható volt a csapágy száma.
32BD4718 DUM3 .
A méretei külső átmérő 47 mm, belső átmérő 32 mm , szélesége 18 mm .
Szerencsére csapágyboltban kaptam csapágyat.
32BD4718 DUK ezt kaptam .
Eredeti NSK csapágy és japán.
A régi csapágyat kiütöttem.
Az új beszerelésénél figyelni kell az ALÁTÁMASZTÁSRA MERT HA ERRE NEM FIGYEL AZ ÉKSZÍJTÁRCSA KITÖRIK !!!!!
TEHÁT A BESAJTOLÁSNÁL NAGYON FIGYELNI AZ ALÁTÁMASZTÁSRA !!!!!
A csapágy helyét a csapágy külsejét zsírtalanítottam és csapágyat ragasztottam a jobb rögzítés érdekében.
A beütés irányából préseléses biztosítása is van a csapágynak, én ezt pontozással oldottam meg.
A csapágyat egyszerű seprűnyélből vágott rövid darabbal könnyen beüthető a helyére .
Seeger gyürűt visszatenni , a helyére menjen.
A bordázott külsőrész belsejébe odatenni a hézagoló alátéteket , nálam 2 darab is volt.
A végében lévő csavart visszatenni meghúzni rendesen, M6 -os csavar.
Ékszíj vissza és ne legyen túl feszes mert feszíti az új csapágyat, a jó hézag az ékszíj alján 5-6 mm.
A műanyag elemeket visszatenni , kerék vissza , leenged földre.
A kereket megfelelő nyomatékra meghúzni.
Próba , és teljesen más hangja van , kapcsolgat a klima elektromos kuplungja ahogy kell.
Talán tudtam segíteni , akinek esetleg ilyen gondja lesz, nekem már a végén nagyon csunya hangot adott.
Szerelési ismeret , gyakorlat nélkül ne fogjál hozzá .
Kell hozzá némi szerszám és lehuzó is.
Szép napot mindenkinek.