Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 1 órája 0 0 16425

Szerintem egyszerűen csak drága a mágnes.

Előzmény: diginewl (16424)
diginewl Creative Commons License 5 órája 0 0 16424

Így tovább gondolva, miért nem fordítva készítették el? A mozdony amúgy is fémből van (a legtöbb) talán mágnesezhető is.. Alulra mehetett volna a mágnes, vagy akár egy foglaltságot figyelő, akkor bekapcsoló elektromágnes, így a mozdonyra nem kellene extra mágnes... :)

 

Előzmény: diginewl (16422)
nazareth Creative Commons License 5 órája 0 0 16423

Slot car rendszereknél elterjedt megoldás, bár ott a kocsikra teszik a mágnest. Vasút-berkekben a T méretaránynál találkoztam hasonlóval, de ott a motorkocsi kereke masszívan mágneses.

Előzmény: hotto (16420)
diginewl Creative Commons License 6 órája 0 0 16422

Ezek az angolok, mindent kitalálnak! A mágnes erejével dolgoznak :) Micsoda ötlet!

Előzmény: hotto (16421)
hotto Creative Commons License 13 órája 0 0 16421

Lemaradt:

5:45-től kezdődik az érdekes rész...

Előzmény: hotto (16420)
hotto Creative Commons License 13 órája 0 2 16420

Kell a leszorító erő emelkedőn, ívben...

 

Találkoztatok már ilyen megoldással?

 

https://www.youtube.com/watch?v=CHcbaWYkN5w

 

nazareth Creative Commons License 22 órája 0 0 16419

Szerintem nem, nem ér annyit. Ha eszmei értéke van, akkor inkább eredeti állapotban kell megőrizni. Ha játszósnak kell, akkor el lehet gondolkodni az eredeti cuccok feljavításán, egy-két fogaskerék cseréjén, illetve a Zzemoki-forgóvázakon. Én az enyéimet sorjáztam, kentem, alátéteztem, és relatíve vállalhatóan működnek. Persze egy korszerű modell mögött így is elmaradnak, csörögnek-zörögnek, de mennek tűzön-vízen át :) 

 

Egy új hajtás elég komoly átépítést igényelne, én csak akkor gondolkodnék el, ha már amúgy is lenne fölöslegben valami megfelelő hajtásom – bár valószínűleg még úgy is "nem" lenne a nagy gondolkodásom vége, és vennék egy PIKO Szilit. Az hajtás-téren már teljes mértékben hozza napjaink színvonalát, kidolgozottságát tekintve pedig meg is előzi azt :)

Előzmény: Vezérmágnes (16416)
Balu424 Creative Commons License 24 órája 0 0 16418

Eladó 2db KSW- Antrieb 2001002-A típusú H0 hajtás. Csak kipróbálva volt. Ár (postaköltséggel együtt) 46000 Ft.

Érdeklődni emailben lerhetséges.

 

Képek itt:   http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165890713&t=9119466

A HÉV-es :D Creative Commons License 1 napja 0 0 16417

Sziasztok!

 

Atlas Laminátka makett/modell alá keresnék 2 db működő hajtást ami jó belé. 

Akinek van kérem jelezze.

 

 

 

További szép napot

Vezérmágnes Creative Commons License 1 napja 0 0 16416

Meglett mind két szilinek a "nyomora". Az egyikben a kardános csigahajtás tengelyéről volt a kicsit lecsúszva a végtelen csiga. azt vissza nyomtam a helyére, azóta megszűnt a baj. A másikban viszont (ami kb 18 éves) van egy pár hosszábban elrepedt fogaskerék. Ott már biztos csak a csere segíthet. 
Csak elméleti szinten; Roco hajtást érdemes lenne bele faragni? 

Előzmény: nazareth (16415)
nazareth Creative Commons License 2 napja 0 0 16415

Na hát azért csodálkoztam volna, ha két döglődő PIKO gépet is kifogtál volna... :)

 

Sajnos a Zzemoki-féle saját hajtásokkal nincs tapasztalatom. A mozdonyok azért darálnak, mert

1.) alapvetően pontatlanok, sorjásak a fogaskerekek;

2.) oldalirányban nincsenek hézagolva, és a hajtásház oldalán csúsznak;

3.) illetve nem tudom, hogy mennyire komoly probléma, de üzem közben a hajtásház alsó takarólemeze is meghajolhat, ennek következtében a fogaskerekek függőleges irányban felváltva fel és lefelé elmozdulhatnak, ezért a távolságuk megnő.

 

Az első ponttal sok mindent nem tudsz tenni, széjjel kell kapni a hajtást, alaposan szemügyre venni a fogaskerekeket, és a sorját, öntőcsonk-maradványokat leszedni a fogaskerekekről.

 

A második pont egészen jó ellenszere volt a Zzemokinál kapható hézagolóalátét-készlet, benne szépen összeválogatva egy mozdonyra való különböző vastagságú alátét. Úgy nézem, sajnos már nem kapható... alkalom adtán, ha gondolod, lemérhetem, összeszámolhatom, hogy milyen alátétek kellenek. 

 

Annak, ha egy mozdony hajtása csak darál, de a mozdony nem akar haladni, két oka lehet:

1.) a motort a forgóvázakkal összekötő kardántengelyek perselyei elforognak a tengelyeken;

2.) vagy a hajtásban a csigakerék után lévő dupla fogaskerék tengelyén valamelyik fogaskerék elforog (nincsenek egymáshoz rögzítve).

 

Ha csak ki vannak kopva, de nincsenek elrepedve, akkor esetleg egy gondos olajmentesítés és azt követő ragasztás segíthet. Ha a hajtást is rendbe teszed, akkor elvileg nem kellene ismét előjönnie a problémának (én sorjáztam, hézagoltam, így nálam a kardántengely perselyének kopása nem jött már elő egy Fuggerth-mozdonyomon sem).

 

Az a fura, azt nézem, hogy a Zzemoki-féle utángyártott fogaskerekek esetében sem oldották meg a problémát, hogy a fogaskerék ne a hajtásház oldalán súrlódva forogjon... Viszont alapvetően pontosabbnak tűnnek a fogaskerekei, szóval talán megéri lecserélgetni az eredetieket. Ebben nincs tapasztalatom.

Előzmény: Vezérmágnes (16414)
Vezérmágnes Creative Commons License 2 napja 0 0 16414

Köszönöm, hogy jelezted! A V43-asok Fuggerth gyártmányúak, és van egy M41-es mozdonyom is, ugyan ez a konstrukció. A csörgő még szépen fut, de szerintem rá is fog várni hamarosan egy forgóváz csere. 

Előzmény: rezgaras (16413)
rezgaras Creative Commons License 4 napja -2 0 16413

Na de egyáltalán milyen gyártmányúak?

Előzmény: Vezérmágnes (16412)
Vezérmágnes Creative Commons License 4 napja 0 2 16412

Üdvözlet!

Van kettő V43-as mozdonyom. Mind a kettő daráló hangot ad ki, gondolom a fogaskerék rendszer adta meg magát, valamint az egyik mozdony már meg se mozdul. Egy teljes hajtáscserén gondolkodom. Úgy vélem, hogy már bőven van olyan aki ilyet tapasztalt és tud rá valami megoldást. Az első ötletem az az, hogy Zzemoki forgóvazakat kapnak a járművek. Ezekkel a forgóvázakkal kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? A válaszokat előre is köszönöm!

alkotasu Creative Commons License 2024.05.24 -2 7 16411

A folytatás és befejezés:

 

Sajnos feliratszegény lett több okból kifolyólag, de más opció nem volt. Ez most igazából egy makett lett, mert egy pályás kolléga születésnapjára késztettem.

 

Előzmény: alkotasu (16404)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.23 0 2 16410

 

"Hát erre meg hogy találtál rá?"

 

Röviden: véletlenül.

 

Hosszabban már eléggé OFF, de végül is vasút, meg (virtuális) modell, szóval talán maradhat.

 

Játszom egy online számítógépes játékkal, a Freight Yard Managerrel. Ebben különböző észak-amerikai (USA, Kanada) teher- és rendezőpályaudvarok, ipartelepek stb. közötti áruforgalmat kell lebonyolítani, kicsit hasonlóan a FREMO-hoz, csak 2 dimenzióban, műholdképre ültetett vágányhálózaton. Az egyik általam felügyelt teherpályaudvar a missouri-i St. Joseph, ahonnan kiágazik kelet felé egy vontatóvágány (Saxton Branch). Ez a játékban csak az ICM Biofuels rakodójáig van meg, de a vágány a valóságban folytatódik tovább, és én kíváncsiságból megnéztem a Google Térképen, hogy meddig. A vágány járható szakasza addig fut, amit már láttál az előző hozzászólásomban, és véletlenül volt hozzá utcakép is :)

 

Link a játékhoz: https://fymanager.com

 

Aki esetleg kedvet kap a játékhoz, annak előzetesen szólok, hogy elég jól kell hozzá tudni angolul. Az amerikai vasúti szaknyelv pedig előbb-utóbb úgyis ráragad, én is szinte nulla tudással álltam neki játszani, mostanra 12 kisebb-nagyobb "yard" felügyeletét látom el :)

Előzmény: alkotasu (16407)
somytomy Creative Commons License 2024.05.22 0 0 16409

Hát, jó kérdés, mert szerintem én valamikor 2011 körül regisztrálhattam a fórumra és szerintem nem nagyon voltam itt read-only módban. De nincs kizárva, igazából nekem még szó szerint egy fél élettel ezelőtt volt.

Előzmény: alkotasu (16408)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.22 -2 0 16408

"Egyszer láttam a Börze topikban egy ilyet (talán pont ezt?)"

 

Ha valamikor 2009-2010 körül láttad, akkor akár lehetett ez is. De az is lehet, hogy a Macerán vettem akkoriban.

Előzmény: somytomy (16405)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.22 -2 2 16407

"Érdekességképp egy elhagyatott EM120, valahol Missouriban"

 

Hát erre meg hogy találtál rá?

 

 

"Nem véletlen, ugyanis az alapmodell a Plasser & Theurer EM80 mérőkocsiját modellezi"

 

Hát, ööööö... Elég nagy vonalakban. Az egy dolog, hogy elég rendesen hossztorzított, de ennél még jeletősebb eltérések is vannak. Pl. ablakok mérete, száma, homlokfal kialakítása, stb. És akkor a 3 forgóváz kontra 2 tengelyes modell némi mérőkeréknek álcázott áramszedővel... Maradjunk annyiban, hogy formailag hasonló. Majd egyszer megírom az egészet - ahogy szoktam - és beleveszem az alapmodell eltéréseit. Vagy az olvasókkal szedetem össze... :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (16406)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.22 0 0 16406

Nem véletlen, ugyanis az alapmodell a Plasser & Theurer EM80 mérőkocsiját modellezi, ami típusazonos az FMK-004-essel (nyilván országonként és vasúttársaságonként eltérő felszereléssel, tehát apró eltérések biztosan vannak).

 

Érdekességképp egy elhagyatott EM120, valahol Missouriban:

 

https://www.google.hu/maps/@39.7239706,-94.6931254,3a,90y,329.08h,85.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBDEvaa-jx8zFT_XdoA44Ew!2e0!7i3328!8i1664?entry=ttu

Előzmény: somytomy (16405)
somytomy Creative Commons License 2024.05.21 0 0 16405

Jól alakul eddig. Egyszer láttam a Börze topikban egy ilyet (talán pont ezt?), akkor nekem is eszembe jutott, hogy tisztára olyan a formája, mint az FMK-004-nek.

Előzmény: alkotasu (16404)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 16404

Egy kis barkács. Van még mit csinálni rajta, egyelőre itt tartok. Képek, szöveg nélkül.

 

rem-ember Creative Commons License 2024.04.27 -3 0 16403

 

Ezt nevezem !!! 

GRATULA  ! 

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (16401)
Zárlámpa Creative Commons License 2024.04.25 0 0 16402

Nagyon szépl lett csakúgy, mint bármelyik munkád. Gratulálok! Már festetlenül is igen impozáns látvány nyújtott.

Előzmény: rezgaras (16401)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.25 -1 6 16401

Urak, elkészült a "sok tartályos" gáz szállító kocsi modellje és a modell leírása. Itt található:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/Gas_car/gas_car_main_m.htm

tom sawyer Creative Commons License 2024.04.14 -2 2 16400

Az utolsó bekezdésre:

 

Az elvárható maximális részletgazdagságot a méretarány és a funkció kell meghatározza, de a modellezőnek kutya kötelessége törekedni az optimális maximumra. Ez nyilván más egy vitrin modellnél, és más egy üzemelő , játékra használt modell esetén, hiszen azt fogdosni kell, netán szétszedni, javítani. A részletgazdagság megtartásához a nagy gyártók is sokszor torzítanak, nagyítanak részleteket. Az említett 0,1 mm átmérőjő szegecseket pl. nem is nagyon lehet másképp megjeleníteni. A fotomaratás lemarja, a 3D nyomtatás se nagyon képes kaiadni. De ugyanez a helyzet a kapaszkodókkal. H0-ban a valósnak megfelelő átmérőket alkalmazva kezelhetetlenné válik a modell. 

 

Az alváz kidolgozottsága ugyanúgy hozzátartozik a modellhez mint bármelyik másik oldala, persze itt is az optimális mértékben. A gyártók egy része már a mozdonyok esetén is megtalálta a módját, annak, hogyan tudják legalább részleteiben ezt megtenni. Elég megnézni a Piko V43, M61 mozdonyokat...

 

A modern 3D nyomtatás szinte filléressé válása soha nem látott távlatokat nyitott meg, mégis kevesen tudnak élni a lehetőségekkel, ugyanis hiányzik az a bizonyos plusz ami azzal jár, hogy utánajárni a részleteknek, mérni, fényképezni, kutatni az elkészíteni kívánt jármű történetét (hogy változott az évek folyamán, milyen átalakítások történtek, stb.). Ezek miatt kátni  még az igen régi kisszériásoknál is annyi hibás, vagy min. hibásan festett járművet

Előzmény: rezgaras (16399)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.13 -3 9 16399

Szerintem ez egy nagyon összetett kérdés.

 

Műszakilag nagyon sok minden lehetséges. A 3D eljárások elterjedése és az arra alapozó fémöntés hozzáférhetősége lehetővé tette, hogy ne csak ékszerészek tudjanak ilyen alkotásokat készíteni. De alapvetően azon kell elgondolkozni, hogy mi is a készítő célja?

 

Ha a modell sok évig készül, tökéletes lesz, akkor a készítője nem sok ilyet fog a világ elé tárni, mert az élete nem elég hosszú hozzá. Az alkotásoknak pedig elképesztő értéke lesz. Soha nem fognak megjelenni az emberek számára, egy nagyon kicsi, kiválasztottakat tartalmazó csoport tagjait leszámítva. Az óriási érték miatt az a legvalószínűbb sorsuk, hogy egy milliárdos megveszi őket és beteszi a vitrinjébe. A saját terepasztalán kívül - ha van neki ilyen - nem fog sehol sem járni. Ónozó tevékenységét nagyon sokra becsülöm. Korábban sokat tanultam is tőle. De kész, festett modelljeit élőben soha nem láttam. Asztalon közlekedni pláne nem. Tartok attól, hogy nem is fogom.

 

Külön probléma az üzemeltetés. Ha egy modellvasúti jármű minden részletében mérethelyesen készül el, akkor az eredetinek megfelelő ívsugarakra van szükség ahhoz, hogy végigmenjen rajtuk. Egy szokásos érték a tolatás (!) számára 150m. Ez H0-ban 1,72m. A Fremo terepeken még szokásos, otthon nem.

 

A másik kérdés az, hogy mi az a részletesség, aminek még egyáltalán értelme van? Egy N-es modell kocsi alváz feliratait már nagyítóval is alig látni, mikroszkóp kell hozzá. De egy valódi gőzös mozdonysátrán is kb. 7-8mm a szegecsek átmérője. Ez H0-ban 0,1mm, súroló fényben, nagyítóval még éppen látható. Emellett szigorúan nézve a járművek aljának a modellezése amúgy is kérdéses: egyrészt egy szokásos, terepasztali pozícióban nem látható. Másrészt az eltérő műszaki részletek miatt (pl. mozdonyok meghajtása) nem is lehet pontos.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.04.12 0 3 16398
Előzmény: _Tapicska_forgalmista (16397)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.04.12 0 1 16397
Előzmény: hotto (16396)
hotto Creative Commons License 2024.04.12 0 0 16396

Ti tudtok magyar gépet, ami ilyen részletességgel készült el?

Egy Fulgurex modell van ilyen részletes?

 

Bíztam benne, hogy legalább Te ránézel... :)

Előzmény: rezgaras (16394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!