Vettem egy 6d II vázat, mivel volt portrézáshoz egy Sigma 4-70 2.8-as optikám. Korábban az 5d-n használva is elő jött az a probléma, hogy nem minden felvétel volt tökéletesen éles. Tud valaki ötletet kihez fordulhatnék.
Eladô sorba került életem első FF gépe egy Canon 5D MKII típus. 4 éve vásároltam egy hölgytől 10k expoval makulátlan állapotban. Ezt a mai napig elmondhatom róla. Mind műszakilag mind esztétikailag hibátlan (usb bemente is mukodik mint sok Mkii nem!).
Sérülés ütődés stb nyoma nincs rajta de még arra is próbáltam figyelni hogy használat ellenére kopások sem legyenek rajta.
Hobbi használatban volt - tanultam vele studioban , kulteren , rendezvenyen és nagyon jól szolgált ezért most a nagyobbik tesójára az Mkiii ra szeretnék váltani.
A géphez jár gyári aksika , töltője , 4GB CF kártyát adok hozzá , erederi nyakpánt , vázkupak + erederi Canon portré markolat!
Természetesen kipróbálható akár saját obimmal akár a tiéddel - képeket gépre is átteheted :) nem zsákbamacska és tényleg csak upgrade miatt eladó.
Expo: 37k körül de majd updatelem ha kiolvastam
Váz SN: 3661700190
Markolat SN: N/A - nem találtam rajta
Ár: 200.000 Ft--> 194.990
(Gratiszba tudom adni a regi tatyomat hozza egy kis lowepro vaz + 24-70 belefer)
Sigma 120-300 F2,8 DG OS HSM SPORT objektívem eladó. Első tulaj, hibátlan állapot, dobozával, tartozékaival, B+W UV szűrővel, ami első perctől rajta van. Canon EF bajonettel.
Canon EOS 7D, szép, megkímélt állapotban, a képen látható CF kártyákkal. Expo: 40e, 128 000Ft
Canon EOS 5D mk2 II, élein kopott, illetve a sarkán van egy repedés. Én már így vettem, és a balesete után még évekig jól szolgált. :) A képen látható 16GB Kingston CF kártyával, dobozával, akksival, papírjaival stb. lásd a képen. Működés szempontjából kiváló állapotban. Expo: 305e, 158 000Ft
Sigma 10-20mm f4-5.6 DC HSM (Canon) Használt de jó állapotban, karcmentes, működése tökéletes. Tokjával, első & hátsó sapkával. Fájó szívvel válok meg tőle, díjnyertes képet is készítettem vele, de másodváz szintén FF-re váltása miatt már nem tudom használni.
85 000Ft
Sigma 15mm 2.8 EX DG diagonál Fisheye (Sarkokban is rajzol) Teljesen hibátlan, tényleg újszerű állapotban, alig használt. 148 000Ft
Mini Softbox I. Nincs meg minden füle, de így is jól használható. 1500Ft
Mini softbox II. Belül ezüst színű tükröző felülettel 990Ft
3 tengelyes 3D vízmérték, libella kocka Vakupapucsba illeszthető 800Ft
Mini tripod, állvány kompakt géphez vagy Goprohoz, gumis, kb. 15cm 1900Ft
Serialok a fotókon. Mail publikus. Megtekinthetők, kipróbálhatók Budapesten az Örs vezér tér melett.
Eladó 30 D gépváz, dobozában, nyakpánttal, gyári akksival, töltőjével. Egy 512 Mb-os CF kártyát tudok adni hozzá. :) Oldalt a csatik gumi fedele hiányos, a képen látszik. Az expógombot erősen kell lenyomni, hogy exponáljon, valamint a rekeszállító tekerője időnként (!) szabadon fut az egyik irányba. Egy 10 éves félprofi cucc. Amúgy teszi a dolgát, mindene működik, most is használom.
Lenne egy olyan hülye kérésem, hogy lehet-e olyan hibája egy objektívnek, hogy az optikai keresőn keresztül fókuszálva front fókusos, az élőképen fókuszálva viszont tökéletesen működik? Próbáltam más fókusz móddal, más fényméréssel, csak középső fókuszpontot használva, ugyanaz az eredmény. Másik objektívet használva a probléma nem jelentkezik. Canon EOS 550D + EF 28-105mm 1:3.5-4.5 USM
Sokat nem tudok mondani, mert eleve a gépet használó barátom vitte el a szervizbe, gyakorlatilag javíthatatlannak minősítették, de persze csak olyan értelemben ,hogy nagy értékű darabok cseréje drágább, mint egy új gép.
Még egy ideig használta úgy, hogy a zsebében tárolta az akkukat, és közvetlenül fényképezés előtt rakta be, majd utána megint kivette.
Egyébként a gépjavítós topikban még meg kéne kérdezned, mert Ruzsa János hátha tud mondani mást is.
Napokban, nyaralás közben vettem észre, hogy nagyon meríti az akksit, először azt hittem, megadta magát az utángyártott akku.
De utána a gyárit is leszívta.
Tudni kell, a gépet eddig úgy használtam, hogy folyamatosan be volt kapcsolva, az lcd 30 mp után kikapcsolt, így is kibírt akár heteket is.
Azután vettem észre, hogy a négy irányú navigációs gombok közül a jobbra nem működik, kattan, de nem csinál semmit, sem lapozni nem lehet vele, sem az AF menüt nem hozza be. Aztán amikor egy csoportkép elkészítése erejéig full automatába kapcsoltam (én jellemzően P-ben, vagy manuális módban használom), megjelent az lcd-n valami olyasmi, hogy ez a funkció nem választható ki az aktuális üzemmódban. Ebből gondolom, hogy az AF gomb benyomva maradt valahogy, és az meríti folyamatosan.
Abban kérnék tanácsot, hogy ezt lehet-e, érdemes-e javíttatni?
A gép közel 7 éves, van benne kb 30 ezer expo, eddig hibátlanul működött, az én igényeimet maximálisan kiszolgálta. Vagy ezt engedjem el, nézzek egy másik gépet, mert úgy se fogja megérni a javítás?
Van-e hasonlóval tapasztalata valakinek?
Ha jól tudom, szerviz csak BP-n van, ez mennyire nehezíti az ügyintézést?
700d-m nem volt, de 600d-t és 70d-t már kötöttem így össze androiddal, és tényleg halál egyszerű volt. Összedugod, elindítod, bekapcsolod, megy. Próbáld meg másik applettel. Másik kábellel. Van a 700d-n Magic Lantern? Szedd le. Ha ezeken már túl vagy akkor részemről sajnos passz.
Segítségeteket kérem, mert elakadtam egy látszólag egyszerű probléma megoldása kapcsán.
Van egy CANON eos 700D DSLR gépem, amit összekötnék OTG kábel által egy okostelóval, vagy leginkább egy nagyobbacska tablettel.
Az androidos alkalmazást már beszereztem hozzá, azonban hiába csatlakoztatom az eszközeimet a géphez a digitális kimeneten keresztül, elindítva az android alkalmazást, nem ismeri fel a fényképezőgépet. Próbáltam Samsung telómról és Concorde tabletemről is.
A jutyubon sok videó található a témában, a művelet halál egyszerűnek tűnik, nekem mégsem műxik.
Valakinek esetleg valami ötlete? Speckó fgép beállítás vagy egyéb?
Megnéztem ma a két gépet élőben,kézbe vettem és a 100d mivel nagyon kicsi,furcsa volt.Ezt választanám mert jobb mint az 1200D, de szerintetek olyan nagy különbség van a kettő között? Mert ha nem akkor inkább az 1200d-t venném...
100ezer Forint a nyomravezetőnek!!! Segítséget szeretnénk kérni. Ellopták a feleségem fotós cuccát. Nem egy átlagos szettről van szó, ezt csak amiatt írom, mert valószínűleg olyan embereknek fogják felkínálni, akik fotózással foglalkoznak! Budaörsi Tesco parkolóban történt. De bárki, aki ilyesmit lát, hall, vagy bármi gyanússal találkozik, kérjük szépen jelentkezzen valamilyen formában. Privátban, telón: 06209782199, emailen: vr6balint@gmail.com
Canon EOS 5D Kiváló állapotban, második tulajdonosa vagyok, mindig vigyáztam rá. 30E körüli expóval, szenzor frissen tisztítva. Portrémarkolattal, 2 akkumulátorral, 2 töltőjével, dobozában,papírjaival. EE-S precíziós mattüveg van benne. Adom hozzá az eredetit is.210E Ft
Canon EOS 550D Kiváló állapotban, első tulajdonostól. Másodgépként használtam az 5D mellett (nem sokat). Van hozzá egy LCD viewfinder és egy "viewfinder magnifier" is, ami a kereső képén nagyít picit. Videózáshoz is tökéletes.
2 akkumulátorral, töltőjével, dobozában, papírjaival.120E Ft
Ugyanitt eladó Canon EF 1.8/50 kiváló állapotban 24E Ft
Eladó egy Sigma 150-500mm f/5.0-6.3 DG APO HSM OS (Canon) puha tokjával, napellenzővel, dobozában, Soligor Blueline 86 mm UV szűrővel, megkímélt állapotban. Ára: 165.000 Ft.
USA-ban vásárolt, ott kiadott ezüst változat: Rebel XT
+ két Sigma macro objektív: 28-80 és 70-300
+ Samsonite hordtáska
+ szűrők, kefék, polarizáló lencse
+2 aksi
+1GB compact flash
Alig használt, kevés expo van benne ezt abból gondolom, hogy azt sem tudom, hogy kell megnézni (csak vagánykodásból vettem meg, de inkább használok azóta kompakt gépet - Lumix DMC-FT3 - a kevesebb nyűg, a kisebb csomag és a szélesebbkörű felhasználhatóság miatt).
Eladó egy újszerű állapotban lévő, garanciás CANON 400 D fényképezőgép, kit objektívvel (18-55mm) és hozzá tartozó RC-6 típusú távkioldóval. Nem sokat használt, 16000-17000 exp. számmal rendelkezik, a képeken is látható, hogy megkímélt állapotú, a vakupapucs sem sérült. Gyári tartozékaival együtt, eredeti dobozában adom.
Ár: nem fix - alkudhatunk Eladás oka: új gép vásárlás.
Eladó egy alig használt Sunpak PZ42X vaku (Canon eoshoz) dobozával. Hibátlan műszer, tökéletes állapotban. Ára: 25000 Ft. Érdeklődni: 06.20.95.47.335 emil: deme(kukac)kelettanert.hu
Sziasztok! Eladó egy alig használt Sunpak PZ42X vaku (Canon eoshoz) dobozával. Hibátlan műszer, tökéletes állapotban. Ára: 25000 Ft. Érdeklődni: 06.20.95.47.335 emil: deme(kukac)kelettanert.hu
Sziasztok! Canon EOS 5D vázat vennék, expo szám alapján reális áron. Portrémarkolat és objektív is érdekel, de csak a géppel együtt. Ha esetleg tudtok még olyan oldalt ahol keresgélhetek és megbízható szívesen fogadnám, nem hiszem hogy mindet megtaláltam. :)
Sziasztok, Én is szeretnék betenni ide egy egészen kis aprót. Nekem egy júliusi vásárlású Canon 30D lenne eladó. Bombasztik a gép. De szeretném lecserélni egy 40D-re. Magyar használati utasítással és CannHungáriás garanciával keresi 195 e irányáron új gazdiját. imélem: csduba-kukac- gmail.com vagy: T-mobile -3973199
nem tudjátok honnan lehet letölteni/megszerezni a canon capture programot, mert csak maces meg linuxos platformra találtam. illetve hogy ha van capture one pro-m azzal miért nem megy, miért nem ismeri fel a kamerát (20d) a progi?
10 D Újszerű hibátlan állapotban, karc,- és sérülésmentesen elsőkézből, mindössze 5000 expóval eladó. Ára: 160.000,- Ft. Függőleges markolat + egy akku 30.000,- Ft. CANON Canoscan filmszkenner (4000dpi-s), pár tekercset használtam csak: 110.000,- Ft.
20/370-4849 vagy: kanazaro kukac freemail pont hu
Ez attól is függ mit akarsz. Mozgó-félős állatokhoz szerintem semmikép nem jó (gyutáv és fényerőveszteség), virágokhoz egyéb statikus témákhoz állványról megfelelő lehet. Én 100-ast használok (van 50-es is), akinek még mutattam, mindenkinek nagyon tetszet, mondjuk ez az egyik ritka obi amiről rosszat nem is igazán olvashatsz.
Az 1:1 arányú leképezést csak a 25mm-es közgyűrűvel még nem lehet elérni (0,68).
Bár ha sort veszel, akkor valószínűleg már elég jó leképezéis arányt kapsz - persze kérdés, hogy az ilyenkor már igencsak jelentős fényerőveszteség mekkora lesz...
Hali! Konkrétat kérdeznék obi ügyben. Szerintetek egy EF 50mm f/1.8 II Kenko közgyűrűkkel (= 235$) mennyire lesz jó makrózáshoz (mert a 100-as macro obi = 470$)? Szóval melyiket érdemes megcélozni?
Sziasztok - hadd tegyek be egy egészen aprót :) - eladó Canon EOS 300D váz. ára: 130.000 forint. Novemberben vettem, és most azért adnám el, mert 350D-t vennék helyette. Ha esetleg pont ilyesmi kell neked, ide írj: ses@underground.hu
Tartósság, kezelhetöség, ergonómia, képminöség messze a legjobb emivel eddig találkoztam. A képminőség néha túl valósághű, pl. portrénál a sápadt arc sápadt marad, de ezt lehet orvosolni. Moáré nem zavaró, egyszer találkoztam vele. A4-ig szépet lehet nagyítani. A képe eleve élesebb mind a CMOS-os Canon gépeké a CCD és a gyengébb low-pass filter miatt. Zaja kissebb mint a 10D-jé. A nagy kereső és a 45 AF pont külön élvezet. A Canon 1-es sorozatú DSLR-jei mint az 1V vázra épülnek, ezért az érzékelőn kívül elenyésző különbség van közöttük. Ha a képeket nagyrészt monitoron nézed és nem vágysz A4-nél nagyobb nyomatra, akkor ez a világ legjobb gépe. Enyémet megmutatom ha akarod, és addig nem viszik el...
Friss interjú a Tom's Hardware Guide-ról Chuck Westfallal, a Canon technikai információs osztályának vezetőjével. Van benne 1-2 érdekesség:
Mi a Canon filozófiája a digitális fényképezőgépek terén?
"Minőségi fényképezőgépeket akarunk adni az embereknek jó áron. A Canon vált az elsőszámú digitális SLR gyártóvá a 10D bejelentése idején. 2004-ben pedig a legnagyobb fényképezőgépgyártók lettünk, megelőzve a Sonyt. Terveink szerint megtartjuk a pozíciónkat néhány, korábban nem látott új technológia bevezetésével. Az egyik ilyen technológia, ami felé tekintünk a nyomtatás, mert végtérre is az emberek nyomtatásban is szeretnék látni a képeiket"
Mi lesz a következő nagy dobás az optikák terén ?
"60 éve vezetjük a fényképezőgép üzletágat. A Canon üttörője volt a fluorit lencsetagok bevezetésének. Jelenleg a miniatürizálást erőltetjük. Az S60/70-nek és az SD300/400-nek 3X optikai zoomja van 2x-es zoomolási idővel."
A miniatürizálásról beszélt. Arra gondolt, hogy a mobiltelefonok utólérik minőségben és megapixelben a fényképezőgépeket ?
"Ebben nem hiszek. A mobiltelefonok képminőségének javítása helyett inkább abban hiszünk, hogy a digitális fényképezőgépek csatlakozhassanak az internetre és legyenek ellátva drótnélküli kapcsolattal."
Miért használ a Canon CMOS érzékelőt CCD helyett ? Mik az előnyei ?
"A múltban az emberek fentartással kezelték a CMOS szenzorokat, főleg a nagy zajuk miatt. 1999-ben megoldottuk a zaj problémát a D30-al. Most már a teljes termékpalettánk CMOS-t használ. Ugyanakkora méretű CMOS a CCD-vel szemben 90%-os energiamegtakarítást jelent. Ráadásul a nagy méretű CCD gyártása nehezebb, mint a hasonló méretű CMOS érzékelő gyártása. Tehát nagyobb rugalmasságot biztosít számunkra."
Van elméleti határa a megapixelnek ? A vevők igénylik a nagy megapixelszámot ?
"Az átlagvevő általában nem igényli az igazán nagy megapixelszámot. Ez inkább a reklámfotó stúdiók szükséglete, akik duplaoldalat, vagy A4-es nyomatokat szeretnének 300 dpi-vel. Nem hisszük, hogy óriási ugrás lesz a megapixelszámban, inkább lassab növekedés. A Canon 1DS Mark II 16 megapixeles, következő gépünk valószínűleg 22 megapixeles lesz.
A kompakt point and shoot gépeknél, minden pixel kb. 2 micron átmérőjű, a nagy érzékelős gépeknél, mint amilyen az 1DS Mark II, a méret 6.4 microns. Elméletileg, ha nem nézzük a zajszintet, akkor 100 megapixeles DSLR-eket is csinálhatnánk, de sokan nem tudnának mit kezdeni ekkora fájlméretekkel."
És mi lesz a digitális kamerák terén a következő nagy lépés ?
"A felső kategóriás gépeinket már elláttuk vezetéknélküli kommunikációval. Az LCD kijelzők terén is fejlődés lesz, amik világosabbak és kevesebbet fogyasztók lesznek. A mozgóképfelvétel is fejlődni fog, bár a profiknak nem fontos a videó, ők inkább a magasabb állókép minőségre vágynak. 2004-ben jelentettük be a Canon Powershot 1-et amely már 30 fps sebességgel vett fel (640X480-ban), ez nagy ugrás volt a 1 képkocka per másodperchez képest.
Ön szerint a digitális videókamerák állóképben riválisává válhatnak a fényképezőgépeknek ? Eljön majd az idő, amikor egy eszközzel rögzíthetek minőségi képeket és videót ?
"Lehetséges. Azelőtt az NTSC volt használatban, ami elég gyenge minőség. A HD kamerák nagyobb előrelépést jelentettek és az állóképek minősége is nőtt. A közeljövőben, azért még valószínűleg nem fog konkurálni a fényképezőgépek állókép minőségével."
Milyen komolyan veszi a Canon a felhasználók észrevételeit ?
"Nagyon komolyan vesszük a felhasználói igényeket, és az is igaz, hogy sok fejlesztésünk a vásárlói igények alapján született. Sok forrásból kapunk információkat. Belső értékesítőink is visszajelzéseket adnak. A terjesztők is kapnak visszajelzést a fogyasztóktól. A szervízszolgálat a gépek javításánál látja a trendeket és fejleményeket. Figyeljük a fényképezőgép fórumokat is, mint például a DPREVIEW."
Mit gondol a flash memória piacról ? Lát valami érdekes fejlődést ?
"A CompactFlash nagyon jól ment az elmúlt 10 évben. Tavaly az SD memória erősített be és szerintem hamarosan megelőzi a CompactFlasht ár/megapixel arányben. Sokkal kisebb kamerákhoz is használható."
megrögzött (fanatikus) nikonos lévén még senkiben se merüljön fel az a gondolat, hogy váltani kívánnék, de egy-2 dolog érdekel.
Nézegettem ugyanis a dpreview tesztjét hogytunnillik: D2H vs. 1D. Mintha az utóbbi színei kisség szebbek lettek volna. Van vkinek tapasztalata eme masinával? Ha igen, akkor kérem, számoljon be róla! Tartósság, kezelhetöség, ergonómia, képminöség, legnagyobb lehuzatott print, moáré, minden érdekelne.
A DPreview fórumán rebesgetik egy ideje. Ír oda egy fickó, aki a 20D megjelenése előtt (egy hónappal) is képben volt és ő vetette fel, hogy látta egy hivatalos papíron.
A napokban megjelent egy hivatkozás egy termékkód adatbázisra. Termék vonalkód regisztrációk vannak ott és jan 27-iki bejegyzés van az alábbi 3 névre.
Ezt az adatbázist mondjuk (fél)hivatalosnak gondoltam elsőre, de állítólag nem az. Tehát kamu is lehet.
Persze a megszokott 1,5 éves termékciklus éppen esedékesség teszi.
Az a bizonyos "haraszt" is egyre jobban zörög és anno a Nikon D70 előtt is volt pár termékregisztrációs hivatkozás. A D70-et még 2003 aug. elején bejegyeztette a Nikon, két héttel a Canon 300D bejelentése előtt. Akkor is kiszimatolta pár fickó és fél év múlva lőn D70.
Mindenesetre bárhogy is van itt vannak pár linkek:
MTF szerint a 17-40 a legjobb, úgy emlékszem, a Can fixek nem jobbak söt inkább fordítva. sajna, de ellenőrizz le!
Jól vettem ezért Voigtlandert (15/4) a 17-40 árából! Vázzal :-)
Ezt vetitve én már nem tudom kritizálni, nekem itt megállt a tech buzulás
Tokina 19-35-öt (nemfix fényerős) jól le tudtam szólni azért
Másom nem volt, nem is próbáltam mást
16-35/28 nyilván lágyabb mint 17-40
Canon sux a nagylátóban!!! f/8 sem akkora javulás ám :-((, Majdnemével összenéztem, szóval nem rossz példányom volt
Én Sigma 18-50-ről váltottam a 17-40L-re, és ebben a relációban mindenről szó volt, csak csalódásról nem (élesség, színek). Van persze, aki a torzítása és a lágyabb szélek miatt sír a nagylátó végén, de hát ultra-wide látószögről van szó (filmesen), vagy mijafranc...
Az élességen sokat lehet javítani, ha az ember bezoomolva fókuszál.
köszönöm az eddigieket! (esetleges tapasztalatok a filmen jó, digiten már nem annyira témakörből? az objektívekre gondoltam... a 4/17-40 és a 2.8/24-70 az első körben.)
al, ezek a képeim tunéziai népekről 10d-vel készültek
nekem a print is tetszik (adobergb profilt attacholva CMYK ;-) ) plotterezve. (fotólevil nem történt egyből sem)
Nekem nincs gond (nem volt) a testtónussal! (mondjuk nem látsz minden pórust az interpolálások miatt, de ez másik téma)
Halavány északi típusokat nem fotóztam, ezügyben nem tudok okosat mondani.
azt honnét lehet tudni, hogy mikori tervezés ill. mióta van gyártásban egy obi? ti. digithez az 1999 utáni objektívek az "ajánlatosak", azóta "gondolnak" a fénylő ccd/cmos szenzorok "optikai visszahatásaira"... lessem a www.canon.hunisvanazazinfó-t? ma szokás még a flare-re figyelni (obi & kamera)? vagy ne kicsinyeskedjek? bocs az özönért... :) más: a canon dslr-ek színei, különösen a bőrszín. arról mit aszondtok?
kérés: meglehet, hogy nikon->canon átváltozásban lesz részem... mivel eddig nem faggattam a canonos ismerőseimet, rajtatok a sor. :) vélemények főleg a canon optikáiról: milyenek filmes/digitális gépeken?
Hogy a gép talpa (ami, ugye vertikális markolatként is szolgál) olyan egyenes, mint egy tégla, csak egy kicsit le van kerekítve... Mennyiben zavar ez Titeket?
Nem kötekedni akarok, de senkit nem zavar az, hogy a Canon a D1 óta ugyanazzal az regonómiailag elmebeteg megoldással hozzák ki a vertikális markolatot?
Azért nem hiszem, hogy a legtöbb gondolkodó ember, egyből eldobná a masináját, ha kidobnak a piacra valami újat. Biztos van egy ilyen réteg is, meg van olyan is aki tudja mire kell neki a gép, és hogy mi az ő képességi. És ez a réteg nem hiszem, hogy a TV-n nézegetné vissza a képeit, max ha megy a családhoz mutogatni a nyaralós képeket, és ott nincs PC...
Mondjuk a monitor sem tobb 1-2Mp-nél, de azért jó az a részletgazdagság, ha papírképet akarsz készíteni, vagy netán csak egy részletre van szükséged a képből, és azt vágod ki..
De azért dolgozzanak csak a marketingesek, ez nekünk csak jó, csak fejlesztenek vmi értelmesre is,
és ha évek múltán lehasználtuk a gépünket, csak le tudjuk cserélni egy olyanra, ami észreveszi helyettünk a jó témát, és figyelmeztet, hogy vegyük elő a gépet és fotozzuk le:)
A röhej az, hogy tényleg nem kéne jobb, de mégis mindig besétálunk a marketingesek csapdájába...
Tegye fel a kezét, akinek igényes félamatőr szinten nem elég a 6 megapixel... (Gyanítom, hogy a legtöbb mandró, aki rohan megvenni a legújabb csingcsüng XXX-999 típusú digigépet a 99.99 megapixeljével, az kizárólag divatból teszi...)
Ráadásul az igazán elgondolkodtató, hogy - szerintem - a legtöbb ember a digitálisan rögzített képét SVCD/DVD lemezről fogja visszanézni... Tessék mondani, milyen is a felbontása egy TV-nek? 1 MP??? khm... khm... khm...
Az ember megveszi a vadiúj gépét, hazaviszi, kipróbálgatja, és azt mondja, hogy nekem ennél már nem is kell jobb soha..... csak obikra kell szórnom a pénzem.
Aztán jönnek évek multán a gecimaci marketinosztagosok, és kidobnak egy pormentesített gépet, és akkor az ember már megint cserélhet egy vázat, és hazaviszi, és mondja, ennél már nem kell jobb, és telnek múlmak az évek, sunyi gyártó kidob megint egy új modelt 80millió Mp, ISO 32000, belső IS, stb, emberke megy megveszi, hazaviszi, kipróbálgatja, és azt mondja, hogy nekem ennél már nem is kell jobb soha..... aztán megint telnek múlmak az évek telnek múlnak az évek, és az emberke vesz egy q**va mobilt, amibe benne van még a videjókamera is , meg a hajszárító, és a lágszagspré..... és boldogan él míg meg nem hal :)
A minap találtam egy friss interjút egy szlovén oldalon a Canon Kelet-, Észak-kelet Európai, Közelkeleti és Észak-Afrikai megbízottjával Takaya Iwasaki-val. A nyilvánvaló mellébeszélésen és marketingszövegen kívül elég érdekes dolgokat ki lehetett hámozni belőle a cég terveiről, így gondoltam lefordítom és beszúrom valahová.
Csupán a nyomtatókra vonatkozó pár mondatot hagytam ki.
Az interjú október 6-án kelt, tehát elég friss dolgokról van szó.
Az esetleges félrefodításokért elnézést. Igyekeztem.
"- Tudja mennyi EF objektívet értékesítettek 1987 óta ? A Minolta 16 lillió AF Rokkor optikáról beszél, a Sigma 10 millióról a Nikon pedig 35 millióról 1959 óta.
TAKAYA: Utána kell néznem. Szeretnék pontos számokat mondani, így majd felveszem a későbbiekben jelezni fogom a pontos adatot. (Megkaptam a pontos számot másnap. 26 millió.)
- Mikor tervez a Canon bármilyen porvédelmi eljárást bevezetni ?TAKAYA: Nagyon sok kérés érkezik hozzánk, hogy tegyünk valamit ellene és szerettük volna bevezetni a 20D-nél, de végül faragnunk kellett a költségeiből. Azt mondtuk, hogy inkább alakítunk még rajta, tehát eltökéltük, hogy teszünk a porvédelem érdekében, de még dolgozunk rajta.
- Az Olympos fejlesztési vezetői azt hangoztatják, hogy a képstabilizátorok jövője egy ahhoz hasonló rendszer, mint amit a Minolta alkalmaz jelenleg, tehát a vázba épített stabilizátor. Mi a Canon véleménye ezzel kapcsolatban ?TAKAYA: Bízunk a saját optikai stabilizátor rendszerünkben, de mint tudja minden esetben megfontoljuk a jobb lehetőségeket is. A Canon rendszer alkalmas, mind az optikában, mind a vázban elhelyezett stabilizátor működtetésére, de mi a legjobb módszert választjuk az adott időben, így jelen esetben az optikai stabilizátor mellett vagyunk.
Ha a jövőben több igény lépne fel a professzionális fotósok részéről, hogy a vázakat szereljük fel vele, akkor készek lennénk megtenni, de jelenleg a dolgok maradnak, ahogy vannak.
- Ki adta el a Nikonnak az optikai stabilizátor technológiát ?TAKAYA: A Canon és a Nikon is nagyon sok pénzt fektetett ezen új technológia kifejlesztésébe.
- De nem azonos az IS, VR, OS technológia ?TAKAYA: Nagyon sok köztük a különbség, de a legfontosabb dolog a funkció.
- Van a Cannonnak bármire egyedi szabadalma ?TAKAYA: Tudvalévő, hogy most a Nikon is a CMOS technológiát kezdi el használni, de ez nem jelenti azt, hogy ugyanolyat. A CMOS technológiák között nagyon sok különbség lehet, viszont a fotósok részéről a minőség a döntő.
- A Nikon most jelentette be a D2x-et Sony CMOS szenzorral.TAKAYA: Mivel ugyanazt a technológiát fejlesztik.
- Sokat költ a Canon az új technológiákra és szabadalmakra ?TAKAYA: Nem csak a fogyasztási cikkeink, de a teljes Canon termékskála tekintetében a bevételeink 30%-át fordítjuk új technológiák kifejlesztésére, valamint ezek szabadalmaztatására. Nem túl olcsó dolog a szabadalmaztatás. Ez az egyik előnye a Canonnak.
- A Kodak is ily módon teszi ?TAKAYA: Van egy különbség a Kodak és a Canon között. Mindkettőnknek rengeteg szabadalma van, viszont a Kodaknak nincs meg a technológiája, hogy használja ezeket a szabadalmakat egy termék bevezetésére.
- Be fog lépni a Canon a mobil telefon optika piacra ?TAKAYA: Sok mobil telefon gyártó kért már föl bennünket, de jelenleg nem tervezzük, hogy objektíveket készítsünk erre a piacra, mivel a lencséinket a jobb fényképezőgépek gyártásához szánjuk.
- Ön szerint a mobil telefonok kiszorítják majd az olcsó digitális fényképezőgépeket ?TAKAYA: Szerintem mindkettő megmarad. Természetesen a mobilok nagy piaci részesedést fognak kivívni, de az olcsó digitális fényképezőgépek is tovább élnek majd, mivel más a felhasználási területük. A digitális fényképezőgép egy fényképezőgép, a kamerás mobil telefon pedig egy "mindenes" szerkezet. Hiszünk abban, hogy az olcsó digitális fényképezőgépek nem tűnnek el.
Ami ebből fontos számunkra, hogy a kamerás mobil telefonok egyre több lehetőséget teremtenek majd a fotózásra. Azt szeretnénk ha mindenki fotózna. A fiatalok sok fotót készítenek mobil telefonnal és sokuk rájön majd, hogy jobb minőségre van szüksége, így minőségibb fényképezőgépre vált.
Hasonló dolog történt tíz éve, amikor az eldobható fényképezőgépek megjelentek. Sokan aggódtak, hogy eltűnnek majd a hagyományos fényképezőgépek. De az egész magával hozta a mind több fotó készítésének lehetőségét is. A Canon mindig minőségi fényképezőgépeket igyekszik gyártani olyan embereknek, akik többre vágynak és második vagy harmadik gépet is szeretnének vásárolni.
- Várhatunk még több videó funkciót a digitális fényképezőkben ?TAKAYA: Tudvalevő, hogy digitális videókamerákat is gyártunk és a jelenlegi elképzeléseink szerint ez egy különálló termékskála is marad. A videókamerák és fényképezőgépek egyszer majd összeolvadnak, de addig még eltelik egy kis idő. Számunkra ez tulajdonképpen lényegtelen. Rengeteg tárolási forma létezik. A videó DVC-t, szalagot, lemezt és memóriakártyát is használ. A digitális fényképezőink mindenféle flash kártyákat használnak. Ebből az egészből idővel egy tárolási forma lesz mind a videó, mind a fotó számára és ennek következtében egy termékké válnak.
- Tervezik hogy bejelentenek felső kategóriás EF-S optikákat a közeljövőben ?TAKAYA: Természetesen. Mindig 5 éves ciklusokban tervezünk, így a következő 5 évben felső és közép kategóriás, valamint néhány teljesen egyedi EF-S lencsét is kifejlesztünk. Mindezek a professzionális elvárásokon alapulnak majd, bár ugyanakkor a DSLR-ek népszerűsége is tovább erősödik a nem profi felhasználók körében, éppen ezért mindkét szegmens számára fejlesztünk majd objektíveket. Ez már nem is kérdéses, de mint a professzionális fotóipar vezetőinek, nekünk mindig a legmagasabb minőségű termékekben és technológiákban kell gondolkodnunk.
- Jelenleg az EF-S objektívek kb. 30%-al drágábban, mint EF megfelelőik. Marad ez az árkülönbség, vagy árcsökkenés várható ?TAKAYA: Ez a költségek csökkenésétől és a minőségi szint megtartásától függ. Elsődleges szempontunk az volt hogy a lehető legjobb minőséget érjük el. A következő lépés az lesz, hogy a minőséget megtartva lefaragjuk a költségeket és így még elérhetőbb árat kínáljunk.
- Meddig várhatjuk még a Canontól, hogy megmarad a filmes gépek fejlesztésénél ?TAKAYA: Nem akarjuk befejezni a gyártásukat. Egyáltalán nem. A világon sok ország van, ahol az emberek nem engedhetik meg maguknak a digitális termékeket, vagy lehetőségük nincs rá, hogy beszerezzenek ilyeneket. Újra hangoztatnom kell, hogy piacvezetőként nem állhatunk le a gyártással. Egyfajta felelősség, hogy filmes EOS fényképezőgépeket is kínáljunk.
- Tehát továbbra is számíthatunk az új EOS 1v-re ?TAKAYA: Az emberek a mai napig vásárolják az EOS 1v-t és EOS 3-t. Őket is ki kell szolgálnunk.
Bizonyára tudja, hogy én az afrikai piac felelőse is vagyok és ott sokan vannak, akik fotózni szeretnének Sajnos sokuk nem engedheti meg magának egy digitális fényképező beszerzését és pont emiatt kell folytatnunk.
- Már a Nikonnak is van stabilizátora a profi optikáiban, vannak hasonló objektívjei, stb. Nagyon sok technológiájuk már közel tíz éve megvan a Canonnál, de mostanra nagyon közel kerültek. A kérdés az...milyen új technológiát várható ? Gondolom a Canonnak van valami újdonság a tarsolyában !TAKAYA: Sok új technológiát fejleszt jelenleg is az R&D (Kutatás és Fejlesztés) részlegünk, de nem tudom pont melyik fog megjelenni. Szóval még én is kíváncsi vagyok mit teszünk majd termékeinkbe.
- Mikorra várhatunk nagyobb LCD-ket ?TAKAYA: [nevet]... Mi is ezt kérdeztük a Canon Tokio-tól.
- Ez például az egyik legjobb tulajdonsága az új Minolta gépnek. Talán az LCD-ik nem Canon gyártmányok ?TAKAYA: A technológia a mienk, az alkatrészek nem.
- Jól gondolom, hogy a Canon többnyire a saját technológiáját igyekszik használni, ha lehet ? TAKAYA: Mint tudja éppen most léptünk be egy új bejelentéssel a monitor üzletágba. Nem LCD-ről, nem plazmáról, hanem SED (Surface-conduction Electron-emitter Display)technológiáról van szó. Talán ezt a technológiát használjuk majd a jövőben a fényképezőgépeinknél is. Alacsony ár, kis fogyasztás és magunk gyárthatjuk.
- Miért nem használnak CMOS-t a kompakt fényképezőgépeiknél ?TAKAYA: A költségek miatt. Megtehetnénk, de végfelhasználói ár magasabb lenne. A felhasználó, aki kompakt kamerát vesz inkább az árra koncentrál és nem a minőségre. Szerintünk jelen pillanatban még nem megfelelő a technológia.
- Mikorra várhatjuk, hogy a képérzékelők ISO érzékenysége meghaladja a 3200-at ?Ez egy nagyon hasznos fejlesztés lenne mindannyiunknak, akik kedvelik az adott természetes fényben való fotózást.TAKAYA: Csak annyit mondhatok, hogy ez azon dolgok egyike melyen R&D részlegünk jelenleg is dolgozik.
Meglehetősen körülményes dolog az eltérő felhasználói igények figyelembevétele számunkra. Egyesek gyengébb fényben, mások erős fényben használják gépeiket, vannak akik -45 fokban, megint mások +50-ben. Elég nehéz lefedni ennyire széles igény spektrumot egyszerre, de ahogy korábban említettem, vannak prioritást élvező kutatásaink, időt fordítunk bizonyos fejlesztésekre és megpróbáljuk az adott időben legjobb technológiát nyújtani. Nehéz kalkulálni, hogy egy bizonyos fejlesztés mikor jelenjen meg.
- A kompakt digitális fényképezőgépek mely szegmensében várják a legnagyobb nyomást versenytársaik részéről ?Hová kívánnak leginkább összpontosítani, hogy a konkurencia előtt maradjanak?TAKAYA: Versenytársaink mindig az olcsóbb gépek irányából szorongatnak minket. Mi mindig a lehető legjobb minőségre törekszünk és ez bizonyos anyagi ráfordításokkal jár.
- Mostanában sok gyártó kínál "divatos" megjelenésű gépeket. Várhatunk ilyet a Canontól is ?TAKAYA: Azt hiszem igen. Ez egy ilyen folyamat, az emberek még szélesebb választékot kapnak majd. Most mi is dizájnon alapuló termékeket keresünk.
- Kizárólag japán formatervezőkkel dolgoznak, vagy más országbeliekkel is ?TAKAYA: Főként japánokkal. Korábban dolgoztunk olasz formatervezőkkel is , de mostanra megvannak a saját japán tervezőink is.
- Mennyi fényképezőgépet értékesít ez évben a Canon, beleértve a digitális és a filmes eladásokat is ?TAKAYA: Nagyjából 15 millióra számítunk.
- Mi a helyzet a kamerás mobil telefonok összeköttetésével ? Implementálják majd a Bluetooth technológiát a jövőbeli modellekbe ?TAKAYA: Gondolkodunk ezen, de ez nem csak a mi technológiánk, másrészt a képek nagy méretűek így hosszú áttöltési időt igényelnek.
- Jelen pillanatban két felső kategóriás digitális fényképezőgépük van. Várható, hogy a következő generáció csak egy gépen alapul majd, amely egyaránt gyors és nagy felbontású ?Takaya: [bólint] igen
A Mamiya bejelentett egy új gépet 22 megapixellel a divatfotósok számára, akik talán többet kívánnak ?TAKAYA: A mi ajánlatunk ezeknek a fotósoknak jelenleg az 1Ds mark II.
- Önük szerint fontos az, hány megapixeles egy fényképezőgép ?TAKAYA: Újra azt kell mondanom, hogy a célunk a legjobb minőségű termékek előállítása, kategóriájukban a legjobb áron.
- Mostanság az új probléma az objektívekkel van, a felbontás nem elég jó a digitális fényképezőkhöz képest. Terveznek valami változtatást ?TAKAYA: Ahogy az elején kifejtettem, a fényképezőgép is nagyon fontos a kép elkészültében, így semmi sem indokolja, hogy változtassunk a technológián, but to implement the technology to work for us. Ez a lencse technológia nem csak a fényképezőgépek esetében alkalmazott, de a videókamerák, másológépeknél is, satöbbi.
- Úgy tűnik a jövőben két irányvonalon lesznek objektívjeik, az egyiken az APS méretű, a másikon a hagyományos 35mm-es "képérzékelőkhöz".TAKAYA: Amelyik méret a felhasználóknak megfelel. De mi nem fogunk ragaszkodni csupán egy technológiához.
- Lehetséges lesz, hogy a jövő fényképezőgépeiben csak az érzékelőt kell cserélni ? Úgy értem egy kis szenzort egy nagyobbra.TAKAYA: Jó ötlet,de legyen ez is meglepetés. Nagyon sok nehézségbe ütközik egy ehhez fogható dolog kifejlesztése. Nem csak a szenzor az, amin változtatni kéne, de a teljes technológia kombinációján is.
- De ha megnézi a Nikon F6-ot, a filmes gépet, akkor nem úgy fest mint ami digitális hátfal fogadására is alkalmas ?TAKAYA: Biztos vagyok benne, hogy az embereink a központban fontolgatják ezt a technológiát és a jövőben talán találkozunk is vele."
A francia Chasseur d'Images fotós lap weboldalán van egy elejtett mondat a Canon legújabb DSLR-jéről, mely kissé felzaklatta most a külföldi fórumokat.
Az új gép állatólag az EOS 2D nevet kapja majd és 22megapixeles érzékelővel szerelik. Bejelentését szeptember 27-re várja a lap.
A hírt (kacsát) más oldalak is közlik, de az említett francia lapra hivatkozva. Pl. http://www.digitalkamera.de/
mi ez a linear conversion? tud valaki összefoglaló 3 mondatot? van ilyen mós a breezeben, asszem a C1ben, a Canon File Viewerben - de nem találtam sok magyarázatot eddig.
Már van ilyen topic, és nekem teccet is. Itt van az indexen valahol.
A Sobotka elég drágus, az Opera mögött van egy tűrhető (foto joachim, talán)de nincs honlapja.
Badmotorfinger!
Nagyon köszi a tesztképeket. Nagyonnagyon meggyőző, úgyhogy a nagyítással kapcsolatos aggályaim is teljesen elmúltak. Nagyon sokat segítettél, köszi szépen. Még azért tudnátok nekem segíteni, mégpedig abban, hogy ha meglesz a D30-am, mert hogy ahogy eladom a D7i-met, meg is veszem:), szóval melyik az a szoftver amivel érdemes képet nagyítani és főleg honnan lehet beszerezni.
Itt már DigitAir pl. S-spline prot emlegetett.
Szívesen. Remélem ezzel a géppel már nem fog fájni a szemed.
Ebayos témában MuzX-nek nagy tapasztalata van (ezzel dicsekedett a 300D topicon :-), tőle érdemes kérdezni.
Esetleg egy topicot is létre lehetne hozni az ebayos vásárlások csínjáról és bínjáról.
Nem tervezem, csak elgondolkodtam :-)
ebay.de Startseite, Alle Kategorien, Foto & Camcorder, Digitalkameras, Canon, 3 bis 4 Mio. Pixel
Suche: D30
És ha Valaki nem akar látatlanba obit venni, itt egy Mariahilferstrasse-beli használtkereskedés (nincs velük tapasztalatom):
http://www.second-cameras.sobotka.at/main.html
Ha kell egy D30 én tudok egyet (Nem az enyémet DigitAir, az jó helyen van :))) olyan 175-ért. Haver akar D60-ra váltani. Amúgy épp tegnap vettem ebayen egy Canon 24-85/3.5-4.5 USM-et, kezdetnek elég lesz gondolom....
Egy ideje már én is ilyennel számolok. Sokkal szimpibb, mint egy 300d. Ha láttam volna 600 euroért d30-at, akkor talán már meg is vettem volna. Honnan tervezed beszerezni ilyen áron?
Kár hogy nem fogadtunk :-( Így ki fogok száradni :-)
Egész jó ötlet egy használt D30-ast venni. Hogy miért nem jutott eszembe ez előbb! Kezdetnek vennék 600 Euróért D30-at és egy 28-135 IS obit szintén 600 Euróért. Ez összesen 1200 Euró lenne. Ha még sokat gondolkodom a dolgon, nem A1-et veszek, hanem D30-at >:-)
Még egy kis adalék ehhez az A4-es dologhoz. Én is csak a szememnek szeretek hinni, nem mendemondáknak.
Csináltam egy kis összehasonlítás félét.
A kép BAL oszlopában az egyik legnépszerűbb 5 megapixeles gép, Imaging Resourcesről vett, teljes méretű tesztfotója, illetve annak kivágott részletei láthatóak. A JOBB oldalon a Canon EOS D30 ugyanarról a témáról, ugyanolyan tesztviszonyok között készült 3megapixeles képe 5 megapixelre interpolálva (S-Spline) és kiélesítve (PS). Igen, a D30-nál szükség volt ehhez utómunkára.
Következtetéseket nem vonok le, csak kérdezek és mindenki döntsön maga:
Amennyiben a bal oldali 5 megás gép képe alkalmas A4-es nagyításokra, úgy a jobboldali sort produkáló D30 alkalmas-e ugyanerre ?
Mindenkinek köszi a segítséget. Most nagyon úgy néz ki, hogy D30 lesz a dologból, bár én is sajnálni fogom a képstabilizátort a kompaktságot, az alapból jó nagy zoomot, és hát a Baromi jó AF-et, Mert hát be kell vallani az A1 eléggé meggyőző, főleg amit követő módban produkál, de rögzített Af-je is igen sebes az elődökhöz képest, habár valószínű a D30 nem lesz lasabb. Kicsit még aggódom a 3Mpixel miatt, de hiszek nektek hogy ez a 3Mpixel nem a szokványos 3Megapixel, és simán bírja az A4-et esetleg néha-néha ha kell akkor még az A3-at is.
Aztán ha elviszik a kiszemelt D30-amat, mert hogy még el kell adnom a Minolta D7u-at a akkor esetleg lehet hogy A1 lesz de addig a kiszemelt a D30:)
És akkor ne is beszéljünk az amcsi árakról, a 28-135 IS USM 385$ 75-300 IS USM 390$.... Még vám+áfa+posta-val is jóval olcsóbb.... (Az osztráknál is...) Természetesen ezek új árak, üzletben....
Azt hiszem Churchill mondta:
"A parlamenti ülésrend ismeretségen múlik" ;-)
Szerintem is gyalázatosan drágák Mo.-n az obik. Például a "Canon EF 28-135 mm 3,5-5,6 IS USM" 600 Euro, a "Canon EF 75-300 mm 4,0-5,6 IS USM " 620 Euro a vienna-camera.at-nál. Ugyanezek az Ervánál 250, illetve 225 EFt.
A hétvégén egy német oldalon 125 euróért láttam az új Sigma 18-50-es obit. Még csak előrendelhető volt. A Sigma 70-300 DL Macro volt ugyanott 135 euro, az itthon 70ezer környékén van újonnan, szóval a 18-50-es ezzel az erővel olyan 65ezer lesz itthon. A német árhoz képest pofátlanul sok (persze ugye még nincs idehaza beárazva), de így is a legolcsóbb AF-es nagylátószögű ebben a tartományban.
:)
Általában a többség olyan gépet vesz, amelyik topicba betéved. Ha nyúlcipő az A1 topicba ment volna, akkor azt venne, mert az ottani tulajok többsége meggyőzi arról, hogy az a nyerő. Pechére idejött. Itt meg mindenki a D30-ról győzködi.
Én is hasonló cipőben jártam mint Te, de már döntöttem: Minolta A1 (a 300D + EF-S + 28-200 IS helyett). Röviden összefoglalva lemondtam a jobb képminőségről és a bővíthetőségről a kényelem és az ár javára. Most nem akarok 1700-1800 Eurot költeni egy fényképezőgépre. Lehet hogy meg fogom bánni, de pár év múlva majd meglátom, de akkor se biztos, hogy DSLR-t fogok választani. A Canonhoz van a legnagyobb obiválaszték, ezért ha most D30-at veszel (fogadjunk egy sörbe, hogy azt fogsz :-), nem fogsz csalódni, pár év/hónap múlva tovább tudsz lépni a Canon vonalon.
A dpreview-n az alábbi obikkal tesztelték a D30-at:
- Canon EF 24 - 85mm F3.5 - F4.5 USM
- Canon EF 28 - 135mm F3.5 - F5.6 IS USM
- Canon EF 28 - 70mm F2.8 L USM
Ja, az árak: az ebay.de-n 5-600 Euroért lehet venni, ha érdekel MuzX biztos tud segíteni néhány tippel
van egy utazó zoomom , sigma aspherical dl hyperzoom 28-300.
Próbáltam (volna) vele teliholdat lekapni, erre befagyott. AF ment, de az elsütéskor lefagyott a gép (300d), kibekapcs kellett neki.
Az obi volt már próbából d60-on (d10 talán, nem emlékeszem), és lett is vele néhány tesztkép löve.
Van valami firmware u/g, azt tudom. De miután másféle dslrrel már ment, gyanitom, hogy valami fura hibája lehet. Mit gondoltok?
Én a 3.25 Mp-ből 30x40-es nagyításokat készítettem (többnyire "csak" azokat), és eddig bárki látta, meglepte a dolog. Ha értesz egy kicsit a PSP-hez és megvan az S-Spline PRO, akkor tökéletes 30x40-as nagyítások lehet készíteni a 3.25Mp-ből.
Ha kiváncsi vagy, akkor néhányat szívesen megmutatok ha el tudsz ugrani valamelyik nap. A gépemet azóta már eladtam - de a képek megvannak ;)
Amúgy a D30 egy nagyon jó gép - színben, dinamikában össze se lehet hasonlítani egy kisméretű kompakt ccd-vel. Egy bibije van: hosszú (perces) záridőnél nagyon zajosodik még Iso 100-on is. Én csak ajánlani tudom, főleg ha egy kompakt vagy d-slr között vacilálsz. (Halkan megjegyzem, jobb és többet tud mint egy 300d.)
Kicsit félreérthető voltam, mert nem azt állítom, hogy "nem éri meg" A1-re, F828-ra, hanem azt, hogy "NEKEM nem éri meg".Szigorúan szubjektív szempontok alapján.
Amúgy elég furcsa kéréseid vannak ezekkel az összehasonlításokkal kapcsolatban :)
Szerintem semmivel sem rosszabb A4-esben, mint bármelyik 5megapixeles kompakt gép A4-es képe.
Fel szoktam nagyítani a képeket a labor által kért ideális méretre.
Amúgy megnéztem az Image-Resource sebességtesztjeit. A Canon (nem tudni milyen objektívvel), kb. 3x gyorsabb AF eredményeket produkált a Minolta 7i-nél (7Hi-nél). A1-nél még nem csinált számszerű tesztet, mert csak prototipust kapott, de annyit elárult az oldal, hogy nem gyorsult az AF. Másrészről viszont érdekessége az A1-nek az Antishake. D30-nál hasonló megoldást csak a képstabilizátoros (IS) objektívekkel érhetsz el, melyek új hazai ára valahol 200ezer körül indul. Természetesen használtan, vagy külföldről jóval olcsóbbak.
Amúgy a jellemző különbséget talán abból kiindulva lehetne leírni, amit az A1-ről írtál, hogy elképesztő sok funkció van benne. Ez tényleg így van. A ilyen gépekben a gyártó próbálja kitalálni, hogy neked mire lesz szükséged. A gép olyan képet "dob ki", hogy neked tetszen. Zajszűrt, élesített stb. Rengeteg funkciót épít bele a gyártó, amik sokszor tényleg nagyon jól jönnek, viszont amint eléred ezek korlátait, elkezded érezni, hogy "kinőtted a gépet". Innen nincs tovább, ha mást (többet) akarsz, másik gépet kell venned. Esetleg pár kiegészítő (előtétlencse, külső vaku) enyhítheti a dolgot, de általában már nem segít.
A DSLR-eknél pedig az a helyzet, hogy kapsz egy vázat, amit szó másik értelmében is érthetsz "VÁZ"-nak. Tessék, megvetted. Innentől te döntöd el, hogy milyen aparátot építesz ki magadnak. A rendszer elemei szinte tetszőlegesen felcserélhetőek. Sokan negatívumként hozzák fel, hogy a DSLR-ek képei nem olyan "kimunkáltak", mint a kompakt gépeké. Persze, hiszen itt is szabadságot kapsz, hogy magad alakítsd olyanná, mint egy kompakt képe, vagy még olyanabbá ha úgy tetszik. Más fotózási szokásokat is kíván a DSLR, átrendezi egy kissé az eddig megszokott formulákat. Ezek a dolgok természetesen visszájára is elsülhetnek, mert nem repül szádba a sült galamb. Meg kell dolgoznod a KÉPÉRT. Lehet, hogy erre nem lesz türelmed, lehet, hogy imádni fogod. Nálam kimondottan kívánatos helyzet volt.
Talán egy találó hasonlat a két géptípus közti különbségre, hogy olyan az egész, mintha egy makett hajót raknál össze. Az egyik esetben a boltban veszed meg a gyönyörűen, gyárilag előre kimunkált műanyag építőkészletet és ebből alkotsz valamit, a másik esetben viszont magad kezded el faragni a hajó minden egyes alkatrészét. Te döntöd el, hogy drága, vagy olcsóbb fából készíted. Mindkét esetben a végeredmény ugyanaz a hajó lesz (ami a fényképezésnél a KÉP), csak más módon jutsz el hozzá. Neked csak a módról kell döntened, és itt szerintem másodlagos kérdés, hogy melyik kép a szemcsésebb, vagy hány század másodperccel gyorsabb az AF.
rgb99! Köszi a kimerítő összehasonlítást, sokat segítettél! Még arra lennék kíváncsi, hogy az A4es méretet milyen minőségben tudja ez a 3,25Mpixel, kell-e valamilyen képnövelőt használni vagy nem, és hogy a végeredmény mondjuk egy átlag minőségű filmhez képest mennyivel rosszabb, vagy nem nagyon lehet külömbséget tenni.
nyulcipő:
Ha már összehasonlítást szeretnél:
Van D30, és 5 is.
Ha elég fény van, akkor ugyanolyan körülmények között nem érzek AF.-sebességben különbséget.
Fénymérésben annál inkább, az 5-ös javára.
Főleg vakuzásnál, mert a D30-nál állandóan korrigálgatni kell a beállításon. Pedig az 5-ös TTL-t tud, a D30 pedig ETTL-t, ami állítólag jobb.
Igaz, a digit nem is tud akkora fénykontrasztot átfogni mint a film, ezért is szembetűnőbbek az ilyen hibák.
Az USM obik AF-je elég gyors, de a belső élességállítású IF-es obik a leggyorsabbak. Itt ugyanis a frontlencsénél kisebb tömegű és átmérőjű lencsetagok elmozdításával történik az élességállítás.
Több mint másfél éve használom a D30-at. Ha elég az A4, illetve nem kell nagy résznagyítás, akkor nagyon megfelel.
Ha a digiteket összehasonlítod egymással, akkor az érzékelő CCD vagy CMOS mérete sem mindegy.
Pl. a D30-as 3,25Mpixel-es CMOS érzékelője nagyobb mint egy compact digit 5Mpixel-es érzékelője.
A nagyobb pixelméret (nem pixelszám) több információt tud befogadni.
És nemutolsósorban most egy D30-hoz viszonylag olcsón hozzá lehet jutni.
Abban igazad van szerintem is, hogy a 300d nem igazán előrelépés a d30-hoz képest. Akkor jobb ha kell az a3-mas méret, egyébként mega a váz még talán kevesebbet is tud mint a d30.
Abban is igazad van, hogy az A1 nem előrwlépés a D30-hoz képest, mert mind2-nek legalább annyi előnye van a másikhoz képest, mint hátránya és hát pont ezért nehéz döntenem. Sebaj, még jól meggondolom, azután eldöntöm aztán megveszem valamelyiket. Ha esetleg, valami pozitívum eszedbe jutna a D30 javára, mert ahogy kiveszem szavaidból, neked az van, akkor légyszi írd meg.
Tényleg, neked milyen obid van hozzá és azzal az obival menyire gyors? Pl az analóg Canonok melyik vázához hasonló? Mert gondolom, azért a Canon rendszernél sem csak az obitól függ a sebesség, hanem részben a váztól is. Nekem volt a kezemben eos300-as eos5 és eos50e is. Ezeknek azért elég gyors az AF-jük egy egyszerübb obival is, főleg a 300-asnak(egyszerü 28-80 alapobi volt rajtuk kivéve az eos5, mert azon 28-105USM volt). Pl ezekhez képest milyen a D30? Vagy az is jó ha más géphez hasonlítod, ha esetleg a fent említetteket nem próbáltad volna soha. Csak nagyságrendileg vagyok kíváncsi a sebességre.
És még egy kérdés: Mennyit számít sebességben az hogy egy obi USM-es vagy sima DC-s mert erről foggalmam sincs.
Követő fókusz van a D30-ban is, RAW meg az A1-ben.
Én mindenesetre nem bántam meg, és jelenleg nincs olyan gép a piacon, amire lecserélném, mert vagy nem érzem előrelépésnek (pl. Canon 300D, Sony F828, Minolta A1, Fuji S7000, stb., vagy nem tudom és nam akarom megfizetni (Canon 1D, 1Ds). Ráadásul majdnem tökéletesen megfelel az elvárásaimnak és az igényeimnek, a többi parádé meg nem érdekel.
Köszi a választ! Egyébként 180e-ért tudnék vázat venni. Tulképpen egy D30 és egy Minolta A1-en vacilálok. Az A1 volt a kezembe a minap és hát mit mondjak; baromi gyors az AF-je, a követőmódja pedig beszarás. Elkezd mozogni valami, megfogja és elkezd a kis kereszt rohangálni a keresőben tök folyamatosan, nem 45 ponton ganem pár100 pont adogatja egymásnak egész gyorsan. Ráadásul, ha megnézed a preview tesztképeit, iszonyat jó szinei vannak.
D30 nem volt még a kezemben, de mégis csak fotoCCD-je van ellenben a Minolta videoCCD-vel szemben, nagyobb is ezáltal zajtalanabb. Ráadásul a Canon slr-ek AF-je mindig is jó hírnek örvendett. Azonkívül mivel nagyon jó minőségű állítólag, azaz 3Mpixelből bírja a jó A4-est is, ellenben egy csomó 5Mpixelessel, amelyek valóban 5 megapixelesek, csak hát képesek csoportos pixeleket létrehozni ezáltal a felbontás nem valós,+ sok zaj, emiatt aD30 kis fájlméretből képes jó minőségű nagy nagyításokra. Egy raw képe 2,5-3MB ami azt jelenti, hogy lehet rawban úgy dolgozni, hogy nem kell 1GB-os kártya, és marad a 12bit feldolgozásra, tehát nem ég be annyira könnyen a világos, ráadásul a nagy foto CCD, miatt eleve nagyobb az árnyalat terjedelem visszaadása.
Láthatod, mind a 2gép mellett és ellen is vannak érvek és hát ezért negéz a döntés. Az A1 nagfyon vonz mert pici nagyon egyben van jó a fogása, egyben van kis helyesok profi dolog, a D30 az obikkal nehéz, nagyobb, eleinte nem lenne nagy látószögem, viszont valszeg jobb a képminőség.
Sajna a Dimage 7i-vel nincs tapasztalatom, csak a netes tesztképei és leírásai alapján ismerem, így nem tudom sebességben hozzá hasonlítani.
Az biztos, hogy az expozíció késleltetése elég kicsi, tehát gyorsan reagál. Az AF sebessége nagymértékben a objektívtől függ. Ha "gyors" objektívet teszel elé, értelemszerűen gyorsabb AF-re számíthatsz. Azt persze ezzel összafüggésben fel lehet hozni a D30 javára, hogy nincs megkötve a kezed, mind a 7i-nél, ahol adott az objektív, adott a sebesség. Pénztárcádtól függően cserélgetheted az objektíveket.
Az 50ezres kategória (még használt áron sem) biztosíték a gyors AF-re. A másik topicban is írták már, de sajna egy DSLR váz megvásárlásával még sehol sem vagy. Most ez a gép olyan 220ezer körül megy használtan. Azt számolhatod, hogy még kb. ugyanennyiért van egy megfelelően használható cuccod (1-2 objektív, szűrők, táska, megfelelő állvány, kártyák, esetleg pótakku, külső vaku, stb.). Persze lehet azt tervezni, hogy elég lesz hozzá egy 50 ezres objektív, "csak menjen", de nem lesz elég. Pont a lehetőség miatt nem elég, hogy mást is tehetnél elé. Az AF egyébként jól működik rajta, pontos. Sötétben már vannak vele gondok. A beépített AF segédfény - mondjuk úgy - próbálja ellátni a feladatát, általában összejön neki, de van, hogy nagyon nem.
Azt nem tudom, hogy érdemes-e váltanod, de gondolom azzal tisztában vagy, hogy a Minoltához képest le kell mondanod a hátsó LCD élőképéről, a videóról, a szögkeresőről, a kisebb súlyról stb. 1,6x-os szorzó, miegymás.
Na jól lehúztam a gépet, pedig szerintem nagyon jó. Írok pozítívumokat is:
A D30 képeiről minden további nélkül lehet jó minőségű A4-es képeket készíttetni. A Luminous-Landscape oldal 22*33 cm nagyításokig ajánlja a D30-at, ami egy picit A4 fölötti méret.
Színvisszaadás terén ? Canonos színei vannak. A kékeket-zöldeket nagyon szereti. Gyönyörű égszínt produkál. Néhány vélemény szerint kissé túlzásba is viszi. A piros színekkel visszafogottabb.
Hali! Badmotorfinger! Üdv a többieknek is!
Átjöttem ahogy kérted!
Szóval a 300D AF-je érdekelne, mennyire pontos és gyors, (egy olyan obival ami megfizethető mondjuk használtan 50e forint körűli kategória) mondjuk egy Minolta D7i-hez képest, meg érdekelne a képminőségbeli külömbség a 2gép között, azon kívül hogy a D30 kevesebb zajjal dolgozik, a színvisszaadásbeli külömbség is érdekelne, egyszóval érdemes e váltanom D30-ra a Minoltáról.
Olvastátok, hogy a Sigma bejelentett két, kimondottan APS méretű érzékelőkhöz szánt objektívet ?
Az objektív APS méretnek megfelelő képkört rajzol ki, így bármilyen DSLR gépre (amelynek ekkora az érzékelője) jó lesz. Könnyebb (félő, hogy műanyag) és kisebb méretű objektívek ezek és érdekes módon a nemrég bejelentett 18-55-ös EF-S, és 55-200 USM II.-re hajaznak, mert paramétereik eléggé egyezőek (18-50 és 55-200, fényerőben is ott vannak, mint a Canoné)
Sajna árat még nem találtam, de a tulajdonságai alapján várhatóan nem lesz túl magas.
Mindenesetre, aki bosszankodott, hogy a 18-55-ös EF-S-el megfelejtkezett róla a Canon, az talán a Sigmával vígasztalódhat.
Más: két Canon DSLR is EISA-díjas lett!
http://www.eisa-awards.org/awards/2003-2004/photo.htm
Best Professional Digital Camera: CANON EOS 1Ds
Best Digital Camera: CANON EOS 10D
Éppen nézegetem az EF17-40 és EF-S18-55 tesztfotókat. Azért finoman szólva van némi különbség a két lencse által készített képek között. A kép jobb alsó sarkában például az EF-S18-55 képletesen szólva lerontja a 6 megapixelt olyan 3-4 megapixelre.
A 300D-nél más a tükör kialakítása, más úton is mozog. Az EF-S optika ehhez lett tervezve, így azt semmilyen más vázon nem lehet használni. még egyéb DSLR-eken sem.
Persze egyéb EF optikákat tud fogani a 300D.
Pedig van különbség...
De, ezeket szerintem csak akkor fogod észrevenni, értékelni, ha magad használsz L-es, és nem L-es optikákat.
Nekem van olyan gyutáv ami megvan L-ben is meg simában is. Kis túlzással azt is írhatnám, hogy zongorázni lehet a különbséget. De az eddigi tapasztalataim is azt mutatják, hogy a digiten - sokszor - szemmel láthatóak a különbségek. Ugyanakkor van mikor elhanyagolhatóak.
Általában a nem ideális felvételi körülmények között ütköznek ki az előnyök. Ellenfény, flare, nagy kontrasztkülönbségek, aberrációk, stb, stb. Az L-es ilyenkor is megtartja az amúgy is meglévő előnyeit.
Elképzelhető viszont olyan "ideális" felvételi körülmény, ahol elenyésző, szemmel nem látható különbségek vannak csak.
Fentieknél persze sokat számít, hogy kinek mi az elfogadható minőség. Valahol úgyis kompromisszumot köt az ember. Ár - elfogadható minőség.
Sokkal inkább az a baj - értelmezésemben - hogy csökkentettek a tükör méretén. Ezért az objektív végét közelebb lehet helyezni az érzéeklőhöz. Ezért, ha egy normál gépre :) rakod föl az S-es optikát, akkor az nem fog odaférni a tükör, stb miatt. Vagy, ha oda is fér, a tükör felcsapódásakor beleakad az optika végébe. Szóval filmesekre és más D-SLR-re sem megy rá. Vagy rá lehet rakni, de nem műxik rendesen. Vagy mit tudom én, de egyre megy. Valószínűleg nem világítja ki a Leica méretet, de ez más D-SLR-ek esetében sem feltételenül problémás (nem 1D, 1 Ds). Amennyiben igazam van, és nem világítja ki a teljes méretet, várható - szvsz -, hogy a S-es csatlakozójú obik gyengébb minőséget mutatnak a képek szélén, főleg a sarkakban. Ezt ugye a kicsi érzékelő és normál méretű obik esetében szinte el lehetett felejteni. Szóval a világ nem teljesen pepita.
de egy D-slr obit sima gépen használva szvsz iszonyat kaka képet ad. (Ne legyen igazam ;)) Ezt az uccsó mondatot megoldották azzal, hogy más lett a bajonett. Okos, nagyon okos ;)
Ez nem biztos - bár nem értek hozzá, ezért nagyon zárójelben: szerintem ugyan azokat a tükröket használják fel mindkettőhöz és a "digitálishoz tervezett mivolta" csak a gyújtótávban nyilvánul meg, azért hogy az 1.6-os szorzóval annyit kapjon, mint egy alap zoom. Sőt(!) szerintem - mivel az objektívnek csak a középső tükörrésze "aktív" (mert a széle nem számít a képképzésben), ezért annyira sem figyelnek a vignettálásra, mint egy SLR-re készített obinál. Még1x: lehet, hogy hülyeség, de logikusnak tűnik. Így egy D-slr objektív jóval olcsóbban jön ki, mint egy sima EF obi, de egy D-slr obit sima gépen használva szvsz iszonyat kaka képet ad. (Ne legyen igazam ;))
DigitAir:
Sajnos egy direkt DSLR-re, kifejlesztett obi valószínű, hogy veri a DSLR-re feltett SLR-re tervezett obikat.
Én a filmes gépen összehasonlítottam a 75-300 4-5,6 USM-III, 28-135 3,5-5,6 IS-USM, és a 70-200 2,8 L objektíveket. Természetesen azonos beállításoknál. (Zoom, és blende).
10*15cm nagyításnál alig volt különbség az L-es és az IS-es obi között. A 75-300 kicsit gyengébb rajzot mutatott.
A-4 es nagyításnál, 8-11körüli blendeértéknél, és kb. 100mm-es gyújtótávolságnál már nagyon megyőző volt az "L" fölénye élességben és színben is. Kis részleteknél is tisztábbak voltak a színek, nem mosódtak egybe. (Gondolom, hogy ez nem csak a jobb rajzolatnak, hanem a jobb színszóródási tényezőnek is volt köszönhető.) A 28-135 IS-es objektív viszont nem volt annyira gyengébb, mint gondoltam. 3,5-4 -es blendeértékeknél természetesen nagyobbak voltak a különbségek.
A4-nél már a 75-300 -as obi lemaradt, de így is jobban rajzolt (régebbi összehasonlítás), mint a hasonló kategóriájú Sigma.
(rgb99)
pedig van, nezd meg jobban, foleg a szeleket, a tesztkepek kozul ajanlon a 28mm -en keszultek jobb also sarkat...
a nem L-es kicsit elmossa, es megjelnnek zoldes - lilas elszinezodesek
viszont jelen esetben ez szerintem csak valami A4-es, vagy meg nagyobb nagyitasnal latszodna, kozelrol, normal "halando" csak akkor latja ha belenagyit a gepen
mindenesetre a kis EF-S eleg jol szerepel szerintem, az arahoz kepest az L-es obi mellett
Most megint elgondolkodtam, hogy mi a jó franc kerül olyan sokba az L objektíveken?... valaki kifejtené aki tudja. mert én nem látok érdemi(!) különbséget a képek között holott az áruk kb. 10x-es...
amit közben tudnod kell (expozíciós értékek, korrekció, sorozatlövés) az ott van a keresőben is! Esetleg még az ISO-t és a fénymérési módot lenne hasznos odatenni, de a többire nem nagyon van szükség komponálás közben, ergo tökmindegy, hogy hol az LCD. Egyébként felőlem lehetne hátul is :)
Miert baj az,hogy hatul van ugy is hatul fogsz belenezni es igy csak kicsit tavalobb teszed a gepet es kesz nem kell forgatni!Bar ez megszokas kerdese!
Szerintem otletes hogy ott van, Nekem a Nikonon fotozas kozben a felul levo LCD-t korulmenyesebb megnezni, mivel az esetleg temara allitott gepet el kell mozditani, itt meg csak kicsit eltavolodsz es latod
Ezen én is eltünődtem, de lehet, hogy praktikusági szempontból jó lehet, mert csak elveszed a szemedet a keresőből és már látod is kijelzőt, nem kell a gép "fölé" menni.
Persze lehet, hogy tévedek :D
Az ár sok mindent tükrözhet, de ez nem általános. Mint, ahogy az sem, hogy X, vagy Y gyártó nem gyárt jó objektíveket.
A Cosina obik olyan 30-100 között vannak újonnan. Ha veszünk mondjuk egy 50ezerbe kerülő standard zoomot a Cosina-tól, meg ugyanennyiért a Canontól, nem hiszem, hogy hatalmas minőségi különbségeket találnánk. A Cosina kmondottan az olcsó szériára van ráállva. Ennyit kell tőle várni.
Aminnyit fizetsz, annyit kapsz. Magyarul: olcsó obinak, rossz a rajza. Persze, ha kevés a keret, akkor indulásként bármi jó lehet, amivel lehet használni. :) Ha van kidobható pár-tízezer-forintod, akkor lehet venni Cosinát, meg Tokinát, meg egyebet. (Persze azok között is van jó, csak kevés.) Különben gyűjtögess jobb obikra. Nekem 1 db Cosina objektívről van valami infóm: 28-300 F4-6,3. Nem tudom, hogy mennyi az ára, de az MTF (1,6) alapján még csak kipóbálni sem érdemes. Lehet, hogy szűk rekesszel lehet szép képeket készíteni vele. Lehet.
eo.sz:
A két márkát főleg az tudja jól összehasonlítani, aki mindkettőt huzamosabb ideig használta. Mindkettő jó. (szvsz.)
Alapvető különbség, hogy a Nikon a gépvázba építi az AF.-motort, a Canon pedig az objektívbe. (Kivétel van a Nikonnál, mert egyes -főleg komolyabb- gépeik tudják vezérelni a HSM-es objektíveibe beépített AF-et is.)
Ha a színpadi fotózáson a hangsúly, akkor nagyobb hangsúlyt helyeznék az objektívekre.
(Egy évig fotóztam zenészeket, színészeket, énekeseket. A szinpadi jelenetek fotózását a legjobban a "70-200 / 2.8 L"-es objektívvel tudtam megoldani. Vakut természetesen nem lehet használni, és a 2.8-as fényerő kell.)
Az sem mellékes, hogy csendes működésű legyen a géped, és az AF-segédfény kikapcsolható legyen.
Az objektíveknél kalkuláld bele, hogy a felsorolt gépek 1,5 és 1,6 -os gyújtótávolság szorzóval bírnak.
Sok sikert!
(rgb99)
Ezt eredetilag a digitális fotózás topicba tettem, de elismétlem itt is, valóban szükségem lenne szempontokra, véleményekre. Több (topic) szem, többet lát...
Hölgyek urak segítsetek!
Lassan kellene vennünk egy dslr gépet. Nagy valószínűséggel előbb, mint ahogy a D300-ról többet tudhatnánk. Munkahelyi masina lesz, de nem korlátlanok az anyagiak.
Jellemző felhasználás napi riportképek, és ami miatt komolyabb gép kellene, színpadi fotók, színpadi világítás mellett, közelről és nézőtérről is.
Két gép van versenyben, D100 és 10D. Természetesen mindent összeolvastam már amit csak lehet, és - nem tudom pontosan megmagyarázni, hogy miért - a D100 felé hajlok. A hazai topicokban pl. azt tapasztalom, hogy a D100-as kollégák szépen csendben elfotózgatnak, nem nagyon beszélnek a gépükről, de gyönyörűek a képeik. A Canonos kollégák kicsit többet dumálnak, viszont nekik is jók a képeik. Mindkét gép volt már a kezemben, keveset dolgoztam is velük, de sajna elég nagy időkülönbséggel. A Nikon kényelmesebbnek tűnt. Viszont kicsit öregebb konstrukció, a technika meg száguld. Lényegében mind a kettő tetszik. Mit gondoltok? Melyik legyen? (Tudom, dönteni én fogok :)
Dpreview-n van atfogobb leiras az EF-S obirol, valobban csak a 300D -vel lesz hasznalhato jelenleg, mivel kissebb tukrot hasznalnak a gepben, igy kozelebb kerulhet az obi belso vege a keperzekelohoz.
Sajna ezt közben én is megtaláltam.
Az európai értékesítési igazgató nyilatkozatából:
Az EF-S optika egy új EF-S széria kezdete? Az EOS 300D "short back focus" rendszere lehetővé tette a Canon számára az EF-S 18-55mm - minőségi kivitelű, könnyű, rövid, költséghatékony standard zoom lencse kifejlesztését az EOS 300D vásárlók számára. Ez az optika csak az EOS 300D-re csatlakoztatható, de mint az összes EOS kamera, az EOS 300D is fogad minden EF szériás lencsét. Így, ha eljön az ideje, az EOS 300D vásárlók nyugodtan gondolkodhatnak a több, mint 60 darabból álló EF széria bármely más lencséjén. Emiatt az EF-S optika csak egy különleges lencse az EF termékskálában. Az EF széria marad továbbra is az amelyre a Canon fontos fejlesztési beruházásokat szán a jövőben is.
Illetve gondolom sima EF bajonettes a lencse, mert amúgy a 300D-re nem mennének fel az EF szériás optikák, csak ez az S széria alkalmas lesz-e a régi gépekhez is.
A digitális fényképezés topicban már megemlítést nyert, hogy láthatáron a Canon EOS 300D.
Viszont egy új, DSLR-ekre fejlesztett obi is ki fog jönni az EF-S 18-55mm f/3.5-5.6.
Szia,
én egy digi gépen gondolkodom, magasabb kategóriában, ahol pl. a 602-es is szerepel. Igazából nekem is egy cserélhető obis tükörleflexes (D60) tetszene, de ez anaygilag még messze van tőlem. Kacsingatok a 602-sel, neked mi a tapasztalatod vele, miért váltottál?
Üdv:
Béla
a nyaralást végignyomtam a feltolt paraméter beállításokkal, amit a múltkor beszéltünk.
jó. már aki szereti a szaturált színeket. egész velviás, néhol már e100vs. :)
viszont nem ritka az 5mb fileméret.
a pirosra kell figyelni...azt túllőheti rendesen...olyan sonys módra.
Diginél tapasztaltam elsősorban. Diát nem is csináltam mostanában, csak FF negákat. A diginél elég jól lehet korrigálni PS-ben a különbséget. A 20-35 viszont egyértelműen jobb flare-ben mint a 20/2,8 prime! Hangyányit lágyabb a rajzolata, hasonló a torzítása (digi méretnél). Az se mindegy, hogy egy normális táskában nálam van a 4 obi + vaku és nem száll le a...
Nem volt még szerencsém ehhez az objektívhez, de külföldi fórumokon nem zengenek ódákat róla. Anyagilag nem túl megerőltető kompromisszum a 28-105 3.5-4.5 (nem az újabb 4-5.6-os !!!), általános "igáslónak". Használtan itthon olyan 60 ezertől viszonylag gyakran ki lehet fogni. A 200mm az nem lesz meg igaz, de minőségben jobb és gyorsabb is, ami kicsi gyerek mellett nem utolsó szempont.
Majdnem:
Szimpatikus "számsor".
Amit írtál, hogy "fölöslegesen húzza a zsebedet, mert nincs akkora minőségi különbség", azt a digit-nél tapasztaltad, vagy a filmesnél is?
Azért kérdezem, mert mikor régebben volt szerencsém kipróbálni a 2,8L -eket a filmesnél elég nagy különbségeket láttam. 13*18cm-nél is, de 30*45cm-nél pláne.
Jé, még egy DSLR topik. Sziasztok :)
Én viszonylag friss és virágzó kapcsolatban állok egy D60-bal. Honoluluból utazott hozzám. 28-105 3,5/4,5 obit kaptam hozzá, de nagyon hiányzik a nagylátószög, viszont csak egy 100 dolcsis 19-35-ös Vivitarra telt, ami remélem hamarosan megérkezik. Tudja valaki, hogy milyen technikai akadálya van annak, hogy a CCD rendes méret? legyen, és ne kelljen ezzel a szorzóval együtt élni? Várható ilyen gép megjelenése a D60 kategóriájában?
hello mindenkinek!
Ma sikerult vasarolnom egy hazat es most objektiv utan keresgelek,
elso nekifutasra egy ilyenre gondoltam: Sigma 28-200 3.5-5.6-ot. Nem szivesen cserelgetnem az objektiveket es arban ezt talaltam a legkedvezobbnek.
amit meg tudni erdemes eddig egy fuji 602-t hasznaltam amator szinten, kicsi gyerekek sok sport sok utazas.
Másik fórumban (Canon 10D) merült fel a kérdés, de ide rakom, mer több gépet is érint, meg azér mer csak.
Ez látja az obi. Vegyük ezt 28mm-esnek. Ennek megfelelően a vékony téglalapban lévő terület a hasznos, ugyanis az kerül egy szabvány Leica képkockára. A Canon D30/D60/10D érzékelő mérete a kisebb, vastagabb téglalapnak megfelelő terület. Az adott képből ennyi kerül az érzékelőjére, ami látószög tekintetében szűkebb. Kb. 45mm-es objektív látószögének felel meg. 28 x 1,6 = 45 (kb.)
ezt a kettőt én is gondolkodás nélkül elfogadnám, főleg az utóbbit.
ami reálisnak tűnik, mint terv, az egy Sigma 70-210 2.8... ha ezt meg tudom majd venni, akkor eladom valamennyiért a mostani Sigma 28-200 3.5-5.6-ot és veszek még egy nagylátószögűt. de egyelőre ezek csak tervek... /-:
Szia sorstárs! Mit nevezel komolyabb obinak? Az én kívánságlistámon egyelőre egy 24-70/2,8 L, és egy 70-210/2,8 L szerepel. Nagyon tudnám szeretni őket. (A kis keskeny piros csíkkal kőrbe az elején.)
(Meg előbb-utóbb valami nagylátó úgy 18mm-20mm tájékán, hamár olyan gyöszös a C-MOS mérete).
én egyelőre nem tervezem a cserét. max. akkor, ha 1x személyesen megyek amerikába és onnan tudok hozni. de tökéletesen meg vagyok vele elégedve, azt kivéve, hogy rohamosan zuhan az ára (persze még a zuhanás előtt vettük :-D), de hát ezellen nem lehet mit tenni...
most inkább komolyabb objektívre pályázok, de amíg ez összejön, addig marad az m42-es átalakító és a manuális obik... o-:
Úgy látszik ideszorultak a vén csatalovakkal közlekedők :)
Akkor, ha már ilyen szépen összegyűltünk, tervezitek, hogy lecserélitek a vén gépet egy újabb, esetleg komolyabb csodára, vagy meg vagytok vele elégedve ?
Bár a témát érintő topicok vannak már (EOS, 10D), de úgy gondolom, hogy mivel egyre többen jutnak hozzá itthon is ilyen géphez, érdemes lenne egy összefoglaló topicban megosztani a tapasztalatokat.