Keresés

Részletes keresés

Ugly Kid Joe Creative Commons License 6 órája 0 0 66

A DSB-nél ezeknek a mozdonyoknak a havi futási teljesítménye 20-25 000 km volt. Dániában viszonylag rövid távolságokat tettek meg egy-egy vonattovábbítás alkalmával, naponta akár többször is.

Előzmény: smnks (65)
smnks Creative Commons License 29 órája -1 0 65

Érdekes, milyen sokat ért közülük baleset DSB pályafutásuk során!

Vagy ez nem is rendkívüli egy átlag mozdonynál?

Előzmény: Ugly Kid Joe (64)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 1 napja 0 0 64
Előzmény: smnks (63)
smnks Creative Commons License 2 napja -1 1 63

Szép napot!

 

Előhozom ezt a topicot, amely talán átmeneti helye lehetne a MÁV-START által bérelni szándékolt dízelmozdonyokról szóló eszmecserének.

Új topicot szerintem sem érdemes nyitni neki, amég nem 100% a dolog.

 

Aki esetleg még nem tudná miről van szó:

 

https://iho.hu/hirek/hasznalt-de-kivalo-allapotu-dizelmozdonyokat-szerez-be-a-mav-start-240605

 

 

Kezdetben linkelnék innét a fórumról egy felvetést, amit némileg jogosnak érzek:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167168728&t=9118421

 

Ehhez kapcsolódva én meg azt kérdezném, vajon mely "nagyforgalmú, nyugatmagyarországi vasútvonalak" -ra gondol a hivatalos közlemény, mely az új(onnan jövő) mozdonyok egyik első, várható bevetési területe lenne, a balatoni szezon után?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 62

ja meg a cikkből pár dolog kimaradt ami modern dolgok a vezetőálláson megvannak pl. kapcsolóval állítható napellenző, világítás módok, megosztott, több funkciós ETCS DMI,

Előzmény: ismét1435mm (61)
ismét1435mm Creative Commons License 2023.12.30 0 2 61

Ugyancsak gyenguci lenne a Stadler új villanymozdonya, ha úgy lenne, ahogy az IHO-ban írták:

 

leginnovatívabb termékét, az Euro9000-et. A mozdony létrehozása alátámasztja a svájci központú gyártó elkötelezettségét és úttörő szerepét a vasúti árufuvarozás jövőjének alakításában. Kilencezer wattos teljesítményével jelenleg az Euro9000-es az egyik legerősebb mozdony az európai piacon.

 

Lemaradt a "kilo".

SKL14 Creative Commons License 2021.01.28 -1 1 60

Erősen kezd a Stadler az új évben:

 

http://www.railvolution.net/news/the-first-euro9000-locomotives-are-heading-for-testing

 

Magyarra fordítva: fogj 2.5 V63-ast, rakj hozzá még egy M63-at, gyűrd be az egészet egy 6 tengelyes mozdonyba, ami persze legyen többáramnemű, és már kész is.

György barát Creative Commons License 2020.09.16 0 0 59

Az állomási bonthatóságra gondoltam. 

 

A svájci gép nyolc megawattjával széttépett néhány csavarkapcsot, amikor egyedül húzta a vonatot. Ezért álltak át a szerelvény közepére is és/vagy végére is sorolt (kisebb) mozdonyokra. 

 

Előzmény: SKL14 (58)
SKL14 Creative Commons License 2020.09.16 -1 0 58

Mindenesetre a logika és a karbantarthatóság azt diktálja, hogy bontható legyen, képek alapján nekem úgy is tűnik. Szerintem a 6 szekció teljesen ugyanaz műszakilag, csak a két végén van vezérállás, meg a 6-ból  4-re el van osztva a 4 áramszedő.

 

Itt van egy reklám videó is róla:

https://defence.pk/pdf/threads/china-rolled-out-the-worlds-most-powerful-electric-locomotive.678754/

 

Nekem itthonról (Európából) a IORE jut eszembe elsőre róla, csak az rettenet mennyiségű vasércet húz, nem szenet.

https://hu.wikipedia.org/wiki/MTAB_IORE

Előzmény: György barát (57)
György barát Creative Commons License 2020.09.15 0 0 57

A cikkből nem derül ki, hogy a hat rész bontható-e? 

Mert nekem az SBB 11852 Ae 8/14 jutott eszembe. 

 

Előzmény: SKL14 (56)
SKL14 Creative Commons License 2020.09.11 -1 0 56

Ezen cikk a Shen 24-ről mindenképp ide tartozik:

 

 

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/09/02/a_vilag_legerosebb_mozdonya

 

Belegondolva akkor most hány világrekordot is bitorolhat egyszerre?

- legerősebb

- leghosszabb

- legtöbb tengely

- legnehezebb

- ...?

 

Nem semmi, de, hogy miért nem volt jó 2x3 szekció, vagy 3x2 szekció, netán 2x2 szekció 3 tengelyes forgóvázakkal, azt valószínűleg csak a Párt tudja...

SKL14 Creative Commons License 2020.08.24 -1 1 55

Volt már szó erről az apróságról, itt egy szerintem tök jó cikk manhattani jóvoltából:

http://vilagvasutai.hu/amerikai/amjarmu/bipolar/bipolar.html

SKL14 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 54

Teljesen igazad van, a pu. még nem Soroksáron van, csak a Soroksári út mellett, nem voltam elég alapos! 

Előzmény: bahnofficial (53)
bahnofficial Creative Commons License 2020.08.21 0 0 53

Üdvözlet!

 

Pontosabban Soroksári út Rendező pu.-on.

Előzmény: SKL14 (52)
SKL14 Creative Commons License 2020.08.20 -1 0 52

Klassz kép, klassz gép! :)

 

Ennek apropóján egy kis nosztalgia, az első (másik:) ) gép első festésvariánsa, még az átvételkor Soroksáron 2012 júniusban:

 

Előzmény: szalamander007 (51)
szalamander007 Creative Commons License 2020.08.17 -1 2 51

György barát Creative Commons License 2020.07.14 0 0 50

Pardon! 

 

Éppenséggel lehet akár (2'Co1)(2'Co1'Bo') is. Sajnos nem találtam korrekt leírást. 

 

 

 

Előzmény: György barát (49)
György barát Creative Commons License 2020.07.14 0 0 49

RhB nem csapott a lecsóba, ezért én tunkolok. 

 

[UIC] tengelyelrendezés: (2'Do)(2'Do2'), hiszen egyedi tengelyhajtású volt. 

 

A kazánja meg állandóan csöpögött és rendszeresen zárlatolta a motorokat. 

 

Előzmény: SKL14 (48)
SKL14 Creative Commons License 2020.05.02 -1 1 48

Amíg RhB topiktárs bele nem csap itt az amerikai óriás gépek végtelen sorába, mutatnék egy nagyon különleges, igazi "Steampunk" gépet a tengeren túlról, ez pedig a C&O M-1 gőzturbina-villany masinája:

 

 

https://www.classicstreamliners.com/lo-c-o-m1.html

 

Tengelyképlete egyedülálló: 4-8-0-4-8-4, vagy 2-C1+2-C1-B, erre azért hagyjunk egy kis időt.. :)

 

Ezen lista tanúbizonysága alapján a mozdony a legnehezebb gőzös címet birtokolja:

https://web.archive.org/web/20120105023425/http://www.steamlocomotive.com/misc/largest.shtml

 

Ezen a modellen nagyon jól látható, megfigyelhető a gép minden részlete:

https://www.brasstrains.com/classic/Product/Detail/030756/HO-OMI-CO-Steam-Turbine-M-1-501-MINT

 

Kerekeken guruló ámbráscett...

SKL14 Creative Commons License 2020.03.21 -1 0 47

Ezen cikk mindenképp ide kívánkozik:

 

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/03/20/gepszornyek

 

Maradjunk annyiban, hogy vasútkedvelő laikusoknak mindenképp érdekes, már a képek miatt is, de azért a jobban hozzáértők minimum felszisszennek itt-ott...

SKL14 Creative Commons License 2020.03.11 -1 1 46

A Stadler-nek megvan az első megrendelője a jövőbeni hattengelyes Euro9000 (9MW többáramnemű villany és 950 vagy 2x950 KW dízel) mozdonyára:

 Csodaszép Rail Force One gúnya jól áll majd neki

 

https://railcolornews.com/2020/02/19/nl-a-first-rail-force-one-to-lease-euro-9000-locomotives-from-elp/

SKL14 Creative Commons License 2020.02.25 -1 0 45

Köszi, hogy betetted, nagyon klasszak a linkek!

 

Hát igen, ez az AAR szerinti tengelyképlet nem cizellál semmit, ezért is sokkal jobb az UIC. És ez már a gőzösöknél is így volt.

Előzmény: tom sawyer (43)
György barát Creative Commons License 2020.02.21 -1 0 44

Részemről elfogadva Dennis válasza. 

 

A mozdony tengelyelrendezése: (A'AA')' B' [logikus]. 

 

tom sawyer Creative Commons License 2020.02.21 0 0 43

Kis guglizással egész jó dolgokat sikerült találni a Japán érdekességről:

 

"Hello stevenh,
I’m not sure weather you will follow this thread after so many years. I was brought to your lines by the very same research – which wheel notation is correct for JFR DE10/DE11/DE15.
First you should go back an read over UIC notation again. The small “o” indicates individual drive for each wheelset, thus a diesel hydraulic engine with one prime mover cannot carry any ‘o’, we can only discuss how wheelsets are supported in the main frame. C’ would be three wheelsets in one bogie, AAA would be three individual wheelsets directly attached to the main frame. What I see on the picture appears what is mostly considered one bogie with three driven wheelsets, thus C’.
AAA most likely comes from the idea that each wheelset is supported by an individual frame or bogie within the main bogie. This is what you find with quite a few six-wheel bogies and ist usually simplified to C’ (or Co’ with individual driving engines) – most correctly we would have to call this something like this (AAA)’ or even (A’AA’)’ with ‘ indicating the subframe.
I hope this helps any further confusion… Just get back to me via email if it still puzzles you, the rest of the world will likely stay with C’B’ or just leave this question to the japanese hobbyists.
Regars
/Dennis"

 

Azthámoztam ki lényegként, hogy egy fő kerethez 3 egyedi keret csatlakozik ami magába foglalja a kereket és a tengelyhajtóművet is. Csuklós forgóvázként hivatkoznak rá. (https://modelrail.otenko.com/japanese-trains/de10-locomotive-co-bo-or-aaa-b).

 

Több kép:

 

http://traincglib.web.fc2.com/traindir/jnr_etc/dt132_001.html

 

 

https://me38a.hatenablog.com/entry/2018/11/18/115322

 

http://www2s.biglobe.ne.jp/~hidepon/5inch/de10/001/001.html

 

https://minkara.carview.co.jp/userid/346105/car/259247/3950013/2/photo.aspx#title

György barát Creative Commons License 2020.02.21 -1 0 42

Szia! 

 

Ha az első láncon (linken) lévő szöveget lefordítod, akkor ezt kapod: 

 

"A 3 tengelyes forgóvázban minden tengelydobozt egy összekötő elem köti össze, hogy csökkentse az oldalirányú nyomást ívelt szakaszokban, és minden tengely független Ez egy olyan kapcsolatfelépítés, amely balra és jobbra mozoghat. Ezért a tengelyek elrendezésének jelölése, mint például az UIC típus, "AAA-B", mivel a háromtengelyes teherautó minden tengelyét független tengelynek tekintik. A csapágyak a kerekek belsejében vannak elrendezve, és a forgóvázkeret egy belső keretrendszer, amely a reduktorral van integrálva. A tengelycsonk tartóeleme kívülről nem látható." 

 

Na, most légy okos!   :-) 

 

Előzmény: SKL14 (40)
SKL14 Creative Commons License 2020.02.20 -1 0 41

És ha már Japán és különleges tengelyelrendezés akkor említsük meg a DD54-et is:

 

 

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%9B%BD%E9%89%84DD54%E5%BD%A2%E3%83%87%E3%82%A3%E3%83%BC%E3%82%BC%E3%83%AB%E6%A9%9F%E9%96%A2%E8%BB%8A

 

Tengelyképlete B-1-B.

(Ha jól értelmezem a wikipédiás képeket akkor a 2 tengelyes forgóváz közeli rokona a DE10 kéttengelyes forgóvázának. 

SKL14 Creative Commons License 2020.02.20 0 1 40

Ez talán a legperverzebb kardános megoldás a világon, nagyon klassz, jó hogy beraktad! :) Ezen a tengelyképleten én is csak pislogok..

 

Van a Japánoknak is egy érdekes hajtás megoldása a DE10, DE11, DE50 alatt ez található, ők AAA-B-re írják a tengelyképletet, holott első ránézésre egy 3 és egy 2 tengelyes (tehát C-B) forgóváza van a gépnek, de aztán jobban megnézve már nem is annyira egyértelmű, hogy van az a 3 tengely:

 

 

 

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%9B%BD%E9%89%84DE10%E5%BD%A2%E3%83%87%E3%82%A3%E3%83%BC%E3%82%BC%E3%83%AB%E6%A9%9F%E9%96%A2%E8%BB%8A

 

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%9B%BD%E9%89%84DE11%E5%BD%A2%E3%83%87%E3%82%A3%E3%83%BC%E3%82%BC%E3%83%AB%E6%A9%9F%E9%96%A2%E8%BB%8A

 

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%9B%BD%E9%89%84DE50%E5%BD%A2%E3%83%87%E3%82%A3%E3%83%BC%E3%82%BC%E3%83%AB%E6%A9%9F%E9%96%A2%E8%BB%8A

 

Szóval itt is kíváncsi lennék, hogy hogyan is van pontosan az a 3 tengely hajtva.

Előzmény: György barát (38)
György barát Creative Commons License 2020.01.13 -1 1 39

Pardon! A kép lemaradt. 

 

 

Forrás: Lehmann-Pflug (tapifotó).

 

György barát Creative Commons License 2020.01.13 0 1 38

Jó napot mindenkinek! 

 

A Krupp 1953-ban azonos alapelven két prototípus dizelmozdonyt gyártott. 

 

Előbb a különbség: 

Algéria számára normál nyomú, 2×550 (kívánságra 2×610) lóerős; 

Brazíliának keskeny nyomközű, 2×1000 lóerős masinát. Hoppá! 

 

Azonosság: 

Csuklós járműszerkezet, három darab kéttengelyes forgózsámolyon. A középső Jakobs. 

Alacsony és keskeny géptér, "púp" vezérállás (az egyik fél belső végén). 

Hidraulikus erőátvitel, mindkét motor három tengelyt hajt. De hogy!? 

Eredetileg Bo'Bo'Bo' tengelyképletet adtak nekik – pedig nincs hat motor. Akkor miért? 

 

A hidraulikákból eleve három kardán kalimpál kifelé, és egy-egy tengelyt pörget. Méghozzá a közelebbi zsámolyban lévőket és a középsőnek a távolabbi tengelyét. Ennek alapján én Bo'(AoxAo)"Bo' tengelyelrendezésnek mondanám, ahol az "x" a keresztezést jelenti, a kettős fölső vessző pedig a Jakobs sámlit (amire két félszekrény fekszik). De ez magánügy.   :-) 

 

Mi az értelme mindennek? 

 

Az egymás melletti kardánok miatt a kúpkereket jócskán féloldalasan kell fölékelni. Az pedig a csapágyakra nézve káros; vagy legalábbis féloldalas erőhatás. Bár a (dízel)villamos gépeknél alkalmazott tengelyenkénti selejtezési lehetőség megvalósítható, ha a hidraulika külső oldalára tengelykapcsolót építenek. De mi haszna? Értetlenül állok (ülök) a monitor előtt. 

 

 

Forrás: Lehmann-Pflug (sajnálom, tapifotó). 

 

György barát Creative Commons License 2020.01.09 0 0 37

A Ganz-MÁVAG diesel zsebköny igen sok űrszelvényt közöl. Minden vasútét, amelynek járművet gyártottak. De az angolt is. 

 

Előzmény: RhB (36)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!