Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.17 0 1 163

Visszaolvasva a régi hozzászólásokat ... összegezve ...

 

Ott a lényeg, hogy a világon jóformán senki nem készült háborúra (Trianon után),

sehol nem volt hadiipari komoly fejlesztés, csak a hitleri német birodalom készült roham tempóban

ilyesmire. Ezért voltak a kezdeti gyors katonai sikereik, könnyű volt leigázni a korszerűtlen fegyveres

népeket. De aztán magukhoz tértek az országok, és gyorsan beindult a fejlesztés - gyártás.

 

Az első használható radar-lokátor rendszer is az angoloknak köszönhető, amivel hatékonyan

"terelhették" a kis számú Hurrican és Spitfire gépeiket.

 

A Spitfire azért ellentmondásos, mert az első példányok nehezen vezethetőek

voltak, valamint a pilóták nagyon kevés gyakorlattal rendelkeztek, volt aki kötelék fordulóban

dugóhúzóba esett és így ment a földig. A hibákat kijavítva a következő sorozat

jól sikerült, ekkor mondta egy német pilóta Gőringnek, hogy szerezzen nekik Spitfire -t

a Me - 109 helyett.

Az egyik Spitfire tipussal dugattyús motoros sebességi világrekordot állítottak fel,

persze azon se páncél, se fegyver nem volt.

 

Az USA H1 csillagmotoros volt a régi sebrekord, a japánok arról másolták a Zerot,

amire alig raktak fel páncélt.

"Midway" -nél végül néhány SBD zubó küldte víz alá az összes japán anyahajót,

miután előtte folyamatos áldozatos támadásokkal alaposan kifárasztották a japán flotta személyzetét.

 

A P-51 Mustángot nagyon gyorsan gyártották le sok példányban, és azonnal "munkára" fogták,

ami nagy szó egy repülőgépnél, hiszen mindig az új technika a legnehezebb eszköz,

azt mindenkinek meg kell tanulni vezetni, karbantartani, üzemeltetni.

Ezért volt annyi kisebb gyártási hiba a különböző gépeken minden országban, mert szorított az idő,

nem volt mód a fejlesztésekre, harcolni kellett mindenáron az ellenség ellen.

 

A bombázó pilóták sem rendelkeztek elegendő repülési tapasztalattal,

volt rá példa, hogy magasabban egy Mosquito vezette őket a célra és haza,

mert abban ült gyakorlott navigácós szaki.

 

A szállítóvitorlázógépek több pilótáját a földön képezték ki "seprű-botkormánnyal",

lehet, néhányuknak az első önálló leszállása volt a terepre érkezés.

giszik Creative Commons License 2015.05.27 0 0 162

Egy Lightning lezuhanása '44 novemberében: 

182. A vasútállomást támadó vadászgép lezuhanása

Hazánk német megszállását követően az ország infrastruktúrája is az ellenséges vadászgépek célkeresztjébe került. 1944. nov. 20-án például egy Lockheed P-38 J, közismertebb nevén Lightning-típusú amerikai vadászgép támadta a rábamolnári vasútállomást . Ezt a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

nevemnick Creative Commons License 2014.09.12 0 0 161

   Üdv!Remélem nem off,a segítségeteket kérem:Mennyit érhetnek ezek a katonai képeslapok? / 1939-ben adták fel őket a Mátyásföldi reptérről/    jabbaklikk@gmail.com

220se Creative Commons License 2010.07.12 0 0 160
Én úgy érzem, hogy valóban Breda 25 lehet, az Alfa Romeo D2 motorral, ami 9 hengeres volt. Ott nem volt gyűrű.

Volt is ilyen gép rendszeresítve a magyar táborban...ahogy azt olvasom.

A keresz alakú futómű felfüggesztés is nagyon Bredás.
220se Creative Commons License 2010.07.12 0 0 159
vadász lett belőle. A gyűrű nekem is feltűnt...laikusként :)
Miocsó Creative Commons License 2010.07.11 0 0 158
Bocsánatot kérek. Lehet hogy igazad van. Ha lesz egy kis időm joban utána nézek

Üdv
Előzmény: Miocsó (157)
Miocsó Creative Commons License 2010.07.11 0 0 157
Üdv

a futómű bekötés valahogy nem stimmel a Bredával.
Meg Bredás képeken rendszerint Towsend gyűrű van a hengerek körül.
Üdv
Előzmény: H. Balázs (149)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.11 0 0 156
Ha tényleg a dél-olasz bombázóiskolát végezte és maradt a kaptafánál, akkor valószínűleg Caproni 135 bis bombázót, később esetleg Ju-86 és 87-est
Előzmény: 220se (155)
220se Creative Commons License 2010.07.11 0 0 155
Köszi az infot...még azt tudom, hogy valahol erdélyben voltak utána bevetésen, ahol le is lőtték őt...gyermekkoromban még mutogatta nekem a karjába fúródott repeszek helyeit :)
Nem tudod, hogy ekkor milyen gépekkel repülhettek?
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.11 0 0 154
Dél-Olaszországban jellemzően nem bevetésen voltak a magyarok, hanem 1938-ban, mivel a trianoni tiltások miatt itthon az előző években nem képeztek katonai pilótákat, egy meglehetősen nagy (200?) főnyi kontingenst küldtek ki a magyarok Olaszországba, jellemzően kezdő valamint bombázó és felderítő kiképzésre. . A kezdőkiképzés folyt odakint Breda-25 gépekkel.

1943-44-ben Dél-Olaszország már az angolszász szövetségesek kezén volt.
Előzmény: 220se (150)
220se Creative Commons License 2010.07.11 0 0 153
Minden információra éhes vagyok.... :):):):)...bármit tudtok..légyszives..
220se Creative Commons License 2010.07.11 0 0 152
Közben utánanéztem a Breda-nak is....gyanítom, hogy ez lehet. Azt irják, hogy a magyar légierő használta tréning gépnek Olaszországban.

220se Creative Commons License 2010.07.11 0 0 151
A kép hátulján amúgy 1943-as dátum szerepel.
220se Creative Commons License 2010.07.11 0 0 150
Vagy itthoni lehet, vagy olaszországi. Nagyapám reülős volt a háborúban, proóbálom kideríteni, hogy mivel repült.

Azt tudom, hogy dél-olaszországban volt bevetésen Nápoly környékén,....sokkal többet nem.

1944-ben húsvétkor jött haza, kb két évet volt kint.

Valami DRT nevet említett jóapám vele kapcsolatban, ez talán az alakulat lehetett.
H. Balázs Creative Commons License 2010.07.10 0 0 149
Breda-25
Előzmény: 220se (147)
Miocsó Creative Commons License 2010.07.10 0 0 148
Üdv!

Egy kisegítő választ kaphatok?

Magyarországi felvétel? ( nekem úgy tűnik)

Ha igen akkor a WM-Fokker C.V.E. távolfelderítőre tippelek.
Kettő volt belőle H-MEJA H-MEJW lajstrommal 1928-40? között.

Üdv
Előzmény: 220se (147)
220se Creative Commons License 2010.07.09 0 0 147
Segítenétek, hogy milyen gép lehet a háttérben?

-svenhassel- Creative Commons License 2006.05.16 0 0 146
Köszi.Mert én voltam Londonban az IWM-ban és ott fel voltak függesztve a repűlőgépek,így azokba lehetetlen volt beleülni.Múgy is csak P-51D volt,Me-262-es meg egy Focke Wulf,ha nem csal az emlékezetem.Így meg kellett elégednem a Királytigrissel és a T-34/85-el :)
Commissar_Chris Creative Commons License 2006.05.16 0 0 145
Üdv!

Itt Mo-n még nem hallottam múzeumi állapotban lévő példányról, maximum motorok meg alkatrészek vannak kiállítva. A világon nagyon kevés Messer maradt fent, repülőképes még kevesebb, de olyan, hogy még bele is lehessen ülni, olyanról még nem hallottam. Asszem egy régi topgunban volt egy cikk, hogy az egyik német ász ( nem emlékszem a nevére, hülyeséget meg nem akarok mondani) beülhetett a RAF múzeumban lévő gépbe. Neki megengedték :)
A háború utáni cseh meg spanyol utángyártottakból nem tudom mi elérhető, de az már nem az igazi...

Chris
Előzmény: -svenhassel- (144)
-svenhassel- Creative Commons License 2006.05.15 0 0 144
Sziasztok! Én még új vagyok itt. Ám nagyon szeretem a Messer Bf-109-es,együléses vadászgépet.Nem tudjátok véletlen,Mo-on hol van a közelben ilyen gép?Esetleg amibe bele is lehet ülni? Köszi
h.tam Creative Commons License 2006.01.10 0 0 143
Sintér Creative Commons License 2002.02.03 0 0 142
A Spitfire Rolls Royce "Merlin" motorjánál menbrános porlasztót használtak - ilyent láthatsz manapság a Stihl láncfűrészekben például. A probléma az volt csak hogy a manőverezés közben fellépő negatív gyorsulásoknál a menbrán tehetelensége miatt elzárta az üzemanyagáramlást.
Valamint kezdetben nagy magasságokban befagyott.
Előzmény: NZ 350 (47)
Sintér Creative Commons License 2002.02.03 0 0 141
Na, most találtam csak rátok.
Kis pontosítás "widow maker" ügyben:

"Widow maker" - özvegycsináló
Minden gép meg szokta kapni ami sok problémával küzd.
A Martin B-26 "Marauder" azért, mert a kortársaival szemben lamináris szelvényű szárnyprofilt kapott. Emiatt gyors és gazdaságos gép volt, de a repülőtulajdonságai és a sérülésállósága pocsék volt. Magyarul nehéz volt vezetni és néhány találat után könnyen leesett... Valamint a bombacélzó tisztnek nem volt vészkijárata, hanem gond esetén a pilótaülés elforgatásával a pilótafülkén keresztül tudott csak ejtőernyővel kiugrani. Nem volt egy jó móka a lángolva zuhanó gépben cibálni a pilóta ülését hogy mentsd az életed.
A P-61 "Black Widow"-val nem voltak problémák különösebben, neki csak a neve "özvegy"... (Fekete özvegy - egy trópusi mérgespók neve)
Az F-104 "Starfighter" pedig túl nagy technikai ugrást jelentett a rendszeresítő légierőknek, az emiatt előtérbe kerülő műszaki(logisztikai) és pilótakiképzési problémák miatt volt vele sok baleset. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a szerkezetileg közel 30 éve nem változtatott/fejlesztett gépet az Olaszok hosszú ideje használják különösebb probléma nélkül.

Amúgy miért nem jöttök át a pilótafórumba?

hemicuda426 Creative Commons License 2002.01.22 0 0 140
Volt már ,hogy gépeltem ide ennyit..mármint az indexre:)

Tudom butaság:)

Előzmény: Törölt nick (139)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.01.22 0 0 138
Volt nálam a könyv:)---de egy weboldalról ollóztam.
Érzésem szerint a kis könyvecske volt az ami segítet a webmasternek!
Előzmény: Törölt nick (137)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.01.22 0 0 136
:)
Előzmény: Törölt nick (135)
NZ 350 Creative Commons License 2002.01.21 0 0 134
Üdv!
Végre megtört a jég.Ürülök az IL2-es repülőről írt hozzászólásodnak.A téma nálam aktuális.Tegnap cseréltem el at IL2-es alklatrészeimet.A kabin páncélüvegei voltak meg , egy szerelőnyílást takaró lemez és egyéb apróság.Német cuccokat kaptam érte.
Üdv!
Előzmény: hemicuda426 (133)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.01.20 0 0 133
Egyett értek!

-------------------------------

A II. világháború folyamán a Vörös Hadsereg légierejének egyik legismertebb és legsikeresebb repülőgépe az Iljusin által tervezett Il-2 "Sturmovik" csatarepülőgép volt. Az Il-2-es az egykori Szovjetúnióban nagy népszerűségnek örvendett, a gép kiváló tulajdonságairól és az ellenségre gyakorolt hatásáról legendák keringtek. Manapság egyesek már megkérdőjelezik azt hogy az Il-2 tényleg olyan jó gép volt-e mint egykoron emlegették, ennek ellenére úgy érzem hogy teljesítményével a Sturmovik méltán vívta ki magának a megbecsülést.

Szergej Vlagyimirovics Iljusin 1917-ben repülőgépvezető-kiképzést kapott, s 1919-ben lépett be a Vörös Hadseregbe. A polgárháború alatt 1921-ig repülőgép-szerelőként működött. 1926-ban elvégezte a moszkvai repülőmérnöki akadémiát. Már ebben az időszakban is tervezett és épített vitorlázó-repülőgépeket. 1926 és 1931 között a szovjet légierők műszaki-tudományos tanácsának a tagja volt. 1931-ben a CAGI (aero- és hidrodinamikai problémák gyakorlati megoldásával foglalkozó tudományos kutatóintézet) Tervező Irodájának a vezetője lett. 1936-ban megalkotta a később szintén híressé vált Il-4-es távolbombázót, mellyel több világrekordot is felállítottak, valamint 1938-ban és '39-ben Iljusin a géppel feltűnést keltő repüléseket végzett a Távol-Keletre és az USA-ba. 1939-ben gördült ki a szerelőcsarnokból az első Il-2-es Sturmovik...


A CKB-55 jelű, kétüléses prototípus 1939. decemberében repült először. A gép repülő-teljesítménye azonban elégtelen volt, ezért a gépet rövid idő alatt együlésesre tervezték át. Az áttervezett CKB-57 típusjelű gép 1940. októberében repült először, sorozatgyártása 1941. márciusában meg is indult. Az Il-2-est alapvetően a földi csapatok védelmére, alacsonytámadásokra tervezték.

Erős fegyverzettel - 2 db 20mm-es gépágyú és 2db 7,62mm-es géppuska - látták el, s a pilótafülkét alulról, oldalról és hátulról is körbepáncélozták. A gép kiválóan alkalmas volt a földi csapatok, harckocsik, vonatok támadására, viszont az is hamarosan kiderült hogy védtelen a hátulról támadó ellenséges vadászok ellen, akik nagy veszteségeket okoztak az állományban. Ezért 1942-ben megépítették a gép kétüléses változatát, az Il-2/M-3-ast, ahol a hátul ülő lövész egy 12,7mm-es géppuskával a gép hátsó védelmét látta el. Ezután a változtatás után a típus a legkisebb veszteségi mutatókkal rendelkezett a szovjet repülőgépek között.

A gép törzse vegyes építésű volt. A pilótafülkén kívül a motor, a hűtő és az üzemanyagtartályok is páncélozottak voltak. A törzs hátsó része fából épült, a szárnyak azonban fémépítésűek voltak. Ez volt az első típus a háború folyamán, ami rakétákat hordozott. A gép gyártási darabszáma meghaladta a 36 ezer darabot! A II. világháború után az Il-2/M-3-ast kisebb mennyiségben rendszeresítette a csehszlovák, a kínai és a jugoszláv légierő is.

Előzmény: NZ 350 (132)
NZ 350 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 132
Üdv!
Nagy a halgatás!!
NZ 350 Creative Commons License 2001.10.23 0 0 131
Üdv!



Kemény ellenfelek voltak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!