Keresés

Részletes keresés

Káun Creative Commons License 2023.12.12 -2 0 37

Újra kéne szervezni az egészet

A MÁV már gyakorlatilag összeomlott sok tekintetben, noha a vontatok járnak, de a menetrend sose volt tartva általuk.

A buszok , Volánbusz 2 napos részleges sztrájkja nem vezet érdemi eredményre, mint az eddigiek de túlzottan.

Szar lehet sokaknak hogy nem lesz előrelépés, fizetés gyakorlatilag csökkent régi időkhöz(akár 2003 körüli szint,) képest.Én 20 éve utazók buszon(kb)vonaton ritkán, buszon jóval többször.Én inkább busz felé húznam az utasokat de az se versenyképes itthon.A helyközi közlekedés viszonylag jó, de a helyi csapnivaló,a mi városunkban kivált.Az önkormanyzatokkal normális szerzödést kéne kötni.Helyközi is alulfinanszírozott nyilván.

A vonat hosszú távra jobb alternatíva a busznál, ez mindig így gondoltam.De csak mai jarművekkel.Felénk ma is BZmot kocsik járnak, 40 évesen.2 éve még Uzsgyik jartak őket áthelyezték Debrecen felé.Azóta BZ.Persze villamositani se ártana , de ha nem, is athelyezhetnének Desirokat, amennyire tudom,azok nem villamositottak.Egyszer ,20 éve járt felénk egy db, 2002 március 28 volt e jeles nap, ami azóta sem ismétlődött meg, félő hogy nem is fog.

A buszok elhanyagoltak, bár az új credo buszok évente 3rkeznek, de nem kapnak szükséges karbantartást.Ahogy persze mások se.

Az öreg, 30 éven felülig megtartott Ikarus 260,266,280 asok utolsó példanyai 2017 - 2021 ben lettek selejtek országszerte.A túlfuttatasuknak messze nem csak pénzügyi okai vannak , egyszerűek mint a szög.Szakértelem se áll fent sokszor.

Szal elevickél így egy darabig.De nagy javulás nem lesz 

 

Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.08.26 0 0 36
Te beteg vagy!
Előzmény: Törölt nick (34)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.24 -1 0 35

BIZONY!emberi méretü ülés van némelyik vagonban,

igaz az 50es évek alultáplált törpéire méretezve (158-168 cm)

én 195cm-s csernobiliszennyezett férfiú (pont május 1jén

1986ban kint voltunk felvonulni,akkor ért a legnagyobb adag!!!)

a hosszú combjaimmal szembeülést nem türöen tudok csak leülni

termes vagy fülkés vagonokban...busz meg még ennél is rosszabb

etióp 150cm-s vagy É-koreai miniemberek mérete üléstámla és ülölap

keskenyvállú 8-10éveseknek

még Ikarusokon is

hát még gagyiüléses oviüléses Mercedes Conecto-kon és SZfvár-i

"öreg de új" Volvokon...játékülések ál-kárpittal

Előzmény: cyber.greg (1)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.24 0 0 34

NONO!viszont van oylan hogy 2odosztályú nemdohányzó csak!

az volt a célja hogy KISZORITSA VÉGRE az egészséget mérgezö

dohánygyárrabszolga függö "kábitószeres" dohányosokat,akik

80%ban utastársaik tüdejét mérgezik és csak 20% jut a füstböl rájuk!

továbbá a vagonok ELÖTEREIBEN is TILOS a dohányzás!

de pl aug 20a esti vonaton haza Szfvárra ennyi toplák tiléosbandohányzót

nem láttam még!ilyesmik miatt kell gyüjtenem még nyomoromban is kocsira!

a fejekben kell rendet tenni

ILLEMtanitás

NEVELÉS

SZABÁLYOK BETARTATÁSA

PÉLDÁS BÜNTETÉSek az áthágóknak (pl mint 20ezer FTos büntetés a nemdohányzóban cigizö jegynélküli vagy diákigazolványcsaló tininek vasárnap

reggel Siófok-Szfvár vonaton ami szintén tele volt bicshausz siófók drogozom-

iszom-cigizem-pozörvagyok-dekirályvagyok tini öngyilkos tömeggyilkos üvegkidobó

üvegtörö rongáló nyálingerekkel és maffiózókkal)

SZINVONALas SZOLGÁLTATÁS (aug 20esti vonat vizben uszott 5cm magasban,

felében nem volt világitás,ésnem lett kalauzvégigmenés egyáltalán,söt tilosban-

dohányzó hangoskodó toplákok megbüntetése sem)

ÜVEGKARCOLÓK,GREFITIZÖK,TEGGELÖK ánuszukba tövig feldugott gumibottal

és 5hónap börtönnel megnevelése ,példásan

 

Előzmény: Raul (0)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.07.30 0 0 33
Talán inkább azt szűrd le, hogy ilyen egy állami vállalat.
Előzmény: Gáborbakter (32)
Gáborbakter Creative Commons License 2006.07.30 0 0 32

Üdvözlet!

 

Én sokszor Volán társaságokat nem értem, főleg a Kisalföld volánt, ugyanis Győr - Hegyeshalom között a legtöbb település kilóméterekre van az állomásoktol. A Volán menetrent hejjel közzel csatlakozik a vonatokhoz, de mivel Győrbe átépítés van a vonatok Hegyeshalom felé késéssel indulnak a buszok pedig nem indig várnak a vonatokra. Én ebből azt szűröm le, hogy a Volánnak megéri a buszokat üresen közlekedtetni.

Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.07.30 0 0 31
A jelen események függvényében gratulálok a topicnyitónak az előrelátásához,.
osani Creative Commons License 2005.12.28 0 0 30
Egészségükre!!!!!
Előzmény: vrobee (29)
vrobee Creative Commons License 2005.12.26 0 0 29
Azt hiszed, vicc...
De a környezetemben már jópáran deklarálták, hogy ha leér a pálya Debrecenig, és a Volán indít rajta járatot, akkor ők azonnal felejtik a MÁV-ot az egy héttel előre lefoglalandó IC-pótjeggyel meg a mirelit-tömegnyomor gyorssal...
Előzmény: marky-511 (21)
at3sz Creative Commons License 2005.12.26 0 0 28
IC-re ICR-re
Előzmény: marky-511 (21)
Jani2 Creative Commons License 2005.10.09 0 0 27

' a MÁV mint állami vállalat .... az idén 70 milliárd forintos veszteséget vár'

Gratula. MI meg fizessük, a sok sínpárt!

 

Csak a menetrendet kell megnézni, hogy mi a filozófiájuk, mikor vonat indulásnak efféléket tüntetnek fel. hogy xx óra 37 perc. Hol élnek ezek?

 

http://www.tozsdeforum.hu/index2.phtml?site_width=774&menu=0&submenu=onearticle&news_id=353927&red=hk

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.22 0 0 26
Minden úton vezetünk.....
marky-511 Creative Commons License 2003.07.06 0 0 25
Nem. Vonattal.
A nickem itt nem érvényes, ved úgy, hogy Johhny Cage vagyok:-)
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.04 0 0 24
Mint az FOMA is írta, mindegyikre szükség van. Van amerre a vonat jobb, van amerre a busz jobb, hosszútávon is...
Előzmény: mavesz (22)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.04 0 0 23
Te trolival mennél, ugye? ;-)
Előzmény: marky-511 (21)
mavesz Creative Commons License 2003.05.03 0 0 22
hát a volánnak hosszútávon semmi értelme,vasút kellMo-nak.rövidtávon max70km kell busz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marky-511 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 21
Akkor utazz busszal Debrecentől Budapestig, ahányan vagytok! És döntsd el, mire nincs szükség!!!
Előzmény: forest (-)
Ghanima Creative Commons License 2000.02.09 0 0 20
Jól beszélsz, kedves Mbrio! Te is, kedves RadiX!
Bagojjtól azt kérem, olvassa el lassan, figyelmesen /megengedem, kissé szószátyár, vagy emelkedett stílűre sikeredett :-))/ írmányomat mégegyszer és gondolja végig.
Ez a kormány - azért több más mellett - abban különbözik csupán az előzőtől, hogy míg az korrumpálta, vagy részben csak akarta, a szakszervezeteket, addig most ezek lehetetlenné tétele a taktika.
Nagyon igaza van Mbrio-nak, amikor az 5 %-okat emlegeti: soha, senki nem mondja/ta meg, hogy abból az ötvenvalahányezerből összesen, vagy az oldalkocsis motorosnak számítható sok adminisztratív, ilyen-olyan osztály és iroda ilyen-olyan mértékben valószínűleg fölösleges és NEM vasutas!! dolgozót leszámítva kellene-e értelmezni ezt a számot.
A kereskedelmi tévék kommunikáció-szociológusi fülemnek éles csikorgással hallhatóan keltik a hangulatot, csúsztatnak és próbálják egymásnak ugrasztani a társadalom kféle rétegeit, hol a fizetésekre, hol a kiváltságokra, hol egyszerűen csak a dögöljön meg a más tehene is alapon.
Ha jól emlékszem, lbj írja, hogy a vasutas szsz-ek soha nem vetik be magukat pl. a tanárok, egészségügyisek mellett. Vajon hogyan kellene ezt tenniük? Hirdessenek úgy sztrájkot, hogy ők most a tanárokért csinálják? Megbocsáss, ez itt most nem kekec-pimasz kérdésecske kívánt lenni, hanem valóban szeretném tudni, hogy mit lehetne együtt tenni. Hiszen abban, ha jól láttam, egyetértünk, hogy kell/ene az erős érdekérvényesítés! Egyébként esküszöm, nem értem, hogy a tanárok miért nem csinálnak valamit, pl. munkalassító sztrájkot (az az, ugye, amikor mindent hótt pedánsul megcsinálnak, amit kötelező??)?
Nem lenne szabad épp e két csoportot azzal zsarolni érzelmileg, hogy a kötelességtudat, meg a veszély, amit keltenek, ha nem dolgoznak! Ez, úgymond, övön aluli ütés, ezzel az erővel azt is mondhatnánk, hogy a paidagogos, újra rabszolga, ami (sic!) semmi mást nem tehet, csak taníthat. Én nem akarok rabszolgától tanulni!
Na, hirtelenjében ennyi ugrik be. Továbbra is: hajrá vasutasok!
üdv,
Ghanima
Előzmény: Mbrio (16)
Mbrio Creative Commons License 2000.02.09 0 0 19
Azt hiszem a Volan-Mav kerdes legszembetunobben a mellekvonalakon tud kijonni pro es kontra. En legjobban a Vac-Balassagyarmat(Diosjeno-Romhany) vonalat ismerem. Nem tul nagy viszonylat, es a busz ezt az utat gyorsabban is teszi meg mint a vonat. De a vonat vonalvezetese olyan, hogy azokon a telepuleseken megy keresztul ahova szinte csak bekotoutakon juthatna el a busz. Ezen a helyen vegul is szep peldajat lehet latni annak, hogy a parhuzamos kozlekedes is lehet hasznos. Csak azt nem tudom, hogy ha a mellekvonalakat megszuntetik, akkor ezzel a viszonylattal mi lesz? Mert ha nincs vonat akkor 6 8 kilometert kell gyalogolni a foutig vagy az alig kozlekedtetett volanjaratokat igencsak suriteni.
FOMA Creative Commons License 2000.02.09 -1 0 18
Nézzünk konkrét példát. Az 5.00-kor Pécs-Bp.-Keleti között közlekedő gyorson van mondjuk öt kocsi. Az első osztályon 54 ülőhely, a másodosztályon 72 ülőhely kocsinként. A vonat egy átlagos napon közel telt házzal ér Pestre. A szintén 5.00 órakor induló Pannon Volán járat átlagosan 5-6 utassal indul a pécsi buszálomásról, és zsúfoltan, álló utasokkal ér az engels térre. A vonat 227 km-t 3 ó 18 perc alatt tesz meg, a busz 200 km-t 4,5 óra alatt. Üljön katona Kálmán egy vonaton 4 órát és egy IK 395-ösön 4 órát. Utána kérdezzük meg tőle, hogy kell-e a vonat. Nyílván ha ugyanezt mondjuk az Újszeged-Makó közötti utazásra vonatkoztatjuk, akkor a voks a buszra fog esni. Vagyis a vonat is kell, a busz is, csak nem egymás rovására.
Laslow Creative Commons License 2000.02.09 0 0 17
A Volán bebizonyította, hogy igenis kell MÁV. Én tudom, megtapasztaltam, mikor a fullra tömött buszokon vergődtem át a fél országon.
Laslow
Mbrio Creative Commons License 2000.02.09 0 0 16
Persze hogy a szakszervezetek hirdettek meg a sztrajkot. A vasuti szakszervezetek. Amelyekben vasuti dolgozok tagok. Nem, nem gondolom azt hogy minden kovetelesre azonnal bolintson ra a vezetes es a kormany. A munkaadoi oldal felelossege viszont abban all, hogy szinte ultimatumszeruen all a targyalasokhoz (lasd ha nem egyeznek meg a volt kedd 12 oraig akkor... mondat) a berviszonylatban semmilyen engedmenyt nem tettek. Ez nem targyalas hanem allohaboru. Teny hogy a szakszervezetek is engedhetnek, de ezt ok meg is tettek. A munkaado miert nem enged a berugyben? Mert a tulaj nem engedi. Ezert mondom, hogy a kormany felelossege is. Egyebkent ami infot mondtam az elso hozzaszolasomban (biztos olvastad) utal ra, hogy mire megy meg penz el a vasutnal. Szoval szerintem nem az a 14 szazalek az irrealis. Egyebkent egy jegykezelo kb 34 nettot keres! Egy saruzo meg szinten zenesz. Kivancsi lennek egyebkent arra, hogy az adminisztrativ osztalyokon hany osztalyvezeto van es mennyi a fizetesuk (meg a tobbi felfele). Azert vagyok kivancsi mert az osztalyvezetok tudtommal mar egyeb juttatasokban is reszesulnek mint auto, telefon stb. Nos amikor a vasutasokrol beszelek oket nem kepzelem bele a vasutasok koze. Visszaterve arra hogy hanyan sztrajkolnak. Ha 5% akkor az mibol ertendo? Megint egy szam ami melle nincs rendelve semmi. Az egesz mav dolgozok 5% a? Vagy mi?
A szakszervezeteket pedig ugy rombolja a kormany, hogy nem hajlando veluk targyalni, nekik engedni, nem ismeri oket el, mint erdekvedelmi szervezetek. Egyebkent ugyanezt tette az Erdekegyezteto Tanaccsal is. Nezd meg mi lett abbol is. A kormany meghatarozta szerinte mi a jo es punktum. Mas elkepzeles szoba se johet. No ez az ami nekem nem tetszik.
Előzmény: Törölt nick (15)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.09 0 0 15
Szerinted a tanárok, orvosok, miért nem sztrájkolnak? Megmondom, azért, mert több a felelősségérzetük annál, semhogy ilyet tegyenek.
A sztrájkot a szakszervezetek hirdették meg, nem a MÁV vezetése, és nem is a Kormány. Ezek szerint gondolkodás nélkül rá kellene bólintani a szakszervezetek követeléseire, hogy ne legyen sztrájk? Ez lenne a munkaadói oldal, meg a Kormány felelőssége? Azt még nem vetted észre, hogy egy ideje az megy minden év elején? Mond egy bérfejlesztési javaslatot a MÁV, a szakszervezetek pedig mondanak rá egy olyan irreálisat, hogy abba még véletlenül se egyezhessen bele a vezetés, és akkor jöhet a sztrájk, a melldöngetés és a közszereplés, meg a Kormányra mutogatás.
Azt ha bővebben kifejtenéd, hogy milyen módon akarja szétverni a Kormány az érdekvédelmi szervezeteket, jó lenne, mert fogalmam sincs, mire gondolsz. Mellesleg elhiszem hogy 5% sztrájkol, mint írtam is, csakhogy ennek nagy része mozdonyvezető. Elég egy csomóponti forgalmista is, hogy egy fél országrész vasúti forgalma lebénuljon.
Előzmény: Mbrio (11)
Husky Creative Commons License 2000.02.09 0 0 14
A teherfuvarozást is megoldja a VOLÁN ?

Ugyan már ne legyünk demagogok. Egyszerüen megoldhatatlan feladat elé állítaná az országot ha közúton kellene az összes teherszállítást megoldani. Ha véletlenül logiszikailag megoldható is lenne akkor is olyan költségek terhelnék amelyek szépen beépülnének az egész árrendszerbe.

Bizonyitott, hogy a legolcsóbb szállítási mód a vízi ( korlátozott útvonal ) majd utána a vasúti és messze a legdrágább a közúti fuvarozás.

Üdv
Husky

madzsi Creative Commons License 2000.02.09 0 0 13
Szerintem a Volán társaságok nem tudják ellátni az amúgy vonattal közlekedők rohamát, s erre példa a múlt pénteki miskolci Búza téri őrület. Az elméletileg 14:30-kor induló busz valamivel 15:00 után indult, körülbelül a 14:45-el egyidőben. A legjobb mégis az volt, hogy a 14:50-es nem tudott beálni, így azt máshova irányították, így aki sorba állt az lemaradt a jó helyekről, s mindhárom busz tömve volt. Természetesen mindenki szidta a vasutasokat.
Üdvözlettel:
Madzsi
micu Creative Commons License 2000.02.09 0 0 12
Bizony, kőkemény politika... Csak az a helyzet, hogy a szakszervezetek nálunk erősen párthoz kötődnek, a legtöbb finoman szólva erősen MSZP szimpatizáns, és ebből nem is igazán csinálnak titkot. Most, hogy az elvtársak jóslata ellenére sem akaródzik összeomlani a gazdaságnak, sőt a tőzsde kimondottan emelkedik, ki kellett találni valamit. Ami a vasutasok keresetét illeti, lehet hogy egy pesti orvoshoz képest nem sokat keresnek, de egy hasonló végzettségű átlag vidéki polgárhoz képest nem rossz a pénzük. Egyébként, ha jól meggondolod az ő fizetésemelésüket gyakorlatilag az adókból, illetékekből, vámokból és egyéb dézsmákból fizetik (mivel amúgy csak mínuszt termelnek) amit a többi emberke (aki esetleg semmivel sincs jobb helyzetben, sőt) így vagy úgy befizet. Itt az érdekvédelem gyakorlatilag arról szól, hogy vannak csoportok, akik tudják képviselni az érdekeiket mivel a közszférában dolgoznak, és a megélhetésük meglehetősen halovány összefüggésben van a teljesítményükkel, és vannak akik nem, mivel a termelő szférában vannak, és pontosan tudják, hogy ha a munkaadójuk tönkre megy az nekik is utilapu.
Üdv:Micu
Előzmény: Mbrio (11)
Mbrio Creative Commons License 2000.02.08 0 0 11
>bagojj
Egyetertek. A sztrajk mar kokemeny politika. De a kormany reszerol, mivel az utolso igazi erdekvedelmi szerveteket is szet akarja verni eme sztrajk urugyen. A tv ben levo nyilatkozathaboru is ezt mutatja. Te elhiszed, hogy 5 szazalek sztrajkol? A statisztikaban azt mutatnak ki amit akarnak. Az meg hogy mennyit keresnek szinten egy nagy hazugsag. amit a tvben harsognak hogy 120000 az lehetseges. De brutto. vonj le belole legalabb 40 szazalekot. es az sok? 24-48 as szolgalatviszonyban? Es amikor letelik nekik a 24 ora idonkent meg tuloraznak mivel nincs aki valtsa oket? A masik: a 120000 nem minden mozdonyvezetore igaz. Hanem a legjobban kereso mozdonyvezetokre. A masik amit a tvben hangulatilag nyomnak. Tobbet keres mint egy orvos? Szerintem az orvosok jarnak tobben Mercedes-el, mint a mozdonyvezetok. Ha meg a mas munkateruleteken dolgozokat nezem akkor inkabb oket kell sajnalni (pl kozerti dolgozok), hogy nem tudjak erdekeiket megvedeni. Az meg hogy gondokat okoz a sztrajk igaz, de a kompromisszum eleresehez a kormanynak is engednie kellene (nem a Mav vezetoinek). Szoval tenyleg politika.
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.08 0 0 10
1. Rögtön leszögezném, hogy ekkora égbekiáltó baromságot topikcímben még nem láttam.
2. Itt a sztrájk már kökemény politika. A pártokat kititották a munkahelyekről, jöttek helyette a szakszervezeti tömörülések.
3. A vasutasok kb. 5%-a (!) sztrájkol, tulajdonképp a gáz az, hogy a mozdonyvezetők nagy arányban. Amúgy mehetne itt minden. Namármost, hogy nekik kik miket ígérgetnek, azt nem tudom, de amellett, hogy ők már most is jobban keresnek, mint a többi vasutas (sokkal), sőt mint sok értelmiségi (tanárok, hogy mást ne mondjak), tőlük nem is sajnálom a felelősség kapcsán.
Azt ne felejtsük el, hogy a MÁV az ország legnagyobb vállalata még mindig, ráadásul az infrastruktúra szektorban. Komoly gondokat tudnak okozni, tehát, én személy szerint bevenném a vasúti dolgozókat is a sztrájk-tilalom alá esők közé. Mert ami kár itt keletkezik (nem a MÁV kárára gondolok), az igen nagyot tud visszavetni az országon. Ez pedig megengedhetetlen, főleg ilyen ügyek kapcsán.
Mbrio Creative Commons License 2000.02.08 0 0 9
Sziasztok.

Egy apro info-val szeretnek hozzaszolni a temahoz. Kapcsolodik kicsit mindenhez a penzen keresztul. Ugye mocskosak oregek a vonatok mert nincs ra penz. nincs penz a beremelesre, lassuak a vonatok a sinek allapota miatt stb.

Nos a munkammal kapcsolatban volt alkalmam talalkozni a Mav palyafenntartasi igazgatosagan nehany emberrel akik a kovetkezot mondtak el: A Mav sajat koltsegen ujitja fel a palyakat, holott ezeket berli az allamtol! Csak az allam emellett egy kanyit se kolt erre es penzt se ad a Mavnak hogy az vegezze el. Pedig az allam a tulaj. Mindez sulyos 10-100 milliokat tud felemeszteni, ha nem tobbet. Nos ha eme feladatat az allambacsi elvegezne, talan kicsivel javulhatna meg a vasutak mai allapota es nem az a szelmalomharc menne ami most zajlik a napokban. Talan akkor letrejohetne egy jo vasut.

Egyebkent hajra vasutasok!

RadiX Creative Commons License 2000.02.08 0 0 8
> MAsik, hogy a vasutas nem tehet arrol, milyen a vonat. Nem a fenet. Ha a vonatvezeto nem veszi at a koszos, nem futheto szerelvenyt,

akkor kirugjak, aztan mehet ahova akar a szakkepzettsegevel amire nincs mas vevo az orszagban.
Ha a vasutasok betartanak az összes szabalyt, akkor egy vonat se menne sehova. Viszont ha valami baj van akkor ök lesznek elmarasztalva ha nem tartjak be a szabalyokat.
Catch 22

> a jegypenztaros nem kozli, hogy nem kotelezo vonattal utazni,

ebben speciel igazad van.

> ha a vasuti dolgozok a vasutert lepnek fel,

A vasutert egyreszt a vasut vezetoinek kellene fellepniuk (ök vannak alkupozicioban), masreszt
a kepviselöknek.

> a vonatok indulaskor nem mocskosak,

A vonatok es allomasok takaritasat evek ota kulsö cegek vegzik, a vasut vezetesenek kellene ellenoriznie jobban a munkajuk eredmenyet. Csak hat nagy valoszinuseggel a vasut bizonyos vezetoinek van ezekben a cegekben indirekt erdekeltseguk.

> akkor a kedves utas - aki tenyleg feregkent kepes viselkedni - is mashogy all a dolgokhoz.

Es meg valami: a vasuti dolgozok letszama 1980 ota 200.000-röl 56.000-ra csökkent, persze közben csökkent a szallitasi teljesitmeny is, de talan nem mindegyik ember volt felesleges.
Ja es a csökkenes leginkabb a vegrehajto szolgalatot erintette, miközben az adminisztrativ szemelyzet letszama inkabb nött.

Előzmény: lbj (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!