Sziasztok, Rozsda 5 első keréknél a bölcső felfüggesztés (is) picit rozsdás. Érdekelne hogy ennek javítatása lehetséges-e, ha igen kb. nagyságrendileg mennyi. Válaszokat előre is köszönöm.
Adott egy platós, kisteher. Sajnos az alváza pár helyen eléggé rozsdás, remélhetőleg nem kell hegeszteni. A terv az, hogy a rozsdás részeket ledrótkorongozom amennyire tudom. Aztán lekenem alkyton penetrátorral 2 rétegben, aztán pedig fehér alkytonnal. Erre milyen rücsit/alvázvédőt javasoltok? Fontos, hogy fehér legyen. Vagy esetleg milyen más "rétegrendet" ajánlanátok? Előre is köszi!
Tudtok valakit aki kisebb foltozgatást is vállal? Akár nyugdíjas, vagy hétvégi ráérő? Nem nagy munkák, de a szervizek csak a "kaszálós" karambolos munkákra ugranak.
Minap észrevettem,hogy a gólyalábak rugói mellet (nem is tudom mi a pontos neve torony lemez?..) mind kót oldalon meg van repedve. Nagy munka ezt kijavítatni? Motort ki kell emelni?
Nem akarok senkit bántani, de egy minősített autónál, aminél az a cél, hogy 5 év múlva a következőt is megkapja, hogy jön szóba a korant meg a kenegetés ?! Semmit nem érsz vele. Sajnos ezeket szét kell szedni és ami eddig kamumegoldással volt felújítva azt most rendesen kell. Rugók homokszórás szinter vagy 2k fényezés, lengőkarok szintén, kocsi alja drótkorongozás ahol igényi, ha nem marad rozsda akkor 2k epoxi alapozó, arra tömítő ahol kell, majd 2k fényezés ahol kell, vagy rücsi fényezve stb.
A body és motip stb termékeket is messzire kerülném. Tök jó helyen vannak a benzinkutak meg a unix polcain.. normális javításra alkalmatlanok.
Drótkoronggal csiszolnám le,van egész kicsi drótkorong is ami befér.
Majd brunoxszal passzíválnám.
Én nem ismerek olyan vízzáró alvázvédőt ami fehér.
A rücsi (köfelverődésgátló)nem alvázvédő.
Adott egy 38 éves, muzeális minősítésen épp átment autó. Valószínűleg nem ment volna át, ha nem csak tulaj-váltás miatt kellett volna csinálni most, azaz 2 évvel a korábbi minősítés után, de rendesek voltak, nem akartak szívatni. (Aki nem tudja: egy muzeális minősítés 5 évre szól.) A gond a következő: a futómű alkatrészek rozsdásodnak, ami miatt morogtak is a vizsgáztatók. Tehát le szeretném rozsdátlanítani és megfelelően passziválni. Meg vannak festék-leválások a küszöbök alsó részeinél, de ott valami védett felület van, mert nem rozsdásodik, olyan, mintha valami fémtiszta felület lenne, de nem az. Még sose csináltam ilyet, csak olvasgattam róla. Pár kép a kérdéses dolgokról:
Persze, némi egyszerűsítés szükséges az én esetemben, mivel nincs ennyi rozsdás alkatrészem, de azért nem kevés... Tehát jól gondolom-e, hogy úgy kellene eljárnom, hogy az elején jól letisztítom a rozsdát, amennyire csak tudom, nyilván nem fog lejönni minden és nem fogok hozzá gépeket használni (meg nem is férne el pl. a rugó tisztításakor...). Utána jöhet a cikkben is szereplő Korant rozsdaátalakító, ja és megnéztem, szerencsére van kenhető változat, mivel semmit nem szeretnék fújni, meg be- és kimaszkolni. Az első réteget hígítva, a másodikat hígítás nélkül, ahogy a használati útmutató is írja. Majd utána jöhet az alvázvédő, az is szigorúan kenhető változatban, ezekből is van sokféle a neten, mint pl. a Body930 - legalábbis a google ezt hozta ki legtöbbet. - Tehát mindezek egyelőre számomra kérdések, hogy jól gondolom-e, hogy így kell megcsinálni? A fehér küszöbök alatti részt pedig jól gondolom-e, hogy fehér alvázvédővel csináljam meg? Ebből is találtam kenhető változatot, mint pl. a MOTIP 1. Engem nem az érdekel, hogy szép legyen, meg ne legyen rücskös, hanem csak az, hogy JÓ legyen. Amúgy pedig muzeális kocsival épeszű ember nem dagonyázik, hanem igyekszik lehetőleg csak szép időben menni és nekem az fontos, hogy 5 év múlva is megadják a muzeális minősítést és lehetőleg ne morogjanak... Minden építő jellegű hozzászólást köszönök! :--))
Látom, itt nem igazán sokan vagytok már... De azért jelzem, sikerült a főbb tennivalókra szakikat találnom, még a KE-Jetronik beállítására is. No meg haverokkal saját magam is tettünk azért, hogy beinduljon a 4 éve nem járt motor.
Még a fényezése is szép. Kérlek Benneteket, segítsetek, kihez, hova tudnám elvinni, aki nemcsak fikázni képes, hanem nekiállna és megcsinálná a tennivalókat, amelyeket az előző üzenetben leírtam... Köszönöm.
Jó lett volna, de nem volt védőgáz, sőt, huzal sem :--))
Viszont a csomagtartóban a szokásos csavarhúzós szurkálásos módszerrel sikerült jónéhány lyukat vágnunk, egy még a kerékíven is keletkezett és kilátok a kerékre is. Még az a szerencse, hogy a torony, vagy hogy hívják teljesen ép, a felfüggesztésnek semmi baja. Ehhez már nem állunk neki CO nélkül, sőt, nem is mi fogjuk megcsinálni (egyikünk se hegesztett soha életében). Épp ezért elkezdtem keresgélni szakikat, de még csak vissza se jeleztek. Úgyhogy ezúton is kérdezem, ki tud valaki olyan szakit, aki nekilátna és megcsinálná. Sajnos, ehhez nem lehet kapni új fenéklemezt, ezért marad a foltozás. Növeli a bajt, hogy az autó vonóhorgos és ez a forgalmiba is be van vezetve. Felvetette valaki, hogy miért nem szegecselem össze, mikor a repülőgépeket is szegecselik. Visszakérdeztem, nekem tök mindegy, de hogy fog úgy levizsgázni? - Sehogy, válaszolta egy vizsgáztató, akit amikor ezt előadtam neki, még ki is röhögött... Úgyhogy jelenleg nincs megoldása az egyenletnek. Túl sok az ismeretlen, mint pl. az, aki nekiállna és kilakatolná ezt a nyavalyás csomagtartót.
Ha már itt tartunk, van más probléma is. Szegény autó 4 éve nem volt beindítva, pedig 4 éve teljesen jól ment, autópályán 150-nel lazán ment. Csak aztán elkerült egy olyan karosszéria lakatoshoz, aki a szokványos dolgokat egyébként szépen megcsinálta, mint pl. az egyik sárvédőt kicserélte, a hátsó javító íveket és a küszöböket megcsinálta, igaz, aranyáron, de ezek tényleg jók lettek. A csomagtartóról és arról az első nyúlványról meg "elfelejtkezett". Tehát, mivel nem volt 4 éve beindítva, a benzin jól belerohadt. Most kiszedtük a tankot, kitisztítottuk, még a jeladóval is jól elkínlódtam, mire ismét érintkezni kezdett az érintkező pálya. Ezek után valaki ajánlására trélerrel elvittem egy motor-specialistához, hogy élessze fel a motort, aki a megbeszélt időpont ellenére azt merészelte tenni, hogy kivágta az autót az utcára, azóta is ott áll. Jönnek az újabb autók, azokkal foglalkozik, az enyémmel meg még semmi terve...
Tudom azt is, hogy a vizsgához pl. a fékeket is kompletten ki kell cserélni, meg a futómű bizonyos alkatrészeit is, de egyszerűen nem találok senkit, aki akár ezt vagy azt vagy amazt a részfeladatot megoldaná.