Keresés

Részletes keresés

XNC Creative Commons License 2023.10.29 -1 0 29

Tatabányánál kiesett a vonat, busszal pótolják.

Állítólag nagy a káosz.

Persze erre a MÁV azt mondja, hogy minden rendben van.......   :)

.

Színvonalas ez, mint a BKV.  :D

BPI-779 Creative Commons License 2009.07.26 0 0 28
Jogos, elnézést, kijjebb nem nézelődtem, csak idebent, mert gondoltam, hogy az is töm.közl. :)
Előzmény: stefipeti (27)
stefipeti Creative Commons License 2009.07.26 0 0 27

Van vasutas fórum is az indexen...

Előzmény: BPI-779 (26)
BPI-779 Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26
Kicsit rég volt hsz, de más MÁV-os topikot nem nagyon találtam.
Olyan kérdésem lenne, hogy jelenleg az IC-k milyen nevekkel (és merre) futnak?
Gondolok itt azokra a nevekre, mint pl. az Isis-Ikva (Bp-Szhely).
..Nadine.. Creative Commons License 2007.03.10 0 0 25
Jó, de sztem igy irtó hülyén néz ki. :)
Előzmény: suexID (24)
suexID Creative Commons License 2007.03.10 0 0 24
Ez így hivatalos. Volt olyan, hogy két cég egy irodaházban levelezett egymással a Magyar Posta hathatós segítségével, úgy, hogy az egyik cég az 1. emeleten volt, a másik meg az 5. emeleten. Mindezt azért, mert így tudják iktatni a dolgokat, és csak így van nyoma annak, hogy egyáltalán elküldték a levelet.
Előzmény: ..Nadine.. (23)
..Nadine.. Creative Commons License 2007.03.10 0 0 23
Mai gyöngyszem.

Ma feladott a már igazgatóság (kerepesi út) a Keleti pályaudvari postán, az Erősáramu igazgatóságnak (Bp keleti pu.) egy levelet.

Most nem azért az 50 ft-ért ammennyi a levél, izélnek el nagyobb pénzeket is, de nem lenne sokkal egyszerűbb, ha azt a 200 métert nem a Keleti postáig, hanem a Erősáramú igazgatóságig tennék meg?

Vagy én tévedek?

:)
Carpy Creative Commons License 2007.03.10 0 0 22
"A Gratis Kft mennyi támogatást kap azállamtól?"

Támogatást semennyit, de fogyasztói árkiegészítést a kedvezményes jegyek után, azt kap. A rossznyelvek szerint jóval többet, mint amennyit az utasforgalma valóban indokolna.
Előzmény: exmv (14)
Bahn Creative Commons License 2007.03.09 0 1 21
Hát nem tudom, szerintem ez is településtől függ.
Nálunk például sokkal kevesebb diák jár busszal Budapestre, mint vonattal.
Előzmény: RIKA424 (20)
RIKA424 Creative Commons License 2007.03.09 -1 0 20

Ma végeztem egy kis közvélemény kutatást 8. osztályosok és szüleik körében.

A 8-osok egy része budapesti középiskolában fog továbbtanulni.

Mikor megkérdeztem, hogy mivel fognak utazni Pestig, kórusban mondták, hogy busszal.

Természetesen megkérdeztem, hogy miért a buszt választják. Erre is teljesen egybehangzó volt a válasz.

Félnek a vonaton. A szülők pedig féltik őket.

Tovább faggatóztam, hogyan lehetne megváltoztatni a döntésüket.

A szülők azt mondták, csak abban az esetben engednék a gyermekeiket vonattal utazni, ha olyan járművek közlekednének, ahol ugyanúgy végig be lehet látni a ezt teret, mint a buszon, és van legalább egy vasutas személyzet az utasok között.

A gyerekek ezt nem erősítették meg.

kkalmi Creative Commons License 2007.03.09 0 0 19

"közszolgáltatási szerződés alapján "

 

Aki megkötötte, nagyon hatékonyan költi az adófizetők pénzét...

Előzmény: exmv (18)
exmv Creative Commons License 2007.03.09 0 0 18
Jaja, közben megtaláltam, hogy közszolgáltatási szerződés alapján megy a dolog.
Előzmény: kkalmi (17)
kkalmi Creative Commons License 2007.03.09 0 0 17
Az összeg gondolom, hogy üzleti titok. Egyébként annyit amennyit a jogszabály előír.
Előzmény: exmv (14)
Bahn Creative Commons License 2007.03.09 0 0 16
a vonatok utasszáma is növekedne.

És a buszok se járnának üresen.
És még az embereknek is jó lenne (tudom, ez a legutolsó szempont jelenleg).
Előzmény: kkalmi (15)
kkalmi Creative Commons License 2007.03.09 0 0 15

"sokszor a két közlekedési ág ellenfélként tekint egymásra."

 

Mert hála a közlekedési koncepciótlanságnak most ez így is van, ahelyett, hogy a vasútra hordó buszjáratokkal minden állomáson megvalósítanák a busz-vonat közlekedési munkamegosztást, így szinte kizárható a párhuzamosság, a vonatok utasszáma is növekedne. 

 

Az összes mellékvonal életképes lehet és az összes fővonal is életképtelen lehet. Ennek a receptje: a megfelelő alapfelvetést kell megtenni, keresni kell egy megfelelően hangos, szakmailag gyenge csoprortot, akikkel elhitethető 30-40 éve elavult demagóg duma, és némi hamis adatgyűjtéssel, az így szerzett adatok alapján rossz következtetések levonásával máris elhitethető, hogy...

... az ami most történt.

 

Előzmény: névtelen (-)
exmv Creative Commons License 2007.03.09 0 0 14
A Gratis Kft mennyi támogatást kap azállamtól?
Előzmény: Carpy (9)
Bahn Creative Commons License 2007.03.08 0 0 13
Köszi.
Valóban eléggé azonos a menetidő és az ár (IC pótjeggyel) is.
Előzmény: fizetőutas (12)
fizetőutas Creative Commons License 2007.03.08 0 0 12
Előzmény: Bahn (10)
fizetőutas Creative Commons License 2007.03.08 0 0 11
GRATIS KFT
Előzmény: Bahn (10)
Bahn Creative Commons License 2007.03.08 0 0 10
Ilyen létezik?
Miféle magáncég ez a G-Busline?
Előzmény: Carpy (9)
Carpy Creative Commons License 2007.03.08 0 0 9
"100% párhuzamos soha nem is létezett, soha nem is fog létezni."

Én azért egyet tudok. A G-Busline járata Zalaegerszeg vasútállomás, és Budapest, Déli pu között. Máshol nem áll meg, és szinte teljesen a Göcsej IC-vel egyidőben közlekedik. Ha ez megmaradhat, akkor az összes többi busz is.
Előzmény: attus germanicus (2)
névtelen Creative Commons License 2007.03.08 0 0 8
"Üzleti érdeke se ezt kívánja a két cégcsoportnak."

Pedig kéne, az igazi ellenfél az egyéni közlekedés, aki autóra szokott, azt nehéz visszaszoktatni.

Pedig, a közösségi közlekedésnek vannak olyan előnyei, amit az autó nehezen nyújt. Pl, egy vidéki út esetén nem kell a vezetésre figyelni. Vasúton jellemzően több hely, mosdó van. Vagy, egy túra esetén nem kell a kiinduló és az érkezési helynek azonosnak lennie.
Közös tarifa kellene és garantált csatlakozások.

"A MÁV merev rugalmatlan, bár pár helyen az ütemes menetrenddel és többletjáratokkal sűrített."

MÁV - a kötöttpályából adódóan eleve kötöttebb. Ahogy István Gyuri nagyon szépen leírta, a nagykapacitású vonalakra lehet ráépíteni a kisebbeket. Az ITF-be be lehet vonni a buszjáratokat is. A busz kisebb kapacitású, de rugalmasabb mint a vonat.

"Vannak kényszerutasok, nekik mindegy, velük azt csinálnak amit akarnak."
Azért ezen belül is vannak határok..

Előzmény: fizetőutas (5)
3325_noszvaj Creative Commons License 2007.03.08 0 0 7
Nem jó az együttműködés.
Előzmény: fizetőutas (5)
at35z Creative Commons License 2007.03.08 0 0 6
:))

Elég jó :)
Előzmény: fizetőutas (5)
fizetőutas Creative Commons License 2007.03.08 0 0 5
Hogyan tud együttműködni, egymást kiegészíteni a két nagy közlekedési ág?

Sehogy, illetve nagyon nehezen.

Üzleti érdeke se ezt kívánja a két cégcsoportnak.

A MÁV merev rugalmatlan, bár pár helyen az ütemes menetrenddel és többletjáratokkal sűrített.

Gyakorlatilag 30-60 perces MÁV k9özlekedés van minden vonalon?
Nem. Nem is akarnak, csak Budapest környékén.

Együttműködés:
Jó példa a 100 a vonal vágányzára és az hogyan szívatják a VOLÁN utasokat akiket kivisz a busz az állomásra a MÁV "szakemberek"

Párhuzamosság.

OK.

Majdnem minden MÁV vonallal, úgy 2-3-4 km távolságban párhuzamos egy buszvonal.

De ha azt vesszük a tag + BKV vonaljegyért meg időért cserébe kimehet a vasúti végállomásokra.

Igen csakhogy megnő az utazás ideje.

Szerintem szívni fog egy csomó utas.

Vannak kényszerutasok, nekik mindegy, velük azt csinálnak amit akarnak.

Másik dolog:

A MÁV miért csinál évről évre rosszabb menetrendet?

Nem költi a pályára elküldi a pályamunkásokat meg kiviszi ki mit lop KFT be a tevékenységet aztán meg lassújelek meg hasonlók.

Minden évben nő a menetidő, az új szakaszok meg úgy készülnek, mint az 1 es fővonal, amin 60-80 km/h sebességkorlátozás van de amikor átadták 2 éve akkor még 160 volt.

Autóval megyek ez a gond, nincs dugó vagy van vagy nincs, de a magam ura vagyok.

De a BKV a MÁV és a VOLÁN ártámogatás vesztességpótlás miatt évente elvisz tőlem egy csomó pénzt. Sok vezető van meg admiszisztratív dolgozó ezeknél a cégeknél. El kéne küldeni őket a franca azt a sok túlképzett semmirekellő "szakembert"

Íróasztalukba kapaszkodva ülnek, a szolgálatás romlik, és nem lesz elég végrehajtó szakember, csak főnök.
Benzinen árából erre költik.
Bahn Creative Commons License 2007.03.08 0 0 4
Vagy megy el a busz 5 perccel előbb.

helyesen:

Vagy nem megy el a busz 5 perccel előbb.
Előzmény: Bahn (3)
Bahn Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3
Feltéve, hogy jön, és nem késik 25 percet, miközben a rossz csatlakozás miatt amúgy is várnál rá 15-öt.

Vagy megy el a busz 5 perccel előbb.
Előzmény: attus germanicus (2)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.08 0 0 2

>Mondjuk Budapest-Győr között?

A hivatkozott hozzászólás elővárosi vasútról szólt.

 

>Ha az egyiken át kell szállni, a másikon nem, az nem 100%-ban párhuzamos.

Így van. 100% párhuzamos soha nem is létezett, soha nem is fog létezni.

 

>Van, ahol akkora dugó sem ritka, hogy az átszállásos vonat is gyorsabb.

Feltéve, hogy jön, és nem késik 25 percet, miközben a rossz csatlakozás miatt amúgy is várnál rá 15-öt.

Előzmény: orangutan (1)
orangutan Creative Commons License 2007.03.08 0 0 1

Hol vannak ilyen utasok? Hol van pontos, kényelmes, tiszta vonat, ami helyet buszra vesznek jegyet? Én ilyet nem ismerek.

 

Mondjuk Budapest-Győr között?

 

Abban ugyanakkor egyetértünk, hogy egyetlen buszt sem szabad erőszakkal megszüntetni a párhuzamos vasútra hivatkozva, amíg van utasa. Mert tény, hogy sok utas inkább utazik fél órával többet, csak ne kelljen átszállni.

 

Ezt nem teljesen értem. Ha az egyiken át kell szállni, a másikon nem, az nem 100%-ban párhuzamos.

 

ennek egyik oka, hogy a vonat gyakran késik, és az utas átszálláskor azon kaphatja magát, hogy dugóban is rég ott lenne már, mire végre jön valami vonat

 

Ezt így általánosan nem jelententeném ki. Van, ahol akkora dugó sem ritka, hogy az átszállásos vonat is gyorsabb.

 

Előzmény

szanthoa Creative Commons License 2007.03.08 0 0 0
0

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!