Megfogadva a Gorilla tpicban Vendégsín bölcs tanácsát, teszek egy erőtlen kísérletet, és ezzel a mozgalmi névvel begyömöszölöm a Gördülőállományba, hacsak eddig valaki meg nem előzött. Akkor Gorillák, Pershingek, Laminátkák, Plehácsok, Messerschmidtek és a többiek gyülekező.
Sziasztok! Egy 555.1-es és egy BR50 Altbau között milyen eltérések vannak? Miután a CSD-hez kerültek a BR50-esek és át lettek számozva 555.1-é milyen átalakításokat kaptak, ha egyáltalán kaptak? (Pl. valamit le- , vagy felszereltek, lecseréltek, stb.)
Szerintem a pályaszámoknak az a célja, hogy a járművet azonosítsa, ma pontosan tudom, hogy egy 140, egy 230, egy 242 és egy 361 miben különbözik, régen ezek meg mind 499-esek voltak. Semmi más információt kár a pályaszámnak hordoznia, akit érdekel, úgyis tudja a sebességet, teljesítményt, vonóerőt fejből, viszont a népszerűbb kategóriákban gyorsabban kifogysz a pályaszámokból. Ez a baj az új magyar rendszerrel is: vesz mondjuk a MÁV néhány PESA négytengelyes mozdonyt, és máris a 490 sorozattal elfogytak a pályaszámok, lehet elölről kezdeni a V40-V41-V42-vel.
Sziasztok! Az alábbi kép 2009.12.20-án Sv-n készült. Azt szeretném kérdezni, hogy nem tudjátok-e, hogy ennek a Kocúrnak mi a 12 számjegyű pályaszáma (2009-ben)?
Járnak minden váltófeszültséggel villamosított cseh és szlovák vasútvonalon, hozzánk legközelebb a Párkány-Pozsony-Jókút, a Komárom-Érsekújvár és a Galánta-Zólyom-Besztercebánya vonalon. Szobnál és Komáromnál is átjönnek Magyarországra.