Mivel te onnan egyenesen vagy jobbra mész, az autó max akkor zavar ténylegesen, ha te egyenesen mész, ő meg jobbra.
De ilyen szituban még mindig előreengedtek.
Azon gondolkodtál már, hogy teljesen szabályos, ha a forgalmi okok miatt álló kocsisor mellett előre gurulsz biciklivel? A végeredmény ugyanaz: egy autó+egy bicikli, egy sávon belül.
Aha, ezt ismerem. Ő a "nagyobb"; majd ő megmutatja, hogy hogyan kell vezetni. Az egyik sarkon rendőrségi felfestés nyomai, a másikon kidöntött oszlopok.
Mindezt 1 év alatt, 1 viszonylag rövid útszakaszon......
Mutass egy utcát, ahol minden parkoló autós szabályosan parkol! :(
Kedvencem az az újpesti kis utca a rákospalotai felüljáró tövében, ahol a kerékpárút körülöleli a fákat és mellékesen a környékbeliek parkolónak használják.
Nem ismerem a helyet, ha nincs bringaút, akkor a kamionos/buszos bekaphatja.
Egyébként tegnap tudtam meg, hogy a mindkét irányból behajtani tilos tábla, kiegészítve a Kivéve BKK/BKV/célforgalom/stb. jelzéssel a bringásoknak is szabad utat enged (mert ugye ahol az a piros karika van kitéve, oda biciklivel is tilos lenne). Forrás: KRESZ professzor egyik videója.
Vissza lehet szólni, hogy a jogsi nem jelenti, hogy a KRESZ változásait nem kell követni. Megszűnt a szigorú jobbratartási kötelezettség, akár a terelő/záróvonal mentén is tekerhetsz, ha olyan az út.
... és még egy gyakori sztori, ahol nem szoktam megállni a válaszolást..
Kamaraerdei úton lefelé. Iszonyat állapotban van az út széle, összetöredezett, kátyús. Nyilván nem a szélső 50 cm-en megyek, ahol kb. a fogsorom is kiesne, még 15-ös tempóban is, hanem kicsit beljebb. Jönnek a beszólások... Én meg megkérdezem tőle, hogy szerinte jól mutatnék a szélvédőjén, ha a kátyú miatt lerepülnék a bringáról?
Időnként tényleg nulla toleranciájuk van egyeseknek.
Kb. ugyanannyit tekerek bicajon (éves szinten) mint amennyit autózom. Tisztában vagyok mindkét "táborban" lévő anomáliákkal.
A Budafoki úton (kb. Kondorosi út (gát vége) és a Hengermalom út közti szakaszon gyakran megyek. VAgy a buszsofőrök és kamionosok ordibálnak ki, hogy miért nem a járdán megyek - vagy a babakocsis kismamák morgolódnak, hogy miért a járdán megyek... Füstszűrős sapka esete. :))
Az emberek konkrétan vakok. Ebből a legjobb az, amikor a járdai kerékpársáv zöldet kap, és kanyarodnak rá az autók. Egyszer egy 50-es 60-as forma bácsi az orrom előtt vágódott hasra, mert ment mint az őrült és rákanyarodott egy kedves vaksi vezető. Felkelt, ment tovább, ennyivel megúszta, de más nem biztos, hogy ilyen szerencsés lesz.
No akkor kipróbálom én is, hogy ha kiírom magamból, akkor jobb lesz-e valakinek.
Szentendrei út 2x3 sáv 70-es korlátozás, 80-as tempó. Bringás balra kitett kézzel sorol be az autók között a legbelsőbe, mert kanyarodik balra.
2 perccel később, Ángel Sanz Briz út. Apuka két óvodás korú gyerekkel kerékpározik (gyerekek kisbiciklin) az autóúton, miközben 3 méterre ott a párhuzamos kerékpárút.
1 rövid utcasaroknyit lassabb tempóban, aztán a következő útszakaszon csak egy kicsit lassabban, aztán kettővel arrébb csigatempóban, és így tovább ;-)
Szabadság híd, pesti kezdete. Mellém ér egy autó és az anyósülésről üvölt, hogy takarodjak a járdára!
Aztán:
Rákospalota-Újpest állomásnál a Szilágyi úton: takarodj a kerékpárútra! (A kerékpárút ott kezdődik, én meg messziről jöttem)
Rákospalota, kereszteződés. Vadonatúj országúti van alattam, max.-ra terhelve. Óvatosan, lassan hajtok át a villamos síneken, szemből egy balra kanyarodó gyökér üvölt, hogy menjek gyorsabban...
Székesfehérvár, pár éve, a 7-es városon belüli szakaszán, ahol hol le vannak/voltak tiltva a bringások, hol nem, egy olyan szakaszon, ahol nincs tiltó tábla, nincs kerékpárút tábla, sofőr dudál, üvölt, hogy takarodjak onnan...
Dunakanyar, Dobogókő, rendszeres a centizve, 150-200-as sebességgel előző motoros.