Tartok tőle, hogy a mi kis hazánk kevésbé az észeki mentalitásra hasonlít, inkább a déli/keleti hozzáállás jellemzi, ami itt (is) sok bajt vetít előre.
Amint lehetett, kilobbizták a munkabérek bankszámlára történő utalásának kötelezettségét. (Értsd: senki nem jogosult kézhez kapni a fizetését.) Ennek sajnálatos ténye, megfejelve az emberekre oly jellemző sznobizmussal, jelentősen megnövelte a bankbetétek, illetve a bankkártya tulajdonosok számát.
Mindezen előzmények, valamint a készpénzhasználat, mármint a készpénz tulajdonlása ellen folytatott lobbimunka, a következő évtizedekben egyre általánosabbá váló kreditrendszert fogja eredményezni – ami mind a lakossági, mind a céges felhasználók teljes felügyeletét/kiszolgáltatottságát jelenti.
És tényleg vannak (nem kevesen), akik mégis azt kérdik: Miért, mi ezzel a probléma?
Nem értik, lévén ez elvi kérdés.
(Talán érdemes volna összehasonlítani a banki szolgáltatások költségeket, azaz a bankok bevételeit és készpénzhasználat költségeit – amely utóbbi tételt, ugyancsak az adózó állampolgárok finanszírozzák.)
szerintem ennyi erőből a szerencsejáték is kihagyhatná a papírt, a trafik előtt szoktam látni ahogy kaparnak nagy színes papírdarabokat ...akik kis műanyag pet-ből hörpintik a pálinkát, eldobós pohárkából szürcsölik a kávét, alumínium dobozból isszák a szar sört...? annak nincs költsége?
Nem tudom mennyi pénzt koptattam el életemben és mibe került, de az én szempontomból a plasztik kártya se kényelmet se más előnyt nem jelent most se.
Az állami biztosítónál dolgoztam pár évig üzletkötőként 1990 körül, akták voltak a polcokon, de azóta se kevesebben nem dolgoznak az összes biztosítónál összesen se gyorsabb nem lett az ügyintézés az is biztos.
nekem a bankkártya se bír jelentőséggel. autót házat ritkán veszek, az meg nem tudom miért jó nekem, hogy kisebb helyen elfér, annyi sose volt, hogy a tárolása kezelése nehézséget okozzon.
Talán a kereskedőknek van jelentősége? azoknak lehet, de nem tudom megért e ennyit.
az hülyeség, hogy a költsége, cikk szerint a 2/3 része van 20 000-s címletekben, szerintem az nem kopik hanem tárolgatják itt ott amott.
Megyek a MOL-kúthoz tankolni. A kasszától látszik a kocsi, a rendszáma is. A központi nyilvántartásból meg lehetne tudni az adatait, de nem ez történik. A pénztárnál elkérik a forgalmit és scannelik a rajta lévő rendszám-vonalkódot. Ennek alapján a központi nyilvántartásból meg lehetne tudni az adatait, de nem ez történik.
A pénztáros kifeszegeti a forgalmit a tokjából, mert neki meg kell néznie a harmadik oldalt, hogy valóban magánszemélyé-e a kocsi. A harmadik oldalon géppel olvasható információ nincs, tehát szemrevételezi és elhiszi.
Ezután kérek még egy autópálya-matricát ugyanarra a kocsira. Ez külön tranzakció és hiába áll még mindig ott az autó, újra kell scannelni a forgalmin lévő vonalkódot, mert „ez az előírás”…
Régebben a kocsik rendszámtábláján volt két matrica. Az egyik a műszaki vizsga érvényességi idejét mutatta, a másik a környezetvédelmi besorolást. Ez a két információ aztán – a fejlesztések eredményeként – bekerült a központi nyilvántartásba. Ezután a két matricát el kellett távolítani! Az eredmény: amit eddig ellenőrzésnél ránézésre meg lehetett állapítani, ahhoz most kell egy internet-elérésre alkalmas eszköz és internet-lefedettség.