Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2022.08.12 -1 0 184

A 60-as évekbeli képeken a 20-26-osokról (az egyszerűség kedvéért ebben az időszakban is így nevezem a teliablakosokat) készült képeken még sehol nem látni végzárlámpát. Szerintem a főjavításkor kapnak ilyet*, 1970-től 1977-ig, utána már csak nagy-fővizsgát kaptak - lehet, hogy ezek nem kapták meg a zárlámpát.

 

Ki kéne hozzá elemezni, hogy mely kocsik maradhattak ki, és hogy ezek hova voltak honosítva. Lehet hogy ez megmagyarázná a dolgot.

 

*És hogy mire alapozom a feltevést - azon felül, hogy korábban nem látni fotókon, aztán meg igen? Hát pl. erre. A 20-26 005 törzslapjának részletei, rajta az 1970-ben végzett főjavítás során történ módosításokkal.

 

Előzmény: smnks (180)
RhB Creative Commons License 2022.08.12 0 0 183

De legalább a "tábornokiak" pályaszám tartományát tudjuk, a személykocsis topicba tette fel valaki! 

Ha jól rémlik, az első 200 (vagy 199?) db. 20-27 -esről van szó...

Saját megfigyelés (persze nem tévedhetetlen!), hogy a hetvenes években még "harmonikás" átjárójú 20-27 -esek szintén a "tábornokiak" közül (ill. azok psz. tartományából) kerültek ki.

 

Szerintem én voltam. :D Csak 100 kocsi volt, a Bahv 4000-4099 (20-27 200-299). Most nincsenek kéznél a jegyzetek (és visszakeresni sincs kedvem, ahol írtam róla), de úgy rémlik ennek a tartománynak a vége felé volt a váltás a gumihurkás átjáróra.

 

Az is tuti, hogy nem volt minden kocsin végzárlámpa, és mivel az alacsonyabb számúakon volt, mint pl. a 405-ös, valószínűleg a későbbieknél nincs valamelyik psz-től felfelé. És talán a később meg is szüntették.

 

Én még csak visszafogottan gyűjtöttem képeket. Olyat kéne találni, aki erre jobban ráállt, és a psz szerint is kigyűjtötte.

Előzmény: smnks (180)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.11 0 0 182

Na én az utolsó bejegyzésed utolsó mondatait valósítottam meg. Igaz kompromisszummal de megoldottam. A Kisgyőriekre pedig tudok bármilyen forgóvázat tenni. A lemezelésekről is rengeteg képet néztem és erre a konklúzióra jutottam. Persze lehet máshogy is a dolog. 

Előzmény: smnks (181)
smnks Creative Commons License 2022.08.11 -1 0 181

Kösz a részletes ismertetést!

Azért itt már nálam is kompromisszumos lenne a dolog, megelégednék a gumihurkát tartó keret függőleges oszlopainak részleges elkeskenyítésével (mely alól a közvetlenül a hurkával érintkező, kb. 0.5 mm vastag sáv maradna érintetlen), és ebbe az elkeskenyített részbe marnám az ablakot.

Csak hát ez egy fuggerth kocsin nemigen kivitelezhető, legfeljebb, ha az ember előtte kifűrészeli a komplett (behúzott) homloklapot (mondjuk, egy kocsivég elkeskenyítési project keretében 😃). Vagy teljesen új keretet készít, immár a kisablakkal...

Előzmény: RhB (174)
smnks Creative Commons License 2022.08.11 -1 0 180

Szép napot!

 

"...A sejtésem szerint a 20-26-osok mind végzárlámpa nélkül épültek, valószínűleg a főjavítás során építették be a kocsik egy részébe..."

 

Hát, ehhez nem tudok hozzászólni, saját, élő emlékeim nagyjából a hetvenes évek közepétől terjednek ki ezekre a kocsikra. Ekkor, azaz a hetvenes évek második felében a Bp. - Nagykanizsa vonal távolsági személyvonataiban jellemzően beépített végzárlámpásakat láttam. Később, a nyolcvanas évtizedben ugyanilyeneket figyeltem meg a Bp. - Szombathely, vmint a Bp. - Tapolca viszonylatú személyvonatokban is. Ez utóbbi időszakban -legalábbis emlékeim szerint- a Dombóvár honállomású 20-26 -os kocsiknál figyeltem meg leginkább, hogy nem rendelkeztek beépített zárfénnyel.

Később, már felnőtt fejjel, a Sopron és Szombathely környékén készített fényképeken azt láttam, hogy a 424-es inga 20-26 -os kocsijai nélkülözik a beépített zárlámpát, még az ugyanazon környéket járó, nem inga szerelvények 20-26 -osainál látható a beépített zárfény (már persze, ha a fényképről kivehető egyáltalán ez a részlet).

 

 

"...Osztott ablakos kocsiknál csak a tábornoki kocsik egy részén láttam. Néztem az archívumban is, csak most nincsenek kéznél a jegyzeteim. Ezek valószínűleg így épültek, még (vagy már) a régi pályaszámos felvételeken is ilyen. Más osztottablakos Bhv-nál eddig nem láttam.

Ugyebár itt generikus probléma, hogy a távolabbi fotókon nem olvasható a pályaszám, emiatt nehéz bármiféle következtetést levonni..."

 

 De legalább a "tábornokiak" pályaszám tartományát tudjuk, a személykocsis topicba tette fel valaki! 

Ha jól rémlik, az első 200 (vagy 199?) db. 20-27 -esről van szó...

Saját megfigyelés (persze nem tévedhetetlen!), hogy a hetvenes években még "harmonikás" átjárójú 20-27 -esek szintén a "tábornokiak" közül (ill. azok psz. tartományából) kerültek ki.

Előzmény: RhB (173)
smnks Creative Commons License 2022.08.11 -1 0 179

Üdv!

 

"...Sajnos Bh-t nem láttam élőben... ...Bh kocsikon nem láttam végzárlámpa bemarást..."

 

Én viszont láttam, anno, nem is keveset. És, bár nem várom el, hogy így bemondásra bárki is feltétlen elhiggye nekem, saját emlékeim szerint ezen kocsik többségén volt beépített zárlámpa! Méghozzá a BDh kocsikhoz hasonló, süllyesztett megoldás, annak is a kerekded változata (hogy 'RhB' olvtárs csoportosítására utaljak!).

 

 

"...a Kisgyőri alatt Schlierien forgóváz van..."

 

A jellegrajz album szerint ilyen is van (volt). De valamelyik alatt meg KALÁKA.

Szerintem kellemes változatosságot eredményezne, ha a kisgyőrieidet is többféle forgógázzal készítenéd!

 

 "...Az átjáró kis oldalablakain tudok még finomítani... ...Nem rakok bele ablakot mert nem látszana..."

 

 A valóságban mindenesetre nagyon is látszott, megfelelő szögben kívülről is! Nekem pont azért okoz hiányérzetet, ha modellben ez nincs megjelenítve.

 

 

Nem hinném, hogy a tető lemezelésének "összevisszasága" altípustól függne...

 

 

Köszi a többi választ is!

Ha a beszerzés aktuálissá válna nálam, majd privátban kereslek.

Előzmény: Mezei Balázs (168)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.10 0 0 178

Igen, természetesen az ereszeket is típusnak megfelelően raktam fel. 

Előzmény: RhB (175)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.10 0 0 177

Micsoda ínyencségek. Köszi a képeket!

 Sajna én nem tudtam megszerezni sehonnan a könyvet... 

Előzmény: RhB (174)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.10 0 0 176

Hát akkor utólag is köszönöm neked a fotót. Ritka fotók egyike.

😉😊

Előzmény: RhB (172)
RhB Creative Commons License 2022.08.10 0 0 175

 Az átjáró kis oldalablakain tudok még finomítani mert egy különálló darab. Az ablak nincs bemarva és nem is átlátszó csak egy kédergumi van ráöntve a felületre és az van színezve. Nem rakok bele ablakot mert nem látszana.

 

Szerintem is felesleges tényleges ablakot rakni* - pláne még üveggel is :D - elég a domború gumi keret kifestve.

 

*Ezt csak rézmaratással lehetne rendesen megcsinálni.

 

Ja, amúgy a végzárlámpa kivágásról van rajz az archívumban, a szögleteset meg lemértem. A pozíció azt hiszem ugyanaz.

 

-----------

Még egy részlet, amire figyelni kéne: az oldalsó ajtók fölötti eresz a kocsik egy részénél feljebb lett helyezve, bár nyilván tudsz róla.

 

Előzmény: Mezei Balázs (168)
RhB Creative Commons License 2022.08.10 0 0 174

Átjáró... itt van egy ábra a Lánczos könyvből, a kinagyított részleten meg pirossal berajzoltam a lemezt. A sárgával szórt rész a vízszintes borda - az ajtó felé eső részen belül, a távolabbin kívül. A kis rózsaszín vonalka jelzi, hogy kb hol van a kis ablak. Kékkel "szórtam be" a függőleges merevítőt - aminél mintha lennének eltérések, majd egyszer utánajárok.

 

 

 

 

Itt meg pár részlet fotó. A külső bordáknál látszik az ívessége. A végzárlámpa a 82-28 128-1 BDbh kocsié.

 

 

RhB Creative Commons License 2022.08.10 0 0 173

Ami az ajtók ablakainak variábilitását illeti, igen, emlékszem fényképekről, meg gyerekkorból is, hogy osztottablakos Bhv -k között is akadt virsliablakos ajtajú. Sőt, végzárlámpás is! Asszem, épp te kezdted el lenyomozni, melyik pályaszámtartományra lehetett mindez igaz? Úgy emlékszem, a "tábornokiak" egy része volt ilyen, ráadásul a hetvenes évek második felében is még harmonika átjárós..!

 

A 20-26 -osok (sőt, még a 10-27 -esek) közül meg mintha azok lettek volna beépített végzàrlámpásak, amelyekben nem volt távvezérlési átmenőkábel. Vagy rosszul emlékszem? Igaz, az osztottablakos Bhv -k esetében már bukik is ez az elmélet...

 

 

A sejtésem szerint a 20-26-osok mind végzárlámpa nélkül épültek, valószínűleg a főjavítás során építették be a kocsik egy részébe. (Nem mindegyik kapott főjavítást.) Nem csak a távvezérlési kábel nélkülieken fordul elő, pl. van mozgóbüfés Bhvr kocsin is. És igen, Ap kocsi is van végzárlámpával. Itt van egy Bh kocsi, na meg az előző hsz-ben betett általam fotózott.

 

 

Osztott ablakos kocsiknál csak a tábornoki kocsik egy részén láttam. Néztem az archívumban is, csak most nincsenek kéznél a jegyzeteim. Ezek valószínűleg így épültek, még (vagy már) a régi pályaszámos felvételeken is ilyen. Más osztottablakos Bhv-nál eddig nem láttam.

 

Ugyebár itt generikus probléma, hogy a távolabbi fotókon nem olvasható a pályaszám, emiatt nehéz bármiféle következtetést levonni.

 

A BDh kocsiknál van szögletes kivágású is, ezeknél későbbi módosításra tippelek, de ezt csak úgy lehetne eldönteni, ha mostani szögletes kivágásúról lenne régebbi kép kerek kivágással. A GySEV 003-as BDh-ja ilyen kerekről szögletesre módosított, a MÁV-osoknál is jó lenne tudni.

 

Itt van két filmből kivágott képkocka (az egyik a Bahv 4005), valamint egy innen lementett kép(részlet) - úgy rémlik tothgun kolléga tette fel - amin plusz még ajtó variáció is van.

 

 

 

Előzmény: smnks (167)
RhB Creative Commons License 2022.08.10 0 1 172

Hehe, ez az én fotóm. :DDD

 

Itt van a beszkennelt méretben...

 

https://img.index.hu/imgfrm/6/0/3/2/IMG_0017186032.jpg

 

 

Előzmény: Mezei Balázs (170)
RhB Creative Commons License 2022.08.10 0 0 171

Lesz 1. osztályú Kisgyőri is nem volt szó róla, hogy nincs terveben.

 

 

Akkor engem az zavart meg, hogy a honlapon csak a B 29-17, AB 39-17 "Kisgyőri" kocsik szerepelnek. A kolléga is nyilván emiatt írta, hogy reméli lesz 1. osztályú is.

 

----------------

 Az alváz is valóbban egy logikátlan, követhetetlen dolog amit próbáltam azért picit lekövetni amennyire modellezési szemszögből lehetséges.

 

Nem logikátlan, csak van pár változat (és az idők folyamán is változtak), és egy nem túlságosan dokumentált terület. :D És gond, hogy nem tudod minden változatot elcsípni, hogy alámássz fotózni, mérni. A vezérlőkocsiknál különösen rémálom...

Előzmény: Mezei Balázs (169)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.09 0 1 170

Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.09 0 1 169

Lesz 1. osztályú Kisgyőri is nem volt szó róla, hogy nincs terveben.

Az oldalablak valóbban leegyszerűsített , ablakot nem is terveztem bele. Nem gondolnám "zűrös részletnek", így tudtam megoldani. Ennyire szerintem felesleges és értelmetlen is belebonyolódni, hogy most hol hány fokos szögben vannak a lemezek egymásra hajlitgatva. Ebből így sosem lenne kész modell...

 Az alváz is valóbban egy logikátlan, követhetetlen dolog amit próbáltam azért picit lekövetni amennyire modellezési szemszögből lehetséges.

Előzmény: RhB (166)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.09 0 1 168

No akkor válaszolnék tételesen a felvetésekre, kérdésekre.

Rengeteg fotó készítettem az eredeti kocsikról. Dombóváron Bhv-t, Celldömölkön Kisgyőrit  fotóztam. Alájuk másztam és minden apró részletükről fotót készítettem. Sajnos Bh-t nem láttam élőben így fényképeket arányosítva H0-ra méreteztem be illetve a jellegrajzokat is néztem minden esetben.

 Valóbban két különböző forgóvázat készítettem alájuk hisz a Kisgyőri alatt Schlierien forgóváz van és szerettem volna teljesen pontosan megcsinálni őket. Tudatos volt a két különböző forgóváz.

 Az ablakok, ajtók méreteit és távolságait mind a Kisgyőrin mind a Bhv-kon lemértem és azt arányosítottam milliméter pontosan.

 A középső feljáró dőlésén sajnos már nem tudok változtatni mert teljesen egybe van öntve az oldalfallal. Én ennyire gondoltam a képek alapján bedönteni és tetszett is a végeredmény. Hv.-én megyek Bhv nézőbe és lemérem pontosan.

 Az átjáró kis oldalablakain tudok még finomítani mert egy különálló darab. Az ablak nincs bemarva és nem is átlátszó csak egy kédergumi van ráöntve a felületre és az van színezve. Nem rakok bele ablakot mert nem látszana.

 A kocsitető lemezelése teljesen változó; Bhv ritkább vagy sűrűbb, Ap,Bp sűrűbb talán a Bdh a ritkább de ebben mint sok minden másban sincs logika.

 A kérdésekre a válaszok:

 -Egyedi pályaszámok illetve honállomás megoldható csak matricatervezés és idő kérdése a dolog.

 -1. osztályú Kisgyőri is lesz később természetesen szintén matrica illetve festés kérdése. A sárga csík a most készülő kocsikon már fél milliméterrel kisebb és nem éri el az ablaksort.

 -Ajtók variálása is megoldható

 -Bh kocsikon nem láttam végzárlámpa bemarást.(talán egy képen amin az ablakok is variáltak. Talán erre gondolhattál. Mellékelem a képet) Bdh-n természetesen lesz.

 -30.000 Ft alatt készítem őket és a többit privátban meg tudjuk beszélni.

Előzmény: smnks (164)
smnks Creative Commons License 2022.08.09 -1 0 167

Üdv, 'RhB'!

 

Igen, a kisgyőri abban különleges, hogy a fülkekiosztása nem függ az osztály fokozatától, ezért is reménykedem a full 1.oszt. változatban is.

Gondold el, 3 db. 20-26 -os kocsi közé valahová egy kisgyőri 1.oszt., esetleg utóbbi mellé egy Fuggerth BRy, és már is lenne egy, a nyolcvanas éveket stilizáló Bp. - B.füred - Tapolca távolsági személyvonatom (00-ás Nohabbal), vagy egy Bp. - Veszprém - Szombathely viszonylatot idéző, szintèn távolsági személyvonatom (Szergejjel, vagy M63 -assal)! 🙂

 

 

A Fugi kocsi gumihurka tartó esetében valószínűleg úgy van, ahogy mondod, totál újat kellene készíteni (azt hiszem, 'Tothgun' olvtárs is így csinálta).

Mondjuk, magam részéről megelégednék egy olyan nagyvonalú megoldással, hogy a keret oldalait kívülről elvékonyítanám úgy, hogy csak közvetlen a hurka előtti cca 0.5 mm maradna meg eredeti vastagságúnak, és az elvékonyított részbe marnám bele a kis virsliablakot. Csak hát mindez egyáltalán nincs jól hozzáférhető helyen...

 

Ami az ajtók ablakainak variábilitását illeti, igen, emlékszem fényképekről, meg gyerekkorból is, hogy osztottablakos Bhv -k között is akadt virsliablakos ajtajú. Sőt, végzárlámpás is! Asszem, épp te kezdted el lenyomozni, melyik pályaszámtartományra lehetett mindez igaz? Úgy emlékszem, a "tábornokiak" egy része volt ilyen, ráadásul a hetvenes évek második felében is még harmonika átjárós..!

 

A 20-26 -osok (sőt, még a 10-27 -esek) közül meg mintha azok lettek volna beépített végzàrlámpásak, amelyekben nem volt távvezérlési átmenőkábel. Vagy rosszul emlékszem? Igaz, az osztottablakos Bhv -k esetében már bukik is ez az elmélet...

 

No de nem akarom szétoffolni a topicot, hiszen mindez már csak annyiban 'modell - észrevétel', amennyiben a készítő figyelmét felhívjuk némely, esetlegesen még kidolgozandó részletre...

Előzmény: RhB (166)
RhB Creative Commons License 2022.08.07 0 0 166

-Full. 1. oszt. kisgyőri lesz-e?

 

Mivel a háromféle kocsi kasztnija teljesen egyforma, nem világos, hogy miért csak a B és AB van tervben?

 

 

-----------------------

Továbbá egy saját észrevétel: a gumihurkákat tartó keret oldalain található a valóságban egy kis "virsliablak". Ez az én szemeimnek valamiért olyannyira fontos részlet, hogy még a Fuggerth kocsijaimon is szeretném valahogy kivitelezni! A te modelljeiden ez a részlet látszik ugyan, de eléggé elnagyoltnak tűnik a fényképek alapján. Ezen esetleg tudnál valamit tökéletesíteni?

 

Ez nálam is frekventált, de igen zűrös részlet. :D A betett képen nemcsak elnagyolt, de nem is jó helyen van.

 

https://site-1921767.mozfiles.com/files/1921767/galleries/69862383/large/IMG_20220506_173413.jpg?7343320

 

A valóságban két külön lemez van egymáshoz eltolva, kis túlzással Z-alakban. A kasztnihoz közelebbi lemezen belül, a távolabbin kívül vannak vízszintes merevítők. A virsliablak a távolabbin van (vagyis a gumihurkához közelebb), ahol belül sima a lemez. A modellen ez inkább közelebb van a homlokfalhoz.

 

A Fuginál iszonyatosan vastag a gumihurka tartója, azt nem lehet feljavítani. A valóságban az említett vékony lemezre van ráhegesztve a gumihurka tartója, bár lehet, hogy inkább ki van hajlítva. Szóval én ezt maratásból tudnám elképzelni.

 

Ráadásul van mellette két oldalt egy-egy függőleges merevítő is, amiből kétféle méretet véltem felfedezni. Ha jól sejtem az eltérés az eredetileg harmónikaátjárós ill. gyárilag gumihurkás között van, de ennek még utána kéne nézni.

 

 

----------------

-Ajtók ablakainak egyedi variálása kérhető-e? (Olyanra gondolok pl., hogy a nyolcvanas években a szombathelyi 20-26 -os Bh kocsik oldalsó ajtajai jellemzően téglalap ablakosak voltak, még a homlokátjáró ajtajukon "virsliablak" volt. Ezt elég sokszor megfigyeltem, így modellben is ilyet szeretnék!)

 

Volt itt mindenféle variáció, osztottablakos kocsin is előfordult virsliablakos ajtó. :D

 

 

--------------

-Végzárlámpa kialakítása, vagy legalább a helyének bemarással történő imitálása, szintèn a 20-26 -os kocsikon (ill. azok egy részén) szóba jöhet-e?

 

Ez utólagos átalakítás, nem minden kocsit érintett. Viszont pl. az összes BDh kocsin kialakították, és ott előfordul szögletes kivágás is.

 

 

=======

És egy saját: az alvázon a cuccok elrendezésében igencsak vannak variációk, amik az idő folyamán még változtak is, szóval ez is egy ingoványos, és szinte követhetetlen terület, lévén a fotókon alig látható részlet. Na megy egyéb dolgok is vannak, kérdés, hogy az időben meddig akarsz visszamenni?

 

@Balázs: nem tudtam foglalkozni a szöveggel, de igyexek... :D

 

 

Előzmény: smnks (164)
smnks Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 165

Csak sikerült elírnom egy fontos mondatot!

Tehát helyesen: "...nem nekem van igazam, hanem neked!..."

Előzmény: smnks (164)
smnks Creative Commons License 2022.08.07 -1 1 164

Üdv itt is!

Az imént jó hosszan tanulmányoztam a weboldaladat, elsősorban a fényképeket. No meg a másik topicba linkelt videókat. Annál is inkább, mert én is fontolgatom, hogy esetleg vásárolnék tőled...

Lett volna két olyan észrevételem, amelyeknek utánanézve (a vasútikocsi jellegrajz albumban) azt találtam, és ez őszinte örömömre szolgált, hogy nem nekem van igazad, hanem neked! Azon két dolgot, ami bántotta a szemmértèkemet, nyilván nem véletlenül alakítottad olyanra, amilyen. Ezek közül az egyik az volt, hogy nekem nem tetszett a 20-26 Bh(v), valamint a 'kisgyőri" forgóvázainak eltérése. Aztán láttam, hogy a jellegrajzalbum Kaláka-Schlieren -t ír (legalábbis azt is) az 1. / 2. oszt. kisgyőrinél. Még a 20-26 -nál "sima" Kalákát. Jól látom, hogy modellben is, nagyon tudatosan, két különböző forgóvázat tettél a két típus alá?

A másik, szerencsére okafogyottnak tűnő kifogásom bizonyos ablakok közti távolságok aránya lett volna, de a jellegrajzalbummal összehasonlítva azt találtam, hogy ebben is neked van igazad!

Egy komoly aggályom maradt mindenképp, amit már a többiek is szóvá tettek korábban: a Bh(v) -k középső lépcsője mentén a kasztni lenyúló részét túlságosan bedöntötted. Ezen sikerül(t) esetleg módosítani valamit?

Továbbá egy saját észrevétel: a gumihurkákat tartó keret oldalain található a valóságban egy kis "virsliablak". Ez az én szemeimnek valamiért olyannyira fontos részlet, hogy még a Fuggerth kocsijaimon is szeretném valahogy kivitelezni! A te modelljeiden ez a részlet látszik ugyan, de eléggé elnagyoltnak tűnik a fényképek alapján. Ezen esetleg tudnál valamit tökéletesíteni?

Végül, részemről, egy újabb pozitív észrevétel: nekem tetszik, hogy a kocsitetők lemezelésèt is igyekeztél megmintázni! Sokat figyelgettem az eredetieket én is, gondolkodván a Fuggerthre történő adoptálás lehetőségèn... Mindenesetre úgy figyeltem meg, hogy a különböző lemezek szélessége koránt sem egyenletes, szinte ahogy esik, úgy puffan alapon követik egymást a keskenyebb, ill. szélesebb lemezek. (Avagy tévedek ebben? -kérdezem az élesebb szemű, netán bennfentes Olvtársakat.)

 

Végül néhány kérdés:

-Egyedi pàlyaszámok, ill. a megadottól eltérő honállomás felirat kérhető-e?

-Full. 1. oszt. kisgyőri lesz-e? (Itt jut eszembe: szerintem a sárga csíkot keskenyebbre kéne venni, hogy ne érjen bele az ablakkeretbe, legfeljebb csak "súrolja" azt!)

-Ajtók ablakainak egyedi variálása kérhető-e? (Olyanra gondolok pl., hogy a nyolcvanas években a szombathelyi 20-26 -os Bh kocsik oldalsó ajtajai jellemzően téglalap ablakosak voltak, még a homlokátjáró ajtajukon "virsliablak" volt. Ezt elég sokszor megfigyeltem, így modellben is ilyet szeretnék!)

-Végzárlámpa kialakítása, vagy legalább a helyének bemarással történő imitálása, szintèn a 20-26 -os kocsikon (ill. azok egy részén) szóba jöhet-e?

 

Legvégére hagytam a talán legdiszkrétebb kérdést: az árak?

Persze tudom, hogy ezt a készítők sokszor nagyon diszkréten kezelik, ezért, ha gondolod, én is privátban érdeklődöm majd e felől...

Előzmény: Mezei Balázs (163)
Mezei Balázs Creative Commons License 2022.08.06 0 0 163

Egyelőre jópár kocsi gyártásban van már. Nem tudok változtatni rajtuk de akik megrendelték - nem véletlenül tették- nem jelezték eddig, hogy változtassak rajtuk. Nem sok időm maradt fórumot olvasni a vagonok elkészítése mellett de megpróbálom. 

Jeffsy Creative Commons License 2022.03.27 0 1 162

Nem látom, mi az előnye ennek a a forgóváz megoldásnak, de megnézném, hogy mennyit raknak össze belőle egy óra alatt a gyárban, és főleg, hogyan.

Itt nem voltak tekintettel a gyártási körülményekre.

 

Amúgy eszembe jutott, valaki (tényleg nem emlékszem már ki) említette, hogy a CAF kocsiból az új színterveshez szerszámot kellett módosítania az ACME-nek, és  ezután már nem lesznek képesek kiadni csak az újat. Most úgy néz ki lesz megint a "régiből" is.

 

Ezen a 021-es mozdonyon is több részlet van, ami eltér a félpantográfosról, a nagy kérdés bennem az, hogy, ha modulárisan építették fel a mozdony szerszámait, vagyis úgy alkották meg, hogy sokféle, akár ennyire különböző változatokat is meg lehessen csinálni, ezzel miért nem éltek az elmúlt 10 évben?

 

Nekem az az érzésem, hogy ezek a kínai (főleg ez a minőség, ami a gigantnál van) szerszámkészítők/gyártók valószínűleg olyan áron hoznak ki egy új szerszámot, ami nem egy olyan hatalmas tétel, ezért a gyártó elég nagyvonalúan bánik ezekkel.

 

 

Előzmény: nazareth (160)
nazareth Creative Commons License 2022.03.26 0 0 161

(...felül rá az oldalirányba billenő forgóvázak esetében emiatt a degenerált megoldás miatt a hosszirányú forgástengely nagyon magasan is van, így a fekszinthibák oldalirányba dobálják a gépet. Tényleg nem értem, miért kellett ezt a megoldást választaniuk.)

Előzmény: nazareth (160)
nazareth Creative Commons License 2022.03.26 0 0 160

Nekem Ázeáim vannak. Azokon a homokládák a forgóvázakra vannak szerelve, és kellően közel vannak a mozdonyszekrényhez, hogy egyből észrevevődjék, ha egyik fele alacsonyabb a mozdonynak. És alacsonyabb. Még ezen a gyári fotón is.

 

Az A.C.M.E. sajnos nem elégedett meg a Punto-megoldással, miszerint a forgóvázra csak úgy fapadosan egy csappal ráültetjük a mozdonyt. Nekik a Ferrari-megoldás kellett a túlbonyolított, egymáson elforduló, mikroszkopikus fülekkel összepattintott kapcsolóelemmel, amin még a kardánt is átvezették. És hogy garantálják, hogy a nem túl strapabíró kütyü megkapja a kellő strapa-dózist, újonnan egy olyan dobozba préselik be, ami kellően összepréseli a forgóvázat és a szekrényt ahhoz, hogy egy a kis sz*r már a Kína->Magyarország úton deformálódjon.

 

Avagy mi a különbség a kávéfőző és a nemkávéfőző (mint pl. egy modellmozdony) között? Az előbbit jól meg tudják csinálni az olaszok.

Előzmény: V63-017 (158)
Jeffsy Creative Commons License 2022.03.26 0 0 159

Az még a jobbik eset, a  037-esnél rengeteg alkatrészt kellett csiszolnom, köztük a pályakotrót is, hogy szépen erőltetés nélkül a helyére menjen, de ne is essen ki. Még a tükrökön is reszelnem kellett minden egyes lábat, hogy bemenjen, itt a 021-esnél igaz csak egyik oldalra jók, de bementek szépen.

Előzmény: V63-017 (158)
V63-017 Creative Commons License 2022.03.26 0 1 158

Mai börzén volt egy eladónál egy 021. Az eltérő magasság a két oldala között abból adódott, hogy a teli pályakotrót egyszerűen nem nyomták, vagy nem tudták benyomni teljesen a helyére, így az azért van lejjebb.

Előzmény: Jeffsy (157)
Jeffsy Creative Commons License 2022.03.26 0 4 157

 

Amig az uj panelre varok, kicsit feljavitottam, a mozdonyt:

- kifestettem a vezetöallast zöldre, (nekem tul kek volt a gyari)

- szögletesre csereltem az ütközöket, elvileg a 90-es evektöl ezen mar olyan volt

- kapott fekellenallas imitaciot

- kihuztam a fenyszorok kereteit ezüstre (kek volt)

- kiekeltem az aramszedöt, hogy biztonsagosan fusson a felsövezetek alatt

- kijavitottam a korlat festesi hibait

V63-017 Creative Commons License 2022.03.25 0 0 156

A tamponlejövetelt sajnos más, kínában gyártott modellnél is tapasztaltam (JC).

Előzmény: Jeffsy (149)
Jeffsy Creative Commons License 2022.03.25 0 0 155

A Piko ICE 4-eséből van esetleg valakinek?

Érdekelne, mik a tapasztalatai.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!