Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2021.11.20 0 0 221
ZésZoli Creative Commons License 2021.05.06 0 0 220

Köszönöm szépen a linket! :-)

 

Nekem valahogy a kereső nem adja fel, pedig követem is az oldalt. :-/

 

Üdv.

Előzmény: névtelen (219)
névtelen Creative Commons License 2021.05.06 0 0 219
Előzmény: ZésZoli (218)
ZésZoli Creative Commons License 2021.05.05 0 0 218

Sziasztok!

 

Jól látom, hogy megszűnt a Vasúttörténeti park kertivasútjának Facebook oldala? Vagy csak én nem találom?

 

Üdv.

GYURMA 944 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 217

Szia Árpi!

 

Stabilizálni kell a pályát, aztán lehet bohóckodni sütögetésekkor. :-)

Ritkán járok erre, mióta a facen osztom a dolgaimat.

Előzmény: Fordítókorongos (216)
Fordítókorongos Creative Commons License 2020.07.06 0 0 216

Szia Gyuri!

Gratula!!!Ma délután láttam a hármasról a Gépállatot,nagyon komolyan nézett ki!

Mikor indítasz járatokat?

Üdv.:Árpi

Előzmény: GYURMA 944 (215)
GYURMA 944 Creative Commons License 2020.07.02 0 2 215

Jelenleg itt tartok. :-D

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5Z2xoVCY_1s

Istvan331 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 214

 Ha lassan is, de azért halad a dolog, csak mindig akadnak újabb problémák. Amikor a motort vettem, külön e-mailban rákérdeztem, hogy a rajta lévő fogaskerékre milyen lánc való. Azt mondták 4b-s. Ezért lett a többi fogaskerék és a lánc is ilyen. Vékony, de darabja 160 kg-ot bír. Összerakáskor, minden kerékre passzolt a lánc, csak a motoréra nem. Köszönöm a választ a motor forgalmazónak! Most várok egy új fogaskereket, 200-ft, kiszállítva 2200-ft (bosszantó) plusz esztergálni vagy marni is kell az agyat. A lánc vékonyságának van még egy hátránya, a szerelhetősége. Gondoltam kerékpárszervizessel méretre vetetem, nem lehet egy nagy összeg, vannak hozzá szerszámaik. Rosszul gondoltam, ilyen vékony láncra nincs szerszámuk. Nagy "duzzogva" nekiálltam satun, kis anyán, köszörült dűznikkel. A harmadiknál, már egészen jól ment. Sikerült is a két alsó kerékhajtó láncot egymással szemben megfeszítenem. Most várom az új motor lánckereket.

nygma Creative Commons License 2019.05.17 0 0 213

Nekem 12-es MDF-ből van, de leginkább azért mert az itthon meg tudtam munkálni. Én sokszor tolom a gépet a kaszninál fogva, szóval nem bánom hogy nem választottam vékonyabb keretet neki. A súly mindig jól jön, szóval szerintem vedd vastagra.

Előzmény: Istvan331 (212)
Istvan331 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 212

A karosszériát miből érdemes és egyszerűbb, házilag elkészíteni? Ötös rétegelt lemezre gondoltam elsőként, léc vázon, de ennek a vágása mindig problémás, kipattog a vágás mentén.

Istvan331 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 211

A kék csapágyas lassító tengelyen végig reteszpálya van retesszel, hernyócsavarokkal lehet rögzíteni a lánckerekeket tengelyirányba, ahol éppen kell. A motor egy 12-es menetes száron billenthető és feszíthető a lánc, két tízes csavarral. Így továbbra is minden oldható kötéssel készült, javítható, cserélhető. ( Bár, amikor elkészült a motorkeret és nem akart beférni a tengely a helyére alá, kissé elgondolkodtam. De aztán addig forgattam...szerencsém volt, egyféleképpen bemegy.) 

Istvan331 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 210

Némi előre lépés történt. Sikerült a motort és a lassító tengelyt beépítenem. Ha még egyszer csinálnám, valamilyen marokcsapágyas megoldást alkalmaznék, egyszerűbb lenne és elférne szinte a padlószint alatt. (Bár azért a motor nem biztos, hogy szeretné a lenti poros helyeket.) Így, kénytelen voltam egy emelvényt építeni neki, mert nem tudnám elvezetni másképp a hajtóláncokat.

nygma Creative Commons License 2019.04.29 0 0 209

Szerintem megoldjuk, meg pontosan nem tudom mi lesz. Kuldjetek egy emailt es egyeztetunk.

Előzmény: zaby (208)
zaby Creative Commons License 2019.04.28 0 0 208

Sajnos így hirtelen nekem se volt jó. Esetleg kövi hétvége?

Előzmény: nygma (206)
Istvan331 Creative Commons License 2019.04.27 0 0 207

Nekem sajnos ez a hétvége nem jó! Dolgozom.

Előzmény: nygma (206)
nygma Creative Commons License 2019.04.26 0 0 206

Felborult a hétvégi programom. Mégsem megyünk sehova. Ugyan szombaton szar idő lesz, de vasárnap már úgy tűnik nem. Itthon leszek ha át akartok ugrani egy kis eszmecserére. Egyeztessünk privátban.

Istvan331 Creative Commons License 2019.04.26 0 0 205

Végül is, a vonórész ráér később is, amikor már tudható, mekkora lesz a legkisebb ív. ( Bár szerintem, te tapasztalatból tudod, hogy melyik megoldás a jobb.) Váz hossz : 1000 mm, szélesség 400 mm, a tengelytáv pedig 600 mm

nygma Creative Commons License 2019.04.26 0 0 204

Én ezzel óvatosan bánnék. Egy kerti vasútnál olyan éles ívek vannak, hogy egy "merev" csavarkapocs nem lesz praktikus. Olyan nagy az oldalirányú kitérés, hogy ha összehúzod a kocsikat, akkor a kanyarban ki fogják nyomni egymást. Vagy az ütközőket tervezd legalább 15 centis benyomódásra. Ami szerintem nagyon ormótlan lesz. Csak azért mondom mert szerintem felesleges olyanon törnöd a fejed ami a végén nem fog működni.

 

Én a mozdonyba a vonóhorogra tettem egy rugót a simább indulás érdekében, de a kocsikra már nem.

Előzmény: Istvan331 (202)
nygma Creative Commons License 2019.04.26 0 0 203

Nekem tetszik. Szerintem tökéletes lesz.

Mik a főbb méretek? Hosszúság, szélesség, tengelytáv?

 

Egyébként nem feledkeztem meg a látogatásról, talán jövő hétvége alkalmas lesz.

Előzmény: Istvan331 (200)
Istvan331 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 202

 Hosszabb időre gondolkodóba estem, hogyan tudom a hajtótengellyel megfeszíteni mindkét kerék meghajtó láncot,(oldalra, nútban mozgatható csapágyház rögzítő csavarokkal, felfelé pedig hézagoló alátétekkel) plusz a hajtótengelyhez illeszteni és megfeszíteni a motor láncát, de legalább már látomásom van ezt illetően is. 

 Én az ütközős, vonóhorgos kapcsolót szeretném valahogy "imitálni". Valakinek van-e valamilyen ötlete a horogra? Vagy forrás hozzá? ( A horogban van a keresztcsap furata is.) Ha nem lehet beszerezni vagy csak "drágán", akkor marad sima menetes horog három láncszemmel, feszítési lehetőség nélkül.

Istvan331 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 201

Találtam egy profibb gumirugós megoldást is:

Istvan331 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 200

Eddig jutottam az alvázzal: ( A hegesztéseket kérem nem kritizálni (:) Az egyenesekkel is adódtak problémák, a flexes gyors daraboló állványok, tényleg jók gyors vágásra, de egyenesre nem. A két tengelyen, ellentétes oldalra kerültek a lánckerekek, mert egy oldalon egy síkban lennének és külön lánccal lesznek hajtva.

nygma Creative Commons License 2019.04.12 0 0 199

Igen jók ezek a kis DC mérők is, annyi hogy a DC miatt nem lehet induktív mérőket használni (asszem ez az ok), ezért adnak egy nagy sönt ellenállást.

 

Az aktív hűtést én nem erőltetném. Szerintem csak tedd olyan helyre ahol van légáramlás. Nekem a mozdony elején van egy nagy szellőző rács, így jut elég friss levegő mikor megy a mozdony. És úgyis csak akkor melegszik amikor megy a mozdony.

Bár ha a ventillátort úgy alakítod ki mint az igazi gépen akkor a funckionlitás mellett még vizuálisan is jól néz ki.

Előzmény: zaby (198)
zaby Creative Commons License 2019.04.10 0 0 198

Ez a relés megoldás tetszik :) Illetve a feszültség/áramereősség mérőn is gondolkodtam már, amit linkeltél olyat építettem már be AC-sba, de nem is tudtam hogy van DC-s is, jó kis cucc.

 

Én a vezérlőhöz mindenféleképpen akarok berakni aktív hűtést biztos ami biztos alapon.

 

 

Mérőhöz itt is egy aktuális link ha más is szeretne ilyet rendelni:

https://www.aliexpress.com/item/DC-100A-LCD-Volt-Current-KWh-Watt-Panel-Power-Meter-Ammeter-Voltmeter-Multimeter-free-shipping/32661869415.html?spm=2114.search0104.3.64.13b1564eYJ0ox1&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536,searchweb201603_6,ppcSwitch_0&algo_expid=84e63c82-eb26-4310-adbc-85f239a48e6c-9&algo_pvid=84e63c82-eb26-4310-adbc-85f239a48e6c&transAbTest=ae803_5

Előzmény: nygma (196)
nygma Creative Commons License 2019.04.10 0 0 197

Sőt tettem bele még egy ilyet is: https://www.ebay.co.uk/itm/DC-100A-Ammeter-Tester-Digital-LED-Power-Meter-Monitor-Power-Energy-Voltmeter/222564696207?hash=item33d1e3c08f:g:e0YAAOSwbtVZVi4H&frcectupt=true

Ez 100Aig mér áramot, mutatja a feszültséget is aktuális teljesítményt, és a fogyasztás. Eddig már elvonatoztam 1091Wh-t papírforma szerint még csak 1.5 töltés.

 

Előzmény: nygma (196)
nygma Creative Commons License 2019.04.10 0 0 196

Én így kábeleztem. Annyi hogy az én mozdonyomban csak 2 motor van. Ezen kívül van még plusz elektronika a hangnak illetve a világításnak.

 

A relék így néznek ki, van ebből 12V és 24V: https://www.metroman.hu/static/images/product_large/9f/ae/8449_LXP429-autos-rele-12V-40A-2-NoLogo.jpg

 

nygma Creative Commons License 2019.04.10 0 0 195

Szerintem a vezérlő a mozdonyban legyen. És a kapcsoló meg a poti menjen ki a vezérlőben.
Nekem két Zap Energy 60Ah-s akksi van a gépben. A két akksi sorba csak kapcsolva. A két akksi kozott van nekem egy kivehető olvadó biztosíték.
Én kivezettem mind a két akksi + és - csatlakozóját egy 4 pólusú csatlakozóra, és azon keresztül töltöm. Amikor töltöm akkor kiveszem a biztosítékot és a két akksi nincs összekapcsolva. ALDI-ban vettem két autó akksi töltőt és egyszerűen mindegyik egy-egy akksit tölt teljesen függetlenül. Ez szerintem sokkal jobb mint egy 24V-os töltő, mert ha a két akksi nem teljesenen azonos szinten van (márpedig nagy valószínűséggel nem) akkor nem fogja őket a közös töltö egyenetlenül tölteni.
Az 500W/24V = 20A számítás jó, de ami a motorra van írva az csak névleges. És lehet terhelés alatt feljebb is megy. A vezérlőben lehet 60A-es relé van, de attól még a kínai mérnökök simán alulméretezhetik a vezérlő más részét. Egyszerűen csak figyeljetek rá hogy mennyire melegszik, legyen megfelelő szellőzése.

Egyébként a fentieken túl és még vettem két 24V-os autós (teherautós) relét. Azok simán tudnak 60, 80A-t kapcsolni. Szóval a 24V ami lejön a két akksiról belemegy a két relébe, és egy kapcsolóba. A kapcsolóval tudom bekapcsolni a relét. És minden fogyasztó a relé után van bekötve. Felteszek erről egy képet.

zaby Creative Commons License 2019.04.10 0 0 194

Igen jól tudod, de indításkor vagy amikor hírtelen terhelés éri(emelkedő, nagyobb gyorsítás) jóval többet fel tud venni mint a névleges teljesítmény.

 

 

Előzmény: K.István 82 (191)
zaby Creative Commons License 2019.04.10 0 0 193

Én is külön dobozba tervezem az elektronikát (valamilyen műszer vagy villanyszerelési doboz) és a egy darab 4-eres kábellel vinném a mozdonytól a vezérlőig. Nekem legalább 10mm2-es erek kellenek.

1 biztosíték kell a akku és vezérlő közé és 1 a vezérlő és a motor közé. Ebből én a késes megoldásra gondoltam, mint amilyen a gépjárművekben is van, mert van nagyáramerősségű, olcsó és könnyű cserélni.

 

A leválaszthatóságon még nem gondolkodtam, de jó ötletnek tűnik egy ilyen csatlakozós megoldás, amit vázoltál.

 

 

 

Valaki tervezi, hogy vasárnap kinéz a vasúttörténetibe?

Előzmény: Istvan331 (190)
Istvan331 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 192

Némi kiegészítés, mert most látom, nem teljesen egyértelmű, amit írtam. Úgy szeretném, hogy van egy kis vezérlő pult, ami vezetékkel csatlakozik a mozdonyhoz. pl egy sokpólusú kamion villamossági dugón keresztül. ( Az igazi mozdonyokon is vannak távvez. csatlakozók) Én úgy értelmezem a bekötést, hogy a Pwm vezérlőt a vezérlő pultba kell építeni és ide kell vezetni az akkuktól közvetlenül az áramot, majd a Pwm-től vissza a motorhoz.( Azért választottam a 24V-os rendszert, mert elvileg az kevésbé terheli a vezetékeket, nem melegszenek annyira, ugyan akkora motorteljesítmény mellett.) Nygma javasoltad a munka akkumulátor használatát. Ennek a töltése hogyan megy? Azt olvastam, ezeket a használati feszültséggel célszerű tölteni, esetemben 24 v-al. Kell-e külön töltési program vagy mehet a megszokott 10%-al? Ez a Zap Energy Plus savas aksi, sima 24 v os töltő elég hozzá?

Előzmény: Istvan331 (190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!