Az Irisbus résztulajdonosa valamikor a Karosa volt, és ennek a cégnek voltak Ikarusos érdekeltségei, de a busznak semmi köze nincs a nagy múltú magyar buszgyárhoz. (már mid a három gyár bezárt)
a Volvók valamikor jók voltak, de amikor nyugaton leselejtezték őket, és idejöttek, egy hét után lengéscsillapítót kellett bennük cserélni. A Volvót nem magyar utakra találták ki. Az Ikarusok 25-30 évesek, de teljesen rendben vannak, ami a "jó" BKV-s/Volános bánásmódhoz képest szép dolog (megjegyzem a Volvókból is többet lehetne kihozni, ha vigyáznának rájuk). A BKV-s hibridekről ne is beszéljünk. Nyugaton megvették őket, rájöttek hogy minőségtelen szerencsétlenségek, és nem féltek kidobni őket. Utána idehozták őket, ahol javítják a statisztikát, mert csak 4-5 évesek, de 15 évesen már csak a műanyagégető statisztikáit fogják rontani.
IKARUS természetesen! Világhírű magyar autóbuszok és a csuklósbusz is magyar találmány! Elismerem a Volvo jobban húz a hegyen ki, mint például a C80, de minden más tekintetben számomra milliószor jobb és szebb a külleme is! Sajnos a Nógrád Volán csak 1 C80-nal rendelkezik, szerintem sokkal szebb az uj Classic homlok és hátfal mint a 280-asoké, az elődjüké. Éppen ma utaztam 266os sárga buszon, és ahhoz képest, hogy az meg 1987-ben jött le a gyártósorról, még mindig jól viszi! Bár nem ártana rá egy kis nagytakarítás, na meg sajnos a fűtés az már... De amúgy jó kis busz! :)
Hááát nem véletlen,hogy rontották a statisztikát...én csodálkozom,hogy 30 évesen még egyáltalán van.Dehát a Trabantnak is volt konkurenciája és ma is futnak.AMúgy nem feltétlenül a Porschét bámulják meg.Hiszen rengeteg van belőle és nagggyon drága.Ellentétben a Trabanttal ami ugye olcsó(és régen is olcsó volt ezért lett népautó)és ma is fut belől egy jópár db...törvények ide vagy oda még évekig lesznek is kétüteműek.Na de visszatérve a buszokhoz ezekszerint jövőre már Volvo se lesz.
Mert ugye EURO 5-ös motort nem fognak berakni egy 30 éves buszba.A másik,hogy oké a vállalatok kivonják mert azthiszik milyen jó lesz nekik az újdonság de amikor csődbe mennek vagy eladnak járatokat,elcsodálkoznak,hogy magánszemélyek,válalkozók milyen szép Ikarusokkal viszik az eddig általuk működtetett járatokat.
Nem hittem volna hogy ilyen is van :) Máris hozzászólok. Beszéltem garázsosokkal itt a Vértesnél és eléggé érdekeseket mondtak. Például 1 darab ilyen roncs 60 MILLIÓBA kerül. Na annak idelyén mennyi volt 1 Ikarus 280-as. De az Ikarust úgy megépítették hogy 30 év után is működik a Volvo 30-és múlva max a Tescoba lesz 1 konzervdoboz. Az Euró 4-es motor szép és jó csak mi a francnak kell ha többet fogyaszt mint a sima Rába D10-es. Öregasszonyokkal vagy diákokkal beszélek azt mondják h kényelmes és szép, meg hogy alacsony padlós. összességében ronda, hátul hangos, sokat fogyaszt, kényelmetlen, drága.
Igen, végül is, megfelelő karbantartás és anyagi ráfordítás esetén a Trabi is alkalmas versenyautónak....
Azonos üzemeltetési költségek esetén nem nehéz kitalálni, melyik bírja tovább, de engem az is érdekelne, mennyi nagyságrendileg egy 280-as és egy Volvo 7700A üzemeltetési költsége?
Itt Svédországban nagyon sok 20 évnél öregebb Volvo fut még, (még Ikarus karosszériával is). A legtöbbjük lószállítónak, vagy zenekari turnébusznak átépítve, de futnak.