Szerintem technikailag megoldható, csak baromira sok idő lenne. Ha leveszel róla pár száz darabot, az még nem is biztos, hogy elég...
Egyébként aki ért a hajóhoz, az vszeg tudja, mekkora tömegtől kéne megszabadítani, hogy újra ússzon.
Ha pl. a felfutás előtt 2 méterrel volt a maximális terhelés alatt a vízvonal, most felfutva meg mondjuk 3 méter látszik ki, akkor egy méter merülésnek megfelelő rakományt kéne lepakolni.
Ha le is pakoltál róla 500 konténert, és kiszabadult a hajó, akkor azokat vissza is kell ám rakni, nem hagyhatod a sivatagban...
Vszeg ez esetben érdemes lenne egy közeli másik kisebb konténerszállítóra pakolni rögtön.
Mennyire lenne esztelenül veszélyes helikopterrel részben lepakolni a Szuez-nél beékelődött teherhajót? A 40 láb /12m hosszú konténerek elvileg max. 22 tonnásak lehetnének megrakva, de a gyakorlatban 30 tonnás is előfordul. Gondolom csak Mi-26 jöhetne szóba, a CH-47/53/Skycrane legfeljebb a 6 méterest tudná levenni (vagy a 12m-est, ha edzőcipő-szerű nagyon kis fajsúlyú rakományról van szó).
Mai napon Öcsöd falutól északra kombájn jellegű zajra lettem figyelmes, de mivel ott még nem tartunk, elkezdtem kémlelni az eget és 3+2 helikoptert fedeztem fel, olyan távol, hogy 3 kisebb és 2 nagyobb foltot láttam csak. Sokáig figyelve a fák takarásából néha előtűnő nagyobb gépeket kétség kívül CH-47 vagy valami hasonló tandem rotoros felépítésű gépek voltak. Sajnos nem volt nálam a kamera, 24x optikai zoomon már látszott volna, csak a mobilom, a 4 'pixelhibát' sikerült megörökíteni, mert a kisebb helikopterek közül 1 előrébb ment.
Ilyen messziről is nagyon szép tekintélyes mély hangjuk volt. Tudtok valami gyakorlatról? Az első 3 gép gondolom valami UH-60 családba tartozó lehetett. Esetleg AH-64, de gondolom az UH-60 valószínűbb.
Múlt héten szerdán v csütörtökön Szolnokon a katonai reptér környékén ha jól láttam 2db UH-1re hasonlító gép körözött.
Óriási tűzeset (robbanás?) most Budapest-Kispesten, miközben a légtérben kettő, felismerhetően az UH-60/S-70 családba tartozó helikopter halad át. Ugye ez nem a Törökország epizód 2 lesz?
Ahol Zuglóból Kőbánya-Alsó felé megy a vonat, jobb kéz felé van egy rendőrségi bázis. Ott pár napja vagy féltucat (?) terepszínű Mi-2 (?) törzs volt bezsúfolva a kerítés mellett.
Költözés miatt felszámolunk, és kikerült egy csomó orosz nyelvű szakkönyv. 50-es, 60-as évekből származnak, nem csak helikopterek, van köztük repülőgép is. A könyvek beszerzési áron (magyarán ingyen) átadók, leginkább valahol Ferihegy környékén, vagy Budán. Cserében viszont elég sürgős, mert ki kell ürítenünk a lakást. Különben sajnos szelektív kuka. Pannon: 93 tizenöt 6 ötven öt.
Bűn amit műveltek az NDK-s gépekkel. Nagyon jó állapotban voltak, csak senki nem engedélyezte a levegőbe engedésüket. Pedig 40-50 óra repidőt repültek darabonként.
Kár, hogy cikkből a harci helikopterek közül kimaradt az AW129 Mangusta, ami két európai országban is rendszeresítve van. Az Olaszoknál és a Törököknél. Sajnos ez is rohadt drága.
Még ebbe a sorba tartozott volna a Yak-60, kb. 40 tonnás emelőképességgel (amit kétlek), de abból sem lett semmi. Pedig durva látvány lett volna egy tesztroszteronos Chinook.
Hende Csaba honvédelmi miniszter új helikoptereket akar. A kormány tavaly visszautasította a százmilliárd forintba kerülő ingyenhelikoptereket, pedig olcsóbb ajánlatot aligha kaphat. Tovább »