A segítségeteket szeretném kérni. Egy hamarosan készülő M32 modellhez keresnék pályaszámot. A modell negyedik korszakos lesz, csillagos, narancspiros, világosszürke főkerettel. Olyan pályaszámú gépet kéne találnom, ami akkoriban Nyugat-Magyarországra volt állomásítva, és járhatott olyan helyeken, ahol GySEV-es teherkocsik is megfordulhattak.
"Jól mondta aki neked mondta, anno a Bpest-Esztergom vonalon valoban személyvonatoztak az M32-esek, nem forda-szeröen, hanem szükség-helyzetben, ha nem jutott nagyobb gép.
Egy alkalommal nekem is jutott ilyen forduló, és valoban csökkentették hozzá a terhelést, a szokásos 5-6 Bhv vagonból csak 4-et vonszolt a kis "Spenót" (akkor még gyári festésűek voltak, szerencsére.)"
"A sorompó" című oktatófilm-sorozatban is pont egy ilyen gokartos menetet int le a sorompóőr, mert egy traktor elromlik az útátjáróban.
Jól mondta aki neked mondta, anno a Bpest-Esztergom vonalon valoban személyvonatoztak az M32-esek, nem forda-szeröen, hanem szükség-helyzetben, ha nem jutott nagyobb gép.
Egy alkalommal nekem is jutott ilyen forduló, és valoban csökkentették hozzá a terhelést, a szokásos 5-6 Bhv vagonból csak 4-et vonszolt a kis "Spenót" (akkor még gyári festésűek voltak, szerencsére.)
A korabeli menetrendek nem voltak túl feszesek, de az M32-t még a 4 vagonnal is férfiasan meg kellett dolgoztatni a "rendes menet"-hez. A gép igy képes volt késés nélkül vontatni, de érezhető volt, hogy a feladat kicsit-túlzott neki az emelkedős szakaszokon, és amint tudjuk, sosem egészséges dolog a gépet "full-gázon" tartósan dolgoztatni.
Az utolsó kontroller-fokozat valoban rugózott volt, ám kapcsolásakor "semmi-sem-történt" az előző fokozathoz képest. Ezt a szintén emlitett elektromos vonatfütéses változathoz illesztve alakitották ki,
ha lett-volna-olyan fűtésre is képes gép a valóságban, azon ezzel az utolsó rugózott fokozattal a fűtést átmenetileg kikapcsolva erősebb gyorsitásra lett volna képes a kis mozdony.
Szubjektiv magán-véleményem szerint, az igazi mellékvonali forgalomban, 2 vagy 3 személykocsi elektromos fütése valoban "belefért-volna" a mozdony teljesitményébe, de ez az emlitett Esztergomi vonalra már nem lett volna elég.
A tipus vonali szolgálatra való alkalmasabbá tétele jól nyomonkövethető a Bangladesh számára
Személyfordában inkább csak Bz pótló szerepben dolgoztak. Vésztőn például a Bz döglés idején rendszeresen járkáltak az ottani mellékvonalakon Bz mellékekkel. Ezek a mozdonyok fel lettek szerelve Bz csatlással, így az akkutöltés és az ajtók távvezérlése lehetséges volt a mozdonyról. Villamosan fűteni egyik sem tudott, de a motor teljesítménye ezt lehetővé se nagyon tehette volna. A 2000-es Dácsiák se nagyon bírták a személyfordát télen, pedig bő 500 lóerővel erősebbek voltak, mint a Gokartok. Tudtommal a kontrolleren nem volt rugózott állás, ez egyedül az M63-as sajátossága volt.
Ez a mozdony 1992 szeptemberét letétben töltötte Szentesen, a répaszezonra beüzemelték, majd utána december végén ismét letét. 1993 januárjában a 2043-al együtt beüzemelésre került, és el lett adva a 2042 az Északinak, a 2043 pedig a Dunakeszi járműjavítónak.
Ha jól emlékszem, Bajczár Péter mozdonyvezető vitte el a két mozdonyt, műszaki kísérő pedig Németh István igazgató uram volt.
Az Északi bezárásával gondolom, felmérték, hogy hol van rá szükség, és oda került.
Az M32 2009, a 2010-es "mozdonyparádén" Békéscsabán, majd múlt pénteken a fűtőházban, s ma reggel egy Szeged felé tartó mozdonyvonatban. Remélem nem ez az utolsó képem róla!
Ne haragudj, de nem szeretnék belépni az össznépi képküldözgető társasjátékba. Álláspontom a 135-ös vonal topicjában a 365-ös hsz.-ban mgtalálod. Kaptam rá egy ragyogó választ is a 367-ben, szerintem az egyetlen lehetséges jó megoldás abban van! De hogy ne csak OFFoljak: nem nagyon halad a 2057 felújítása! Jóideig az újműhely mögött lapított, most meg a körfűtőház oldalánál fogja a szelet.
Esetleg tudja valaki, hogy a jelenleg a Nyír-D-Tech Kft. -nél futó 329 002, 329 005, 329 006, Gokartoknak mi volt az eredeti pályaszáma? Illetve mi van a hiányzó 001, 003, 004, es számú gépekkel? Előre is köszönöm a segítséget.