Keresés

Részletes keresés

daruguru Creative Commons License 2021.03.11 0 0 301

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Egy hamarosan készülő M32 modellhez keresnék pályaszámot. A modell negyedik korszakos lesz, csillagos, narancspiros, világosszürke főkerettel. Olyan pályaszámú gépet kéne találnom, ami akkoriban Nyugat-Magyarországra volt állomásítva, és járhatott olyan helyeken, ahol GySEV-es teherkocsik is megfordulhattak.

 

Köszönöm szépen előre is a segítséget! :)

MTU-890 Creative Commons License 2021.03.10 0 1 300

Szia!

 

Egyáltalán nem ismerem a típust, ezért néhány kiadványból a egy-két részt kiollóztam:

 

Szóba került egy 67,5kW-os vonatfűtési generátor beépítése, de végül nem történt meg.

 

Előzmény: kerékmánia (296)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.03.01 0 1 299

"Jól mondta aki neked mondta,  anno a Bpest-Esztergom vonalon valoban személyvonatoztak az M32-esek,  nem forda-szeröen,  hanem szükség-helyzetben, ha nem jutott nagyobb gép.

Egy alkalommal nekem is jutott ilyen forduló, és valoban csökkentették hozzá a terhelést, a szokásos 5-6 Bhv vagonból csak 4-et vonszolt a kis "Spenót"  (akkor még gyári festésűek voltak, szerencsére.)"

 

"A sorompó" című oktatófilm-sorozatban is pont egy ilyen gokartos menetet int le a sorompóőr, mert egy traktor elromlik az útátjáróban.

Előzmény: solidpasi (298)
solidpasi Creative Commons License 2021.03.01 0 2 298

Jól mondta aki neked mondta,  anno a Bpest-Esztergom vonalon valoban személyvonatoztak az M32-esek,  nem forda-szeröen,  hanem szükség-helyzetben, ha nem jutott nagyobb gép.

Egy alkalommal nekem is jutott ilyen forduló, és valoban csökkentették hozzá a terhelést, a szokásos 5-6 Bhv vagonból csak 4-et vonszolt a kis "Spenót"  (akkor még gyári festésűek voltak, szerencsére.)

A korabeli menetrendek nem voltak  túl feszesek, de az M32-t még a 4 vagonnal is férfiasan meg kellett dolgoztatni a "rendes menet"-hez.  A gép igy képes volt késés nélkül vontatni,  de érezhető volt, hogy a feladat kicsit-túlzott neki az emelkedős szakaszokon,  és amint tudjuk, sosem egészséges dolog a gépet  "full-gázon" tartósan dolgoztatni.  

 

Az utolsó kontroller-fokozat valoban rugózott volt,  ám kapcsolásakor  "semmi-sem-történt"  az előző fokozathoz képest.  Ezt a szintén emlitett elektromos vonatfütéses változathoz illesztve alakitották ki, 

ha  lett-volna-olyan fűtésre is képes gép a valóságban,  azon ezzel az utolsó rugózott fokozattal a fűtést átmenetileg kikapcsolva erősebb gyorsitásra lett volna képes a kis mozdony.  

 

Szubjektiv magán-véleményem szerint,  az igazi mellékvonali forgalomban, 2 vagy 3 személykocsi elektromos fütése valoban  "belefért-volna"  a mozdony teljesitményébe, de ez az emlitett Esztergomi vonalra már nem lett volna elég.  

 

A tipus vonali szolgálatra való alkalmasabbá tétele jól nyomonkövethető a Bangladesh számára 

gyártott  (DHM-6 / M32 rokon)  Ganz-Mávag DHM-9,  DHM-10,  DHM-12,  gyári tipusjelű gépeken.

A 12-hengeres VFE-motorral,  akár M32-azonos hajtómüvel, és fütő-generátorral szerintem kb ideális

mellékvonali személyvonati mozdonyhoz juthatott volna a MÁV is.  

 

 

 

Előzmény: kerékmánia (296)
Jenzo Creative Commons License 2021.02.28 0 1 297

Személyfordában inkább csak Bz pótló szerepben dolgoztak. Vésztőn például a Bz döglés idején rendszeresen járkáltak az ottani mellékvonalakon Bz mellékekkel. Ezek a mozdonyok fel lettek szerelve Bz csatlással, így az akkutöltés és az ajtók távvezérlése lehetséges volt a mozdonyról. Villamosan fűteni egyik sem tudott, de a motor teljesítménye ezt lehetővé se nagyon tehette volna. A 2000-es Dácsiák se nagyon bírták a személyfordát télen, pedig bő 500 lóerővel erősebbek voltak, mint a Gokartok. Tudtommal a kontrolleren nem volt rugózott állás, ez egyedül az M63-as sajátossága volt. 

Előzmény: kerékmánia (296)
kerékmánia Creative Commons License 2021.02.28 0 0 296

A szakmát is és a tipust is jól ismerő szakemberektől szeretnék kérdezni az  M32-röl.

 

Alkalmas-e (volt-e)  a tipus  (rendszeres)  személyvonati szolgálatra?

(Ugy hallottam, hogy anno-valaha,  a román rémségek minden-órás döglése idején,

a kényszerhelyzetekben néha M32-t vezényeltek az akkor még max  60 km/ó-s

Budapest-Esztergom személyvonatokra, a terhelést 3 vagy 4 Bhv-re csökkentve.)

Vajon hogy birta a gép, és mennyire felelhetett meg ebben a szerepkörben?

 

Azt is hallottam, hogy a főkontroller utolsó  (7. vagy 8.)  fokozata rugózott fokozat volt.

Mi történt ennek használatakor a vezérlésben, a motor és a hajtómű üzemállapotában?

 

Volt-e a MÁV-nak elektromos vonatfűtésre alkalmas M32-ese?

Avagy ez a változat csak a gyári tervekben és az irattárban létezett?

S ha volt ilyen gép, mekkora teljesitménnyel fütött-és-vontatott?

 

A hűtőventillátor "elektromágneses"  tengelykapcsoló révén volt szakaszos üzemű.

Node:   A kapcsolása maga volt elektromágneses elven müködö,  avagy "csak" a berendezés zárása volt ilyen, kvázi léghenger helyett?  

 

A tudnivalókat előre is köszönöm !  

 

cseuztompi Creative Commons License 2017.12.01 0 1 295

Hatvan egynéhány darabos sorozat volt, most legfeljebb 6-8 időszakosan működő példány van...

 

Majd kijavít aki a tényleges működő példányszámot tudja! 

Előzmény: tom sawyer (293)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 294
Előzmény: kerékmánia (292)
tom sawyer Creative Commons License 2017.11.29 0 0 293

Hány darab is üzemel belőle? Mivel eleve kis darabszám volt belőle sosem volt meghatározó jármű sorozat, ergo sokan legfeljebb képről ismerhetik. 

Előzmény: kerékmánia (292)
kerékmánia Creative Commons License 2017.11.29 0 1 292

Röhej,  hogy 4 éve nem ir ide senki  !!!

Ennél, többet érdemelnek a kis spenót-gokartok :-)

Legalább emlékezzen,  akinek van mire,  vagy nézegesse akit érdekel !

V43 1227 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 291

Nyíregyháza, ma délelőtt:

 

Gysev V43 335 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 290

A parkban.

bzmotoros Creative Commons License 2013.03.29 0 0 289

Ez a mozdony 1992 szeptemberét letétben töltötte Szentesen, a répaszezonra beüzemelték, majd utána  december végén ismét letét. 1993 januárjában a 2043-al együtt beüzemelésre került, és el lett adva a 2042 az Északinak, a 2043 pedig  a Dunakeszi járműjavítónak.

Ha jól emlékszem, Bajczár Péter mozdonyvezető vitte el a két mozdonyt, műszaki kísérő pedig Németh István igazgató uram volt.

Az Északi bezárásával gondolom, felmérték, hogy hol van rá szükség, és oda került.

Előzmény: Törölt nick (273)
288 GTO Creative Commons License 2011.10.18 0 1 288

Tegnap délután Rákospalota-Újpesten.

Vumurt89 Creative Commons License 2011.07.21 0 0 287

A gépészet saját mozdonya, az északi jjü bezárásáig ott volt belső mozdony, majd utána került kanizsára.

Előzmény: V43-1069 (276)
Dízel77 Creative Commons License 2011.07.21 0 0 286

Az M32 2009, a 2010-es "mozdonyparádén" Békéscsabán, majd múlt pénteken a fűtőházban, s ma reggel egy Szeged felé tartó mozdonyvonatban. Remélem nem ez az utolsó képem róla!

 

       

 

 

1435mm Creative Commons License 2011.07.18 0 0 285

A Fradiban kaptam el őkelmét pénteken, de sajnos már csak a visszaúton tudtam lekapni:

 

 

("Odafelé" Kelenföld felé vitt egy nagyon "házi gyártmánynak" tűnő kis gépecskét. Sajnos akkor takarásban voltak.)

citys Creative Commons License 2011.01.10 0 0 284

citys Creative Commons License 2011.01.10 0 0 283

Előzmény: citys (282)
citys Creative Commons License 2011.01.10 0 0 282

pár kép...

BMW_E30 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 281

Szia!

Nem haragszom, a hozzászólást elolvastam.

Én pesti vagyok, és sajnos a meló meg a család mellett nincs időm ilyesmire.

Néha a Füstibe kijutottam.

Azért ha meggondolod magad, szivesen fogadnám a képet.

Vasút baráti üdv, Zola.

Előzmény: Pu-pi-pa-pó (280)
Pu-pi-pa-pó Creative Commons License 2010.11.15 0 0 280

Ne haragudj, de nem szeretnék belépni az össznépi képküldözgető társasjátékba. Álláspontom a 135-ös vonal topicjában a 365-ös hsz.-ban mgtalálod. Kaptam rá egy ragyogó választ is a 367-ben, szerintem az egyetlen lehetséges jó megoldás abban van! De hogy ne csak OFFoljak: nem nagyon halad a 2057 felújítása! Jóideig az újműhely mögött lapított, most meg a körfűtőház oldalánál fogja a szelet.

Előzmény: BMW_E30 (279)
BMW_E30 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 279

Szia Barátom!

Ezt a képet küld át légyszíves nagyban.

Előre is köszi.

Üdv, Zola.

Előzmény: Pu-pi-pa-pó (255)
V43-1069 Creative Commons License 2010.10.25 0 0 278
Szia!

Tippelni mertem, hogy a gépészeté, mert nem láttam rajta a trakció matricáját.
Előzmény: Törölt nick (277)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.18 0 0 277
Azt nem tudom, de csak a gépészet foglalkozik vele, szerintem a gépészeté vagy bérlik vagy stb!
Előzmény: V43-1069 (276)
V43-1069 Creative Commons License 2010.10.15 0 0 276
Az nem gyenge, kinek a tulajdonában van? Gépészet vagy trakció?
Előzmény: Törölt nick (275)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.12 0 0 275
A gépészet használja fűtőházi tartaléknak!
Előzmény: V43-1069 (274)
V43-1069 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 274
Szia!

Jó kép lett :-)) De mit keres a gép Kanizsán, eltévedt? :-D
Előzmény: Törölt nick (273)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.11 0 0 273

Nagykanizsa, ma:

 

 

Duck62 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 272
Esetleg tudja valaki, hogy a jelenleg a Nyír-D-Tech Kft. -nél futó
329 002, 329 005, 329 006, Gokartoknak mi volt az eredeti pályaszáma?
Illetve mi van a hiányzó 001, 003, 004, es számú gépekkel?
Előre is köszönöm a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!