Hogy itt találkozunk ...
Én másként képzelem el a valós pálya modellezését. Olyasmi is van benne, mint amit a videó tartalmaz, csak másként.
Először is kell egy olyan térkép, amely a pálya nyomvonalán túl tartalmazza a környezet objektumait (utak, vízfolyások, épületek, terep fedettségi adatok), valamint, mondjuk a 10 méterenkénti szintvonalat.
Ezen kiválasztva egy kezdőpontot, rá lehet illeszteni egy 720x720 m-es hálót, amely kijelöli az egy-egy terephasábra kerülő térképrészletet. Ez így nagyjából ugyanaz, mint amit a videó közöl.
(Igen nagy segítség, ha hozzáférhető a modellezésre kiválasztott vasútvonal ún. kézi hossz-szelvénye. Ez a magassági, szintváltozási adatokon túl a szelvényezésnek megfelelően tartalmazza a vasútüzem lényeges objektumainak elhelyezkedését, továbbá a pálya nyomvonalának ív adatait is.)
Ezek felhasználásával már - egyelőre a vízszintes síkon - kitűzhető a terephasábon a pálya és a környező utak nyomvonala, az épületek helye. (Ha precízkedni akarunk, ahhoz is van segédeszköz.)
Most jöhet a terep és vele a pálya magassági vonalvezetésének kialakítása.
Az utóbbival kezdve, a vágányt fixen a helyére kell emelni.
A terephasábon 20 méterenként el kell helyezni, mondjuk K-Ny-i irányban egy-egy vonallánc elemet, amelyek kezdő és végpontján túl a szintvonalak keresztezési helyeinél egy-egy töréspontot kell elhelyezni, majd ezeket a térképünkön jelzett magasságba fel kell emelni.
Ha ez is megvan, a terepet a Trainz saját funkciójának meghívásával ezen objektumok mentén hozzá kell simítani az ideiglenes segédobjektumokhoz, amelyeket aztán törölni lehet.
Macerás, de megoldható.