Keresés

Részletes keresés

GumiApo Creative Commons License 2021.01.04 0 0 161
GumiApo Creative Commons License 2020.12.29 0 0 160

Estére egy finom magyar alkotású híd

NEX/FMA UK steel bridge arch red w16 Greybrick

 

https://gtcatalogus.blogspot.com/2020/12/nexfma-uk-steel-bridge-arch-red-w16.html

 

GumiApo Creative Commons License 2020.12.29 0 0 159

Hosszú kihagyás után újra aktív a blog

 

BTVFD Caterpillar Crawler Crane

https://gtcatalogus.blogspot.com/2020/12/btvfd-caterpillar-crawler-crane.html

alnibell Creative Commons License 2019.04.29 0 0 158

Ha ezt le lehet modellezni a TS2009-ben, akkor (szinte) minden megoldható benne.

Ez egy 720x720 m-es terület 90 fokkal balra elforgatott térképkivonata a 11-es vasútvonalon. (A Trainz sajátossága, hogy az É-D irány a képernyőn vízszintes, ezért kell elforgatni a térképet.)

Megpróbálom.

alnibell Creative Commons License 2019.04.25 0 0 157

Pontosan melyik motorvonatról van szó? A MÁV ABmot-ról (kuid:149987:13) vagy a MÁV BCmot (kuid:149987:14)-ről?

Mindkettő tartozékainak nagy része a játék beépített sajátjaiból kerül ki. Így pl. az interior is.
A forgóváz FMA, az enginespec H0TT termék. Az előbbi azonosítója: kuid:149987:50010, az utóbbié: kuid:9999:51006

Az interior pedig kuid:-10:167 azonosítójú.

Előzmény: Törölt nick (154)
alnibell Creative Commons License 2019.04.25 0 0 156

Valamilyen üzenet csak van a View Errors & Warnings menüpontra kattintva?

Az már ad(hat) támpontot. 

Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.13 0 0 155

Mi lehet a gond ha egy 3.2-es modellnél a a 3.3-as azt írja ki nem telepítö de a 3.0-ásra, vagy a 3.1-esre viszont feltelepül hibátlanul ? Mert én nem tudok rájönni

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.13 0 0 154

Üdvözlet mindenkinek van egy fma mav motorvonatom ami trs 2004-es és a kiegészítöit interior, enginespeck, bogey keresem .

alnibell Creative Commons License 2019.04.03 0 0 153

Nem kell hozzá semmiféle más segédeszköz, mint az adott pálya kézi hossz-szelvénye. Azon szinte minden lényeges adat rajta van. És sokkal inkább a térkép egészíti ki azt, mint fordítva.
Egy-egy ilyen kézi hossz-szelvény a MÁV Archívumából néhány ezer forint ellenében beszerezhető. A képen látható formában tartalmazza az adatokat.

Előzmény: GumiApo (152)
GumiApo Creative Commons License 2019.04.02 0 0 152

Persze minden megoldható, ez csak egy nagyon kis alap lépés, leginkább arra hivatott hogy egy egy adott tárgy pontosan hol helyezkedik el. A valós lejviszonyokra pedig ott a TransDem. De az már egy teljesen más tészta :D

Előzmény: alnibell (151)
alnibell Creative Commons License 2019.03.09 0 0 151

Hogy itt találkozunk ...
Én másként képzelem el a valós pálya modellezését. Olyasmi is van benne, mint amit a videó tartalmaz, csak másként.
Először is kell egy olyan térkép, amely a pálya nyomvonalán túl tartalmazza a környezet objektumait (utak, vízfolyások, épületek, terep fedettségi adatok), valamint, mondjuk a 10 méterenkénti szintvonalat.

Ezen kiválasztva egy kezdőpontot, rá lehet illeszteni egy 720x720 m-es hálót, amely kijelöli az egy-egy terephasábra kerülő térképrészletet. Ez így nagyjából ugyanaz, mint amit a videó közöl.

(Igen nagy segítség, ha hozzáférhető a modellezésre kiválasztott vasútvonal ún. kézi hossz-szelvénye. Ez a magassági, szintváltozási adatokon túl a szelvényezésnek megfelelően tartalmazza a vasútüzem lényeges objektumainak elhelyezkedését, továbbá a pálya nyomvonalának ív adatait is.)

Ezek felhasználásával már - egyelőre a vízszintes síkon - kitűzhető a terephasábon a pálya és a környező utak nyomvonala, az épületek helye. (Ha precízkedni akarunk, ahhoz is van segédeszköz.)

Most jöhet a terep és vele a pálya magassági vonalvezetésének kialakítása.

Az utóbbival kezdve, a vágányt fixen a helyére kell emelni.

A terephasábon 20 méterenként el kell helyezni, mondjuk K-Ny-i irányban egy-egy vonallánc elemet, amelyek kezdő és végpontján túl a szintvonalak keresztezési helyeinél egy-egy töréspontot kell elhelyezni, majd ezeket a térképünkön jelzett magasságba fel kell emelni.

Ha ez is megvan, a terepet a Trainz saját funkciójának meghívásával ezen objektumok mentén hozzá kell simítani az ideiglenes segédobjektumokhoz, amelyeket aztán törölni lehet.

Macerás, de megoldható.

Előzmény: GumiApo (147)
GumiApo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 150

Egy kis cseh remek. 111es tolatómozdony:

http://gtcatalogus.blogspot.com/2019/02/nbs-cd-111-022.html

 

 

GumiApo Creative Commons License 2019.02.08 0 0 149

Egy rövid  de annál szebb mellékvonali hangulatú pálya 

https://youtu.be/m3vDkBU1X94

GumiApo Creative Commons License 2019.02.03 0 0 148

Egy fantasztikus orosz pályavideó

https://youtu.be/H-aKKkmW3Eo

GumiApo Creative Commons License 2019.01.23 0 0 147

Egy kis segítség valós pálya építésehez

https://youtu.be/Eab3IPSM-H4

GumiApo Creative Commons License 2019.01.23 0 0 146

New Era vagy 2019 most már  Rég jártam erre 

Előzmény: pajaci (145)
pajaci Creative Commons License 2018.05.28 0 0 145

Épp a virtuális terepasztalokat nézegetem, örülök csinálod ezt a topikot.

 

Az lenne a kérdésem, hogy melyik Trainz verziót érdemes megvenni.

Talán ezt?

https://store.trainzportal.com/collections/frontpage/products/trainz-a-new-era-platinum-edition

 

Segítséged előre is köszönöm!

Előzmény: GumiApo (144)
GumiApo Creative Commons License 2018.04.14 0 0 144

Egy kép a tegnap esti élő közvetítés utánról:

http://gtcatalogus.blogspot.hu/2018/04/screenshot-00039.html

GumiApo Creative Commons License 2018.04.02 0 0 143

Friss havi összefoglaló a Trainz világából. Új kiegészítők és a hazai legjobb képek:
http://gtcatalogus.blogspot.hu/2018/04/marciusi-osszefoglalo.html

GumiApo Creative Commons License 2018.01.08 0 0 142
GumiApo Creative Commons License 2018.01.07 0 0 141
GumiApo Creative Commons License 2018.01.06 0 0 140
GumiApo Creative Commons License 2018.01.06 0 0 139
GumiApo Creative Commons License 2018.01.04 0 0 138
GumiApo Creative Commons License 2018.01.04 0 0 137
GumiApo Creative Commons License 2018.01.04 0 0 136
GumiApo Creative Commons License 2018.01.04 0 0 135
GumiApo Creative Commons License 2018.01.03 0 0 134
GumiApo Creative Commons License 2018.01.03 0 0 133

Pár újdonság került fel, és új lehetőségekkel bővölt a post.

DB TADGS 30 80 0824 103-3

http://gtcatalogus.blogspot.hu/2018/01/db-tadgs-30-80-0824-103-3.html

GumiApo Creative Commons License 2018.01.01 0 0 132

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!