Korábban a legsikeresebb magyar formulaautós volt, majd a ralikrosszban haladt a csúcs felé: Kiss Pál Tamás most váratlanul bejelentette, hogy bizonytalan hosszúságú szünet következik pályafutásában.
komolyabb formaautós karrierre tényleg nem (bár ha Csányiék autósport megszállottak lennének akkor lehet valamelyik F1-es csapatnál lenne "fejlesztőversenyző" vagy befizeznék a Manorhoz) jobb esetben meg Coyne-nál fullszezonos az Indycarban :)
én amiatt sajnálom, hogy nem ment sportkocsizni, és a WEC-ben vagy valami hasonló szériában nem helyezkedett el de még túraautós közegben sem
rali meg ralikrossz biztos nehéz lesz egy formaautósnak, gyakorlatilag új életet kezd
"Szóval drukkolok neki, hogy sikeres legyen az RX-es karrierje, és egyszer láthassuk a VB keretein belül Nyírádon, magyar csapattal. Akkor majd hirtelen mindenkiből RX fan lesz. :D"
az biztos, és lehet Lantos blogol meg szakért arról is :)
Reális esélye úgysem volt még egy GP2-re vagy WSR-re sem. Viszont talán a rallyban és a rallycrossban a legkönnyebb kilépni a nemzetközi mezőnybe. Persze ez is pénz kérdése, de pl. a GP2-höz viszonyítva aprópénzből kijöhet egy full ERX évad.
Szóval drukkolok neki, hogy sikeres legyen az RX-es karrierje, és egyszer láthassuk a VB keretein belül Nyírádon, magyar csapattal. Akkor majd hirtelen mindenkiből RX fan lesz. :D
Kiss Pál Tamás karrierje nagy fordulatot vett, a miskolci pilóta elsősorban hazai pályán versenyez majd ebben a szezonban. Az utóbbi évek meghatározó magyar formaautós tehetsége szakágat vált, és a Magyar Országos Rallycross Bajnokságban áll rajthoz az előttünk álló idényben.
eleve az Audi az a csapat ahol semmilyen változás nem történt pilótafronton azaz mind a 8 emberüket megtartották az idei évre
ráadásul már december közepén be is jelentették ezt hónapokkal az évad kezdete előtt
az a teszt amiről itt beszélünk meg december elején volt és ők voltak a kiválasztottak - Alex Palou, Marco Mapelli, Antonio Giovinazzi, Dean Stoneman, Laurens Vanthoor, Nicki Thiim
feltételezve hogy a 8 versenyzőkkel már a hivatalos bejelentés előtt megállapodtak gyanítom úgy teszteltek a többiek, hogy esélytelenek már a négykarikás ülésre ami a DTM-et illeti
+ ha ilyen hamar lefixálták a DTM-es üléseiket olyan sokat nem kellett tanakodniuk.
Több helyen is nyilatkozta már, hogy volt egy baráti kapcsolata az Audinál, aki talán tudott volna segíteni, hogy az év végi tesztre beférhessen, de sajna ezt az úriembert a konszern átrakta a Porsche részleghez.
Én kíváncsi lennék mit akart a DTM-ben vagy miféle lehetőséget nézett ki neki (állítólag) mert német oldalakat, fórumot folyamatosan olvasom de soha nem vetődött fel a neve még egy év végi teszten sem még pletykának sem
remélem valami sportautós-túraautós pályafutás még kinéz neki
"- Ezt a témát szerintem kiveséztük, térjünk át egy kicsit Rád. Tényleg felhagysz a nemzetközi formulaautós szerepléssel?
- Nagyon nagy valószínűséggel igen. Őszintén szólva kicsit kiábrándultam mindenből, és olyan dolgokban is csalódnom kellett, amikről eddig azt gondoltam, hogy azok legalább biztosak és lehet rájuk támaszkodni. Katasztrofális a helyzet, és igazából nem látom a fényt az alagút végén. A DTM-es lehetőség is meghiúsult, amiben több minden szerepet játszott. A formulaautózás hatalmas összegeket emészt fel, nagyon elszálltak az árak, váltani pedig nem egyszerű. Egy Porsche Szuperkupában vagy bárhol máshol nehéz hírnevet szerezni és kedvező ajánlatot kiharcolni addig, amíg ott nem bizonyítottál. Mindegy, hogy honnan jössz, és milyen eredményeket értél el eddig máshol, csak akkor fogják igazán elhinni, hogy jó vagy, ha azzal az autóval is jól mész. De hát ehhez meg ugye be kell előbb kerülni oda, az pedig mindig komoly anyagi vonzatokkal jár."
Ezek nem hangzanak jól, és jól gondolom, hogy közel áll ahhoz, hogy kimondja: a 2015-ös évet is elengedi autóversenyzői szempontból?
KISS PÁL TAMÁS: Azért ezt nem mondanám. Várok, dolgozok, igyekszem alakítani a jövőmet. A DTM-es tesztben hiszek, ott nincs szükség a szponzorációra, ott a csapatok választanak pilótákat, és nem fordítva. Úgyhogy minden nap meg-megnézem az e-maileket, abban a reményben, hogy az egyiknek a feladója az Audi lesz, és még a levélszemetet is rendszeresen átkutatom emiatt. Ez azonban csak decemberig tarthat, annál tovább ugyanis nem várhatnak a kiválasztással.
„A győzelmem után felszabadultan állhattam rajthoz a második futamon, hiszen tudtam, hogy az elsődleges célomat már teljesítettem. Persze a csapat bajnoki cím kérdése még mindig nem dőlt el, így nem dőlhettem teljesen hátra. A rajtom most is jól sikerült és La Rosa megelőzésével már a harmadik helyen haladtam, amikor a csapat kihívott a kötelező kerékcserére. Úgy éreztem, hogy még néhány gyors kör lett volna bennem, de végrehajtottam az utasítást. Sajnos a kiállás nem volt sima és csak a hatodik helyre tudtam visszatérni, ráadásul Pommerrel szemben keményen kellett védekeznem, ami szintén nem segített. Az utolsó szakaszban hiába voltam egy kicsivel gyorsabb, mint az előttem haladók már nem tudtam előrébb lépni. A csapattársam pedig sajnos csak nyolcadik lett, így nem sokkal, de lemaradtunk a csapat bajnoki címről, ami miatt volt némi csalódottság házon belül. Összességében azért úgy gondolom, hogy sikerült helyt állnunk, és ha nem is maradéktalanul, de elégedetten térhetünk haza”
Azt gondolom, hogy az FA1 (ami gyakorlatilag ugyanezek a kocsik), nagy érvágás volt a sorozat számára. Nem tudom miket ígértek az Acceleration sorozat szervezői az átment versenyzőknek, csapatoknak, de tv-s megjelenést nézve is az AutoGP sokkal erősebb. Igaz idén már nem, de ezelőttig az is emelete a presztízst, hogy a wtcc betétfutama volt.
Számomra a mai napig ez sorozat a legjobb, amit mindig megnézek akármilyen unalmas is a futam. Ahangok miatt van ez, aki 90es évek vége óta néz f1-et nem szívesen akar szerintem megszabadulni a szép v8asok hangjától, wsrnél f3nál ha unalmas a futam elkapcsolok mert egyszerűen nem élvezem ezeknek az új modern kocsik hangját, pedig ha jóltudom a wsr is v8as már. :(
Jelen pillanatban számomra is rejtély, hogy mit hoz a jövő, abban viszont biztos vagyok, hogy bárhol is versenyezzek, mindig számíthatok majd a lelkes magyar szurkolók támogatására.”
" Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a formulaautózás világában nem tudok már előre lépni, így azt tervezem, hogy a zárt karosszériás sorozatok világában folytatom majd a karrierem az idei év után. A Nürburgringen pedig a DTM betétprogramjaként szerepel majd az Auto GP, így a következő forduló több szempontból is kiemelten fontos számomra. ..... Másrészt szeretnék bizonyítani a világ egyik legrangosabb versenysorozatának képviselői előtt is. Óriási megtiszteltetés lenne számomra, ha egy napon a magyar színeket képviselhetném a DTM-ben!
A DTM mellett más sorozatok is szóba jöhetnek számodra a jövőben?
Muszáj más sorozatokkal is számolnom, hiszen a DTM-be nem lehet bekerülni egyik napról a másikra, ráadásul rajtam kívül még rengetek kiváló pilóta álmodozik egy ilyen lehetőségről. A Porsche Szuperkupából és a Német Porsche Kupából az idei év elején is megkerestek, így akár az is lehet, hogy ott folytatom, de a Red Bull Ringen az ELMS-t látva az is megfogalmazódott bennem, hogy a GT, vagy a hosszú távú versenyzésben is szívesen kipróbálnám magam. Jelen pillanatban azonban még minden energiámmal az Auto GP-re szeretnék koncentrálni, ha vége a szezonnak, akkor kezdhetünk majd csak igazán gondolkodni a folytatásról. "
úgy fest a kötelezőt (TOP3, futamgyőzelmekkel hozta) idén, de nagyon remélem hogy jövőre már nem lesz itt
ritka komolytalan egy bajnokság ez, ez az év arra volt jó hogy legalább versenyzett, meg nem hagyott ki 1 évet, ill. megmutatta hogy nem kutyaütő de ebben az AutoGP-ben nem lehet tervezni sokáig