Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 21

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

KE80 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 20

Ujabb csapat lett belőle.

KE80 Creative Commons License 2018.03.11 0 0 19

http://www.nemzetisport.hu/f1/formula-1-2018-megjelent-a-nemzeti-sport-magazin-legujabb-szama-2623511

2018 magazin ujság

 

2018

TESZT
BARCELONA 2. HÉT, 1. NAP
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                        1:20.396, 171 kör
2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                           1:20.596, 86 kör *
3. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer)   1:20.649, 130 kör
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                          1:20.808, 91 kör
5. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)                       1:20.973, 54 kör
6. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)                 1:21.298, 96 kör
7. Nico Hülkenberg (német, Renault)                      1:21.432, 48 kör *
8.  Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault)                    1:21.455, 91 kör
9. Szergej Szirotkin (orosz, Williams)                      1:21.588, 42 kör *
10. Sergio Pérez (mexikói, Force India)                   1:21.643, 93 kör
11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber)      1:21.706, 120 kör
12. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault)     1:21.946, 38 kör
13. Lance Stroll (kanadai, Williams)                        1:22.937, 86 kör
*: csak délelőtt vezetett

 

TESZT
BARCELONA 2. HÉT, 2. NAP
1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer)     1:18.047, 165 kör
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                            1:18.400, 90 kör*
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                             1:18.560, 85 kör
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                          1:19.541, 66 kör*
5. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso)              1:19.823, 119 kör
6. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault)       1:19.856, 57 kör
7. Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault)                       1:20.042, 88 kör*
8. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari)               1:20.237, 78 kör
9. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)                                1:20.242, 49 kör
10. Lance Stroll (kanadai, Williams)                          1:20.349, 63 kör*
11. Nico Hülkenberg (német, Renault)                      1:20.758, 102 kör
12. Esteban Ocon (francia, Force India)                   1:20.805, 130 kör
13. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber)  1:20.918, 160 kör
14. Szergej Szirotkin (orosz, Williams)                     1:22.350, 80 kör
*: csak délelőtt tesztelt

 

TESZT
BARCELONA 2. HÉT, 3. NAP

1. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                         1:17.182, 188 kör
2. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)                  1:18.360, 149 kör
3. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)                        1:18.363, 169 kör
4. Nico Hülkenberg (német, Renault)                       1:18.675, 79 kör*
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                       1:18.725, 66 kör
6. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren)                     1:18.855, 147 kör
7. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber)        1:19.244, 145 kör
8. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                          1:19.296, 84 kör
9. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                           1:19.532, 97 kör*
10. Robert Kubica (lengyel, Williams)                      1:19.629, 73 kör*
11. Sergio Pérez (mexikói, Force India)                  1:19.634, 155 kör
12. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:19.842, 187 kör
13. Lance Stroll (kanadai, Williams)                        1:20.262, 63 kör

*: Csak délelőtt vezettek.

 

 TESZT
BARCELONA 2. HÉT, 4. NAP

1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)                             1:17.221, 157 kör
2. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault)     1:17.784, 93 kör
3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                     1:18.092, 45 kör
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer)  1:18.327, 92 kör
5. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari)            1:18.412, 181 kör
6. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                         1:18.825, 104 kör
7. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso)           1:18.949, 156 kör
8. Esteban Ocon (francia, Force India)                   1:18.967, 163 kör
9. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber)   1:19.118, 75 kör
10. Szergej Szirotkin (orosz, Williams)                  1:19.189, 105 kör*
11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                     1:19.464, 97 kör*
12. Lance Stroll (kanadai, Williams)                     1:19.954, 27 kör
*: csak délelőtt vezetett

 

 A leggyorsabb körök sorrendje a második teszthétről:

1. Sebastian Vettel Ferrari                                  1:17.182
2. Kimi Räikkönen  Ferrari                                  1:17.221
3. Fernando Alonso McLaren-Renault                 1:17.784
4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer              1:18.047
5. Carlos Sainz Jr. Renault                                1:18.092

6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari                     1:18.360
7. Pierre Gasly Toro Rosso                                1:18.363
8. Lewis Hamilton Mercedes                             1:18.400
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari                      1:18.412
10. Valtteri Bottas Mercedes                             1:18.560
11. Nico Hülkenberg Renault                             1:18.675

12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault             1:18.855

13. Brendon Hartley Toro Rosso                        1:18.949
14. Esteban Ocon Force India                           1:18.967
15. Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber              1:19.118
16. Szergej Szirotko Williams                            1:19.189
17. Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber            1:19.244
18. Robert Kubica Williams                               1:19.629
19. Sergio Pérez Force India                             1:19.634
20. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer          1:19.842
21.Lance Stroll Williams                                 1:19.954

..:D)))))))))))))))))))

 

Előzmény: KE80 (18)
KE80 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 18

2018

F1, TESZT
BARCELONA, 1. NAP

1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer)       1:20.179, 105 kör
2. Valtteri Bottas  (finn, Mercedes)                              1:20.349, 58 kör *
3. Kimi Räikkönen  (finn, Ferrari)                                 1:20.506, 80 kör
4. Nico Hülkenberg (német, Renault)                          1:20.54, 73 kör *
5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault)        1:21.339, 51 kör
6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                         1:22.168, 26 kör
7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                            1:22.327, 25 kör
8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda)  1:22.371, 93 kör
9. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes)            1:22.452, 46 kör *
10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari)             1:22.578, 55 kör
11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber)       1:23.408, 63 kör
12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes)  1:25.628, 22 kör *
13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes)     1:44.148, 28 kör

*: csak délelőtt körözött

 

BARCELONA, 2. NAP
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                        1:19.673, 98 kör
2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                           1:19.976, 95 kör
3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault)       1:20.325, 37 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer)   1:20.326 67 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                      1:21.212, 65 kör
6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso-Honda),           1:21.318, 82 kör
7. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes),       1:21.495, 48 kör
8. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes)      1:21.822, 52 kör
9. Esteban Ocon (francia, Force India-Mercedes)    1:21.841, 79 kör
10. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber)  1:22.721 , 81 kör
11. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)                1:22.727, 36 kör

 

BARCELONA, 3. NAP
1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault)       2:18.545, 11 kör
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer)                       2 kör *
3. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda)                    2 kör *
4. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber)                           1 kör *
5. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes)                            1 kör *

.............................................................................................................

6. Lewis Hamilton (Mercedes)                                                     0 kör

7. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                                          0 kör

8.Lance Stroll (Williams-Mercedes)                                             0 kör

9. Sergio Pérez (Force India-Mercedes)                                     0 kör

10. Nico Hülkenberg (Renault)                                                   0 kör

11. Carlos Sainz Jr. (Renault)                                                      0 kör

12. Romain Grosjean Haas-Ferrari)                                            0 kör
*: Nem teljesített mért kör.
A többi versenyző nem járt a pályán.

 

BARCELONA, 4. NAP
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                               1:19.333, 69 kör
2. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault)              1:19.854, 110 kör *
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                              1:20.241, 120 kör
4. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)                       1:20.317, 96 kör
5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault)            1:20.929, 51 kör
6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                            1:20.940, 60 kör
7. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes)                1:21.142, 54 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Force India)                           1:21.973, 65 kör
9. Max Verstappen (holland, Red Bull)                          1:22.058, 35 kör
10. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)                          1:22.134, 128 kör
11. Nico Hülkenberg (német, Renault)                         1:22.507, 49 kör *
12. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                             1:22.789, 60 kör *
13. Charles Leclerc (monacói, Sauber)                         1:22.808, 59 kör
14. Marcus Ericsson (svéd, Sauber)                           1:23.825 *
15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes)       1:31.979, 47 kör *

*: Csak délelőtt vezetett

 

AZ ELSŐ BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)                           1:19.333 (94 kör)
2. Sebastian Vettel (német, Ferrari)                         1:19.673 (218)
3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren)                     1:19.854 (147)
4. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)                            1:19.976 (212)
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull)                     1:20.179 (107)
6. Kevin Magnussen (dán, Haas)                              1:20.317 (132)
7. Max Verstappen (holland, Red Bull)                      1:20.326 (102)
8. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)                                1:20.506 (80)
9. Nico Hülkenberg (német, Renault)                        1:20.547 (122)
10. Fernando Alonso (spanyol, McLaren)                  1:20.929 (113)
11. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault)                      1:20.940 (151)
12. Lance Stroll (kanadai, Williams)                          1:21.142 (100)
13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso)                       1:21.318 (229)

14. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes)         1:21.495 (48) *
15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams)                     1:21.822 (127)
16. Esteban Ocon (francia, Force India)                   1:21.841 (79)
17. Sergio Pérez (mexikói, Force India)                    1:21.973 (65)
18. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso)           1:22.371 (95)
19. Romain Grosjean (francia, Haas)                        1:22.578 (55)
20. Charles Leclerc (monacói, Sauber)                     1:22.808 (140)
21. Marcus Ericsson (svéd, Sauber)                         1:23.408 (143)

22. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes)  1:25.628 (22) *

*,: teszt piloták.

.))D

Ayreon Creative Commons License 2016.08.28 0 0 17

A mai futam is egészen parádés lett (4. 5. hely) és ha nincs Magnussen balesete akár sokkal jobb is lehetett volna!

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.27 0 0 16

Jó kis csapat! Én is csípem őket! :) Folyamatosan fejlődnek és ez jó az F1-nek!

Ayreon Creative Commons License 2011.12.17 0 0 15

Noha már hónapok óta nyílt titokként kezelik, hogy a Force India jövő évi versenyzőpárosa Nico Hülkenberg és Paul di Resta lesz, a csapatnál egyértelművé tették, hogy december 15-ig nem fognak hivatalos bejelentést tenni. Végül egész jól tartották magukat az általuk kiszabott határidőhöz, hiszen egy nap késéssel meg is érkezett a várva-várt hír: az idén csak a pénteki edzéseken vezető Hülkenberg 2012-ben előrelép versenyzői státuszba, és Adrian Sutil helyét veszi át.

"Nyilvánvalóan boldog vagyok, hogy a Sahara Force Indiával maradhatok, és versenyzési lehetőséget kapok a következő évben" - mondta a 2010-ben a Williamsnél bemutatkozó német. - "Nem volt egyszerű a partvonalról követni az évadot, de a legjobbamat nyújtottam, hogy segítsek a csapatnak, és megmutassam, mire is vagyok képes."

"Rendkívül motivált vagyok 2012-t illetően, és szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki hitt bennem, és akik megadták ezt az esélyt. Lelkesen vetem bele magam a téli munkába, hogy fejlesszük az autót, és építkezhessünk az idei eredményekre. Az első teszt Jerezben nem érkezhet elég korán."

Paul di Resta helye kevésbé volt veszélyben, így az végképp senkit nem ért meglepetésként, hogy kitartott mellette a csapat. A Mercedes által pártfogolt brit mély benyomást tett a csapatra első évében.

"Mindig mondtam, hogy nagyon örülök, hogy részese lehetek a csapatnak: nagyravágyóak, éhesek a sikerre és remekül tudunk együtt dolgozni" - mondta di Resta. - "Izgatottan várom 2012-t, amitől joggal remélhetjük, hogy tovább közeledhetünk az élcsapatokhoz, újabb lépést téve előre."

Sutil öt évvel ezelőtt csatlakozott az akkor még Spyker néven ismert csapathoz, minden szezonban egyre erősebb formát nyújtva. Idén egészen a bajnokság 9. helyéig tornázta fel magát, mégis ő az, akitől kénytelen megválni az indiai istálló.

"Azt hiszem, debütáló éve alatt Paulra mindenki felfigyelt a paddockban" - mondta Vijay Mallya, a csapat társtulajdonosa. - "A gyorsasága, érettsége és versenytempója igazolta, hogy helyesen tettük, amikor hittünk benne, és már várjuk, hogy a következő szezonban is együtt dolgozhassunk vele."

"Ami Nicót illeti, felismertük benne a tehetséget 2010 végén, és úgy döntöttünk, hogy kiértékeljük őt az idei szezon alatt. Annak ellenére, hogy korlátozott időt tölthetett az autóban, sikerült meggyőznie minket arról, hogy megérdemli a versenyzői ülést 2012-ben."

"Az új felállásunk azt jelenti, hogy el kell köszönnünk Adrian Sutiltól, aki a csapattal van azóta, hogy mi megjelentünk a sportban. Szerves része volt a sikereinknek az eltelt négy év alatt, és minden jót kívánunk neki a jövőre nézve."

 

Ayreon Creative Commons License 2011.05.10 0 0 14

A Force India megszilárdította a helyét a középmezőnyben, és versenyzőik alkalmanként több-kevesebb pontot is gyűjtenek. A csapat mindazonáltal merészebb terveket sző, előrébb akarnak lépni. "A Sauber, a Williams és a Toro Rosso előtt akarunk lenni, és rendszeresen részt venni a Q3-ban. Ehhez minden alkalommal felül kell kerekednünk rajtuk, és némely más csapat versenyzőjén is" - közölte Andy Stevenson csapatmenedzser az istálló videoblogjában. - "A Mercedes roppant erős alakulat, és fejlődni látszanak, viszont nincsenek fényévekre tőlünk. A célunk, hogy eléjük kerüljünk." A Force India halványan szerepelt a teszteken, az első futamra azonban összekapták magukat. Paul di Resta és Adrian Sutil eddig egyaránt 2-2 pontot gyűjtött. Stevenson további javulást vár. "A következő viadalokon meglehetősen sok változtatást hajtunk majd végre, amitől javulni fog a teljesítményünk" - mondta.

Ayreon Creative Commons License 2011.02.08 0 0 13

A Force India keddi bemutatója révén immár az összes idei F-1-es autó a nyilvánosság elé lépett.

Az indiai csapat eggyel előrébb szeretne végezni a konstruktőri bajnokságban az új VJM04-gyel, amelynek legfeltűnőbb ismertetőjegye a Lotus T128-éhoz hasonló pengeszerű motorburkolat, valamint a hozzá tartozó légbeömlő a bukókereten. A Force India a csapatok többségének példáját követve áttért a vonórudas hátsó futóműre is. Tavaly egyébként hetedikek lettek, egyetlen ponttal lemaradva a Williamstől.

Adrian Sutil, aki ötödik évét fogja megkezdeni a Force Indiánál illetve annak jogelődjénél, elmondta, hogy a csapat szeretné hatékonyabbá tenni fejlesztési programját az egy évvel ezelőttihez képest, amikor hiába indították erősen a szezont, a fegyverkezési versenyben lemaradtak riválisaiktól.

"Mi is fejlesztettünk, de más csapatok gyorsabban, ezért pontokat dobtunk el" - idézi Sutilt a Force India közleménye. - "Idén viszont keményen igyekeztünk, hogy orvosoljuk ezt a problémát, mind a szélcsatornában, mind odahaza a gyárban, a tervezési folyamat során."

"Az a célunk, hogy legalább egy hellyel előrébb végezzünk, mint tavaly, ezért a kiegyensúlyozottság létfontosságú lesz. Ami pedig a dobogókat illeti, miért is ne? Némelyik versenyen azok is benne lehetnek a pakliban."

Sutil hangsúlyozta, hogy bár csapattársa, Paul di Resta újonc, őt nem nevezik ki elsőhegedűssé.

"Mindketten egyforma elbánásban fogunk részesülni, vagyis nem lesz közöttünk elsőhegedűs" - jelentette ki. - "Az információkon és az alkatrészeken is megosztozunk. Mindketten tudjuk, mit kell tennünk, hogy elérjük a csapat által kitűzött célokat."

Di Resta, aki tavaly nyolc nagydíj pénteki edzésnapján vezethette a Force Indiát, úgy véli, az akkori tapasztalatai sokat számítanak majd.

"Tavaly nyolc pályán vezettem, így már elég jól ismerem őket, a többit pedig majd megtanulom a szimulátorban, vagy az egy évvel ezelőtti adatok tanulmányozásával" - mondta a skót. - "A szimulátor, amit használunk, meglehetősen pontos, és segít felvenni a ritmust már azelőtt, hogy a pályára érnénk."

"Konkrét célokat nem akarok meghatározni magamnak, mert túl sok tényező befolyásolhatja az eredményeket. Viszont mindenképpen törekedni fogok a pozitív hozzáállásra, valamint arra, hogy eljussak a célig, és konstruktívan járuljak hozzá a csapat teljesítményéhez."

Ayreon Creative Commons License 2011.01.28 0 0 12

A Force India egy glasgowi sajtótájékoztatón bejelentette, hogy Adrian Sutil és Paul di Resta vezetheti idén a csapat autóit a nagydíjakon.

Sutil maradása nem keltett meglepetést, mivel 2007 óta áll a korábban Spykerként ismert gárda szolgálatában - nála hosszabb ideje csak Felipe Massa versenyez idei csapatánál.

"Helyesnek érzem, hogy további egy évig itt maradok. Mindig mondtam, hogy remekül, családiasan érzem magam a csapatnál, ami önbizalmat ad, és segít, hogy kihozzam a maximumot. Sokat fejlődtünk az elmúlt négy év alatt, és izgatottan várom a következő lépcsőfokot - remélem, ez az élcsapattá válást jelenti majd" - mondta Sutil.

"2010 első felében sokszor végeztem a pontszerzők közt, idén egész éven át szeretném folytatni a sorozatot."

Di Resta tavaly már kipróbálhatta magát forma-1-es nagydíjhétvégén, hét alkalommal vezethette a Force India egyik autóját a pénteki edzéseken. A skót kiegyensúlyozott, precíz teljesítményét rendre méltatta az istálló.

"Sok szép dolog történt velem itt az előző esztendőben, szóval remélem, idén még több kellemes élmény vár rám" - mondta a DTM bajnokságát megnyerő pilóta.

"Sokat dolgoztam az erőnlétemen, hogy elég edzett legyek a versenyzéshez. A tesztprogram előtt még megyek pár etapot a szimulátorban is."

"Szintén sok időt töltöttem a gyárban, mert bár jól ismerem a csapatot tavaly óta, erősíteni akarom a személyes kapcsolatokat, hogy igazi csapatként működjünk."

A Force Indiához tesztpilótaként csatlakozott a Williamstől távozni kényszerült 23 éves Nico Hülkenberg is.

" A Force India fiatal istállóként szép fejlődést mutatott be" - nyilatkozott Hülkenberg, aki csak vészmegoldásként vállalta a tartalék szerepkörét, ugyanis jövőre ismét versenyezni szeretne. - "A csapat nagyon jó benyomást tett rám, és úgy gondolom, erős párost alkotunk majd együtt."

Mindezek azt jelentik, hogy az állítása szerint érvényes 2011-es szerződés birtokában lévő Vitantonio Liuzzi kiszorult az istállótól. A tavaly gyengén teljesítő olasz akár jogi útra is terelheti az ügyet.

Ayreon Creative Commons License 2011.01.08 0 0 11

Paul di Resta (Skócia) – Force India

Bár még nem jelentették be hivatalosan a szerződtetését, egyre több forrás biztosra veszi, hogy 2011-ben Adrian Sutil partnereként végre bemutatkozhat a Formula 1-ben az a Paul di Resta, akit sokan már évek óta a királykategória mezőnyébe követelnek. Az idei év újoncai közül ő rendelkezik a legtekintélyesebb eredménylistával, s fiatal kora ellenére mind együléses autóval, mind zárt kasztnijú autóval nyert már komoly bajnokságot. Oroszlánkörmeit először tizennyolc évesen villantotta meg, amikor négy győzelemmel a brit Formula Renault harmadik helyén zárt (akárcsak tavaly Kiss Pál Tamás). Az első igazán nagy siker 2006-ban következett, amikor di Resta a Formula 3 Euroseries bajnokságát megnyerte a következő évben már a Formula 1-ben vitézkedő Sebastian Vettellel szemben, s övé lent a zandvoorti Masters of Formula 3 első helye is, megelőzve többek közt Vettelt, Kobayashit, Sennát és Buemit is.

2007-től négy éven át a DTM-ben szerepelt di Resta, első szezonjában rögtön az ötödik helyen végzett három igazi nagyágyú, Schneider, Scheider és Häkkinen előtt. Második évében remekül teljesített, a 11 futamból hétszer dobogós lett, s csak az utolsó versenyen dőlt el, hogy Timo Scheider mögött a második helyre szorul. 2009-ben főleg a megbízhatósága tűnt ki, hiszen nagy stabilan hozva a futamokat mindössze egyetlen kieséssel zárt az összetett harmadik helyén úgy, hogy hazai futamát megnyerte. Három év alatt összeszedett három győzelmét 2010-ben megduplázta, s ez bajnoki címet ért Paul di Resta számára, az utolsó futamon elegendő volt számára a második helyen célba érni Gary Paffett mögött, s ezzel biztosította be bajnoki címét. A hírek szerint a Force India csapata Vitantonio Liuzzi helyére kívánja szerződtetni 2011-re a DTM újdonsült bajnokát.

Tipp: Di Resta több fronton is bizonyította, hogy kiváló versenyző. Sokat kellett várnia a Formula 1-be kerülésre, ám alighanem megérte, hiszen egy versenyképes autóval mutatkozhat be a királykategóriában. Alighanem meg fogja szorongatni Sutilt.

Ayreon Creative Commons License 2011.01.07 0 0 10

A legtöbb csapat várhatóan már az új autójával érkezik Valenciába, ahol február 1-jén megkezdődik az első a négy, hivatalos előszezoni teszt közül, a Force India azonban még a tavalyi VJM03-mal utazik el oda, hogy ennyivel is több időt fordíthasson új modelljének fejlesztésére.

"Alaposan átgondoltuk a szezonkezdetre vonatkozó terveinket, és azt, hogy mikor mutassuk be az új Force Indiát, a VJM04-et" - mondta Otmar Szafnauer, a csapat vezérigazgatója a Reutersnek. - "Mind a négy előszezoni teszten részt fogunk venni, de az elsőn, Valenciában a VJM03-at használjuk majd, mielőtt a következő héten, Jerezben a VJM04 pályára lép."

Általában előnyösebbnek tartják, ha az új autó korán elkészül, mert úgy több idő áll rendelkezésre a teszteléséhez az első verseny előtt, és ez most, amikor a Forma-1 a Bridgestone gumikról Pirellikre váltott, különösen fontos lehet. Szafnauer mégis azt állítja, a Force India taktikája lesz az előnyösebb.

"Azáltal, hogy később kezdjük tesztelni az új autónkat, néhány héttel tovább dolgozhatunk vele a szélcsatornában, éppen akkor, amikor a hozzá való alkatrészek gyártásának legproduktívabb fázisában tartunk" - mondta.

"Mindig meg kell találni az ideális kompromisszumot az autó tesztelésének mihamarabbi megkezdése és az aerodinamikai részleg rendelkezésére álló minél hosszabb adatgyűjtési idő között, de úgy véljük, ez a megoldás a mi kapacitásunk mellett előnyünkre fog válni."

A Force India tavaly zárta hároméves történetének eddigi legjobb idényét, amikor 7. lett a konstruktőri világbajnokságban, mindössze egyetlen ponttal a Williams mögött.

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.04 0 0 9

Egy jó pilota üllés van a forma -1ben  jelen állás szerint: Renaultnál.

Sutilnak jotene csapat váltás Renaulthoz.

Ide jönének: Niko Hülkenber Williamstől, Vitalij Petrov Renaulttol.

 

Előzmény: Ayreon (8)
Ayreon Creative Commons License 2010.12.04 0 0 8

Szerintem Sutil marad, Liuzzi megy.

 Chandhok szerintem nem jön még 2011-re esetleg tesztpilótának.

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.04 0 0 7

A 2011es fel állás ?

Lásd a ( Imádom a forma-1 -es topikba)

 

Ayreon Creative Commons License 2010.11.07 0 0 6

Bár a Force India célja, hogy megőrizze 6. helyét a konstruktőri bajnokságban egyre közeledő Williams előtt, alaposan leszerepeltek az interlagosi időmérőn, ahol Nico Hülkenberg pole pozíciót szerzett a rivális csapatnak. A 18. helyen végző Adrian Sutilnál azonban nem ez, hanem csapattársa felelőtlen manővere verte ki a biztosítékot. Vitantonio Liuzzi még a Q1-ben csúszott ki a pályáról, majd közvetlenül a német elé tért vissza, akinek keményen a fékre kellett lépnie, hogy ne trafálja telibe a másik Force Indiát. "Túl közel volt, ahhoz képest, hogy ő a csapattársam - de ezt már nem először játssza el az idén, össze-vissza megy" - morgolódott Sutil az eset után a BBC-nek. - "Az első etapomon akkor veszítettem időt, amikor közvetlenül Tonio mögött találtam magam, miután kicsúszott, pedig valószínűleg éppen ekkor volt a legjobb a pálya állapota" - mondta a versenyző, aki később a tapadás hiányával és szemcsésedéssel is küszködött. Ráadásul a német eredményéhez hozzájön még az öt rajthelyes büntetés, amit Koreában Kamui Kobayashi megtorpedózásáért kapott, így csak az utolsó előtti, 23. helyről indulhat.

A Force India másik autóját vezető Liuzzi ugyan csapattársát maga mögé utasítva tovább jutott a Q2-be, ott már nem tudott javítani, így csak Sébastien Buemi büntetésének köszönheti, hogy a 17. helyett a 16. helyről indulhat. Az olasz arra panaszkodott, hogy délelőtt még minden rendben lévőnek tűnt az autón, és bár alig változtattak valamit, délután minden a feje tetejére állt. "Az autó elveszítette a tapadását, nagyon szenvedtünk a fékekkel - különösen a második szektorban, ahol végig csúszkáltunk" - mondta a versenyző, aki csapattársához hasonlóan nem adja fel, és már minden erejével a holnapi előrelépésre koncentrál

Ayreon Creative Commons License 2010.10.24 0 0 5

Öt rajthelyes büntetést kapott a soron következő Brazil Nagydíjra Adrian Sutil és Sébastien Buemi a koreai sportfelügyelőktől. Mindkét versenyző a Forma-1 Sportszabályzatának 16.1 pontját szegte meg, vagyis elkerülhető ütközést okozott. Sutilt Kamui Kobayashi autójának megtorpedózásáért meszelték el, és halmazati büntetésként 10 ezer dolláros pénzbírsággal sújtották, mivel úgy ment neki a Saubernek a 4-es kanyarban, hogy tudatában volt autója fékhibájának. A baleset a 47. körben történt, de a német előtte is vadul vezetett: Jenson Buttont kitessékelte a pályáról, Nick Heidfeldet és Jaime Alguersuarit pedig két-két alkalommal előzte meg, ugyanakkor jó néhányszor elfékezte magát. Buemit eközben azért büntették meg, mert a 30. körben egy optimista előzési kísérlet során eltrafálta Timo Glock 12. helyen haladó Virginjét a 3-as kanyarban. Néhány körrel korábban Heikki Kovalainen Lotusát is a Toro Rosso svájci pilótája forgatta meg.

 

Ma úgy tűnt a Williams elhúz, de hála Liuzzi-nak a Force india növelte nagyobb számban a pontjait.

Sutil kaotikus futamon van túl, és a fentebb olvasható, hogy ez a brazil futamára is kihat majd:(

Leb*szott egy év ez.

Ayreon Creative Commons License 2010.10.13 0 0 4
Az idén stabil középcsapattá előlépett Force India jó ideje csatázik a Williamsszel a konstruktőri bajnokság hatodik helyéért, azonban míg a grove-iak az év második felére feljavultak, a silverstone-i kiscsapat lendülete megfogyatkozott.

 

Rubens Barrichello Japán Nagydíjon szerzett két pontjával a két csapat közti különbség mindössze két pontra csökkent, még vezet a Force India, de Vitantonio Liuzzi attól tart, hogy hamarosan megfordul az állás.

"Az utolsó három verseny tekintetében mindenképpen gyorsabbnak kellene lennünk az időmérőn,
ha teljesíteni akarjuk a célt, azaz a Williams legyőzését. Az idény második felében küszködtünk a gumik egy körön belüli felmelegítésével, ezért rosszabb pozícióból rajtoltunk, emiatt pedig néha bajba is keveredtünk a startnál" - magyarázta az olasz.

"De mivel már csak apró fejlesztéseink jönnek, el kell fogadnunk ezt a problémát és rá kell jönnünk, hogyan lehet kezelni."

"Pozitívum viszont, hogy a padlólemez múlt hétvégi jól működött, bár nekem csak az első kanyarig" - utalt a Massával történt ütközésére Liuzzi. "Előrelépést hozott, pont ahogyan szerettük volna, hiszen Szuzukában sokat számít a leszorítóerő."

Az utolsó három futam előtt Liuzzi egyáltalán nem tudja megtippelni, hogy végül a Williams vagy ők győzedelmeskednek, de bízik benne, hogy lesz olyan verseny, ahol a Force India lehet a jobb.

"A csapatnál jól tudjuk, hogy hajtanunk kell, ha nyomás alatt akarjuk tartani a Williamst. Hatalmasat léptek előre, az autójuk már rendszeresen a top10-ben van. Jelenleg egy kicsit gyorsabbak nálunk, de meglepő, hogy pályáról pályára mennyit változhat az autó teljesítménye, szerintem Brazíliában mi is okozhatunk meglepetést. Aztán ott vannak még a külső tényezők, mint például a biztonsági autó ? mindent meg kell tennünk, hogy annak ellenére is a legtöbbet hozzuk ki a helyzetekből, hogy nem vagyunk a legjobb formánkban."
Ayreon Creative Commons License 2010.10.10 0 0 3

Ez a hétvge Suzukában nem úgy alakult, ahogyan sokan várták volna:( Liuzzi-t Massa ütötte ki, Sutil az elfolyt olaj miatt kényszerült kiállni.

 

Nagy kár.

Ayreon Creative Commons License 2010.10.08 0 0 2

Éppen Spa-ig, ahol a legnagyobbat gurították? Csak Nem Fisico fan vagy?

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.08 0 0 1
Tavaly Spaig szimpatizáltam velük. :)
Előzmény: Ayreon (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.08 0 0 0
Én inkább túraut0ban utaz0m. :-)
Ayreon Creative Commons License 2010.10.08 0 0 topiknyitó

Ős Jordan-es lévén figyellemel követtem a csapat utóéletét is, a Midland, Spyker időszak után nem sok jót jósoltam a Force Indiának, de a fél szemem mindig rajtuk van.

Idén a hihetetlen pechsorozat ellenére is jól tartják magukat, Sutil ma hajnalban 4. volt a szabadedzésen.

Legyen hát egy topic nekik is!:)

 

Van még valaki aki szimpatizál az istállóval?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!