Ezt a topikot azért nyitottam, hogy olyanok oszthasság meg rajta tanácsaikat, észrevételeikte, akik hely vagy pénz szűkében csak a szőnyegen rakják össze sínkészletüket.
Bocsi hogy itt kérdezem meg de nem látszik a mail címed:Van két Trix C kitérőm egy 62671 és 62672 amit Marklin C helyett kaptam véletlenül.Ha esetleg belefutsz te is fordítva érdekelne csere Marklin C anyagra.Dobozuk kinyitva de nem használtak a kitérők.
Köszönöm:Tibor
Egyébként mi is ajánlani tudjuk a Marklin (Trix) C sínrendszert szőnyegvonatozásra stabil,milliószor szétszedhető és szerintem jól is néz ki.
Tegnap egy ilyen pályán terepasztal-nélküli vonatozásra volt lehetőségünk (H0-ban). Az 5 éves, a 38 éves és a 41 éves mozdonyvezető-forgalmista stb. nagyon élvezte. Aki barátian megbolondítaná a pályát újabb sínanyag vásárlása nélkül, az bátran írjon baráti szavakat. (A gördülőállomány többnyire VI-os korszak volt.) A használt szoba majdnem szabadon beteríthető sínekkel (az ajtó és az ablak a baloldali vágányoktól még balra, kb. 1,2 méterre van).
Én ugyanígy vélekedem... Terveim szerint egy 10-20cm széles mudol terepasztalt építenék fél illetve egész méteres hosszúsággal... Szép is lenne és játszhatnék is... Olyan szintre csinálnám meg hogy akár kiállításra is ellehhes vinni... Buszon...
Ügyes kezű gazdáját keresi meghiúsult építés miatt ez az analóg asztal terepasztal szerelhető sínből.
Hozzá tartozó peronnal, viseltes mozdonnyal ( mely működik)- vagonokkal melyek közül van jó pár jó állapotú. 11 teher 6 személy vagon. Mérete: 160 x 216 cm. 45 ezer ft kérek érte. q.zsolti@citromail.hu
Ha nem vagy árérzékeny, akkor a Trix C sínrendszert javasolnám, mert ott nem sínpapucsokkal rögzíted az egyes vágányelemeket egymáshoz. Arra azért készülj fel, hogy egy 8-as alakú pálya is jelentős összeget emészt fel. Ugyan sima keresztezés nincs, csak bázeli kitérő, az viszont kapásból elektromos állítóművel szerelt. Ha olcsóbban akarsz kijönni, egy-egy jobbos és balos kitérőt rakj egymás után. Beszúrok egy hivatkozást a geometriáról. Ne ijedj meg, a Märklin és Trix egy cég, csak az előbbi még a háromsínes rendszert használja. (Ott nem kell hurokvezérléssel bajlódni...) http://www.maerklin.de/media.php/de/pdfs/c-gleis_kataloginfo.pdf
Paldóvasutazáshoz keresek jó megoldást. H0 Analóg üzem. Jelenleg Roco Geoline van, de vannak kérdéseim az alábbi akadályok miatt:
- Geoline vágányanyagba nehéz megoldani az árambevezetést, így az egyes pályaszakaszok szakaszolását. Gyerekekkel játszunk, így nem megoldás a gyári árambevezető fel és lecsavarozgatása, vagy a forrasztgatás.
- Geoline-nál nincs keresztezés, nem tudunk 8-as alakú vágányzatot építeni, pedig klassz lenne. Az angolváltón nem lehet áthaladni mindkét irányból egyenesen, sőt, rossz irányból zárlatba viszi a rendszert.
Kérdések:
- Trix C-nél szintén nincs keresztezés, de vajon ott átjárható mindkét irányból az angolváltó (mint pl. Fleischmann Profinál)? Van valakinek tapasztalata? Úgy láttam, itt a szakaszolás könnyen megoldható akár gyerekeknek is. Az árambevezetés is egyszerűbbnek tűnik.
- Van valakinek tapasztalata Bachmann EZ Track rendszerrel?
- A Peco minden szempontból megfelelő lenne. Ott van mechanikus kapcsolóval ellátott kapcsolósín is, ami így vezetékezést sem igényelne. Sőt, a kitérők is kapcsolják az egyes szakaszokat. Ideális lenne játékra, csak hát nem ágyazatos és szerintem ez a papucsos, I profilos rendszer nem könnyen összerakható, de legalább könnyen szétcsúszik. :-( Játszott már valaki ilyennel padlón?
A Fleischmann Profi nagyon könnyen szétcsúszik, már próbáltam.
Anno a kalapsínhez mindenféle szakaszoló, bekötő elem volt és könnyű volt összerakni is, de hát ugye az a múlté.
Tudnátok javasolni ideális megoldást?
- Gyerekeknek is
- könnyen szakaszolható
- könnyen vezetékezhető
- könnyen összerakható
- nehezen szétcsúszó
Nem vagyok árérzékeny, mert nem óriáspályáról van szó.
Vállalkozó szellemű családtag van, viszont az a kérdés, hogy a Piko A-sínpapucsok forraszthatók-e reszelés nélkül. (Úgy tudom, a Roco sínpapucsok nem forraszthatók csak úgy.) A Piko gyári megoldása az áron kívül azért sem jön szóba, mert az íves modulok csak 30 fokosak, vagyis 1-1 R3, R4 ívnek van hely.
A videót sajnos nem találtam meg. Forrasztani nem muszály neked. Néhány sínpapucsot odaadsz valakinek, aki szeret/tud forrasztani és középen alul ráforrasztja a vezetékeket. Van ilyen gyári megoldása is a Piko-nak.
Tulajdonképpen arra gondoltam korábban, hogy vezetékeken át "szállítanám" az áramot, és minden egyes szakaszon értelemszerűen lenne betáplálás forrasztás által. Aztán letettem róla, mert utálok forrasztani, viszont ez a mágneses megoldás érdekel. Tudsz beszúrni róla videót, képet?
Klassz lesz! a Piko sínpapucsokat elég macerás összedugdosni és hamar meglazulnak. De ha nem azon viszed át az áramot, akkor min? Láttam egy videót, ahol ezek a lapok mágnesesen kapcsolódtak össze. Azt elég egyszerű megoldani és vihetné az áramot is. Milyen anyag a deszka?
Igen, variálható. Egy bekötés van jelenleg, mert az is elegendő, digitális a pálya. Ne gondolj túlságosan bonyolult pályára, mert sajnos ehhez az egyszerű vonalvezetéshez szükséges sínanyag is közel 50e Ft... A beszúrt kép a közel jövőbeni terv.
Egyelőre szabadon vannak, de a deszkák a sínek méretéhez igazítottak. A 30 fokos íveseken Piko A R3 és R4 vágányok, a 470 mm hosszú egyeneseken egy G239 és egy G231 fér el.
Később tervezem, hogy rögzítem őket, ezért is van furat a deszkák végein, azok és a kötőelemek segítségével a remélhetőleg jól lehelyezett vágányok sínpapucs nélkül is tökéletesen illeszkednének.
Sziasztok! Nincs elegendő helyem, sem pénzem ágyazatos sínre, a vágányok alá elhelyezett méretre szabott deszkákkal is olcsóbban jöttem ki. Igazándiból időm sincs, viszont nagy ritkán nem csak gyönyörködni szeretnék a modelljeimben, hanem játszani is. :)
Szeretném megkérdezni, hogy lenne e valaki, aki szívesen kiállítaná a modellvasútjait - terepasztalait? A helyszín Budapest, Bartók Béla út 33. Zipernowsky Tudományok és Művészetek Háza. A kiállítás időtartama 2 hónap lenne, január közepén nyitna.
Köszi a gyors választ! Tehát ez a 67 mm-es egyenes vágány szükséges a kitérőirányba, ha egységnyi vágánytengely-távolságban szeretném fektetni a mellékvágányt. :)
Sziasztok! Nem tud valaki beszúrni egy képet a Piko kalapsínek geometriájáról. Van itthon elfekvőben egy nagy doboznyi sín, de sosem jön ki rendesen egy állomás (kivéve az ábra felső részét).
A kédőjellel jelölt vágányok adataira lennék kíváncsi. Jól gondolom, hogy R=440 mm 15 fokos íves vágány kellene és az egyenes ágra meg egy 1/3 egyenes vágány? Segítségeteket előre is köszönöm!
én is panelben élek és az ágynemütartóban csináltam terepasztalt. persze H0 elfelejtve N-ben dolgozom.
itt a szétszedés-összerakás munkaidejével van gond. én is próbálkoztam ezzel de rengeteg idő egy átlag pályát kirakni menni egy kört majd elrakni. nekem nem jött be ez a megoldás