Keresés

Részletes keresés

ugyörgy Creative Commons License 2019.05.30 0 0 218

Szia!

Legjobb tudásom szerint az Olaszkapu előtti parkolóig lehet fölmenni autóval, a kilátó nyilván ebbe a szakaszba esik az elején. A Gloriette tisztásig (Nagyrét) csak egyedi engedély birtokában lehet autózni. A kilátóhoz balra fölkanyarodó útkereszteződésben a büfé parkolóban meg kell állni. Az egyedi engedély a büfések stb-re vonatkozik.

Ezek a közlekedési szigorítások a turistákra vonatkoznak. Behajthatnak a Nemzeti Park, erdészet vízmű és a hatóságok gépjárművei az egyébként forgalom elől elzárt területre

Előzmény: hanna90 (217)
hanna90 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 217

Sziasztok !

Szeretném kérdezni, hogy a meddig lehet behajtani saját gépjárművel ?

Weben elvileg olyat láttam, hogy a Gloriette tisztásig van autó út, gondolom akkor parkoló is.

A Fátyol vízesés, a tengerszem és a forrás nyilván már csak gyalog megközelíthető.

De a Millenniumi kilátóig is látok gépjármű közlekedésre alkalmas utat, arra is lehet menni kocsival ?

Előre is köszönöm !

cobranco Creative Commons License 2014.12.24 0 0 216

Sziasztok!

Egy monumentálisra sikeredett túravideó a Bükkből, idén májusból.Nagyrészt Szilvásvárad illetve a Szalajka-völgy,próbáltam mindent górcső alá venni,turisztika,természeti látványosságok,sport,gasztromómia.Van hozzá kommentár is,néhol kicsit egyedi,de hátha valakit érdekel.

Igaz,nem rövid,cserébe viszont jó hosszú,de talán/legalábbis remélem/nem unalmas.

Útvonal:

Bányahegy/Répáshuta/-Olaszkapu-Gerennavár-Milleneumi kilátó-Szalajka völgy/Vadaspark-Pisztráng tenyészet-Alsó tó-Szikla forrás-Erdei muzeum-Fátyol vízesés-Gloriette tisztás-Felső tó-Szalajka forrás-Istállós barlang-Kisvasút-Büfésor/-Horotna völgy-Katonasirok-Bélapátfalva-Balaton-Borsodnádasd-Járdánháza-Csernely-Bükkmogyorósd-Szilvásvárad-Tótfalusi völgy-Olaszkapu-Bányahegy

Térkép és néhány fotó:

Jó szórakozást és egyben Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok mindenkinek!

csalfa vak remény Creative Commons License 2014.06.28 0 0 215

Az egész falu le volt papirozva ilyen A4-es lapokkal. A WC 150.- A 15 perces kisvasút egyirányba 900.- retúr csak 1500.- A büféárak Siófokot is megszégyenítik. Volt még elektromos kisbusz és lovashintó is a Fátyol vízeséshez, de ezek árát, már nem merték kiírni, én meg nem mertem megkérdezni... Péntek lévén nem volt tömeg, sőt (ahogy a képen látható mellékutcában sem parkol senki). Kissé mohónak tűnt az Önkormányzat, és cserébe még egy csobogót, egy forrást sem találtam, ahol a kulacsomat teletölthettem volna. Szóval, legalább egy flakon "hegyi" vizet adhatnának a turistáknak cserébe.

Timici01 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 213

Az előző hozzászólóval ellentétben nekem csak Pozitív tapasztalatom volt az Oázis vendégházzal kapcsolatban.

Nemrég 3 napot töltöttem ott a párommal.

A háziak és az alkalmazottak kedvesek és segítő készek voltak, a szoba és a hozzá tartozó fürdőszoba kényelmes és tiszta volt. Mi pont a söröző feletti szobában voltunk, de nem volt zavaró a lentről feljövő zaj, aminek egyébként viszonylag korán, este 8-fél 9 körül vége is szakadt.

A pozitív tapasztalatainkat meg is írtuk a szálláson található vendégkönyvbe is :)--mint ahogy sokan mások is.

Egyetlen negatívum velük kapcsolatban, hogy a reggeli időben felhozatala nem az erősségük. 2x reggeliztünk náluk. Első reggel 9.00-re kértük-9.15 lett belőle, másnap 8.00-ra, 9.00 lett belőle. A késéseket betudom annak, hogy teltház volt, mindenkit reggeliztetni kellett, és a söröző csak ha jól tudom 9.00-kor nyit. --az ottani alkalmazottak reggeliztetnek. Mindegy, nem haltunk éhen :)

Mivel a szálláson csak reggelit kaptunk egyéb más étkezési lehetőség után is néznünk kellett. Az ezen a fórumon található vélemények alapján mi is a Fenyő vendéglőt választottuk és nem bántuk meg.

Szilvásváradon tartozkodásunk alatt minden nap itt ebédeltünk és vacsoráztunk.

Az ételek nagyon finomak és elég tisztességes adagok :D, a kiszolgálás nagyon kedves és az árak is barátságosak.

Egyetlen negatív tapasztalatunk az volt, hogy első nap a teraszon ültünk le ebédelni, úgy hogy az ajtó felé néztünk. A pincérek ki be rohangáltak folyton, ami nem baj, hisz az a dolguk hogy figyeljék a vendégek kívánságait, fizetés igényét stb.. ezzel nincs baj. De amikor mind a három megállt az ajtóban és bámult bele az arcunkba  miközben ettünk, az elég idegesítő volt.

Ezt egyébként második alkalommal amikor odamentünk kivédtük azzal, hogy az ajtónak háttal ültünk le :D

Egyébként tényleg nagyon jó volt minden itt is.

Szilvásvárad mint kirándulóhely, Fantasztikus! Gyönyörű a Szalajka-völgy és maga a falu is. A Szalajka -völgyben egyébként nagyon jó, hogy mostmás végig ki van építve úttal és így nagyon könnyen járható.

Én személy szerint Szilvásváradot, az Oázis vendégházat és a Fenyő vendéglőt is CSAK AJÁNLANI TUDOM MINDENKINEK! :)

thomasjeans Creative Commons License 2011.12.30 0 0 212

jó lett volna ha a honlapunkon írhattam volna de nem lehetet és a Szilvásvárad honlapján se!Nem tudom hogy miért pedig van vendégkönyv.Na de mindegy!

thomasjeans Creative Commons License 2011.12.30 0 0 211

Jó napot mindenkinek!Egy gyönyörű hely Szilvásvárad!A családommal 4napot töltöttünk itt és mindennel meg voltam elégedve kivéve a szállással.Eről szeretném felhívni a figyelmet az"OÁZIS VENDÉGHÁZRA".A hirdetés nagyon szép és nagyon jó csak hazugság az egész,amit a vendégházról írnak.Például:"a központól 10percre ami hülyeség mert a központól legalább 20 percre van(3km) amúgy a Szalajka-völgy bejáratától 30percre(4.2km)re.Na de ez semmi ahoz ami minket ott várt!Egy kocsmához értünk ahova bekellett menni hogy megjöttünk és felkisértek az épületbe, ami ot várt huuu..A szóbában egy kicsit büdi volt hát "hányás szag"az ágynemü régen látott vizett és mosóport szerintem na de oké nem vagyunk finnyások és azt hittük hogy ennyi hát nem mert csak most kezdödött sajna!A fürdőszóba és a konyha közös a vad idegen nyaralókkal.Az alatunk lévő kocsma nagyon "meghit"csak nem csendes 10órakor leszóltunk de még a lentiek voltak felháborodva egy kicsit "lincs hangulat volt"de éjfélkor vége volt mondtam is egy imát ,de utána az utcán kezdtek dajdajozni csak fél 2-ig hál istennek csak addig.A reklámra visszatérve ingyenes parkólás is megpróbáltuk hát hagyne mondjam ki kellett fizetni az 1000forintos parkolást majd az akciókra is kíváncsi voltam vajon miért nem lepődtem meg hogy ilyen sincs!Ja meg a legfontosabb majdnem kihagytam az árak:2500-3600ig ami azt jelenti hogy 4000 per fő még a gyerekeknek is (8)(13)!AMI NEM A LEG OLCSÓBB HANEM A LEGDRÁGÁBB!5 más-más vendégháznál megkérdeztük és 2200-3500ig voltak az árak!Ja és mindegyik jóval különb volt!Ajánlom mindenkinek Szilvásváradot mert nagyon szép hely!További szép napot mindenkinek ja és kellemes időtöltés minden oda látogatónak és ne feledjék legyenek körültekintők!

dzo1 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 210

Előzmény: dzo1 (208)
dzo1 Creative Commons License 2011.08.25 0 0 208

Szuper a Bob!

Aki nem próbálta, tegy meg.

dzo1 Creative Commons License 2011.07.17 0 0 207

Ez már a régmúlté, jelenleg minden "ok".

És van néhány új dolog.

1/Agriacaff Creative Commons License 2010.06.09 0 0 206
Járható  Szalajka-Völgy gyalogosan is, néhány helyen ideiglenes, megemelt, fajárda van, hogy a cipő ne legyen vizes. A kisvonat is jár.
Előzmény: jumama (205)
jumama Creative Commons License 2010.05.30 0 0 205
Helló!
Nem tudom látogatja-e valaki még a topicot, ha mégis lenne egy kérdésem:
A lányom osztálya menne a Szalajka völgybe kirándulni csütörtökön. Már ez is halasztott kirándulás a múltkori nagy esőzés után. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire javult a helyzet azóta? Most a héten is elég sok eső volt, a jövőhét elejére is sokat jósolnak. Mennyire veszélyes most kirándulni?
Válaszokat előre is köszi!
Ju
freesleep Creative Commons License 2010.05.11 0 0 204
és van olyan panzió, amit a tulajon kívül ajánlani tud valaki a környéken?
Előzmény: Rodriquez (157)
placi01 Creative Commons License 2010.04.09 0 0 203
Segítő infó néhány szilvási vendéglátósnak:

Ausztria, Salzburgtól 40 km nyugatra félpanzóval 3 főnek 64 euro/nap -a 9 éves gyerek 50% kedvezményt kap. Előleget nem kérnek (!), mert bármi közbejöhet!

Néhányótoknak (!) ezt kellene megcélozni, meg a vendégszeretetet a korrektséggel együtt és nem maradnátok vendég nélkül.

Üdv.
Emőke1 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 202
Nektek is:)))
Előzmény: Törölt nick (201)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 201
Boldog Új Évet!
Emőke1 Creative Commons License 2009.12.23 0 0 200

Boldog karácsonyt mindenkinek:)))
csontalma Creative Commons License 2009.12.23 0 0 199
Nem kis fáziskéséssel, az az jobb később mint soha;

szóval, KÖSZÖNÖM
Előzmény: Törölt nick (198)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.15 0 0 198

Előzmény: csontalma (196)
csontalma Creative Commons License 2009.09.30 0 0 196
Üdv mindenkinek!

Meg tudná mondani valaki, hogy az idén mikor lesz a Kárpátok Őre szobornál a már szokásos rendezvény. Ilyenkor, október elején volt korábban.
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.30 0 0 195

Most hallottam:

2009.október 3.-án, szombaton, az Ált.Isk.-ban 17 órától Vona Gábor.

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.17 0 0 193
OK.Köszi, nem felejtem el.
Előzmény: Emőke1 (192)
Emőke1 Creative Commons License 2009.09.12 0 0 192
Akkor legközelebb gyere Boglárra, ott is jó van nem drágán:))) Ja ,és ingyenes a parkolás:))
Meg,ne sértődj, szerintem Balatonon csak itt ingyenes:)))
Előzmény: Törölt nick (191)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.12 0 0 191
Nem voltam Tihanyban.
Szepezden, Zánkán, Udvariban és Badacsonyban- itt :- ) Jó bort ittam, de drágán!
Emőke1 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 190
Na mégsem Tihany, hanem Pécs. 25.-én meg, ha jó idő lesz, elmegyünk Tatára, és környéke, Majk, Vértesszőlős, Tatabánya.:))
Előzmény: placi01 (188)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 189
Megnézem, - ismét, majd fotózok, és , ha jól sikerül, prezentálom valamelyiket..
placi01 Creative Commons License 2009.08.27 0 0 188
Tihany szép, Tihany jó. Menjetek.

Na szóval, hűen a fogadalmunkhoz nem mentünk se északnak, se keletnek, a Dunát nem léptük át kelet felé és a spórolás miatt CSAK (!) az üdülési csekket költöttük. Ebben már év elején megegyeztünk otthon.
70.000,- volt a keret. Ennyi üdülési csekkből + 20.000,- kp-ból 5 napot tudtunk eltölteni a Club Tihanyban szállodában félpanzióval hárman.
A szállodáról:
-Tiszta -ez jó.
-Bazi nagy - ez annyira nem jó.
-A kaja sokféle és jó -ez is jó.
-A vendégkör vegyes: német buszsofőr és pék, pár autószerelővel vegyesen, pár lengyel, cseh és elvétve 1-2 osztrák. Magyar talán minden 8. vendég. -ez nem jó. Lehetne több magyar is.
-A strand saját strandja a szállodának, ez tiszta és rendezett.
-A személyzet korrekt.

A Város (Tihany) szerintem bárhol Európában lehetne. Tiszta és renden van tartva.
Németek nem nagyon vannak ők inkább a parton olvasztották a zsírjukat a napon. Éppen ezért nincs déli part hangulata a helynek, nincsenek "cimmer feri" táblák szinte sehol .... Van azért pár túristalehúzó intézmény például a panoptikum nevű izé, ahova majdnem 4.000,- forintért tudtunk bemenni és tulajdonképpen semmi... Magyar királyok és KALÓZOK panoptikuma. először azt hittem vicc... de nem.
Az apátságot szépen megcsinálták érdemes körülnézni benne.

ennyi

Előzmény: Emőke1 (187)
Emőke1 Creative Commons License 2009.08.25 0 0 187
Na akkor gyorsan fogj hozzá a meséhez, mert ősszel gondoltam menni.
Előzmény: placi01 (186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!