Keresés

Részletes keresés

pfly Creative Commons License 2019.01.24 0 0 643

sziasztok. tudna valaki linket adni ,olyan oldalra , ahol látható lenne az éppen aktuális napi légtértérkép. szlovén, horvát , görög.?? Az R és D légterek aktivitása lenne fontos.

 

parakacsa Creative Commons License 2007.08.04 0 0 642

Bagi Zsolt elkészítete Mo. ICAO térképén szereplő összes légtér PC ill. GPS verzióját. A befejeződött üzemi próbák és a közzététel előkészítése után letölthető: http://galatech.hu/pg ; sárga, "Mo.ICAO GPS-be" menüpont.
Benne:
. Budapest TMA Glider- (Gx) és a műrepülő- (Ax) légterei.
. minden CTA, CTR, MCTR, MTMA, Lesmo area, Kassa TMA
. Dx veszélyes légterek
. természetvédelmi indokból korlátozott Környezetvédelmi légterek
. Tiltott (Px) és korlátozott (Rx) légterek
. TIZ Forgalmi Tájékoztató Körzetek
. Időszakosan korlátozott (TRA) légterek (Temporary Reserved Area)
. Nem térképes gpsbe is tölthető térkép objektumok: országhatár, Duna, Tisza, Balaton, Velencei tó, Fertő tó, repterek

Előzmény: parakacsa (641)
parakacsa Creative Commons License 2007.06.28 0 0 641
Bagi Zsolt munkája nyomán GPS-be tölthetőek ill. képernyőn pontosan megszemlélhetőek a motoros repülést 2007. május 10-től korlátozó természetvédelmi szempontból korlátozott környezetvédelmi légterek határvonalai.
www.galatech.hu/pg : klikk (sárgában) "Bp-TMA 2007.05.10 térképek, leírások"-ra. A 4.2 pontban Magyarország teljes környezetvédelmi légtér gyűjteménye megtalálható. Köszönet Zsoltinak a munkáért aminek csak töredéke az itt közölt rész.
Előzmény: parakacsa (640)
parakacsa Creative Commons License 2007.05.14 0 0 640

Már működik a 3/b pont is: térkép overlay a Google Earth-be.

A 3/a és 3/b együtt tuti. (Lásd a leírást: www.galatech.hu/pg )

Előzmény: parakacsa (639)
parakacsa Creative Commons License 2007.05.14 0 0 639

Elkészült újdonságok a www.galatech.hu/pg oldalon "ÚJ, 2007.05.10-i légtér állapot" link alatt:
1. TMA térkép új verzió: v1.1
2. Kiegészítő információk könnyen kereshető tematikus, légterenkénti gyűjtésben, sok új szemléltető ábrával (pl. vitorlázóknak: Dunakeszi, kisgépeseknek LHR1, stb.)
3. A légterek Google Earth-ben (tuti!)
4. Budapest-TMA PC-be ill. GPS-be:
    /a Garmin Mapsource gdb
    /b a jól hordozható gpx fájlformában.

 
Az előbbi 4 módon ábrázolt, leírt ill. GPS-be tölthető légterek felsorolása:
A1 900..1850m
A2 165..1050m
D-3 Tatárszentgyörgy 9150m
D16 Izbég 700m
D21 Szomód 3200m
D29 Püspökszilágy 1150m
D30 Érd(A1) 1150m
D34 Márianosztra 700m
Ferihegy-CTR'07 GND..600m
G1 750m
G2 1050m
G3 1350m
G10 1350m
G20 600m
G20A 600m
G21 750m
G22 900m
G23 2000m
P1 Paks GND..5950m
P2 Csillebérc GND..1050m
R-1 1050m
R-1A 1050m
R-6 Százhalombatta 2300m
R32 Vác-Derecskedűlő 750m
R34 Táborfalva 900m
R35 Pusztavacs 750m
_BPTMA-1 2007 2300m
_BPTMA-2 2007 2000m
_BPTMA-3 2007 1050m
_BPTMA-4 2007 750m
_BPTMA-5 2007 2000m
_BPTMA-6 2007 600m
_BPTMA-7 2007 1700m
_BPTMA-8 2007 2900m
_BPTMA-9 2007 600m

Előzmény: parakacsa (636)
P.ISTI Creative Commons License 2007.05.12 0 0 638

Úgy látom nem sikerült a link. ITT van helyesen.

Előzmény: parakacsa (637)
parakacsa Creative Commons License 2007.05.08 0 0 637

Akit érdekel hogyan néz ki LHR1A a levegőből az ne sértsen légteret, inkább itt nézze meg.

Előzmény: parakacsa (636)
parakacsa Creative Commons License 2007.05.07 0 0 636
http://www.galatech.hu/pg/ oldalon: ÚJ, 2007.05.10-i változások.
Az ICAO térképből és egy 26/2007 rendelet szövegből mindent megtudhatsz. De hogy képileg is könnyebben lásd ahhoz segít a fent hivatkozott összeállítás betegre nagyítható Budapest-TMA térképekkel és több kiegészítő ábrával. (Nem írtam átfogó szöveges összefoglalót, hamarosan úgyis megjelenik a Hungarocntrol oldalán).
Előzmény: parakacsa (635)
parakacsa Creative Commons License 2007.05.06 0 0 635

A 2007.05.10-től érvényes légtérrendre a legautentikusabb az ICAO térkép.

De Budapest-TMA módosult szektorszerkezetét és Ferihegy CTR változását jobban szemlélteti a következő oktatási segédlet:

http://www.galatech.hu/pg/dir/Bp-TMA_2007-05-10_v1.0_sectors.pdf

 

Ugyanez a glider légterekkel kiegészítve:

http://www.galatech.hu/pg/dir/Bp-TMA_LatestMap.html

(ez utóbbi link mindig a legújabb verziót hozza fel)

 

Mindkét térkép vektoros, erősen nagyítható!

Előzmény: parakacsa (619)
skyflirt Creative Commons License 2006.12.19 0 0 634
Ja igen,az érkező gépekről van szó :-) Természetesen
Előzmény: Airbus A320 (632)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 632
Mármint az érkező gépek?
Előzmény: skyflirt (631)
skyflirt Creative Commons License 2006.12.19 0 0 633

Azaz ha ezt az ábrát nézem akkor a ott a kémény,ahol a két vonal összeér.Nagyjából.

Előzmény: skyflirt (631)
skyflirt Creative Commons License 2006.12.19 0 0 631
Jól számolom,hogy ez kb. 920métert jelent a küszöb magassága felett?Az QNH ~1080méter ( ha jól tévedek,akkor 150méter körül van a reptér szintje tengerszint felett)
Előzmény: Airbus A320 (630)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 630
Hát ha jól számoltam akkor olyan 17-18km a 13R küszöbtől!
Előzmény: dezso (629)
dezso Creative Commons License 2006.12.19 0 0 629
Azért az, hogy a siklópálya feljebb kerül, nem feltétlen jelenti a TMA aljának megemelését (sajnálatos módon). Valaki egyébként meg tudja mondani, hogy mondjuk az óbudai nagy kémény milyen távolságra van a ferihegyi küszöbtől?
Előzmény: Freeflyer2 (628)
Freeflyer2 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 628
Igen kekvillám, ezt vártam, köszi! :)

Az alábbiak szerintem végre jót jelentenek nekünk HHH-n! Ezek alapján remélem nem lesz akadálya a G légtereket ismét használható magasságba emelni, sőt talán a régi G1 még emelkedhetne nyugodtan...
Előzmény: kekvillam (624)
teglamiki Creative Commons License 2006.12.19 0 0 627

Hali!

 

Pontosan azért tettem idézőjelek közé. Bár megjegyzem, a legelső változtatások körüli megbeszéléseken majdnem pontosan ugyan ilyen megoldásokat javasoltunk a budai hegyek feletti légtérszerkezetre, valamint a leszállási eljárásokra, csak hát az erősebb kutya ... (jó lett volna rögzíteni!)

És még pénzt sem kértünk érte  :o)))

Előzmény: Miocsó (626)
Miocsó Creative Commons License 2006.12.19 0 0 626

Nem voltak azok azért olyan angyon"Rosszak",csak az élet továbblépésre és gondolkodásra késztette a szakembereket. Miért kéna valakit is felelősségre vonnai vagy megbüntetni?
a dolgok fejlődése szerint egy-két év mulva már az is "rossz " lesz.
Előzmény: teglamiki (625)
teglamiki Creative Commons License 2006.12.19 0 0 625

A változás következő jelei ...

Vajon mekkora ciki lesz ha kiderül, hogy mégis csak meg lehet másképp oldani a dolgokat ?!

Vajon ki lesz a felelős az eddigi "rossz" eljárásokért?

Előzmény: teglamiki (622)
kekvillam Creative Commons License 2006.12.19 0 0 624
Előzmény: Freeflyer2 (623)
Freeflyer2 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 623
Sziasztok!

Állítólag lesz ma valami hivatalos bejelentés a légtér változással kapcsolatban! (Megközelítési eljárások...)
Ha valaki megtalálja linkelje be ide légyszi!
Köszi!
Előzmény: teglamiki (622)
teglamiki Creative Commons License 2006.09.25 0 0 622

Változás első jelei...

 

Már csak a leszállási eljárásokat kell átértékelni.

Előzmény: skyflirt (621)
skyflirt Creative Commons License 2006.09.25 0 0 621
Lemaradtam.Mi volt benne?
Előzmény: teglamiki (620)
teglamiki Creative Commons License 2006.09.25 0 0 620

TV2 Tények 18.30 !!!!!!

parakacsa Creative Commons License 2006.09.21 0 0 619

Tegnap (09.20) szakmai előkészítő egyeztetés volt a HC-ben. A jogszabály változás várhatóan fél év múlva esedékes, de érdemes elkezdeni az ismerkedést a várható, tervezett változásokkal. Az előzetes tájékoztató anyagok ezek voltak (4xJPG+DOC):

02_CTR_Final APP Area.JPG
03_LH-G Légterek.JPG
04_LH-R1_A.JPG
05_LH-R1_B_C.JPG
Katonai légi folyosók szabályozása.doc

 

A siklóernyősök készítettek néhány közérthetőbb szemléltető ábrát is, ezekre hagy hivatkozzak csak linkkel:

http://www.pg.c2.hu/index.php?pid=10&topicid=316      (#1320)

HA905 Creative Commons License 2006.08.27 0 0 618

Már bocs, de ez a forum nem egy tanfolyam, és vitatkozni is csak úgy lehet, ha felek ismerik a szabályokat. Mivel minden alklommal azt kérdezed, hogy amit mondtam hol van, így nem igazán egy frekvencián vagyunk.

 

Sokunknak, a többségnek ez a fórum egy tanfolyam. Ugyanis sok jó pilóta van aki jól repül de nem ismeri, nem tartja be a szabályokat. Sőt olyan is van aki nem is nagyon akarja betartani.

Én ugy gondolom kell ez a "tanfolyam". Inkább most mint mikor késő!

Mire a viiták alábbhagynak, közelednek az értelmezések, akorra aki nem akarja is sok mindent megtanul. Sőt a vitához utánna is kel nézni a jogszabályoknak.

 

Nekem tecik a dolog!

 

Kék eget! Sikeres földetérést!

Előzmény: orlóci zsuzsa (599)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2006.08.15 0 0 617

Az elöző hozzászólásom egyikében szerepelt a hivatkozás, hogy a TIZ-ben rádióöszeköttetést kell tartani az AFIS-sal (2.8. és a K. függelék) Ezen kívűl a TIZ-ben meghatározott eljárási szabályok nem lesznek jogszabályban, csak AIP-ben, de ettől még kötelőek azokat betartani (mert ezek nem jogszabályban rögzítendő szabályok.)

 

Az is érdekelne, amit lentebb kérdeztem az előre bejelentett, de rádió nélkül közlekedő siklórepülőről...

 

Bocs, nem tudom melyikre gondolsz, beidéznéd.


Előzmény: Freeflyer2 (616)
Freeflyer2 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 616
Had helyettesítsem Baszmacsot :)
Kaphatunk konkrét idézetet arról, hogy a TIZ az olyan F légtér, ahol még más szabályok is vannak? Ne AIP-ból, hanem törvényből, ha lehetséges.
Az is érdekelne, amit lentebb kérdeztem az előre bejelentett, de rádió nélkül közlekedő siklórepülőről...
Köszi
Előzmény: orlóci zsuzsa (614)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2006.08.14 0 0 615
Még annyi, hogy amit idéztél, az a légtérosztályra vonatkozó általános szabály, amit az ICAO megállapít. Hogy ebből mit és mennyiben alkalmaz egy ország az jelenleg rá van bízva (többé-kevésbé). De mi alkalmazzuk azt, azzal a kiegészítéssel, amit mondtam, de ez nem eltérés a nemzetközi szabálytól.
Előzmény: orlóci zsuzsa (614)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2006.08.14 0 0 614

A TIZ F légtér, de mivel TIZ, ezért az F légtérre vonatkozó, de azt kiegészítő szabályok is érvényesek rá. Ez így teljesen rendben van. Egy dolog a légtérosztály, és egy másik, hogy ez egy repülőtér körüli légtér, annak forgalmát védi, és ezért szigorúbb szabűlyok vonatkoznak rá.

Előzmény: P.ISTI (613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!