Keresés

Részletes keresés

archlinux Creative Commons License 2017.06.12 0 0 1995

Alapvetően egyetértünk. Szerintem is jó, hogy van Szeged-Bácsalmás eljutás délután, de Tompa felé jobb lenne szerintem is.

 

Lehet, hogy a 3 kisebb faluval kapcsolatban igazad van, de valahogy pont 17:00 körül nem kellene ekkora lyuknak lennie. (Őszintén szólva én nem értettem egyet azzal, amikor a pécsi gyorsokból kihúzták őket anno.)

Szerintem nagyobb pazarlás a 18:35-ös és a 19:45-ös (ha eltekintünk az ITF-től, a pécsi elég lenne, esetleg későbbi időpontban, Bajáig több megállóval).

 

A Bonyhád-Szeged begyorsítását nyilván úgy értettem, hogy Baja-Szeged között 1:50-es menetidővel, 5035/592-et kiváltva, ahogy az történt akkor, amikor későbbre lett téve. A délutáni visszairánnyal kapcsolatban én is egyetértek, semmi értelme nem volt, hogy 15:30 körül két busz is ment Bajára.

Előzmény: Törölt nick (1994)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.12 0 0 1994

A Szeged-Baja kora esti lassújárat hiányát én annyira nem érzem vészesnek. Igaz, a bácsalmási betérő amolyan igazi fából vaskarika elven jött létre, de nem is annyira rossz. Az egy pozitívum, hogy Bácsalmásnak lett későbbi közvetlen eljutása (mennek is oda vele szép számban), miközben 3 kisebb falu marad ki a gyorsabb kiszolgálásból, de utóbbi 3 azért annyira sok utast nem ad, főleg hogy Tataházára amúgy szoktak bácsalmásiakat is behozni.

Igazából a gyorsokon (16:35, 18:35) Bajára sincsenek annyian, hogy 17:30-kor feltétlenül 2 órás menetidővel kéne még valami... Ez akkor lenne járható út, ha mondjuk a bácsalmási kora délutános 3 járatos tömörülés oldásaként az egyik eleve későbbre kerülne (mondjuk 17:30-ra) és ennek hasznaként a bajait lehetne rövid úton vinni, csak nem biztos, hogy ez teljesítmény növekedés nélkül megoldható. (Amire sztem még igény lenne, az Tompa és Kelebia számára egy későbbi közvetlen eljutás.)

 

A Bonyháddal hasonlóan voltam, mint Te, szerintem is jobb volt a későbbi fekvésben. Csak ugye Szekszárd és Baja között azért a fordák elég kötöttek és ugye még pont a reggeli csúcsban is járunk. Szekszárdról Bajára 7:30-ra mint kiderült egy busz elég, a 6.30-ra ékező DAKK-os került így a Bonyhádnak köszönhetően 7:05-re. Amúgy nem tudom mennyi értelme lenne a bonyhádit gyorsítani, pontosabban igen: nem sok.

 

Ugye 7:40-es indulással ott a Pécs-Szeged Bajától, e mellé még egy gyors felesleges, (max hétfőn lenne értelme egy másodrésznek.) 6:30-kor pedig 2:05-ös menetidővel megy, ez még elfogadható tempó szerintem. A vissza irány pedig még értelmetlenebb, a 15:30-as gyors fekvésben - felezve a pécsi alapütemet - bűn gyenge volt. Ezért is lett a délután átszervezve, ennek a következménye a bácsalmási járat átalakulás is.

Előzmény: archlinux (1993)
archlinux Creative Commons License 2017.06.10 0 0 1993

Szerintem a 14:40-es járatot elég lassan fedezik fel az emberek, de azzal egyetértek, hogy időszerű lenne átstruktúrálni a Szeged-Bácsalmás vonalat. (Ezzel együtt azzal is kezdeni valamit, hogy 15:25 és 19:45 között nincs normális Szeged-Baja lassújárat, mert a 17:20-as benéz Bácsalmásra.)

 

A Bonyhád-Szegeddel kapcsolatban köszönöm a válaszod. Egyébként az a véleményem, hogy bár nem látok rá a fordákra, biztos, hogy a távolsági járathoz nyúltam volna utoljára, és megpróbáltam volna máshogy (helyközi fordák kavarásával) megoldani a Szekszárd-Baja vonal gondjait. Jó, nem a legütősebb távolsági járat ez, de szerintem több értelme volt 1 órával később, és Bajától gyorsítva mennie, tipikus "reggeli távolsági" szegedi érkezéssel, hajnalok hajnala helyett. (A 6:35-ös Baja-Szeged fekvés, és a kapacitások szempontjából is.)

Előzmény: Törölt nick (1989)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1992

A tavaly szeptemberi 3 sz. módosítást. Reggel ki lett szedve egy eszköz Bátaszék-Baja között.

Előzmény: timetable (1990)
mcg Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1991

a kétórás ütem ritkítását....

Előzmény: timetable (1990)
timetable Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1990

A 46-os vonali menetrendi racionalizálással 

Ez alatt mire gondolsz?

Előzmény: Törölt nick (1989)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1989

Emellett az egész Szeged-Bácsalmás viszonylatot időszerű lesz újrastrukturálni, mert nagy a tömörülés kora délután, utána meg a nagy semmi.

 

Visszatérve a korábbi kérdésedre, hogy a Bonyhád-Szeged miért mászott egy órával korábbra: Szekszárd és Baja között abban a fekvésben nagy volt a párhuzamosság. A 46-os vonali menetrendi racionalizálással egy időben viszont újra lett strukturálva a Szekszárd-Baja vonal.

Előzmény: Törölt nick (1988)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.09 0 0 1988

A 13:45-ös utasforgalmának, ahogy Tourismo is írja, odatett a 14:35-ös Bajáig meghosszabbítása.

Szerintem sincs ott jó helyen, meg valószínűleg felesleges is Bajáig mennie. Hogy meddig és mikor menjen, az majd az ősz folyamán eldől.

Előzmény: archlinux (1983)
Tourismo Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1987

Menetrendváltás előtt 14:35 ment egy gyors Mórahalom-Ásotthalom, meg egy lassú Ásotthalom-Kissoron át(ez meg maradt). A 14:40-es bajai átvette ezen utasok nagy részét, illetve véleményem szerint 15:30-as Bácsalmásiról vett le jó pár utast. Ugye kevesebb lett a várakozási idő 13:30 és 15:30 közé beékeltek egy járatot.

Azt azért tegyük hozzá az előző gondolathoz, hogy ott 13:30 időfekvésbe jó pár autó indul Baja felé. Jobb ez az eltolt indulások, mint amikor egyszerre elmegy az összes utána semmi.


Hogy én miért várnék 15percet , biztos ülőhely érdekében :)

Előzmény: archlinux (1986)
archlinux Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1986

Bár hosszabb távon az is kérdés, hogy az új 14:40-es Szeged-Bácsalmás-Baja járat mennyi utast vesz le erről az időfekvésről pénteken.

Előzmény: archlinux (1985)
archlinux Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1985

Szerintem elfér itt is. :) ITF szempontból off (bár szerintem Bácsalmás felé is lehetne kicsit egységesíteni a menetrendet, ha már itt tartunk), de a menetrendes dolgokat itt szoktuk kibeszélni.

 

Igen, egyre gondolunk. A 13:45-ös tudom, hogy Csávoly felé megy (és Tataházáig kevesebb megállóban áll meg). Én arra céloztam, hogy szerintem több értelme lenne azt is 13:30-kor indítani. A gyorsabb járatra kellene terelni a messzebbre utazókat, ami jelenleg nem történik meg, hiszen miért várna valaki negyed órát, hogy ugyanakkor érjen haza, mint a lassújárattal? (És tanév elején a 13:30-as rendesen tele van, a 13:45-ös meg szellősebb.)

Előzmény: Tourismo (1984)
Tourismo Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1984

Ez biztos ide? Ne inkább a Volán topicba.

Ha egyre gondolunk?
A 13:30(5042/415) és a 13:45(5042/135) között annyi különbség van, hogy eltérő megállókban állnak meg!

 

 

Előzmény: archlinux (1983)
archlinux Creative Commons License 2017.06.08 0 0 1983

A 72 oldalas DAKK-os menetrendi módosítóból kiderül, hogy végleg megszűnik (a korábban nyárra lekorlátozott) Baja-Kaposvár-Hévíz, Hévíz-Kaposvár-Baja járatpár. Mondjuk sajnos várható volt az utasszámokat látva (és azt, hogy több sofőr kellett hozzá). Érdekes, hogy nyáron nem lesz pótolva a somogyi szakasza, mint tanév tartalma alatt, pedig elvileg ez egy üdülőjárat-féleség is volt.

 

Más. Múlt pénteken nézelődtem egy kicsit a szegedi állomáson. A 13:30-as csigalassú Szeged-Bácsalmás-Baja járat gyorsjárat "mentesítőjének" biztos, hogy 15 perccel később, 13:45-kor kell indulnia? (Ennek mi értelme van?)

BaGira-79 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 1982

Szervusztok!

 

Érdekelne, hogy az, amit a Volán hivatalosan meghirdetett, hogy a  "Veresegyház, általános iskola - Budapest viszonylatra megváltott bérletek érvényesek a 318-319-es és a 396-397-es autóbuszvonalak járatain is." - mikor szűnt meg, ha megszűnt? Vagy, ha nem szűnt meg, miért bünteti meg az ellenőr azt az utast, akinek Veresegyház (Galgamácsa stb) - Újpest-Városkapu között érvényes a bérlete?

Mondanom sem kell, hogy azon a linken, ami az általam most megválaszolt hozzászólásban szerepel, már nincs semmi.

Előzmény: kbn (1759)
archlinux Creative Commons License 2017.02.09 0 0 1981

Arról lehet tudni valamit, hogy a reggeli Bonyhád-Szeged miért került vissza 1 órával korábbra a menetrendváltástól? (Azt látom, hogy délután miért változott. Emiatt kellett reggel is, vagy valami forda oka volt?)

archlinux Creative Commons License 2016.08.16 0 1 1980

Na, szeptember 1-jéig élt az éjszakai Budapest-Szeged-Budapest kanyar:

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/2852

 

 

Előzmény: archlinux (1968)
Racilaci Creative Commons License 2016.07.20 0 0 1979

vasárnap ne nyúlja már le Kaposvárig az utasok felét más szolgáltató. 

 

 

Komolyan kérdem, nem provokatív céllal: mennyire érdekeltek ezek a KK-k a jegybevételek növekedésében? Azért kérdem, mert szerintem ezen az üzemi méreten egy közszolgáltató cég már épp átbillen oda, hogy édes mindegy, mekkora a bevétele. Ha esetleg a KK-n belül a megyei vagy megyén belüli üzemegységi elszámolás, vagy ehhez hasonló szintű allokáció érvényesül, akkor talán kivédhető a veszély - de vajon érvényesül-e ebből bármi?

Előzmény: archlinux (1978)
archlinux Creative Commons License 2016.07.20 0 0 1978

Néhányszor láttam vasárnap a zalás Szeged-Zalaegerszeg járatot Pécsről állókkal indulni. (Igazából nem emlékszem, hogy konkrétan melyik napokon, további megfigyelés szükséges.) Nem olyan vészes, max. 10 fővel, de mégis úgy gondolom, hogy Pécsről "kifelé" a gyengébb irányban ez nem túl szerencsés.

 

Szerintem az optimális az lenne, ha valahogy a 19:00-es Pécs-Nagyatád-Zeg járatot át lehetne bűvészkedni 18:00 órás indulásra. (Igaz, ezzel a Pécs-Zalaegerszeg kínálat romlana, de szerintem annak a járatnak a fő értelme nem a pécsiek kiszolgálása. Minden más szempontból jobb lenne a korábbi indulás, a középiskolások szempontjából is.) Kár, hogy a Pannon és a Zala nem egy KK-ba került, akkor egyszerű fordavariálással ez megoldható lenne. (Pl. a Pannon 14:30-kor jönne vissza Egerszegről.)

 

Alternatív megoldásként valószínűleg Kaposvárig is könnyű lenne keríteni másodrészt 18:00-kor, de (kicsit utasellenesen) azt mondom, hogy ha a Zala napontásban üzemelteti ezt a kétsofőrös járatot, akkor vasárnap ne nyúlja már le Kaposvárig az utasok felét más szolgáltató. :)

archlinux Creative Commons License 2016.06.24 0 0 1977

Mondjuk ebben a hipotetikus sulipénteki felállásban akkor már célszerű lenne megcserélni a 12:10-es pannonos és 14:10-es tiszás másodrészt. (A 14:10-es Pannon nyilván 18:35-kor menne vissza Szegedről, és a 12:10-es alapjárat fordulna 16:35-kor, mint vasárnap.)

 

Így még többet spóroltunk, plusz a péntek délutáni csúcsban egy kicsivel több kapacitás áll a Pannon rendelkezésre Pécs, és a DAKK rendelkezésére Szeged (vagy Baja) környékén.

 

Az egzotikus Pécs-Baja-Szeged útvonal elméletben továbbra is tetszik, de ezen kicsit többet gondolkodva valószínűleg nem reális. (A Pécs-Kiskunhalas járat sem valami ütős Baja után. Plusz most szűnt meg a Pécs-Tass járat. Szomorú.)

 

Persze az igazi showstopper ebben az egészben az (a menetrendcsúfításon túl), hogy a 18:35-ös Baja-Pécs fekvésben "keverednének" az országos és a regionális járatok, ami biztos, hogy szentségtörés.

Előzmény: archlinux (1975)
archlinux Creative Commons License 2016.06.24 0 0 1975

No, az új Békéscsaba-Zeg járat egyetlen apró negatívuma számomra, hogy a Szekszárd-Szeged kapcsolat még tovább romlott a Szeged-Siófok/Hévíz járatok átszervezésével (azért vasárnap szoktak lenni Szekszárd-Szeged utasok nyáron is). Majd elgondolkodtam azon, hogy ha Siófok-Szekszárd-Baja "falujáró" engedélyezett, akkor miért nem lehetett legalább egy Szeged-Szekszárd reggeli és Szekszárd-Szeged esti falujárót megtartani a gyengébb irányban (nyilván bácsos üzemeltetésben, két különböző forda részeként). Na mindegy.

 

Aztán kicsit megint ránéztem Mohácsra is. Az továbbra is logikátlan, hogy nem a 13:25-ös Szeged-Baja nem megy el Pécsig lassúban, ami minimális kavarással vissza tudna jönni Pécsről, mint régen (+ egy Baja-Mohács "rezsivel" kevesebb). Na mindegy #2. Ez van.

 

Pénteken viszont hatványozottan pazarlónak látom a jelenlegi rendszert, 100 km teljesítményspórolással jobb szolgáltatást lehetne nyújtani, mint most. (+ Kicsit elcsúfított menetrenddel.)

 

12:10 Pécs-Baja pannonos mentesítő jöjjön el Szegedig, Baja-Szeged között feltárva a köztes településeket, mint a Tisza 14:10-es másodrésze. Nyilván ezzel kiváltanánk a Bács Baja-Szeged-Mohács-Baja kanyarját, és ez csinálná a 16:35-ös Szeged-Mohácsot, ami összeolvadna pénteken a napontás 18:35-ös Baja-Péccsel. (Igen, Mohács kapna +10 percet, de a Mohács-Pécs szakasz közvetlen szegedi összeköttetése és a spórolás miatt még én is azt mondom, hogy ez még így is pluszos.)

 

Nyilván a Bácsnak kellene csinálnia egy 13:35 Baja-Pécs, 16:20 Pécs-Baja kanyart.

 

Illetve ezeken gondolkodva az is eszembe jutott, hogy a 14:10-es tiszás Pécs-Szeged másodrésznek biztos, hogy Tataháza után Mélykút felé célszerű-e mennie. Ott az alapjárat a szegedieknek és a mélykútiaknak, így lehet, hogy a másodrészt célszerűbb valami egzotikusabb útvonalon hazaküldeni Szegedre, bár nem tudom, hogy van-e olyan nagyobb település (pl. Bácsalmás), amelynek a közvetlen pécsi összekötése megér valamennyi többletteljesítményt... Meg igazából nem tudom, hogy Bajáról pénteken mennyi többlet helyközi utas van a hazautazó diákok miatt (+ az alapjárat bírná-e a másodrészről visszaterelt utasokat), ez inkább csak gondolatfelvetés volt. (Egyébként az a legjobb, ha ezek a Pécsről Bajára érkező rásegítők ki tudnak váltani egy sulipéntek délutáni fordát Bajáról.)

archlinux Creative Commons License 2016.03.26 0 0 1974

Húsvét pénteki átutazószám Pécsen a zalás Szeged-Zalaegerszegen: 20 fő fölött! (szerintem a 23-25 fő is simán megvolt, de az új felszállók/pihenők miatt pontos számot nem tudok mondani).

 

archlinux Creative Commons License 2016.02.08 0 0 1973

Hát, rendszámot nem néztem, de valami fehér Tourismo (a régebbi szériából).

Előzmény: setra415HD (1972)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.07 0 0 1972

Melyik kocsi volt?

Előzmény: archlinux (1968)
archlinux Creative Commons License 2016.02.07 0 0 1971

Engem is az az irány érdekel jobban, de abból a korból már kinőttem, hogy csak úgy passzióból kipróbáljam. :) Majd ha egyszer úgy adódik, hogy kézenfekvő lesz igénybe vennem a járatot (pl. hajnalban induló repülőre kell mennem), akkor esetleg beutazom.

Előzmény: Törölt nick (1970)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.07 0 0 1970

Vissza irányba kipróbálod?

Előzmény: archlinux (1969)
archlinux Creative Commons License 2016.02.07 0 0 1969

Ja, most néztem a volánbuszos vonali menetrendet pdf-ben, valószínűleg papíron a pályán megy Kecsó-Szeged között is. Így az utolsó bekezdés törlendő (mikor vezetik már be itt a hozzászólás szerkesztése funkciót?), nincs hozzáfűznivalóm a járathoz.

 

(Lehet, hogy a sofőr újonc volt, vagy valami egyéb oka volt, amiért nem a pályán mentünk; az a sofőrnek is egyszerűbb lett volna. A sofőrrel nem volt problémám, sőt, bőven átlag feletti módon viselkedett az utasokkal, nem szeretném, ha valami "baja" származna az előző hozzászólásomból.)

Előzmény: archlinux (1968)
archlinux Creative Commons License 2016.02.07 0 1 1968

Na, tegnap (szombaton) kipróbáltam a 22:00 Bp-Szeged járatot, nekem pont ideális a fekvése és a szegedi útvonala is, szóval örültem, amikor beindult. :)

 

A Népligetből 14 utassal indultunk (szerintem a Keletiből üresen jött a busz, de sötét volt, és azért annyira nem néztem át).

Kecskemét -8 fő (-4 fő Széchenyiváros, -4 fő aut. áll.), + 0 fő.

Szeged -6 fő (-2 fő a plázánál, -2 fő Mars tér, -1 fő Cipőgyár, -1 fő Újszeged).

 

Sajnos azt kell mondjam, hogy Kecskemét-Szeged között nem igazán tartható a menetidő a KRESZ betartásával... Szerintem Kecskemét-Szeged között is ki kellene menni az autópályára. Az biztos, hogy Szeged-Bp T100-zal belefér 1:55-be (ennyit T80-as tiszás járattal is mentem anno), a kecskeméti betérő pedig csak belefér 20 percbe... Bár ha a Volánbusz megyei matricákkal operál, akkor így drágább lesz a járat üzemeltetése, de éjszaka kell lennie olyan busznak, amire van országos matrica.

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.04 0 2 1967

 

Tisza 1987.09.27-től Szeged Nyíregyháza

Előbb időpont-módosítás majd megszűnt, a párja is a Szabolcsos járat is...

JLW-470 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1966

"Jól" megoldotta a Pécs-Balaton-Veszprémet az exBalaton.Hogy ne legyen gond az álló utasokkal,berakták az Irizarok helyére az E95-ket,így nem kell másodrész és a kocsi mehet rogyásig tele(persze mivel még a beszállítás sem kezdődik el időben,így 10-15perccel későbbi indulás sem ritka).

Előzmény: archlinux (1964)
archlinux Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1965

Most, hogy megalakultak a KK-k, ugye a két kisalföldes kocsi (a soproni és a győri) nem áll még mindig fél napot Keszthelyen?

 

Apropó, a Győr-Veszprém vonal lesz ütemesítve valamikor? Illetve a Győr-Pápa-egyéb?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!