Ide írhatnak mindazok, akiknek bármilyen észrevétele, fotója, videója van a garázs jelenlegi és régebbi járműállományáról, vonalairól, vagy más mondanivalója a garázs buszaival kapcsolatban.
Ma reggel egy érdekes jelenséget tapasztaltam az FLR-740-esen (202E). A csukló után a tető mögül furcsa kopogó hang hallatszik, de eltérő ütemben és eltérő helyekről, hol a jobb, hol a bal oldalon, hol előrébb, hol hátrébb, de a 2. üléssor után "nem ment" (mintha valami össze-vissza mászkálna és kopácsolna :D). Mindig csak egy helyről jön, álló helyzetben és egészen kis sebességnél nincs, de a fölött folyamatosan. Mi a franc lehet ez? :-)
Tessék kérem szólni a beszállítónak, hogy ne olyan kapcsolókat hozzon, amit úgy kezdünk, hogy szedjük ripityára, és összerakjuk rendesen... :( Az izzó benne rendszeresen kontakthibás. Megütögeted az ujjaddal, és már világít is. A menetlevélben ott az "R" betű. Hideg van ilyenkor a tárolón, főleg éjszaka, amikor ezzel akárki foglalkozna is. Ha biztosra akarsz menni, át kell fáradni másik ajtóhoz. Lassan nyomjátok meg a gombot, egyszer csak hallhattok egy kattanást. Egy relé kattant a dobozban. Ha hallod, már jó esélyjel meg fog állni az autó. Kivéve ha a pilótafülkében is rossz a lámpa. A pongrácosok már mindenhol nyitnak inkább minden ajtót... az a biztos.
Lehet, csak az utas előbb ötször megnyomja a leszállásjelzőt (hamarabb elkopik :D ), ha több leszálló van, akkor a többi is ötször, és ezek után lehet tippelni, hogy meg fog-e állni a busz, vagy sem? Azaz a kijelző rossz vagy a nyomógomb. :-)))
Pár éve a 123-ason volt egy ilyen busz, egy hét után megmelítettem a vezetőnek, aki morgott egyet, de másnap már jó volt. :-)
Szóval az "ingerküszöb" ott van, ha pl. hiányzik egy kerék?
Annyit sikerült megtudni a 02-16 eseményéről, hogy nem treffre állás során balesetezett. A megálló felsőrészén állt, hogy előre engedje az áruházi buszt, a kerék a járdafelé tekerve, a járművezető kiszállt, a busz viszont "életre kelt"... Azóta már sikerült egy padot letámasztani a bódé helyére, így már legalább le lehet ülni. Illetve még ahogy hallottam, a megállót is áthelyezni kívánják, csak még nem tudják, hogy hova.
Ha már 162-es jelzésű viszonylat: hogy állatok dolgoznak a BKK berkein belül, azt mi sem bizonyítja jobban, hétvégi menetrend szerint kivétel nélkül az áruházhoz adja a müszit, ahol tulajdonképpen semmi nincs. a tartozkodó híre csak legenda, de aki tudja is, hogy hol van, az nem biztos, be is tud menni oda és pl. a kajáját megmelegíteni.
Más:
Miért van az, hogy pl. egy Ik.412-esnél az összes létező fűtés csapot elzárja a műszak? Ha ennek következtében megfázik valaki, akkor az ugye üzemi okból történik? Hát persze! Újabban már csapvízet sem lehet tölteni a légtelenítő tartályba, ami ugye megint a szivatás része. Ha pl. főzi a vízet a kocsi, a műszaki alatt visszahűl, a kolléga le légteleníti, majd utántölti és már mehet is tovább. Ehelyett kérheti a szerelőt, akire a fene sem tudja, hogy mennyit kell várni, ezzel növelve a menetkimaradásokat is. Komolyan mondom, aki most első hullámban nem kapta meg a felmondó levelét, az most szopogathatja a hosszú cicit!
Nem tudom, hogy meddig nem járt, de nem keletkezhetett benne akkora kár, mint pl. a 01-65-ben Budaörsön. Igazándiból több szempontból kacifántos az a maglódi Auchan treffje. 1; pont akkor hajol le az utas a járda szélére rakott csomagjáért, amikor a busz kanyarodna a megállóra, 2; hatalmas olajsár van az úttesten, ami ugye megintcsak balesetveszélyes! Régebben ezt úgy oldotta meg a BKV, hogy az FKF ZRt.-től kérték a megálló tisztítását! Ezt onnan tudom, édesapám az FKF ZRt.-nél gépkocsi vezető, és hébe-hóba ő is részt vett ilyen "küldetésekben".
felújítás után valóban ide került vissza a 168E-re, de mivel a felújítás alkalmával jegyes fülkeajtót kapott, így hamar elkerült elsőajtós vonalra, ha jól emlékszem az akkori 8-as csoportba (Rákosszentmihály és vidéke áfész)
Felújítása után a 168E jelzésű viszonylat kocsija lett (talán meg előtte is az volt), aztán egy szikra pattanás után olyan szinten nyoma veszett, hogy azóta sem látom. Nemigazán szokásom kocsik után érdeklődni, de olyan régen láttam a szóban forgó kocsit, gondoltam, rá kérdezek.
Más téma:
Ma kint voltam a maglódi Auchan áruháznál, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy elbontották a treffen az utasvárót. Nem tudom, mennyire újkeletű ez (már régen jártam arra), esetleg egy új várót kap a megálló, de ha nem, akkor azt a valakit állítanám ki oda szakadó esőben/hóban akinek az az ötlet kipattant a fejéből.
A 10-53-mal mi a helyzet, mert hónapok óta nem láttam? Sem személyesen, de még csak a "rendszámosba" sem látom be írva. Talán Székesfehérváron lenne? Ha nem, akkor donor, de viszont akkor már nagyon elfogyhatott , mert mint mondtam, hogy már hónapok óta nem láttam sehol.
Nézem, már amióta Sülysápon lakom, és Rákos vasútállomáson át közelítem meg lakóhelyem. Még iskolai időszakban sem láttam kitömve, nemhogy nyáron. Érdemes lenne kimatekolni, hogy hány liter gáz - és motorolajat pocsékol el az a 8 busz, ami a 161A jelzésű viszonylaton karikázik.
Újabb verzió: mégis első ajtós lesz a 95-ös jelzésű viszonylat is, de a 2-3 napot meghaladóan is lesznek ellenőrök és Közterület Felügyelők a buszokon üzemkezdettől üzemzárásig.
Téma váltás! Szombaton jobban szemügyre vettem a 161A jelzésű viszonylatot! Amíg nem volt első ajtós, addig sem volt sok értelme, de utána aztán meg defőleg. A 161-es jelzésű viszonylatot besűríteném 12 percre 15 perc helyett, és hogy a többi kocsi sem maradjon munka nélkül, kiszórnám azon viszonylatokra, ahol lenne értelme a sűrítésnek!