Beszéljünk olyan szoftverekről, amelyekkel vasúti pályát lehet tervezni és építeni a képernyőn. A pályán vonatok közlekedhetnek, a forgalom automatizálható vagy kézzel irányítható - a rendszer programozható.
Tudja valaki, hogy EEP 7.5-ben hogyan használható a jármű kontaktpontok paraméterező ablakában levő „Jármű/vonat alkalmazása” mező. Sajnos a játékhoz a 7.0 kézikönyvét adták, amiben erről még nincs szó. Esetleg tud valaki küldeni 7.5-höz, vagy magasabb verzióhoz való német nyelvű kézikönyvet (.pdf)?
Arra lennék kíváncsi, hogy valaki tudja-e hogyan lehet EEP7.5-ben gurítást automatizálni? A problémám az, hogy amikor a mozgásban levő szerelvényről kontakt ponttal leválasztom az utolsó kocsit, majd a maradék szerelvény irányát megfordítom egy második kontakt ponttal, a szabadon maradt mozgó vagon nem gurul le gurító dombról, mert automatikusan behúzza a féket.
Letöltöttem a TrainPlayer demót mert tetszikm de angoltudás hiányában nem tudom használni.Létezik-e magyar használati utasítás, vagy tudsz-e nekem segíteni hogyan kezdjem el.
Alighanem eldőlt a dolog. Megvizsgálva a JBSS Bahn-t (3.85r3 verzió, 90 napos próbaidővel), arra jutottam, hogy - elismerve számos kiválóságát és kitűnő felszereltségét - nekem nem a legjobb, mert:
- a 45°-os kanyarok rengeteg kötöttséget jelentenek, nem túl életszerű,
- a perspektívikus - 3D - látvány néha zavaró, néha bosszantó, a felülnézet és az oldalnézet eme keveréke mintha csak mindkettő hátrányát egyesítené,
- a 16x16 m-es rasztertávolság, és az "egy mező - egy elem" tervezési megoldás ismét sok korlátot jelent.
Minden elismerésem a szerzőnek, de nemigen tudta kinőni a DOS-os eredetű kinézetet.
Aztán kicsit belemélyedtem a TrainPlayer 4.1 programba. Ennél is találtam olyat, ami bosszantó hiány, de rengeteg előnye van az előzővel szemben:
- tetszőleges ívek és kitérők szerkeszthetők
- tetszőleges távolságra helyezhetők a sínek (pl. a magyar szabvány szerinti 5 m-re is)
- bármilyen grafika "ráhúzható" a kész pályára, ezzel a lehető legélethűbb látványt lehet létrehozni
- nagyon jól programozható a szkriptek segítségével
- a kiváló pályaépítési lehetőségeken és az operatív képességeken túl ez valójában egy stratégiai játék - ha jól értelmezem (kipróbálni ezt a részét még nem volt szerencsém, pár napja foglalkozom csak vele). Raktárakat, termelőket, csomópontokat és kocsiparkot lehet telepíteni, a program "leltárba veszi" ezeket, és véletlenszerűen generál egy tevékenység listát, ami alapján üres kocsiket kell egy telephelyre betolni, azokat megtölteni termékkel majd egy vagy tobb másik csomóponton kirakodni.
Valószínű, hogy még jópár hasonló program létezik. Hozzám ezek jutottak el és ezekből választok. A TrainPlayer ára sem olyan rettenetes - 59 dollár és egy darabig még 15% kedvezmény is dukál a vásárlónak - nézzétek meg a honlapját. A TrackLayer program tartalmazza a TrainPlayert és egy csomó - nem fölösleges, de nélkülözhető - kiegészítőt 99 dollárért.
Remélem van idehaza néhány lelkes hobbysta, aki ezt a programot használja. Várom a véleményüket, és persze azok hozzászólásait is, akik most ismerkednek ezzel a korszerű programmal. Sajnos új topicot nem nyithatok erre a célra, de ez nem lehet akadálya egy kis társaséletnek.
Ismét eltelt egy kis idő, mióta itt jártam. Az élet sok egyéb kíhívást is tartogat, aminek meg kell feleni, és sajnos időt rabol. De újra meg újra előjön a vasutazás iránti vágy. Talán most megtaláltam a számomra megfelelő programot: a TrainPlayer és Tracklayer párost. Talán valaki ismeri, aki erre jár - megerősíthetne ebben. (A topic elején leírtam, mit is szeretnék csinálni.)
Jelenleg a 30 napos próbaverziót használom - ami egy kissé le is van butítva, de azért sejlik, hogy mi mindent lehet majd vele csinálni. Csak azt nem tudom még, hogy a 160 dollárt honnan teremtem elő - ennyi ugyanis a két progi ára - hacsak nem "ajándékoz meg" valaki vele. Ha több érdeklődő lenne, meg is oszthatnánk a költségeket...
Én most kezdtem neki hasonló program keresésének, és így akadtam az alábbi oldalra: http://www.vonatmagazin.hu/?cat=183 rengeteg leírás van, sőt van saját fórumuk is!
Köszönöm a segítsége(ke)t. Egy idő után térek vissza a témához, néhány év kimaradt. Nem találtam egyszerűbbet a Tayden cég Train Trek progijánál. Nincs is vele más gondom, minthogy nem sikerült megoldanom több időhurok használatát (Clock 1, Clock 2 stb.). Ha ebben tudna segíteni valaki, nagyon örülnék.
Igazad van, hogy az építés rész az erősebb és egyben a bonyolultabb is (annyira, hogy a legtöbben megmaradnak az elkészített pályák használatánál). Talán megpróbálkozom vele (sikerült megszereznem...). Kérdéses, hogy tudom-e majd a saját igényeim szerint alakítani az építést - kevesebb csicsa, több sín és vonat. Sajnos 1 G RAM-mal nem lehet csodát csinálni - ennyi van. Azért még várom bennfentesek hozzászólását e tárgyban.
Én másképp vettem észre, véleményem szerint a Trainzban az építős rész az erősebb, a szimulátor rész pedig gyengébb, de hát ez az én véleményem. Amióta létezik a Trainz "sorozat", és mondhatom, hogy egyiket se zongoráztam végig, annyi lehetőség van benne. A jelenlegi-a 2006-os- a legjobb mind közül, itt már látható az utascsere, a vonatokat megtöltik árúval, stb. Alapvetően igaz a jelenlegi Trainzra, hogy jóval "értelmesebb" az elődjeinél, itt a pilotákat programozod hova menjenek, jelzőknél megállnak, különböző szabályok szerint közlekednek,melyeket te adhatsz meg. Elég sokat foglalkoztam, foglalkozok vele, de még igen-igen messze vagyok attól, hogy az egész programot kiismerjem. Hátránya a programnak-legalábbis szerintem- hogy a rendelkezésére álló erőforrásaid soha nem lesznek elegendőek a számára, mert a memóriát hihetetlen mértékben zabálja
(Railroad Tycoon:) Igazából nem találok futtatható progit a fájlok között. Olvastam, hogy ingyenes, másutt meg 39$. Lehet, hogy emiatt nem teljes (14.2MB). Még egy kicsit vacakolok vele, mielőtt feladnám, aztán majd jelentkezem.
Thebat: Egy kicsit bajban vagyok a program nevekkel, mert csupa ilyen, hogy Trainz, Railroad, Railway stb., a (kezdő) ember könnyen összekeveri őket. Ha a Trainz Railroad Simulatorra gondolsz, ami legutóbb a Trainz 2006 névvel jelent meg, akkor azt nézegettem már. Valóban igen sok lehetőség van benne, de elsősorban szimulátornak tűnik, főleg kész pályákon történő mozdonyvezetéssel. Tudom, hogy saját pálya is építhető, de a topic bevezetőjében említett feladat megvalósítására utaló elemeket nem nagyon találtam benne (programozható virtuális terepasztal). Jó lenne, ha olyasvalaki, aki már jól ismeri a Trainzot, tiszteletét tenné itt, és elmondaná, mennyiben felelne meg az említett céljaimnak, vagy sem.
ksv: Olyat találtam, hogy RailRoad &Co. Train Controller, Train Monitor és (egyebek között) Train Programmer progijuk is van. Amennyit első látásra megértettem belőle, valós terepasztalok PC-s vezérlésére alkalmas, tehát nem egészen az, amit keresek. Persze lehet, hogy alaposan tévedek, dehát ezért kértem a programokat ismerők véleményét és segítségét, hogy könnyebben, gyorsabban, jobban kiválaszthassam a nekem tetszőt.
A Tycoon féle Railroad-ot most töltöttem le, valóban DOS-os, egyelőre nem boldogulok vele.
Nem egészen idevaló, sőt csak egy nagyon picit, de a Tycoon-nak van egy régi 2D-s, talán még snasz DOS alatt is működő vasúti játéka, RailRoad címmel. Természetesen van tovább fejlesztett verziói, de engem annyira lekötött annó, hogy csak az első változatot tartottam meg, és 2 db 3,5" lemezen tömörítve vígan elfér.
A fiam régebben vásárolta a PC-Guru és hasonló kiadványokat, az egyik ilyen ujság CD mellékletén volt egy ilyen játékos szoftver demója. A demó le volt butítva, csak néhány sínfajtát, és mozdonyt, kocsit tartalmazott, és csak egyszerű pályákat lehetett vele összeállítani, 3D-s nézete is volt az asztalra rálátással, illetve a mozdony szemszögéből. Ez úgy 5-6 éve lehetett, a program címére nem emlékszem.